حفر تونل TMA
اسلاید 1: مروری بر انواع تونل هاآشنایی با سیستمطبقه بندي تونل ها:1- تونل هاي حمل و نقل 2- تونل هاي صنعتي3- تونل هاي معدنيتفاوت تونل هاي حمل و نقل و تونل هاي معدني:تونل هاي معدني پس از استخراج معدن بصورت متروكه رها مي شدند ولي تونل هاي حمل و نقل سازه هايي دائمي هستند و براي استفاده طولاني مدت طراحي مي شوند.
اسلاید 2: مرورری بر گذشته حفاریآشنایی با سیستمحفر تونل از دیرباز یکی از فعالیتهای عمرانی سخت بود، که همیشه با خطرات عمده ای همچون ریزش و انحراف از مسیر اصلی همراه بود، در روشهای قدیمی که با استفاده از انفجار و مته زنی تونل زده میشد باعث مشکلاتی در محیطهای اطراف و همچنین باعث نامنظم بودن تونل کنده شده میشد، اما حالا تکنولوژی نیز به کمک این صنعت آمده و غولهای تی بی ام راه خود را به صنعت تونل سازی باز کردند.
اسلاید 3: مروری بر تاریخچه حفاریماشین های حفارینخستین دستگاه حفاری ساخته شده، هنری-جوزف ماوس یک دستگاه برش کوه بودهاست. این دستگاه در سال ۱۸۴۵ به سفارش پادشاه ساردینیا و به منظور حفر تونل ریلی فرجوس از میان رشتهکوههای آلپ، بین دو کشور فرانسه و ایتالیا ساخته شده بود. عملیات ساخت این دستگاه در یک کارخانه اسلحهسازی در نزدیکی تورین و در سال ۱۸۴۶ به پایان رسید. این دستگاه عبارت بودهاست از بیش از ۱۰۰ مته کوبهای که در قسمت جلویی دستگاهی به اندازه لوکوموتیو نصب شده بود که نیروی رانشی آن از ورودی تونل به صورت مکانیکی اعمال میشد.
اسلاید 4: آشنایی با دستگاه حفر تونل TBMاما اولین ماشین حفر تونل ساخته شده در ایالات متحده برای ساختن تونل هوساک در سال ۱۸۵۳ مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه، با چدن ساخته شده و به نام ماشین برش سنگ، انحصاری ویلسون و به نام مخترعی به اسم ویلسون نام گذاری شد. این ماشین، قبل از شکستن زمین سنگی، ۱۰ فوت (بیش از 3 متر) را درون سنگ حفاری می کرد. تونل مذکور سرانجام بیش از ۲۰ سال بعد به پایان رسید.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.