تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 47 اسلايد

Yaser

صفحه 1:

صفحه 2:
9 آمانت 0 0 2 خرم اباد دانشجو:سیروس برزویی سال تحصيلى 98.99

صفحه 3:
۶ ‏تست‎ 2 aaa oe ‏طراح و معمار و از بهاییان‎ ‏کانادایی - ایرانی است.‎ ۱ S) ric ‏بودند و از طرف مادر نيمه‎ ‏همدانی - نیمه کاشانی‎ ‏ات رالات‎ ‏دانش‌آموخته دانشکده‎ ‏هنرهای زیبا دانشگاه تهران‎

صفحه 4:
‎a‏ دا مكتب فكرى يرورش ‎lay‏ 0 زيبايى هاى دنيا در هر کجا که باشد, متعلق به همه دنياست و هنرمند بايد به همه اين زیبایی ها مراجعه .کند

صفحه 5:
در سال ۱۹۶۶ حسین امانت دانشجوی ۲۴ ساله ‎Ee me‏ | ندكى حرفه ای خود يه ربزى كرد. قرار بود د ا نشان از ايرانى مدرن داشته باشد طراحى كنند. حسين ‎ihn.‏ ۳ ۱ می دوبار 1" ‎PL‏ ‎ey eee Pea)‏ ا 0 :

صفحه 6:
طرحهاى برجسته حسين امانت در ديكر كشورها نظیر چین-آمریکا- ‎em PI ACy‏ ل ا ا ا ل 0 ا ا ال ا ل ال ا 0 3 استفاده ‎slil syloro sla Eee nC OPIS] RECTUS‏ 06 ل مى باشد. در حال حاظر اقاى امانت در دفتر كارش در كانادا مشغول به كار در طرح ها و يروزه هاى بين المللى خود است. وى از سال ‎١98٠‏ به عنوان يى شهروند كانادايى در كانادا زندكى مى كند

صفحه 7:
پس از پروژه 0 آمیز برج آزادی که تا 9 از انقلاب 22 شهیاد نامیده پا 0520 نظارت و سريرستى ‎Slee] ROSS CE Sr Rcd‏ ا ‎eRe‏ 0 او واگذار شد.امانت همچنین معمار و طراح تعدادی چند از مراکز صنایع دستی, مدرسه, کتابخانه و حتی یک شهرک تفریحاتی در ساحل دریای خزر بوده‌است. او بعدها با بسط دادن کار خویش بناهايى در خارج از كشور را نيز طراحى نمود, از انجمله: بناى سفارت ايران در شهر يكن , يايتخت جمهورى خلق جين كه .متمايزترين سفارتخانه ناحيه دييلماتيك در يكن است

صفحه 8:

صفحه 9:
0 درباره بناهايى كه به سبك معمارى كلاسيك يونان طراحى كرده ‎Beer os‏ ا ا ا ‎PCF‏ ‎(lar ailio) lb yy! abbl‏ ا ل 0 منطق من اين است: ما در زندكى مدرن در شتاب و تحرك به سر می بریم و زمانی برای دقت کردن به جزئیات يك ساختمان ۳ كلاسيك نداریم. اما سبك کلاسيك برای جامعه ای که در آسودگی و رفاه به سر می برد, معنا می دهد, جامعه ای که زمان کافی برای مراقبه و نيایش دارد. ساختمان های مدرن بعد از انقلاب صنعتی. ‎py Solo w52ij aS sl 09> 25255 lay Yuji’ 9 xv,‏ 10 غلبه بيدا كرد اما من فكر مى كنم زيبايى فاكتور مهمى در طراحى ‎wl.»‏ چون زیبایی برای روح انسان خیلی سودمند و مفید است

صفحه 10:

صفحه 11:
نب ا 7 کرده است بیش از آن که دغدغه پیاده کردن دیدگاه های معمارانه خود را داشته باشد, بار محيط طبيعى و شرايط جغرافيايى را بر دوش خود احساس مى كرده است. اين رازن دای بای وا در تكاه اول دی رات رت ری رم اه ‎mee ereovrr I) FIT Bo al Fs3) og Pe Pee Pal ee Pn) Pe A es‏ | 0 Ao ree) eae ar FL mrere) vat ra ves Cer ‏ل ل‎ ames ROveT] Py معماری شرقی بی توجه نبوده است و لذا اگر چه این دسته از پروژه های او در نگاه اول سبك كلاسيك يونانى را به خاطر مى آورند. ولى جزئيات به كار رفته در آنهاء حاكى ار جيرى غير ار اين اشت: در ثاتى همان طور كه خود وى صريحاً أبرار كروه/ .انتخاب سبك كلاسيك كاملاً اكاهانه و لاز ده است

صفحه 12:
Te See Par een D eT) ‏اصول‎

صفحه 13:
‎COs] er oC CL eC a‏ ا ا ا همواره اصول هندسه و معماری سنتی ایران را در ساختمان های مدرن خود اجرا کرده است. پروژ ه ها و ساختمان های او در حال حاضر در سرتاسر جهان به چشم می خورند. ‎eerie) hn CY Pv | SSeS Tyres Mert‏ ا ا ب كه تعدادى از مهمترين آنها عبارتند از: طراحى و ساخت عبادتكاهى ذر سامواى غريى» ‎0 ‏ا‎ riz GLb 1 ‏ا ا ا‎ eH CS | ‏ا ا‎ ‏خود نشان داده است. او جوايز مهمى هم بابت طراحى هاى منحصر به فرد خود دريافت‎ ۱ ‎

صفحه 14:
معروف ترين اثر حسین امانت

صفحه 15:
برج آزادى یا میدار با

صفحه 16:
اين بناى سه طبقه داراى جهار آسانسور و دو راه بله و 8 يلكان ‎Le eo‏ ل ‎PvE‏ ار سطح زمين 0 و ارتفاع از كف موزه 0 متر است. كفته مى شود در ساخت برج آزادی چهل و شش هزار قطعه سنگ بریده و .پرداخت ‎pert)‏ 27 کار رفته‌است

صفحه 17:
ميدان و بناى آزادى يكى از مهمترين ميدان هاى تهران است. اين ميدان ‎cul sl afg0r0‏ ا ال ا ا ا 12 0 0 سبز حاشيه ميدان. مسيرهاى عبور خودرو و عابر بياده. ميدان آزادى ابتدا به عنوان فضاى تشريفاتى و به منظور استقبال از ميهمانان عالى رتبه خارجى طراحى و ساخته شد. ولى به مرور زمان به عنوان نشانه ى شهر ‎ee yn‏ ا ل ا 6ت ‎

صفحه 18:
سخنان حسين امانت درمورد: طراحى ميدان و برج ازادى تهران

صفحه 19:
شهياد طورى طراحى شده كه معطوف به حقيقت, جوهره و عمق فرهنك ايران است. يعنى با توجه به آنجه كه در طول تاريخ بر سر ایران رفته و عظمتی که در تاریج این کشور هست: ساخنه شده. مرحت ارت تك ‎AS oll‏ ور رسای ام رد که رن رس رسای ۱ تمام دوره هاى تاريخى و به آينده ايران فكر مى كردم؛ نه به آن وضع .سياسى خاص

صفحه 20:
2% Od edb 8 ld oll de Say 8 ee I call ‏کند. شهياد درست مثل بجه اى بود كه شمابه دنیا می آورید و نمی دانید‎ 0 ‏ل ا ل‎ ‏مخصوص به خودش را پیدا می کند که دیگر در اختیار شما نیست. شهیاد‎ ‏هم همین طور شد و فکر مى كنم به اين خاطر در دل مردم جا باز كرد‎ ‏.كه خيلى ايرانى است و جوهره فرهتكّ ايران را در خود دارد‎

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:
پلان

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:

صفحه 32:
آزادى را ساختم تا بكويم ايران ‎Ylyg2 Jl‏ 120 ‎cet Pane Ste‏ 10 00 CHOY OS ESTE)

صفحه 33:

صفحه 34:
1 آمفی تثاترها, یک کتابخانه. و چندین ساختمان برای رشته‌های مختلف ‎Tlyb So» .cul‏ ۱ فضاهاى مورد نياز يى دانشكاه به اقتصادىترين شكل ممكنء و در نهايت ‎ul slayleisly yrol pur a‏ اال ‎cul ySoo‏ [BU ECC ROSS) DCIS IS) SSPE ‏ا ل‎ mC ta) Peed) ‏حياطهايى بسته (حياطهاى داخلى جهاركوش) ايجاد شود كه اين حياطها‎ 020 ‏ا ا ل ل‎ Soren Te)

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:
سایت پلان

صفحه 39:

صفحه 40:
ين شهركى ساحلى ‎١0١‏ هكتارى كه در حاشيه درياجه خرز ساخته شده داراى ‎١0٠١‏ ‎eric‏ ل ا را ‎Es eli bree oe rosea‏ خاصى, براى مثال بادهاى مخالف, است و اين مسئله در طراحى هر كدام از ساختمانها ‎c ie Ty‏ ل ا ‎Raper‏ مجموعه ترکیبی از فضاهای نفریحی با امکانات مختلف, پارک‌ها, و امکانات خدماتی به کار گرفته شده و دسترسی به همه آن‌ها فقط با چند دقیقه پیاده‌روی امکان‌پذیر است. ‎vee b) ew Tee MUI Core atu] ete ECS] ECmeA YEH)‏ ۱ ‎USNS DCR LTS we TnC] ore ei Bhi e Tere en rue aoe) seer Ie S|‏ ۱۵ BPP Pte) peer Cwrort)] Nc tpt Teen ete Man. OST TIES CI] Ai gp ROS Tr)

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:
۳ - موزه ‎CH 1 ۰ 0 a 0‏ ازادى te Pian ‘dae! 0

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:
dtl

صفحه 47:
01۳

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان