خبرنامه الکترونیک
اسلاید 1: خبرنامه الكترونیكحمید ضیایی پرور
اسلاید 2: خبرنامه چیست؟خبرنامه ابزاری برای اطلاع رسانی به مخاطبین خاص با علایق مشترک درباره رویدادها ،گزارش ها یا اخبار مرتبط با يك موضوع يا حوزه سازماني است . يك نشريه داخلي ، يك بولتن سازماني ، يك مجله دوره اي و يا حتي يك اطلاعيه خبري در سازمان ، خبرنامه به شمار مي رود با ظهور اينترنت ، نوع جديدي از خبرنامه ها با عنوان خبرنامه الكترونيك هم رايج شده است . 2کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 3: انواع خبرنامه به لحاظ محتوا1- خبرنامه یا گزارش هاي کاری که به عنوان ابزار ارتباط داخلی یک سازمان ، اطلاعات مربوط به اعضا سازمان را منتشر می کند.2- نشریه یک سازمان غير انتفاعي یا سیاسی که خوانندگان خود را به یک اقدام خاص ترغیب می کند.3- نشریه ای که به عنوان ابزار تبلیغاتی روابط عمومی یک سازمان تهیه می شود.4- خبرنامه ای که مبتنی بر مقاله است و اطلاعاتی را درباره یک موضوع خاص به مخاطبین به خصوصي ارايه می دهد.5- خبرنامه اي كه حاوي دعوتنامه براي اشخاص يا خبرنگاران براي حضور در يك نشست يا كنفرانس و رخداد است 3کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 4: گامهاي اساسي در نوشتن خبرنامهاگر بتوانيد يک نامه يا يادداشت براي شخصي بنويسيد، مي توانيد خبرنامه هم بنويسيدبايد مطمئن شويد که مطالب ارزشمندي را در خبرنامه قرار مي دهيدتحقيق و مطالعه و جمع آوري مطالب سودمند برای تهیه خبرنامه ضروری است4کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 5: تهيه يك الگو براي خبرنامههر نشريهاي بخشهاي ثابتي دارد كه در هر شماره ارايه ميشود. بخشهاي ثابت خبرنامهها شامل سرعنوان ونام، نوع حروفچيني، سرصفحه وفهرست مطالب ، شماره پياپي، تاريخ، سر ستونها ، لگوها ، كليشه ها و شناسنامه خبرنامه است. معمولاً در نشر روميزي، نخست يك الگوي كامل از نشريه را در رايانه تعريف ميكنند تا بدين ترتيب صفحهآرايي شمارههاي بعدي راحتتر باشد. اين الگو ساختار وكاركرد بولتن را مشخص ميسازد. هرگاه الگو را در اختيار داشته باشيد به آساني ميتوانيد نسخههاي مشابهي ازآن تهيه كنيد5کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 6: صفحه بندي و قالب خبرنامهخبرنامه باید قطع، شکل و هویتی مشخص و منحصر به خود داشته باشد.هر شماره باید مشترکاتی با شماره های قبل داشته باشد. خواننده باید هر ستون را به سرعت در جای خود مشاهده کند اما هر شماره باید واجد برخی مشخصات جدید و غير منتظره باشد6کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 7: طراحي خبرنامهخبرنامه نيز همچون ديگر نشريات، بايد كانونهاي سردبيري و تحريريه مبتني بر مخاطب خود را داشته باشد. پيچيدگي طرح يك خبرنامه مستقيماً به مخاطب وهدف نشر بستگي دارد7کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 8: نام خبرنامهنام خبرنامه بايد هماهنگ با فعاليت سازمان و در ارتباط مستقيم با آن باشد . واژه هاي با حروف اندك و جدا از هم ايده آل است8کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 9: مفهوم نشريه داخليانتشار نشريه درون سازماني يكي از ابزار مهم براي رسيدن به تفاهم در درون دستگاه استماهيت نشريات درون سازماني تعبيه كانالهاي مبادله اطلاعات ميان مديريت و كاركنان است 9کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 10: عوامل موفقيت نشريه داخلي 1- صداقت در انتشار اخبار درون وبرون سازماني ، به نحوي كه همگان در جريان رويدادها قرار گيرند و خود بتوانند درباره آن قضاوت بپردازند.2- حذف تشريفات در ارايه اخبار ، گزارش ها و مصاحبه ها ، به نحوي كه اين احساس در همگان به وجود آيد كه نشريه متعلق به آنها است.3- نشريه نبايد ارگان تبليغاتي مديران يا براي سرپوش گذاشتن بر عيب ها باشد .4- نشريه نبايد به بخش خاصي از كاركنان توجه كند يا درواقع مخاطب ويژه اي داشته باشد، بلكه همگان بايد آن را متعلق به خود بدانند10کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 11: هدف از انتشار نشريه داخلي1- آگاهي دادن به كاركنان از عملكرد پيشرفت هاي سازمان.2- آگاه كردن كاركنان از اهداف كوتاه مدت و بلند مدت سازمان3- آموزش كاركنان از طريق نوشته هاي مختلف مثل : مقاله، گزارش هاي گوناگون، مصاحبه و حتي داستان و حكايت .4- آگاه كردن مديران از وضع كاركنان و نحوه كاركردآنان.11کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 12: هدف از انتشار نشريه داخلي5- آگاه كردن كاركنان از خواسته هاي مديران در جهت بالا بردن كيفيت فعاليت هاي سازمان.6- تهيه مطالبي جهت سرگرمي كاركنان و ايجاد همدلي بين آنان(حسین قندی ، سایت iranpr ( 7- تلاش براي تفهيم وتعهد به اهداف و ارزشهاي سازمان 8- تبديل شدن به آئينه سازمان به شكلي كه فعاليت ها ، موفقيت ها و نيز ارتباطات مربوط به سازمان براي عموم افراد جامعه منعكس شود12کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 13: هدف از انتشار نشريه داخلي9- ايفاي يك نقش پيشگامي و رافع مشكلات بودن و هدف قراردادن گسترش محدوده آگاهي خوانندگان نشريه 10- ارتقاء مشاركت از طريق تبيين نقش هر يك از عناصر كار در فعاليت كلي سازمان 11- ايجاد فرصت مناسب براي بيان اهداف يك سازمان و همگرايي فكري، ذهني و علمي ميان مديريت و ديگر بخشهاي آن سازمان13کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 14: هدف از انتشار نشريه داخلي12- ا نتقال شادابي ،تنوع و هيجان به درون محيط كار 13- روشن كردن افكار عمومي در سازمان و آگاهي دادن به اعضاء در خصوص اتفاقات و اخباري كه درآن روي ميدهد 14- سهيم كردن کارکنان در سرنوشت خودشان از طريق تبادل افكار و آراء 15- پركردن اوقات فراغت كاركنان و خانواده آنان و پاسخگويي به پرسشهاي آنها16- حفظ و گسترش فرهنگ سازمانی و تقويت آن 14کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 15: خبرنامه الكترونيك خبرنامه الكترونيك همان خبرنامه معمولي است كه از طريق ابزار و تكنولوژي هاي الكترونيك و اينترنتي طراحي ، توليد وارسال مي شود 15کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 16: ویژگیهای خبرنامه هاي الكترونيك 1- دریافت خبرنامه ها از طریق پست الكترونیكی افراد صورت مي گيرد .2- فرستنده محتوائی را آماده می كند و آن را در قالب از پیش تعیین شده ای برای گروه بزرگی از افراد و شركتها يا سازمانها ارسال می كند.3- براي ارسال خبرنامه يا از پست الكترونيك فرستنده و يا از سيستم نرم افزاري وب سايت او استفاده مي شود 16کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 17: ملاحظات و ضرورتهاي راه اندازي خبرنامه الكترونيك در روابط عمومي راه اندازی خبرنامه الکترونیک یک از راه های پیاده سازی روابط عمومی الکترونیک است . خبرنامه الکترونیک باعث برقراری ارتباط تعاملی میان سازمان و مخاطبان مشتریان می شود . خبرنامه الكترونیك، افراد را به وب سایت سازماني هدایت خواهد كرد و باعث افزایش مخاطبان و مشتريان خواهد شد. ارسال منظم خبرنامه، نام سازمان را در ذهن مشتری، بازدیدكننده و همكاران زنده نگاه داشته و روشی بی نظیر و كنترل شده جهت معرفی محصولات و خدمات است.خبرنامه الكترونیك باعث ارتباط طولانی مدت با مشتری و ایجاد حس وفاداری او به سازمان يا شركت خواهد شد.17کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 18: ملاحظات و ضرورتهاي راه اندازي خبرنامه الكترونيك در روابط عمومي خبرنامه الكترونیك نتایجی سریع و قابل محاسبه داردبه طور مثال : بعد از ارسال هر خبرنامه ، می توان به آسانی تعداد اشخاصی كه خبرنامه را بازكرده اند و یا نام اشخاصی كه روی لینك خاصی كلیك كرده اند را بررسي كرد18کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 19: تبديل خبرنامه چاپي به الكترونيكخبرنامه های موجود چاپي سازمان را مي توان در سريع ترين زمان ممكن به نسخه الكترونيك تبديل كرد و آنها را به سرعت به دهها هزار نفر در سراسر جهان ارسال نمود مهمترین منفعتی كه در تبدیل نشريات چاپي به نسخه الكترونیكی وجود دارد، صرفه جوئی در زمان و هزینه چاپ و ارسال آن ها خواهد بوددایره مشتركین ودریافت كنندگان خبرنامه الكترونیك می تواند در گستره ای به وسعت جهان باشد 19کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 20: 20کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 21: مزیتهای خبرنامه الکترونیک كمك به حفظ محیط زیستکاهش مصرف کاغذانتشار از طریق اینترنت و یا اینترانت و یا CD کاهش هزینه طراحی و چاپ فقدان محدودیت توزیعنگهداری در فضای اندکقابلیت جستجو و انتشار مجدداطلاع رسانی لحظه ایكاهش حجم نامه های اداری و بایگانیفراگیر و فرامرز بودن21کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 22: خبرنامه الكترونیك در خدمت بازاریابى الكترونیكارتباط مستمر با مخاطبین، بازدید كنندگان و مشتریان بالقوه یا اعضاى یك گروه یا انجمن و نیز اعضاى یك سایت اینترنتى، با استفاده از امكانات و تسهیلات و خدمات مبتنی بر اینترنت یك نوع بازاریابى اینترنتی یا امیل ماركتینگ به شمار می رود22کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 23: ارتباط تعاملی خبرنامه های الكترونیك با وب سایت سازمانی خبرنامه هاى الكترونیك براى ارتباط دائمى با مخاطبین بالقوه و یا بالفعل سایت، طراحى و پیاده سازى، ارسال و مدیریت مى شوند23کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 24: خبرنامه الكترونیك در قالب لوح فشرده در شکل سنتی روابط عمومی برای راهنمایی مراجعین ،تنها امكان موجود تهیه بروشور به صورت مکتوب، نصب تابلوی راهنمای طبقات و مواردی از این قبیل بوددر روابط عمومی الکترونیک پیشنهاد استفاده از اطلاعات درج شده در سایت سازمانی یا تهیه خبرنامه الكترونیك در قالب لوح فشرده یکی از امکانات جدید ارتباط با مشتریان و مخاطبان است 24کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 25: فایده خبرنامه الكترونیك چیست ؟مخاطب قدرت انتخاب در نوع اطلاعات دریافتی دارداطلاعات بطور مرتب بدست مخاطب می رسدوجود خبرنامه باعث ماندگاری بازدید کننده برای سایت سازمانی می شودخبرنامه الكترونیك یكی از راه های دسترسی به مطالب وب سایتهایی است كه به هر دلیلی در دسترس كاربران ایرانی نیستند25کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 26: خبرنامه های غیر اختیاری یا هرز نامه و اسپمبه خبرنامه های غیر اختیاری یا غیر سفارشی ، هرز نامه یا اسپم گفته می شوداگر یك ایمیل حاوی خبرنامه اسپم دریافت كردید هرگز بر روی ضمیمه آن یا لینك های درون متنی یا حتی بر روی بخش لغو اشتراك نیز كلیك نكنید . چرا كه بدین وسیله به راحتی به فرستنده اسپم اعلام كرده اید كه این یك ایمیل فعال است و نه تنها جریان ارسال ایمیل به شما قطع نمی شود بلكه از این به بعد ایمیل شما به عنوان یك آدرس ارزشمند به سایر اسپمرهای فروخته می شود و تازه اول مشكلات شما است !26کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 27: چگونه خبرنامه الکترونیک تولید و منتشر کنیم ؟سیستم ارسال خبرنامه در CMS و کنترل پانل هاستینگ بسیاری از وب سایتهای جدید وجود دارد در غیر این صورت برنامه نرم افزاری آن باید نوشته شده و به عنوان یک تکه کد جدید به قالب سایت سازمانی اضافه شود . برای تولید یک خبرنامه الکترونیک بسته به موضوع و قالب آن می توان از نرم افزار های فتوشاپ ، کورل ، فلش ، دایرکتور و یا حتی مجموعه های آفیس و آدوب استفاده کرد .27کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 28: چگونه خبرنامه الکترونیک تولید و منتشر کنیم ؟راه دیگر ، تولید خبرنامه در قالب نشریه الکترونیک و ارسال آن به صورت دوره ای به مخاطبان است . این امر می تواند از طریق ایمیل یا از طریق سیستم ارسال خبرنامه سرور وب سایت سازمان انجام شود . تولید خبرنامه در قالب اطلاعیه خبری نیز از دیگر روش های مرسوم است همچنین تولید خبرنامه در قالب لینک به مطالب سایت تولید خبرنامه در قالب کارهای گرافیکی با نرم افزار های مختلف می تواند صورت گیرد28کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 29: فرآیند های تولید و ارسال خبرنامه الكترونیك3 بخش اصلی در فرآیند تولید و ارسال خبرنامه وجود دارد:1- محتوا: كه شامل محتوای درون خبرنامه است و می تواند حاوی خبر ، مقاله ، لینك ، عكس ، نشریه ، دعوتنامه ، اطلاعیه یا هر محتوای دیگر باشد29کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 30: فرآیند های تولید و ارسال خبرنامه الكترونیك2- قالب : خبرنامه مانند مجلات و نشریات دیگر باید ظاهر یكسانی داشته باشد. خصوصیاتی مانند فونت، عكسهای گرافیكی، بخش بندی، تیترها، لینكها و طبقه بندی مطالب نباید در نسخه های مختلف خیلی تغییر نماید.3- مدیریت ارسال: هنگامی كه بخش های محتوا و قالب خبرنامه ایجاد شد، خبرنامه باید برای مشتركین یا مشتریان یا گروهی از افراد كه در لیست از پیش تعیین شده ای قرار دارند ارسال شود .30کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 31: محتواقالب مدیریت ارسالفرآیند های تولید و ارسال خبرنامه الكترونیك31کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 32: ایجاد سیستم خبرنامه الكترونیك در وبلاگبا شیوه های مختلف می توانید برای وبلاگ و حتی وب سایت خود با استفاده از ابزارها و قالب های رایگان ، سیستم تولید و ارسال خبرنامه الكترونیك راه اندازی كنید. مثلا وب سایت وبگذر در آدرس : www.webgozar.com این امكان را فراهم كرده كه بدون كمترین هزینه ای یك سیستم خبرنامه الكترونیك رایگان راه اندازی كنید .32کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 33: سرویس خبرنامه وبگذر این امکان را به مدیران سایتها می دهد تا با دریافت آدرس ایمیل بازدیدکنندگان، اخبار و رویدادهای سایت خود را از طریق سیستم خبرنامه وبگذر برای کاربران ارسال کنند. برخی از امکانات سایت وبگذر عبارتند از : 1- ثبت ایمیل و نام کاربران 2- امکان لغو عضویت برای اعضا 3- ذخیره تاریخ عضویت کاربران 4- ارسال خودکار ایمیل هنگام عضویت و لغو عضویت کاربران33کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 34: 5- تعریف پیام خوش آمد گویی برای اعضا 6- مدیریت پیشرفته اعضای خبرنامه 7- ارسال خبرنامه فارسی از سرور وبگذر 8- ارسال خودکار خبرنامه با به روز شدن وبلاگ (با خروجی RSS) 9- درج عنوان و خلاصه مطلب در خبرنامه ارسالی 10- امکان تغییر ظاهر خبرنامه متناسب با سایت( سایت webgozar )34کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 35: همچنین برای برای داشتن سیستم خبرنامه در وبلاگهای ایجاد شده بر روی بلاگ سرویس های پرشین بلاگ ، بلاگفا، میهن بلاگ، پارسی بلاگ، بلاگر و بلاگ اسکای می توانید به سایت http://ramin.ir رفته و قالب رایگان دارای امكانات خبرنامه الكترونیك دریافت كنید http://www.webgozar.com/nletter35کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 36: سیستم اطلاع رسانی و خبرنامه در مووبل تایپاین بخش در سیستم مووبل تایپ ( یكی از نرم افزار های پر كاربرد متن باز محبوب ایرانیان ) نیز پیش بینی و قرار داده شده است ولی دو اشکال اساسی دارد یکی اینکه به صورت پیش فرض قابل استفاده نیست و حتما باید تغییراتی در سورس داده شود و دیگر اینکه نمی توان محتوای خبرنامه را به دلخواه و با طراحی به اعضاء فرستاد . در متن فول تکست مقاله روش انجام اصلاحات در سورس ام تی توضیح داده شده تا بتوان از این سیستم به طور کاملتری استفاده كرد 36کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 37: نرم افزارهای ارسال خبرنامه الکترونیکی علاوه بر موارد ذكر شده در حال حاضر نرم افزار های متعددی برای تولید و ارسال و مدیریت وجود دارد كه هر یك ویژگی ها و توانمندی های خاص خود را دارند ولی توانایی های مشترك این نرم افزار ها عبارت است از : 1- معرفی ایمیل در دسته بندی های مختلف 2- تعریف خبرنامه 3- ارسال خبرنامه به یک یا چند گروه از ایمیل ها 4- ارسال خبرنامه با فرمت HTML 5- گزارش وضعیت ارسال خبرنامه 37کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 38: نمونه ای از این نرم افزار ها را می توانید در وب سایت اینترنتی www.asd.ir بیابید Group Mail نیز عنوان محصول دیگری در زمینه خبرنامه الكترونیك است . شرکت eBiz International در کشور امارات و شرکت تجارت الکترونیک مسیرسامانه در ایران، نماینده فروش محصول Group-Mail می باشند و آمادگی ارائه این محصول را دارند38کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 39: کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور39
اسلاید 40: کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور40
اسلاید 41: لیست های دریافت خبرنامه رایگاناگر به سایت www.internet.com سری بزنید می ببینید که هزاران لیست خبری در موضوعات مختلف وجود دارد که می توانید در آنها عضو شوید و انواع و اقسام اطلاعات و اخبار را بصورت روزانه، هفتگی و ماهانه دریافت کنید.ولی متاسفانه یک سایت مناسب که تمام خبرنامه های ایرانی را معرفی کند و شما بتوانید در آن سایت، خبرنامه دلخواه خود را انتخاب کنید وجود ندارد. با این وجود می توانید به جدولی كه در متن مقاله منتشر شده مراجعه كرده و لیستی از خبرنامه های الكترونیك رایگان را در گروه های مختلف بیابید41کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 42: کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور42
اسلاید 43: تمرين عملي1- با استفاده از سايت وبگذر در آدرس www.webgozar.com يك خبرنامه الكترونيك بسازيد و در وبلاگ خود اضافه نماييد2- آيا وب سايت سازماني شما داراي خبرنامه الكترونيك با استاندارد هاي گفته شده دارا است آن را نمايش دهيد3- در يك خبرنامه الكترونيك مشترك شويد4- با استفاده از سايت وبگذر در آدرس www.webgozar.com يك نظر سنجي الكترونيك بسازيد و در وبلاگ خود اضافه نماييدکاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور43
اسلاید 44: ابزار رایگانhttp://code-weblog.blogfa.com/http://abctools.ir/http://www.parstools.com/کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور44
اسلاید 45: جمع بندیخبرنامه الکترونیک یکی از ابزارهای مهم روابط عمومی الکترونیک استفناوری ساخت و انتشار خبرنامه الکترونیک بسیار ساده و قابل استفاده توسط تمام کارشناسان روابط عمومی استتبدیل خبرنامه های چاپی به الکترونیک در سازمان می تواند تحولی شگرف در دایره مخاطبان و مشتریان و دامنه نفوذ و تاثیرگذاری سازمان به وجود آورد45کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور
اسلاید 46: با تشکر حمید ضیایی پرور reporter.ir09123445411 کاربرد خبرنامه الكترونیك در روابط عمومي -حمید ضیایی پرور46
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.