صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
زندكى نامه
* حسين امانت (زاده ١١7١ خورشيدى)
متولد تهران ۰ طراح و معمار و از بهاییان
ل ا ل 31102
کاشان بودند و از طرف مادر نیمه همدانی
- نيمه كاشانى است. حسين امانت
eg ا ا elec eln)
دانشگاه تهران است
صفحه 4:
* وی از کودکی در خانواده ای
2-7
|
پرورش پیدا کرد که می گوید
زيبايى هاى دنيا در هر كجا كه
باشد. متعلق به همه دنیاست و
ل 0
ركم
صفحه 5:
ل ل
ا 000
ملى شروع زندكى حرفه اى خود را يايه ريزى
كرد. قرار بود در اين رقابت طراحان يك نماد
ملى ايرانى و اسلامى را كه نشان از ايرانى
مدرن داشته باشد طراحى كنند. حسين
امانت با طرح خود كه همان ميدان بزرك
آزادی بود به معماری ایران سلامی دوباره کرد
ape ee a) 1
مقیاس جهانی تبدیل کند.
صفحه 6:
Rene hoe SB ee BRC Boece Sey eet
دانشكاه شريف. نظارت و سريرستى ساخت موزه بزرك ياساركاد در نزديكى آرامكاه
0 ا ا ل PID POON S
0 ا ا ال ا ا
۳
سفارت ایران در شهر پکن . پایتخت جمهوری خلق چین که متمایزترین سفارتخانه
Rowe ec eminent
صفحه 7:
آثار حسين امانت
۰برج آزادی (شهیاد)(۱۳۵۰(
."دانشكاه صنعتى شريف (آريامهر)
(۱۳۵۴(
.“اساختمان مركز صنایع دستی سابق و
سازمان ميراث فرهنكى امروزى (كامل
شده در سال ۱۳۶۳
۴ساختمان سفارت ایران در پکن «کامل
|
۰دو مرکز بهاتی در وبرجینیا و تگزاس
00
ساختمانهاى حول مقام اعلى
000000
۸۰دارالتبلیغ بینالمللی از ساختمانهای
حول قوس مقام اعلى
۹۰محفظه آثار بهائی از ساختمانهای
ا
PACES Cee
صفحه 8:
8 599 57
1 ساختمان مقر بیت العدل اعظم
Fos INCE fe
صفحه 9:
ساختمان سفارت ايران در يكن
صفحه 10:
Su
سبك معمارى كلاسيك يونان
Se ee Ree ee ا ا ا ا ا م ات oad
For ا ا ل ا ل ل ا Ce
است: ما در زندكى مدرن در شتاب و تحر به سر مى بريم و زمانى براى دقت كردن به جزئيات يك
۳ 1
دهد. جامعه ای که زمان کافی برای مراقبه و نیایش دارد. ساختمان های مدرن بعد از انقلاب صنعتی» رشد و
ا ل ا ا ا ا ا ا ل ا ل ens Rae soak
Pm ا Fee ee pee see We nr
صفحه 11:
AED enya Lt eee CNG coed BE Re ee ear CS
هندسه و معماری سنتی ایران را در ساختمان های مدرن خود اجرا کرده است. پروژ ه ها و ساختمان
۱
ا ICS Con ees ا ل PS OTs
کارخانه در دالیان چین و ساخت چندین مجتمع آپارتمانی در سانتامونیکای کالیفرنیا و بلوک شهری
با دو برج مسكونى در سن ديه كوى كاليفرنيا. امانت در تمام اين يروزه هاء مهارت ويزه اى در به كار
بردن و ترکیب درون مایه های فرهنگ های مختلف از خود نشان داده است. او جوایز مهمی هم بایت
Se er ne oe eNO ats ee ES RS ey reece oa
متعددی پیرامون هنر و معماری سخنرانی کرده است
صفحه 12:
برج آزادی با میدان شهیاد a
صفحه 13:
0 ae enter
Cea ror ا
آزادى جندين سالن نمايشء نكارخانه. كتابخانهه
موزه و... قرار دارد. طول اين بنا 21 مترء
ارتفاع آن از سطح زمين 58 و ارتفاع از كف
موزه ۵ متر است. گفته میشود در ساخت برج
آزادی چهل و شش هزار قطعه سنگ بریده و
يرداخت شده به كار رفتهاست.
صفحه 14:
صفحه 15:
۷ DRC oe elon
تهران است. اين ميذان: مجموعه ائ است:ازهساختمان
م nS ا ا ney ee]
میدان. مسیرهای عبور خودرو و عابر
۱
0 ا ل ا لت ceed
Ree ee ROD ae Cee
eC es ae Te Ree ne
اده. میدان
صفحه 16:
۱ ae a Cy
Petr ces OWN green Fe Ce CPO Cab ee Dn rp er Carel Pe
TO reped Opec ا ا PE PO Cn Coen OS
ل ل ta ROD ee eg Et eo لك
وضع سياسى خاص.
صفحه 17:
سخنان حسين امانت درمورد: طراحى ميدان و برج آزادى تهران
البته اصلا فكر نمى كردم كه شهياد اين طور در دل مردم ايران نفوذ كند. شهياد درست
RUS peor pce ا ل ل ل ا ا ل UG Co
a CC a a ا ل ا ا
اختيار شما نيست. شهياد هم همين طور شد و فكر مى كنم به اين خاطر در دل مردم
جا باز كرد كه خيلى ايرانى است و جوهره فرهنك ايران را در خود دارد.
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
۳ OD Re See cre ع Re een
i
perma ها اما (
۶
صفحه 23:
این مجموعه شامل کلاسهای عمومی برای
بركزارى كلاسهاى درسء أمفى تثاترهاء
ل 2
رشتههای مختلف است. هدف طراح »
معمارى اين دانشكاه خلق فضايى سيالء جا
دادن فضاهای مورد نیاز یک دانشگاه به
اقتصادیترین ده ممکن, و در نهایت به
چشم آمدن ساختمانهای آن در کمترین
|
صفحه 24:
POC ا coed
0 ل ا
ا ا را
BNC ade Beale) ee ل ad
هم جدا مى شوند و مرز بين آنها مشخص.
مى شود. اين فضاها با ساختمانها تركيب
مى شوند كه جنين ايدهاى كاملا شبيه
Rowe) ا ل
صفحه 25:
صفحه 26:
8 7 بابلسر
ae تفريحى درياكنار باب _-
صفحه 27:
99 5 GUSB NO glo le Shed gl
حاشیه دریاچه خرز ساخته شده دارای
ویلای کوچک و گستره وسیعی از ۰
[۱ Ronn bee sperm rice
آب و هواى خاصىء براى مثال بادهاى
مخالف. است و لین مسئله در طراحی هر
کدام از ساختمانها و نیز گسترش و حفظ و
سا bene a eB reed rn Sn aed
است
صفحه 28:
در این مجموعه ترکیبی از فضاهای تفریحی با
Pr eRe reco Pe inet ce SeoSIC Oy
كاركر شده و دسترسی به همه آنها فقط با
ETT ا ل Ale
reeen ren ees PP red 01011100
منظره این شهرک به گونهای انجام شده است تا
nT OCS en RIS Ter er yar yu es 1
Fe ل ا Foe ea a ge a
مسكونى Be eee) 100
rr ay 011111111111
به فريدونكنار قرار دارد.
صفحه 29:
صفحه 30:
ae
۳1