کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

خودارزيابی و سرآمدی سازمانی

صفحه 1:
سمینا رآشنایی با مفاهیم خودارزیابی و سرآمدی سازمانی

صفحه 2:

صفحه 3:
* مزایای پایبندی و استفاده مستمر از مدل " تعالی سازمانی* * ابعاد مدل * خود ارزیابی و روشهای مرسوم مفاهیم کلیدی سرآمدی * ساختارمدل * مکانیزم اندازه گیری

صفحه 4:
* برخورداری این مدل از دیدگاه سیستماتیک و فراگیر مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمان * توجه ویژه به نتایج کسب شده توسط سازمان ارزیابی مبتنی بر واقعیات * مشارکت گسترده کارکنان *؟ شناسایی نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود *_تبادل تجربیات درون و برون سازمانی با بکارگیری ابزار بهینه کاوی * انتفاده از رويكرد خودارزيايى به منظور تعلیسنازمان

صفحه 5:
1 5 ارزيابى عملكرد

صفحه 6:
82761 مهمترين جوايز كيفيت

صفحه 7:
‎٩‏ 2( _ابعاد مدل تعالی سازمانی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏چا 54 خود ارزيابي معيارهاي سدجش امتباز دهي دهاعم ‎|As:‏ و زیر ‎(Scoring (Criteria) le yiso‏ ‎Model) 81 Frampwor‏ آرزش‌ها و مفاهیم محوري یا پايه‌اي ‎(Core values and Concepts) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
كار ورودیها و خروجیهای خودارزیابی

صفحه 9:
قدم ۵ هدایت خود ارزیابی انتغاب و آموزش کارکنان مركيو در فرآیند خود ارزیابی برناه‌ریزی رای اجرا: برای اجرای 2 حمایتها خودارزیابی

صفحه 10:
كان معیارهای انتخاب روش خودارزیابی منابع موجود نتايج مورد انتظار از خودارزيابى تعداد دفعات خودارزیابی انجام شده ساختار سازمانی و دامنه عملکرد خودارزیابی بلوغ سازمانی نا نا لا لا لا

صفحه 11:
تلاش زياد شبيه سازى جايزه شبيه سازى جايزه آزمایشی کاربرگ و کارگاه پرسشنامه مشروح يا ماتریس طراحی شده تلاش متوسط کاربرگ کاربرگ کارگاه تسهیل شده پرسشنامه استاندارد تلاش کم پرسشنامه مناسب پرسشنامه و کارگاه ماتریس و کارگاه پرسشنامه ابتدایی ماتریس استاندارد 25 روش خودارزیابی و بلوغ سازمانی سازمان بالغ در مسیر تعالی آغاز حرکت در مسیر تعالی

صفحه 12:
صرف منابع bow ‏علج(‎ bow Ord Ord Ordiucy Aik bids Ses بازدید ميداني Ov Ov Ov مس مس Ov Yer veo Yew bow دلج( كلك bow لياراك نقاط قوت زمينه هاي پیبود Ov ‎QJ‏ جمع بندی روش‌های خودارزیابی ‏ماتریس ‏کارگاه ‎Saat ‏شبیه سازي جایزه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
25 مسیر تعالی چم World- Class ‏كلاس جهانى‎ ١ y oF 3 ۵ 5 ۷ ‏زمان (سال)‎

صفحه 14:
teas Results EFQM (6.01 pw Joo People Results 2۳0 0 i | Seciety Results ۱ TNNOVATION AND LEARNING Leadership

صفحه 15:
مدل تعالی سازمانی 202 ‏توانسدسازها0‎ %50 ge 2

صفحه 16:
ات = ارزشها و مفاهیم محوري جایزه کیفیت اروپا مدیریت بر اساس فرآیندها و حقایق ‎Management by‏ ‎Processes and Facts‏ رهبري و ثبات در مقاصد مشارکت و توسعه نيروي ‎Leadership &‏ نساذ ‎‘onstancy of Purpose‏ ني ‎People Developme‏ & Ipyoalvement مشتري محوري ‎Results Orientation am‏ Customer Focus لیت نسبت به جامعه توسعه شراکت تجاري ‎artnership Development Public Responsibility‏ ياد گيري مستمر . بیبود و نوآوري ‎Continuous Learning,‏ ‎Improvement &‏ ‎Innovation‏

صفحه 17:
2 نتيجمدارى سازمان سرآمد به نتایجی دست می‌یابد که تمامی ذی‌نفعان سازمان را مشعوف می‌کند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: ایجاد ارزش افزوده برای تمام ذی‌نفعان موفقیت پایدار برای تمام ذی‌نفعان درک نیازمندی‌های حال و آینده سازمان ایجاد هم راستایی و تمرکز در سطح سازمان مشعوف کردن ذی نفعان سازمان

صفحه 18:
كان مشتری محوری سازمان سرآمد ارزش يايدار براى مشترى ايجاد مى كند مزايايى كه از به كاركيرى اين اصل عايد سازمان مى شود: وجود مشتريان مشعوف شده سطح بالای حفظ مشتریان و جلب اعتماد آنها توسعه سهم بازار موفقیت پایدار سازمان درک مزایای رقابتی

صفحه 19:
2 رهبری و ثبات در مقاصد سازمان سرآمد رهبرانی دارد که جهت‌گیری شفافی برای سازمان وضع کرده اند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: روشن شدن مقصود و جهت‌گیری سازمان ایجاد یک هویت سفاف برای سازمان ایجاد رفتارهای سازگار و الگو در سطح سازمان دستیابی به نیروهای کار متعهد. با انگیزه و موثر

صفحه 20:
كان مدیریت مبتنی بر فرآیندها و وآقعیت‌ها تعالى يعنى مديريت سازمان از طريق مجموعهاى ازسيستمهاء فرايندها و واقعيت هاى مرتبط مزايايى كه از به كاركيرى اين اصل عايد سازمان مى شود: حداكثر كردن كارايى و اثربخشى در دستيابى سازمان به اهداف خود وارايه محصولات تصميم كيرى موثر و واقع كرايانه افزايش اعتماد ذى نفعان به سازمان

صفحه 21:
‎mae‏ 3 مشارکت و توسعه نیروی انسانی ‎ ‏سرآمدی یعنی حداکثر کردن مشارکت کار کنان مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: ‏ايجاد حس تعلق به اهداف و مقاصد سازمان نیروی کار متعهد» وفادار و با انگیزه سرمایه‌های فکری بسیار با ارزش ‏به فعل در آمدن وان بالقوه کارکنان

صفحه 22:
لا ‎eet‏ = 5 = 2 1 يادكيرى» نواورى و بهبود مستمر سرآمدی یعنی به چالش طلبیدن وضع موجود و ایجاد تغییر از طريق نهادينه كردن يادكيرى به قصد خلق نوآوری مزايايى كه از به كاركيرى اين اصل عايد سازمان مى شود: ایجاد ارزش افزوده بيشتر بهبود اثربخشی و کارایی افزایش قابلیت رقابت سازمان نوآوری در محصول چالاکی سازمانی

صفحه 23:
1 2 توسعه شراکت تجاری سرآمدی یعنی توسعه و حفظ مشارکت‌هایی که برای سازمان ارزش افزوده ایجاد می‌کنند مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: بهینه شدن شایستگی‌های محوری تسهیم ریسک و هزینه(و کاهش آن برای سازمان) بهبود قابلیت رقابت سازمان

صفحه 24:
‎SESE ER‏ مسنئوليت نسبت به جامعه ‎ ‏سرآمدى يعنى فرارفتن از جارجوب الزامات قانونى كه سازمان در داخل آنها فعالیت می‌کند ‏مزایایی که از به کارگیری این اصل عاید سازمان می شود: بهبود تصویر سازمان در جامعه ‏افزایش نام تجاری سازمان محيط كار ايمن تر و بهداشتی تر

صفحه 25:
5( ساختار توانمندسازها Oniterta

صفحه 26:

صفحه 27:
ol es 9 اتخاذ 5 نسحو علر — ... آثار تلاس 15 تاثير بر كا ش سازمان ني ... ‎Bier‏ اث پر کار کنان و

صفحه 28:
7 2 پوبايي مدل 2۳0۲ كان ارتباط دروني معيارهاي نتایج | مم . 9 عد يقي طرزتلقي © ‎ee‏ ری ماد viel Gg ‏ل‎ © ‏وك‎ oe

صفحه 29:
2[ ویژگی‌های خاص مدل 6۵660 مزایای خاص مدل 6060 باعث شده است که هم اکنون کاربرد مدل حتی در خارج از مرزهای اروپا نیز متداول شود : لاتوجه همزمان ومتعادل به عوامل توانمند سازها و نتایج لساجامعیت معیارهای مدل در تمام ابعاد سازمان لساتوجه خاص مدل به مشتری و تعادل در ذی نفعان الاتاكيد معيارها و زير معيارهاى مدل بر نظريه هاى نوين علم مديريت الاتوزيع متوازن امتيازات در زير معيارها و شاخص ها الاتاكيد مدل بر مقوله هاى بهبود و آينده نكرى و ارزيابى بر اساس بهبود الاتاكيد مدل بر افراد سازمان بعنوان دارايىهاى با ارزش سازمان

صفحه 30:
EFQM Jr» ‏هد امتیازات‎ 1 ۵ 0 | #سسن هيما[ 1 تدده تممه 0 انه جنات س0 د 1 ۱ 7000 ‎fee ۱‏ 00 ۱ ‎LOSEPODBR POOH‏ 3 ۳ 2 << ج ۵00۵۵۵0۵۵ ۳ موی ام 1 | هزوم ۱ ۱ هه = = ‎VOPR‏ ‎WRKET FOODS 0‏ De oY Toromoons doonos ۳۵۷0۷ 0۵۵ -- ~~ <= 1 ۱ ‏ره‎ ‎Loran eacscoromoos 1 1OO™MOe ‏ات‎ IT loacoweorsronctes | Tare cronn | ‏ممم‎ ۱ ۱ rene au pOooHoeooor 1 | ‏مه‎ oor ‏مات‎ 04 ‘ ‏وعدي مسوم مود‎ I Tan cvensos LSet ‏ا‎ ek 1 ی ی ی مر ی

صفحه 31:
(PAO) Joo tau FESR ‎ay‏ ۱ ل ‎thea 02 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:

صفحه 33:
6 ارتباط و تعامل زیر معیارها > ==>

صفحه 34:
9 - خطم شرو لستراتژیم بتلیسر (. اطلاعات حاصل از اندازه گيري عملکرد. تحقیقات. ياد كيري و فعاليتباي بيروني مرتبط i j i i -1شاعه و جار ین مودن‌خطم شی و لستواتزيدر سیماراز طریق‌چار چوبفرآيند هايکليدي

صفحه 35:

صفحه 36:
ل كه 9 8 ۲ 2*2( ارتباط و تعامل زير معيارها ee see ‏مشارکت و توانمند سازی‎ و دانش و شایستگی افراد. اقدام محیط مناسب ou ‏شناسایی و حمایت از‎ ‏تغییرات سازمانی‎

صفحه 37:

صفحه 38:
5ص ارتباط و تعامل زیر معیارها a ‏مديريت شراكت هاى برون سازمانی‎ @b ‏خط مشي‎ SS ‏و استراتژي‎ @o ‏.يريت مواد. ساختمان ها و تجهیزات‎ نی مدیریت تکنولوژی fe ‏مدیریت اطلاعات و دانش‎

صفحه 39:
5 اجب ۳ ۲ ‎tn at‏ = شركاي خارجي سازمان مدیریت مي شوند. لا شناسايي شرکاي كليدي و فرصت هاي استراتژيك سازمان همسو با خطمشي و استراتژي ‎O‏ نظام‌مندسازي روابط با شر کاء به منظور حداکثر سازي ارزش ‏لا ایجاد زنجیره ارزش شر کاء با ارزش فزاینده ‏لا حصول اطمینان از سازگاري فرهنگي و تسهیم دانش با سازمانباي شريك ‏حمایت از توسعه دو جانبه ‏لا ایجاد و حمایت از تفکر خلاق و نوآورانه با کمك شر کاء ‏لا ایجاد هم افزايي با شر کاء به منظور بیبود فرآیندها و افزودن ارزش به زنجیره تامین پا زنجیره مشتري ‎99

صفحه 40:
‎i=‏ منابع مالي مدیریت مي شوند ‎ ‎Q ‏ببره گيري از منابع مالي براي حمایت از خط مشي و ‏استراتژي ‏تدوین و اجراي استراتژي ها و فرآيندهاي مالي ‏ارزيابي سرمایه ها در ابعاد دارايي هاي مشهود و نامشیود ‏لا استفاده از مکانیزم ها و پارامترهاي مالي به منظور حصول اطمینان از ساختار تامین مالی کارآمد ‏لامديريت ريسك متوجه منابع مالي

صفحه 41:
لیا ات 2 سا هتمانی تجبیزات و مواد مدیریت مي شوند Q بیره گيري از دارايي ها براي حمایت از خط مشي و استراتژي لا مدیریت بیره برداري و نگبداري دارليي ها به منظور بیبود عملکرد چرخه‌هاي عمر کل دارايي‌ها ‎O‏ مدیریت امنیت دارایی ها ‏لا اندازه گيري و مدیریت هر گونه اثرات مخرب دارليي هاي سازمان بر کارکنان و جامعه (شامل مسائل ايمني و بیداشت) ‎O‏ بیینه سازي موجودي مواد ‏لا بیینه سازي مصرف ‏لا کاهش و بازیافت ضایعات ‏حفظ منابع تجدید نشدني ‎ila‏ ‏لا کاهش هر گونه اثرات مخرب جهاني محصولات و خدمات سازمان

صفحه 42:
لأشناسايي و ارزيلبي گزینه ها و تکنولوژيباي نوین با هام از خط‌مشي و استراتژي و اثر آن بر کسب و کار و جامعه ‎a‏ مديريت دارايي هاي تكنولوزي ‏لا مديريت بهره برداري از تکنولوژي موجود ‏نوآوري تکنولوژي ‏لا مهار تكنولوژي به منظور حمایت از بیبود ‎O‏ شناسايي (تکنولوژيباي جدید) و جايگزيني تکنولوژي منسوخ

صفحه 43:
wet ‏و دانش مدیریت مي شوند‎ tei) لاجمع آوري. ساختاردهي و مدیریت اطلاعات و دانش به منظور حمایت از خط مشي و استراتژي لا فراهم آوري دسترسي مناسب به اطلاعات مرتبط براي استفاده کنندگان داخلي و خارجي لا حصول اطمینان و بیبود و حفاظت از مالکیت فكري به منظور حداكثرسازي ارزش مشتري تلاش براي دستيابي و افزایش دانش موثر لا ایجاد تفکر خلاق و نوآورلنه در داخل سازمان از طریق استفاده از منابع دانش و اطلاعات

صفحه 44:
5 - ب‌بود و نوآوییدر فرلینده

صفحه 45:
‎bus! Ex Saat‏ 9 تعامل زیر معیارها ‎ ‎ ‏توسعه محصولات و خدمات مدیریت فرایندها ‏مدیریت و

صفحه 46:
سازمانهاي متعالي بطور فراگیر نتیج میم مرتبط با مشتریان, کار کنان. جامعه و اجزاء اصلي خط مشي و استراتژي را اندازه .كيري كرده وبه آنها دست مى يابند

صفحه 47:

صفحه 48:
منطق ر ادار Determine fy the Results required Assess & Plan & develor Review Approaches XY Deploy ۳4 1 Approaches ۳

صفحه 49:
فروش | درآمد 3 0666© 0666 «ser

صفحه 50:
فروش | درآمد 3 0666© 6689 688 بيقر‎

صفحه 51:
توجه به مفهوم نتایج فروش | درآمد 3 رقیب 066 ©0668 ©0666

صفحه 52:
توجه به مفهوم نتایج ‎Drews‏ ‎Darpets‏ ‎Cowpourisva‏ ‎Cuse‏ Goope

صفحه 53:
از توجه شما متشکریم

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان