تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 21 اسلاید خوردگی دریایی فلزات ناشی از واکنش‌های الکتروشیمیایی است. سازه‌هایی که توسط محیط دریایی آسیب می‌بینند شامل موارد زیر می‌شوند: • قایق‌ها و کشتی‌ها • سکوها و تجهیزات اکتشاف نفت • بندرها • سایر سازه‌های دریایی مانند لوله‌های انتقال نفت و گاز خوردگی این سازه ها می‌تواند به شکست زود رس، کاهش عمر سرویس‌دهی، افزایش هزینه‌های نگهداری و خطرات ایمنی منجر شود. بنابراین مطالعه‌ انواع خوردگی دریایی مشاهده شده، مواد مورد استفاده و روش‌های حفاظت به کار رفته برای انواع خوردگی حائز اهمیت است.

سنا ربانی فرد

صفحه 1:

صفحه 2:
۲ نارای بونیا و تازها مججودات ‎ets‏ مصدائح سافتمانى ‎stay 8‏ هیدرو استاتیکی و تفییرات بالای دما تواهی ساهلی و سازه های دریایی تخريني تالم ساختمانی كويد تان براق تجهيزات توص یرو قوردگی کالوانیکی يت ۳ ‎oe‏ نمی هاء ارم عناصر لوله

صفحه 3:
۱ (شدتخوردكودر نولحودريليم)

صفحه 4:

صفحه 5:
محیط های دریایی گرمسیری شتر از محيط هاى دريايى امتحمد و معيط عاق درياين خورنده هستند

صفحه 6:
حباب هاى هواى وارده به آب

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
عمق دریا تمایل کمتری نسبت به تشکیل فیلم حفاظتی ترکیبات معدنی در مقایسه پا سطح دریا باشد

صفحه 11:

صفحه 12:
تخریب بتن در آب دریا .بتن مسلح شده با آرماتورهای فولادی که جزوه مصالح کاربردی در اسکله و بنادر هستند در متالوژی, بتن مسلح به عنوان یک کامپوزیت مطرح است که زمینه و ماتریسی این کامپوزیت بتن است که نقش مسلح کننده آرماتور های فولادی را بر عهده دارد

صفحه 13:

صفحه 14:
. : مکانیزم خوردگی در بتن از طریق مکش موئینگی مقدار محلول وارد بتن می شود و در آن پخش می شود که باعث می شود که مواد معدنى كه سيمان را تشک می دهد هیدرولیز 2 زور به آمیب پل شود واترک های عیقی در بش به رجود بیلورد و همچنین فرلاد در پئن را دچار خوردگی as. = . . : خوردگی در فولاد کاش‌سطح مقطم. میلگرد 1 ک اش متاومتک ششیو مقاومتف شاریمیلگرد -2 ‎yo ©‏ کاهشچسبندگی‌میلگرد -3

صفحه 15:
: روش های مقابله با خوردگی لستفاده از پوشش‌هایپایه سیمانی‌با رزنینی ی رلیم حافظ تب یشتر-1 آرماتور و کمک ردزن_فوذ پذیری‌سطحوی تن حفاظنک اتدیکهر بتربا لستفاده از جریانمعکوس2 لستفاده از آرماتور هایضد زینگ-3

صفحه 16:

صفحه 17:
خوردگی در کشتی ها سازه های دریایی اعم از کشتی ها با توجه به ماهیت تجاری واقتصادی , باید سال ها مشغول به کار بوده و كارآيى لازم را داشته باشند. این سازه ها به خصوص در منطقه خلیج فارس - با توجه به شرایط حاد محیطی - شدیدا مورد حمله عوامل خورنده قرار می گیرند و از طرفی به نوعی افزایش سوخت در آنها با افزايش سن رابطه مستقیمی پیدا می کند واز طرف دیگر باتوجه به افزایش سن کشتی خوردگی نیز افزایش می یابد بنابراین دخیل بودن خوردگی سازه به مصرف سوخت ارتباط معنی داری را دنبال می کند.

صفحه 18:
: خوردگی در قسمت های مختلف کشتی .خوردگی در کشتی باعث کم شدن کارایی و افزایش مصرف سوخت می شود ۱. خوردگی قسمت جلوبرنده ی کشتی (خوردگی میکروبی): هنگامی کشتی و یا شناوری مشغول دریانوردی می باشد با توجه به منطقه فعالیت کشتی و عوامل طبیعی موجود در آب منطقه یکسری موجودات دریایی بدنه زير آبی کشتی را زیستگاه خود انتخاب نموده و به آن می چسبند و این زندگی بر بدنه کشتی ها باعث ایجاد خوردگی و آسیب به کشتی می گردد که این خوردگی برروی سازه جلوی کشتی ,سیب آسیب جدی به شکل آثرودینامیکی جلوبرنده کشتی می گردد به نحوی که باعث ایجاد یک * آشفتگی در کناره دیواره کشتی میگردد و هرچه سرعت کشتی افزایش پیدا کند نیروی اعمالی در خلاف جهت حرکت افزایش می یابد و مصرف سوخت افزایش می يابد. از طرف دیگر همین اغتشاشات بر روی بدنه کشتی حبابهاى هوا می باشند که با آب دریا و بدنه کشتی واکنش داده وباعث افزایش خوردگی سازه می گردد.

صفحه 19:
۲- خوردگی پروانه شناور(کاویتاسیونی): هنگامی که پروانه کشتی نیروی جلوبرنده و یا بلعکس را تولید می کند باعث ایجاد اغتشاش و توربولانس در آب های " اطراف پروانه مى گردد و مقادیر قابل توجهی حباب حاوی هوا در اطراف خود ایجاد گرده و باعث ایجاد زنگ زدگی حفره مانند برروی پروانه کشتی می گردد که اولا باعث تغيير تراز بير های پروانه میگردد و در ب برداشتن شفت و انیا بدلیل وجود خلل و فرج بر روی تیغه در هنگام چرخش باعث افزایش حباب و درنهایت چرخش پروانه در حبابهای بیشتر باعث کم شدن کارایی پروانه و افزایش سوخت برای تولید توان بالا برای رسیدن به سرعت مورد نظر می گردد. ۳- خوردگی مخازن تعادل کشتی: آب تعادل در كشتيها بايد به نحوى تعبيه كردد که اولا در تمامی شرایط جوی قابلیت برقراری تعادل در کشتی را -- 74 دارا باشند و ثانیا از طول عمر بالا یی برخوردار باشند لذا در کشتی برای مخازن تعادل علاوه بر استفاده از رنگهای اپوکسی - برای پوشش بهتر از حفاظت کاتدی نیز برای افزایش طول عمر نیز استفاده می کنند در اینجا لازم به ذکر است استفاده نهایی از هر کذام ازاین سیستم های طول عمر مخازن را بطور قابل توجهی کاهش می دهد.اما خوردگی در مخازن تعادل می باشد که باعث رسوب زنگ و افزایش خوردگی در سیستم و بارگیری آب تعادل می گردد و اين بیش از حد به پمپ های آب تعادل و نیاز به استفاده حداکثری ازتوان خروجی ژنراتور ها دارد و اين مصرف سوخت کشتی می گردد.

صفحه 20:
:کنترل خوردگی سازه های فولادی در دریا به دو روش کلی انجام می شود 2 حفاظتک اتدی 1 العمللهوششهاى_نلى-2 سلس نبا كا ا و ‎gal‏ ور را . به بيان ديكر حفاظت كاتدى فرآيندى است که با ایجاد میدان الکتریکی در سطح فلز. از واکنش خوردگی در سطح آن جلوگیری می کند. ‎Si! sly ۰‏ یون های فلزی تولید شده به طور کامل از بین بروند. باید میدان الکتریکی محافظ. قدرت کافی داشته باشد. منبع میدان ‎ee‏ رن رانسفورماتورهاي ‎bc‏ همراه ‎Bae‏ پلاتینه باشد. اين روش را حفاظت کاتدی توسط جریان معکوس می نامند. روش دیگر حفاظت

صفحه 21:
۴ عهامتطز۳م ۰6۵8۵۳۵۱ 12473:2000 ۶۱۷ لستانارد-1 ‎cathodic protection in sea water‏ 2->,bituJ EN 13174:2001-Cathodic protection of harbour installations وت Bean ‏تالجم‎ ‎4-http://pile and cathod.come 5-www.noandishaan.com 6- www.hempel.com

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
14,000 تومان