صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم
صفحه 2:
۲989000
«و الفتنةُ اكبر من القتل و لايزالون يُقاتلونكم حتى يَرْذُوكُم عَنْ دينكم إن
استطاعوا». (بقره/۲۱۷)
#در لين آيه مقارنة زیبایی بين فتنه و جنگ دائمی دشمنان دین با دینداران برقرار شده
است. این جنگ دائمی بسته به موقعیتهای زمانی و مکانی و شرایط
فرهنگی و علمی شکل و شمایل خاص خود را پیدا میکند.
صفحه 3:
3 اهداف 1
كت
ادوات نظامى
تحريك مزدوران
داخلى
رسانههای مکتوب
صوتی و تصویری؛
و هر چیزی غیر از
ادوات نظامی
تصرف سرزمين ١ جنگ سخت
تغییر حاکمان جنگ نیمهسخت
دگرگونی باورها و جنك نرم
ارزشها و سبک
زندگی
انواع جنگ
[ ee
استعمار کهن
(۱۹۴۵-۱۵۰۰)
استعمار نو
(\a¥a-148-)
استعمار فرا نو
(۱99۰- )
صفحه 4:
تعریف جنگ نرم
© پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی» در سال ۱۹۸۶
قدرت نرم را به قدرت بر شکلدهی و تغییر ایدهها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد.
جوزف نای: قدرت نرم را به «نوانایی شکلدهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد.
جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای
جذب و اقناع» تعریف میکند.
«جنگ نرم. استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور
اصلی آن تاثیرگذاری بر عقایده احساسات تمایلات و رفتار دشمن, گروه بی طرف و یا
گروههای دوست است به نحوی كه برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»
صفحه 5:
wt
طولانق
تأثير هزينة
one
cams a us
بودن مخرب
تأثیر
گسترده
صفحه 6:
* مارک پالمر در گزارشی با عنوان «ایران-آمریکا: رهیافت جدید» به
سیاستمداران غربی میگوید: «ایران به لحاظ وسعت سرزمینی» کمیت
جمعیت: کیفیت نیرفن انساتی: امکاناتتظابی:فتایع ,طبیتی ضرشازدو
موقعیت جفرافیایی ممتاز در منطقة خاورمیانه و نظام بینالملل, به قدرتی
کمنظیر تبدیل شده است که دیگر نمیتوان با یورش نظامی, آن را سرنگون
کرد.» وی تأکید میکند تنها راه مبارزه با ايران» مبارزة نرم است. بايد
دكترينهاى جنك نرم را عليه ايران به كار كرفت. وی در گزارش خود از
سه دکترین Mle «نبرد رسانهای» و «ساماندهی نافرمانیهای مدنی»»
(موسوم به طرح دلتا) که علیه اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته شد. ياد
ae
صفحه 7:
ابزارهاي جنگ نرم
* شناخت ابزارها و ادوات دشمن در جنگ نرم شرط لازم و ضروری ورود به صحنة
این مبارزه است. بدون شناخت دقیق امکانات و ابزارها و شگردهای دشمن هرگز
نمیتوان امیدی به مقابلاةٌ درست و نتیجهبخش با دشمن داشت.
* آنچه که مشهود است این است که در جنگ همه جانبة غرب علیه اسلام و
جمهوری اسلامی:
اولاً براى همة مخاطبان در همة سطوح سنی و لایههای اجتماعی برنامه دارن؛
ثانيا از همة شگردها و هنرهای تبلیغی مدرن براى اين منظور استفاده میکنند
و ثااً همة امکانات و توانمندیهای خود را در این راستا به کار گرفتهاند
صفحه 8:
3
3
صفحه 9:
شگردهای جنگ نرم
#مقام معظم رهبرى فرمودند: «اين كه ما بتوانيم طرح كلى دشمن را در مورد خودمان
بدانیم» بخشى از توان دفاعى ماست؛ به اين مسأله توجه داشته باشيد. ندانستن اينكه
دشمن جه در سر دارد و جه مىخواهد بكندء غفلتى است كه ممكن است ما را از امكان
برخورد و دفاع محروم کند؛ ما باید اين را کاملاًبدانیم.» (۲۲ ۲ ۱۳۸۲)
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
۲989000
تخریب هدفمند فرهنگ و هویت اسلامی
استعمارگران از یتدای مواجههشان با عالم اسلام متوجه شدند تا زمانی که قرلن و
معارف قرآنی بر قلبهای مسلمانان حکومت کنده جایی برای غرب و فرهنگ غرب در
عالم اسلام نیست. گروهی از کشیشهای مذهبی آمریکا که در سال ۱۸۳۵ میلادی
(۱۲۱۴ش) به رهبری شخصی به نام جان کینز به ایران آمدند Alar yo پایلنی گزارش
مکتوبی که به عنوان حاصل مطالعات خود در ایران برای آمریکا فرستادند نوشتند:
«باید اسلام و محمدگرایی در ایران» با درخشش فزایند فرهنگ و تمدن غرب به
آرامی و بدون خطرء کمرنگ و بیفروغ گردد» .
صفحه 13:
یکی از شگردهای جنگ نرم اين است که هویت اسلامی و فرهنگ اسلامی ما را به
صورتی هنرمندلنه و در بسیاری موارد نامحسوس, از میان بردارند. یا خرد و ناچیز جلوه
دهند. لن را عامل عقب ماندگی و ایزوله شدن معرفی کنند. مترقیترین تعالیم را به
عنوان تعالیمی ضد بشریت معرفی کنند!
#اگر جهانبینی و نظام ارزشی یک جامعه دسخوش تحول و دگرگونی شود. در آن
رت آداب و رسوم و اخلاقیات و شيوة زندگی آنها نیز دگرگون خواهد شد. خیلی
روشن است که با یک جهانبینی اومانیستی و لیبرالیستی و سکولاریستی نمیتوان
آداب و رسوم و شيوة زندگی اسلامی را حفظ کرد.
=
صفحه 14:
شگردهاي ديني
6069©
صفحه 15:
۲989000
0-9 1 oe 53
شبههدير اكنىهاى مذهبى و اعتقادى
#مبارزة علنى با اسلام و تشیع و شبههپراکنیهای شيطانى عليه تشيع هميشه بوده است
و هيج زمانى هم متوقف نشده است هر جند در روزكار حاضر هم از نظر حجم و هم از
نظر سطوح مخاطبان و جامعة هدف شبههپراکنان قابل مقایسه با دوران گذشته نیست.
اما حقیقت این است که همانطور که تاریخ تشیع نشان داده است اینگونه شبهات هیچ
خللی جدی به مذهب شیعه و دین اسلام وارد نکرهاند.
صفحه 16:
۲989000
فرقهسازی های اسلامی
وهابيت (در عربستان)» بهائیت (در ایران و مصر . طالبنیسم (در پاکستان و افغانستان).
سلفیگری (در جهان (cae Sal
#فرقهسازی در ایران به دلیل هشیاری مراجع و روحانیت آگاه به جایی نرسید؛ اما در
کشورهای دیگر موفقیت آمیز بود.
صفحه 17:
دینسازی
یکی از شکردهای مبارزه با اسلام ایجاد رقبای دینی و معنوی برای آن است. به همین
دلیل در دوران اخیر حجم عظیمی از ادیان و مذاهب نوظهور را در مقابل اسلام پدید
آوردهلند و با تمام توان در همه کشورهای دنیا به تبلیخ آنها میپردازند. و متأسفانه در لین
جهت موفقیتهای زیادی هم به دست آوردهاند و در اين زمینه لازم است آگاه باشیم.
نكتة حايز اهميت در اين معنویتهای نوظهور آن است که اینان به صورت شبکهای
Called میکنند و همگی آنان در خدمت اهداف و مبانی مدرنیته و لیبرال دموکراسی
هستند. همةّ مبانی آنها رابه خوبی میتوان در معنویتهایی چون معنویت دالاییلاماء
ساىباباء اوشوء اكنكار, پائلو کوئلیو و امثال آنها دید. زمینههای اندیشهای گرلیش به لین
نوع ادیان و معنویتها در دهد هفتاد و با تضعیف فقه و شریعت از سوی برخی به
اصطلاح روشنفکران دینی فراهم شد. گرایش به تصوف و دراویش و معنویتهای
نوظهور بر اين بستر روییدند.
صفحه 18:
۲989000
ترویج اسلام میانهرو یا اسلام آمریکایی
#در مقدمة کتاب «ساخت شبکههای مسلمان میانهرو»: «برای هدفی که این کتاب
دنبال میکند مسلمانان میانهرو کسانی هستند که در ابعاد کلیدی فرهنگ دموکراتیک
اشتراک نظر دارند. این ایعد عبارت است از حمایت از دموکراسیء و حقوق بشر به
رسمیت شناخته شده در سطح بینالملل» (شامل برابری نژادی و آزادی دین) محترم
شمردن تکثر پذیرش منابع قانونی غیربخشی, و مخالفت با تروریسم و دیگر اشکال
غیرقنونی خشونت»
#در فصل بنجم: هیک فلسفه سیاسی چه از منلیع غربی گرفته شود و جه از قرآن براى
أينكه دموكراتيك تلقی شود بليد بدون قيد و شرط از كترتكرليى و حفوق بشر شناخته
شده در سطح بینالملل حمايت كند.»
صفحه 19:
#[در فصل ينجم] «خط فارق بین مسلمانان میانهرو و اسلامگرایان رادیکال در
کشورهایی با نظامهای حقوقی متکی بر نظامهای غربی (اکثریت دولتهای جهان
مسلمانان) این است که آیا شریعت را باید به کار بست یا نه. تفاسیر محافظهکارلنه از
شریعت با دموکراسی و حقوق بشربه رسمیت شناخته شده در سطح بینالملل سازگاری
ندارد ... هر نوع اجرای اصول شریعت به مثلیه قانون معنایش .. محروم کردن مومنان
و دیگران از آرادی انتخاب است.»
صفحه 20:
راههاي مقابله با جنگ نرم
7 قرآن کریم راه مقابله و میزان مقابله با دشمنان را
به صراحت بیان کرده است: «فمن اعتدي علیکم
فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدي علیکم»(بقره, 194)
7 دستور قرآن کریم در مبارزه با فتنه این است که
Abo lild 5> حَنَى لآ تكون 888 § يَكُونَ «al Gl
صفحه 21:
۲989000
| ee
es
as os جدك نظامى و سخت انسث. ذرك این کد ذر شرايط جنگ نرم
قرار داریم» كمكد مىكند تا موقعيت خود را بهتر بشناسيم و وظيفة خود را دقيقتر تعيبن
کنیم.
صفحه 22:
a 8 ل as
تقویت باورها و ترویج ارزسها
#اكر هدف اصلى جنك نرم تغيبر باورها و ارزشهای اسلامی است؟ بنابراین بهترین راه
مبارزه با آن ترويج و تقويت فرهنك اسلامى و الهى است. اين جهاد و مبارزة نرم بايد
تا جايى اذامه يابد كه توان مخالفان دين و نظام اسلامى به حداقل برسد به كونهاى كه
نتوانند هیچ ضربهای به نظام اسلامى وارد سازند. در جنكهاى نرمء هر یک از افراد در
خط مقدم جبهه هستند. بنابراین باید هر کدام از آنان, در حد توان» تجهیزات لازم برای
مبارزه و مقابله با دشمن را داشته باشد.
صفحه 23:
اگر یکی از اهداف اصلی جنگ نرم. تغیبر ارزشهای اسلامی و ترویج ارزشهای غربی
به جای ارزشهای اسلامی است. بنابراين براى مقابله با آن جارهاى جز ترویج و تقویت
ارزشهاى اسلامى در dam سطوح و ساحتهاى زندكى مردم نداريم. لازم است نظام
جامع اخلاقى و رفتارى انسان مسلمان تدوين كردد و عملیاتی شود. اخلاق اجتماعی»
اخلاق سیاسی, اخلاق علماندوزی» اخلاق نقد» اخلاق جنسىء اخلاق خانواده» اخلاق
معاشرت. اخلاق شهروندی و امتال آن همگی بر اساس مبانی اسلامی و به شیوهای
کاربردی برای سطوح مختلف تدوین گردد و محور فعالیتهای تربیتی و تعلیمی قرار
گیرد.
صفحه 24:
۲989000
me oe 5 > ۰
استفاده از همان سيوههاى جنك نرم
©فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم (بقرهء ۱۹۴) و در لين راه بايد
اين آيه را نصب العين قرار دهيم كه «فاعدوا لهم ما استطعتم من قوة»
#علامة شرف الدين: لاينتشر الحق الا من حيث ينتشر الباطل
* مقام معظم رهبرى: «امروز دشمن جبهة وسيعى را با استفاده از ابزارهاى مؤثر خطرناك
و OB Soper Le jeg tal IS از علم و تكنولوى تشكيل داده است لا جمهورى اسلامى
را هدف يكد يورش همه جانبة فرهنكى قرار دهد. مقابله با اين تهاجم بسيار خطرناك و
ويرانكرء نيازمند هوشیاری و استفاده از ابزار و روشهای مشابه دشمن ویا شیوههای
جایگزین آن است.» (۱۳۷۱/۹/۱۹)