صفحه 1:
صفحه 2:
نام و نام خانوادگی : ناهید کشوری اخمد
كلاس: يازدهم انسبانق (الف)
موضوع درش:درس 4 روانشناسى
نام دبیر: سرکار خانم جاوید
صفحه 3:
مقدمه: چرا اطلاعات حافظه ارزشمند است؟ زیرا
تفکر مارا بسازد
ا ree ie vor) ir Ue wary poured UE) اك
تواند
5
5
.بیشتری برای تفکر داریم
صفحه 4:
erie ار
ا ال م
.نکته: تفکر عملکرد آگاهانه است
۳
.آگاهیف رد به آنچه میلندیشد -
آگاهیبه روشتسفکر - .
صفحه 5:
حل مسله
تعريف مسله: عدم دستيابى به يك هدف مشخص به دليل.موانع
. مشخص با توجه به امكانات و محدوديت ها و توانمنذى هاى محدود
تعریف حل مسله: یافتن بهترین راه حل برای رسیدن به هدف
با توجه به شرایط موجود حل مسله فرایندی است که به وسیله
.آن فرد می کوشد راه حل متاسی برای مشکل بیدا کند
صفحه 6:
eA ee Cont GT |
هدفمند است
5221 (E|
۱ eee Ue Ig omer r ا
۱
«نشده است
ترا رن ععت رل
.الف) آكاهى كامل داشته باشيم
| ا ee
'" الوصا ج) درجریان حل مسله توانمندى هاى ما محدود است:
.مواجهه با مسله ینی داشتن توانمندی محدود
۰د) در جریان حل مسله موقعیت فعلی یا مبدا مشخص باشد
صفحه 7:
نکته: يادكيرى حاصل از حل مسله » در مقالسه با ساير nn
.ها قیل عم ات
صفحه 8:
انواع مسله
١)خوب تعريف شده
00
Fete ا ene
sD Pear vet re pee ae
فهرسطقداماتيا رلهبرهمهاودر مسترس( 2
000
ا ا ان
صفحه 9:
نکته: مسله هایی که در علوم انسانی با آنها مواجه هستیم عمدتا از نوع
ل ا
:مراحل حل مسله
١5 7 ل ا ا Oe gen er
السام را که ات
STs eT See an ا رس
op neers ا eles Een pel ey)
۲
صفحه 10:
SD RSET Se لنتخابوله
صفحه 11:
گذار بر حل مسله
تجربه در گذشته
)١ تاثير يادكيرى هاى كذشته بر حل مسله انتقال نام دارد.
ee are eel Ol ا ل 7
ee Coen Wee ene) Cerner We sin) ne-yo poe)
بازبینی » راه گشای مفیدی خواهد.بود
صفحه 12:
نوع نگاه به مسله
۱) محدودیت به اطلاعات گذشته
۱ Pa)
1
فرلموشیعولم(هانع حلم سله ( 1
000
صفحه 13:
م
)١ مبتنى بر محاسبات ذهنىء قواعد منطقى ونياز سنجى
واقعی است.
Of از قواعد مشخصى تبعيت مى كند.
۰) دستیابی به راه حل مسله را تضمین مى كند
صفحه 14:
روش اکتشافی
)١ با روش هاى غير منطقى صورت مى كيرد
؟) عمدتا تابع نظر و احساس شخصى است.
eect eee Nas اه
00
| ا
|
eres tes kil
؟) شروع از آخر (مهندسى معكوس)
Uns USMC Pty oc إن حاى ناكوارى را 4 خدرا: خواهن
اشت. هرجقدر شهروندان جامعه از مهارث حل مسله آكاه باشند
استفاده از روش هاى تهاجمى و برخاشكرى كمتر خواهد
صفحه 15: