کسب و کاربرنامه‌ریزی

درس: روش تحقیق فصل: یازدهم-تحلیل محتوا

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 21 اسلاید پاور مربوط به کتاب روش تحقیق محتوا و مفهوم

حامد

صفحه 1:
آفرةة

صفحه 2:
1۱ Ce eee ee eon eye عبارت است از توصیف محتوای آشکار یک ارتباط به صورت عینی؛منظم و کمی

صفحه 3:
eR Ley ee Lee ee nba et ee rare SE re) ابن تحلیل را ماد ساب تتیک هایپزوهشی فراهمآوردنشناخت؛بشی نواتصویر عبت و راهمای عم می داند. ‎١‏ رایف

صفحه 4:
۱ ‏ات‎ RCS Lente aa ltay) ‏.استخراج شده از متن‎

صفحه 5:
۳ ‏كمى ولذكى هاى بام كه شلمل بررسى‎ cen ررسى كامبيوترى كاربرد كلمات در اخبار ۱ ‏ل‎ mere ا ا ل ل ا 0 ‎det)‏ ل ‎deal‏ ا ل ل ۱ متن را به ما می دهد» اطلاق میگردد.

صفحه 6:
اهداف و کاربردهای تحلیل محتوا 0 تحلیل ویژگی های پيامبه منظور توصیف ن و پاستبه پرسش ها« چه خبری؟»دبه که؟ »و «چگونه»3 تحلیل محتوا پژوهشی پیام محور است؛ بعنی بر اندازه گیری و سنجش پیام تم رکز دارد اما میتوان به استنباط و نتیجه گیری درباره پیشینه و ‎ply of st.‏ نیز اقدام کرد 6+00 ‎٠‏ تحلیل پیشینه ای پیام به منظور توصیف فرستنده و پاسخ به پرسش های «که؟» و «چرا»؟ ‎٠‏ تحلیل پیامدهای پیامبه منظور شناختن لثر كن روى مخاطب که پاسخبه پرسش دبا چه اثری»؟ ‎

صفحه 7:
هد فاصلی‌سولیروثتسحلیل‌محتوا از نسظرویمر و دومینیک5 ۲ توصیف محتوای ارتباطات ۲ آزمون فرضیه ها درباره سیاست ها یا اهداف تولید کنندگان رسانه ای 7 مقایسه محتوای رسانه ها با جهان واقعیت ارزیابی تصویر گروه های خاص در جامعه انجام استنتاج هایی درباره آثار رسانه ها

صفحه 8:
کاربردهای تحلیل محتوا از نظر فراکفورد و نجمیاس: معمول ترین استفاده از تحلیل محتوایی توصیف خصوصیات پیام است. تحلیل محتوا کمک می کند تا اهداف پیام نوبسنده را بدست آوریم و دلایل ارسال پیام و نتايج مرتبط بر آن را مورد بررسی قرار دهیم. در تحلیل محتوا پژوهشگران به دنبال شناخت اثر پيام بر روی مخاطبان و گیرنده آن می باشند. شناخت اثر و نویسنده آن ؛ در این روش پژوهشگر محور فعللیت خود را متمرکز بر واژه های به کار رفته در متن میکند که تحلبلی بر روی آن انجام میگیرد. از تحلیل محتوا می توان برای پاسخ به پرسش هایی که ممکن است پژوهشگران مطرح نمایند نیز استفاده نمود. کاربرد تحلیل محتوا میتواند برای بررسی جنبه هایی از فرهنگ و تغیبرات فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد. از طریق تحلیل محتوا میتوان به خصوصیات و ویژگی های اجتماعی زماني خاص دست یافت. با تحلیل نامه ,نوار‌نوشته و سفرنامه میتوان به بیماری +خصوصیات روحی و ذهنی افراد پی برد.

صفحه 9:
. محتوا و خصوصیات آن" ‎J‏ اندیشه و خط مشی پیام دهنده ‏۳ تحقیق در جهت پیام گیرنده ‏|« تحقیق در فرهنگ توده ‏ ‏4 تحقیق در جهت وسایل ارتباطی ‎ ‏نموداری ‏ابزاری ‎ee ‏مضمون باق‎ allot ‏الكوهاء تصاوير و نعونه ای قالبی‎ ‏تحول فرهنگی‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
هولستی کتاب تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی ae = ۱ ‏سس‎ el oe easy ES SC nd ۳ ‏دسم اتن‎ با توجه به موضوعات و مسائل متنوعى كه در عرصه هاى مختلف جامعه بروز مى كند به طور طبیعی کاربردهای دیگری نیز از این تحلیل محتوا انتظار می رود و بنا بر ماهیت موضوع از رویکردهای متفاوت آن استفاده .می شود Sigh

صفحه 11:
رویکردهای تحلیل محتوا رویکرد سس محقق بدون در نظر داشتن مقوله ها و پیش فرض های استقرایی ذهنی » براى اولين بار به بررسى مفاهيم نهفته در معتوا می ‎r‏ پردازد. تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل مبتنی بر مفاهیم نمونه موجود در محتواست دک ‎ome‏ محقق با استفاده از کلمه ها » مقوله ها و متغیرهای ازپیش تعیین شده ل تحلیل را آغاز می کند. ۶ تحلیل محتوای کمی میزان فراوانی پیش فرض های ذهنی را در مفاهیم موجود در محتوا بررسی می کنند.

صفحه 12:
تقسیم بندی تحلیل محتوا در کتاب شیخ زاده ۰ تحلیل محتوای توصیفی ‎neat‏ ا به عنوان پایه ی همه تحقیق های دیگر ‎x 8 = ie‏ یعنی بین برخی از مشخصه های بارز داخل متن و مشخصه های بارز تحلیل محتوای استنباطی ...بت بين برضي از مشخ هو ادامه و کسترش تحلیل توصیفی ‏۰ تحلیل محتوای ارتباطی روشی که در آن تمامی مسیر یک ارتباط واقعی را مورد بررسی قرار میدهد. هدف آن دستیابی به نتایجی در مورد منظور نویسنده؛ تاثیر بر گیرنده» و وضعیت ار تباط براساس محتوای یک ارتباط است. ‏جامع ترین تحلیل محتوا

صفحه 13:
فن پژوهشی برای توصیف عینی » نظام مند و کمی محتوای مطلب است شیوه نظام منده عينى و كمى براى اندازه كيرى متغيرها ( شاخص تحقيقات كمى) و تجزيه و تحليل آن ها وس است. تحلیل گر باید روشن کند چه کلمات» مضامین و 7 مشختی میکند که ارتباطمفاهیم و عناضر چکونه نمادهایی بیش از همه و به چه تعداد در متن تکرار است و چه عواملی آنها را به هم پیوند می دهند. شده اند.

صفحه 14:
آماده سازی و سازمان دهی ألف)اتتخاب محتواى مرتبط با موضوع تحفيق بان هد ها و سول هی تحت ج)بان ملاک هایی كه براساس آنه تفسير تهابى افجام خواهد شد بررسی مواد ۱ ۳ رز نار (فر إيندى ست كه به وسيهمى إن هاداد ى خام بهصورت منظم در واحدهاى كه امكان توصيف يق معنوا را قراهم مى أورد ور مر بردازش نتايج بردازش داده های رز گذاری ابه دو شيوم : دستی و کامیوتری

صفحه 15:
انتخاب واحدها ‎os Ol) Gem‏ بخش خاصى از محتواست که مورد تحليل قرار ميكيرد. شامل:جملات وازكان و كاه موضوع ‎٠‏ واحد ثبت: بخشى از متن است که پژوهشگر هنگام مطالعه هرگاه با آن برخورد مى وم وى مويل .| كندب توجه به هدف» به آن یک كد اختصاص مى دهد. 5 لیا | واحد فحوا: اشاره به زمینه ای که آن واحد در آن ظاهر / ميشوده ممکن ‎ ‏انتخاب سستم شمارش م روش بررسی برخی واحدها ظاهر شدن برخی مفاهیم » تصاویر؛ زمان اختصاص داده شده برای انجام تکالیفی ویژه و تکرار یک واژهوامنال آنهاست. ‏مقوله بندی عبارت است از عمل طبقه بندی كردن عناصر نش یک سیله اقب موق . عبارت است از ى كردن عناصر تشكيل دهنده يك مجموعه به وسيله ى لک انار و بعد كرود بندئ بزاساسن شباهت وإغلاى هاى از قبل تعويف شدعة دو ويزكى : جامع بودن و مانع بودن

صفحه 16:
هدف این است که بتوان با تحلیل کمی متن مورد بررسی » به نوع گرایش و ارزش گذاری های تولید کنند متن پی برد. | شمرده شدن واحدهای محتوایی و علائم زبانی حاوی بار ارزشی تعبين جت بار ارزشى تعيين شدت بار ارزشى | > تعلل احتلوقوع هدف سنجش کمی گرایش بیان شده در یک متن است. و آيا بين مفاهيم به كار برده ارتباط تداعی کننده وجود دارد یا نه؟

صفحه 17:
تحلیل داده ها 2 م امسا ريه ‎eG‏ آزمون خی دو ‏نکات تحلیل محتوای کیفی ‏7 در تحلیل محتوای کیفی فرضیه وجود ندارد؛ بلكه پیش فرض های ذهنی پژوهشکر منجر به طرح پرسش های تحقیق می شود. ‏"۲ تحلیل محتوای کیفی عموما با مرور گسترده منابع شروع نمیشود. ‏#پس بهتر است در تحقیقات کیفی مرور منابع به بعد از مرحله تحلیل داده ها موکول شود. ‎

صفحه 18:
در جایی که تحلیل محتوای کمی به محدودیت می رسد ؛ نمود پیدا می کند. مى توان روشی برای تفسیر ذهنی محتوایی داده های متنی از طریق فرایندهای طبقه بندی نظام مند » کدبندی و تم سازی یا طراحی الگوهای شناخته شده دانست. از ویژگی ها: نظریه پردازی به جای آزمون می توان یک رویکرد تجربی » روش شناسانه و کنترل شده مرحله به مرحله را با رعایت عناصر مورد مطالعه در نظر كرفت تحلیل محتوای کیفی به محققان اجازه می دهد .اصالت و حقیقت داده ها را به گونه ذهنی» ولی با روش علمی از موضوعات مهم: تصميم كيرى درباره اينكه تحليل بر محتواى بنهان اشاره دارد يا آشكار

صفحه 19:
توصیف واضح آنچه نویسنده یا گوینده نو توصیف آنچه که نویسنده یا گوینده می خواهد بنویسد یا بگوید. شکسته شدن واحدهای تحلیل به کوچک ترین اجزای مفهومی استخراج مفاهیم اصلی از اعماق داده های عینی < قرار دادن مفاهیممشابه در دسته های بزرگ تر و تشكيل زیر مقوله ها دسته بندی زیر مقوله ها وتشکیل مقوله های اصلی وسیدن بهٍ کلی از بدیده ی مورد بررسی از طریق کشف مقوله های اصلی

صفحه 20:
Ser ee oes . ‏سبس در بى يافتن روشى مناسب براى سنجش آن متغيرها‎ اید متن های گرداوری شود که در آنها بتوان مساله ی مورد بررسی أ به نحو قابل تعميم تحليل كرد.

صفحه 21:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
14,000 تومان