علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

دستور العمل مراقبت و رفتار با کودکان در مراکز بهداشتی – درمانی

dastoalamale_moraghebat_va_raftar_ba_kodakan_dar_marakez_behdasht

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستور العمل مراقبت و رفتار با کودکان در مراکز بهداشتی – درمانی”

دستور العمل مراقبت و رفتار با کودکان در مراکز بهداشتی – درمانی

اسلاید 1: دستور العمل مراقبت و رفتار با كودكان در مراکز بهداشتی- درمانیدکتر فریبا عربگلفوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجواندانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیبیمارستان امام حسین(ع)

اسلاید 2: مقدمه:تمام كودكان نيازمند آن هستند كه در محيطي مراقبت كننده‏، حمايت گر و پرورش دهنده رشد كرده و بزرگ شوند، جايي كه به هر كودك فرصت دستيابي به توانايي هاي بالقوه او داده شود. براي رسيدن به چنين منظوري مراكزي که با کودکان سروکار دارند اعم از مراکز درماني‏، آموزشي، خدماتي، تفريحي، ورزشی و... مي بايد حاوي دستورالعمل ها و معيارهايی در مورد چگونگی رفتار و تعامل با مراجعين خود باشند

اسلاید 3: مقدمه:براي اين منظور بايد دستورالعمل هايي تدوين شوند كه نه تنها حفظ جان كودكان وپیشگيري از مرگ و مير را مد نظر داشته باشند بلكه بر:رهايي كودكان از رنج غير ضروري نيز تاكيد كنند.

اسلاید 4: می باید کليه کسانی که در مراکز بهداشتی-درمانی با کودکان سروکار دارند ( پزشک، پرستار، مددکار، کاردرمانگر، كاركنان آزمايشگاه و راديولوژی، نگهبان، نظافتچی و.....) به آنها ملتزم باشند .اجرای دستورالعمل:

اسلاید 5: تدوین دستور العمل مراقبت و رفتار با كودك و نوجوان در مراکز بهداشتی- درمانیبا همکاری: دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ، بيمارستان امام حسين(ع)، بخش روانپزشکی اطفالمجری طرح:دكتر فريبا عربگل، دانشيار و فوق تخصص روانپزشكي كودك و نوجوان سال 1386

اسلاید 6: دستور العمل مراقبت و رفتار با كودك و نوجوان در مراکز بهداشتی- درمانیبخش اول: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودكبخش دوم : اطلاع رساني صحيح و كامل به والدين وكودك.بخش سوم: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين.بخش چهارم: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني اوبخش پنجم : توجه به نيازهاي رفاهي والد و كودك

اسلاید 7: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك بخش اول:

اسلاید 8: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك1با لبخند و رویی گشاده از كودك استقبال كنيد خود رامعرفی کنید) معرفی باید متناسب با سن کودک/ نوجوان و سطح درکی وشناختی او باشد( کودک/ نوجوان را به طرز مناسبی مورد خطاب قرار دهید. در اتاقي خلوت وآرام به استقبال او و والدينش برويد.

اسلاید 9: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك2از اسباب بازي يا هديه كوچكي متناسب با سن كودك برای یک شروع خوب در ارتباط کمک بگیرید(خوراکی، كتاب ، مجله... ) با لحني آرام و مطمئن با كودك صحبت كنيد :

اسلاید 10: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك3براساس ميزان ترس،‌ اضطراب و راحتي كودك فاصله خود را با او تنظيم كنید. از راه دور با كودك صحبت نكنيد، به او نزديك شويد و تا حد چشمان كودك پايين بياييد. وقتي مي خواهيد به وی نزديک شويد ويا او را معاينه کنيد حتمأ به او بگوييد که مي خواهيد چه بکنيد (الان ميخوام کمی نزديکتر بيام ، الان ميخوام آستینت رو بالا بزنم و فشارخونت رو اندازه بگیرم...).

اسلاید 11: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك4در صورتيکه کودک از شما سؤالی دارد ویا در مورد اينکه چه خواهيد کرد توضيحی می خواهد با آرامش و صداقت به او پاسخ دهيد.سعي كنيد با كلام و صحبت خود به او آرامش دهيد. به او بگوييد كه مي خواهيد كمكش كنيد. از تهديد و ترساندن كودك خودداري كنيد ( اگر بخواهي گريه كني، نمي گذارم مادرت اينجا بماند...)

اسلاید 12: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك5حتي الامكان كودك را از والد جدا نكنيد. ( مگر در مواقعي كه مجبوريد، مانند موقعيت هاي اورژانسي كه واكنش شديد عاطفي والدين مانع از انجام اعمال صحيح و به موقع پزشكي مي شود). هنگام معاينه و انجام اعمال تشخيصي والدين را تشويق کنيد تا در كنار كودك بمانند و او را حمايت كنند

اسلاید 13: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك6قبل از اقدمات درمانی تهاجمی که همراه با درد هستند، ابتدا والدین را مورد آموزش قرار داده و به آنان کمک کنیم واکنش های خود را نسبت به درد و گریه کودک شناسایی کرده و روش های مواجهه صحیح با این استرس را بیاموزند

اسلاید 14: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك7به نياز كودك براي حفظ حريم خصوصي خود اهميت قائل شويد. اطلاعات مربوط به کودک و خانواده او بايد خصوصی تلقی شود و در مجامع عمومی و با افراد غير گروه درمانی مطرح نشود. - بغير از گروه درماني کسی حق دسترسی به پرونده بيمار را ندارد. - اگر از دوربين های مدار بسته برای کنترل بخش استفاده می شود، اين موضوع بايد به اطلاع کودک وخانواده او برسد

اسلاید 15: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك8اگر می خواهيد کودک را از نظر دستگاه تناسلی معاينه کنيد اين کار بايد با اجازه والدين ، در مکانی امن و با حفظ حريم خصوصی کودک انجام گيرد و باید توضیحات لازم و قابل فهم در مورد این معاینه به والد و کودک داده شود( شامل چگونگی معاینه، لزوم و هدف از آن و....).

اسلاید 16: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك9به كودك واقعيت را بگوييد و با او صادق باشيد. براي ممانعت از واكنش هاي هيجاني شديد كودك متوسل به دروغ و تحريف واقعيت نشويد. (به جاي آنكه در زمان تزريق يا بخيه زدن به او بگوييد: اصلا” درد نداره ، گريه نكن ،‌ زود تمام مي شه بگوييد: آره يك كمي درد داره ولي من سعي مي كنم به آرامي اين كار را انجام بدم كه كمتر دردت بياد و …فكر مي كنم يك مدت طول بكشه ، حدودا” يك ساعت . وقتي كه عقربه ساعت از اينجا بياد اينجا. ولي در اين مدت من و مامان كنارت هستيم و بهت كمك مي كنيم ، تو مي تواني دستهاي مامان را بگيري و...در صورتیکه اضطراب کودک/ نوجوان یا والد زیاد است و اطمینان بخشی شما آنها را آرام نمی کند، از روانشناس بخش یا متخصصین مربوطه کمک بگیرید

اسلاید 17: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك10اگر قرار است به صورت داخل معقد از دارويي استفاده شود، بايد از والد و كودك اجازه گرفته شود و كودك براي اين كار آماده شود تا حدامكان از تزريق عضلاني استفاده نکنید هنگام انجام هر عمل تشخيصی و درمانی بايد به زبانی قابل فهم و متناسب با سطح رشدی و شناختي کودک و سطح درک والدین توضيحات لازم به آنها داده شود و باید اطمینان حاصل شود که مخاطبين آن را درک کرده اند

اسلاید 18: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك11اگر كودك نابالغ است و برای جابجایی ، تزريق،و... نياز به كمك داشته باشد، حتی الامکان از کارکنان مؤنث و در مورد كودكان بزرگتر و نوجوانان ، ازکارکنان همجنس کمک بگیرید.در هر بخش مكاني شبيه اتاقهاي منزل تدارك ببينيد : اتاقي داراي فرش، تلويزيون،‌ اسباب بازي و... در هر بخش بايد وسايل بازي، مجلات و كتب متناسب با سن كودك وجود داشته باشد تا در اختيار كودكان قرار گيرد

اسلاید 19: ارتباط صحيح و توجه به نيازهاي عاطفي كودك12از آنجائیکه آگاه کردن کودکان و والدین از اخبار ناگوار ( از قبیل نحوه اعلام ابتلاء کودک/نوجوان به بدخیمی و....) باید براساس وضعیت عاطفی، تواناییهای شناختی و ارزیابی میزان نیاز آنان به اطلاعات باشد، گروه درمانی باید با همکاری و مشورت با متخصصین روانپزشکی و روانشناسی اين کار را انجام دهد .

اسلاید 20: بخش دوم : اطلاع رساني صحيح و كامل به والدين وكودك

اسلاید 21: اطلاع رساني صحيح و كامل به والدين وكودكالف)معرفي ساختمان بخش وامكانات و تجهيزات آنب)معرفي كاركنان بخش و وظايف و مسؤليت هاي آنهاج) اطلاعات درمورد نحوه بستري و ترخیص بیمار و مراجعه به درمانگاه.د) مشخص كردن وظايف ، مسؤليت ها وچگونگي رفتار والدين و بستگان بيماره) اطلاعات درمورد برنامه روزانه بيمارو) اطلاعات درمورد بيماري ، آزمايش ، اعمال جراحي و.....ز) نحوه تماس با كاركنان درماني

اسلاید 22: بخش سوم: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين

اسلاید 23: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين1مراقبت و درمان كودك صرف نظر از سن، جنس، نژاد و مذهب. صداقت با كودك و خانواده او و اجتناب از پنهان كاري و توسل به دروغ. شرايط شركت در تحقيقگرفتن عکس يا فيلم از کودک بيمار يا خانواده استفاده از اطلاعات مربوط به کودک و خانواده او در جايي بغير از محل درمان (مجله، کتاب، سمينار و...)

اسلاید 24: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين2 برخورد مودبانه و احترام آميز با والد و كودك در تمام مراحل معاينه، تشخيص و درمان. بيمار و خانواده اش هر زمان كه بخواهند مي توانند درمان را قطع كنند ولي پزشك و ساير كاركنان مركز درماني ملزم هستند اطلاعات كامل و كافي راجع به مضرات اين عمل را در اختيار خانواده و بيمارقرار دهند و پيامدهاي تصميم آنان را روش كنند.

اسلاید 25: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين3- بايد با همدلی و صداقت به زباني ساده و قابل فهم درمورد بيماري، پیش آگهی و درمان به والدین و كودك توضيح داده شود .براي كودكاني كه ناتوانند امكانات و تسهيلات لازم فراهم آيد (مثل امكانات آموزش ويژه براي كودكان نابينا، امكان استفاده ازويلچر و آسانسور براي كودكان مبتلا به مشكلات حركتي و...) کودکانی که به هر دلیل متفاوت از جمعیت عمومی کودکان هستند، اعم از معلولیت های جسمی، عدم برخورداری از حمایت خانوادگی و زندگی در مراکز پرورشگاه، و ...، نباید در هیچ موردی مورد تبعیض قرار گیرند. جدا کردن این کودکان از سایر کودکان مگر در مواردی که سیر درمان ایجاب کند، ممنوع است.

اسلاید 26: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين4تمام اعمال تشخيصي تهاجمي بايد به گونه اي انجام شود كه كودك كمترين درد را تحمل كند ( استفاده از مسكن , بيهوشي و...). تمام كودكاني كه به صورت اورژانس مراجعه كرده اند بايد مورد معاينه پزشكي قرار گيرند و اقدامات اوليه ضروري براي آنها انجام شود و قبل از انجام اقدامات اوليه و پايدار نمودن وضعيت نبايد بيمار را به مركز يا بيمارستان ديگري انتقال يا ارجاع داد .

اسلاید 27: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين5 كاركنان مراكز درماني نبايد هيچ هديه اي را از سوي والدين و خانواده كودك بپذيرند. امكان تغذيه با شير مادر بايد براي كودك بيمار يا خواهر و برادر شيرخوار او فراهم باشد. در مراكز بستري بايد مراقب سو استفاده جسمي ، جنسي و رواني از كودكان بود. کارکنان بايد درباره اين گونه آزارها به قدر كفايت آموزش ببينند.

اسلاید 28: توجه و احترام به حقوق كودك/ نوجوان و والدين6 بايد امكانات لازم براي بازي كودكان در زمان بستري در بيمارستان وجود داشته باشد. براي كودكاني كه بيش از چند روز در بيمارستان بستري مي شوند بايد امكانات آموزشي مناسب فراهم باشد. كودكاني كه در بيمارستان بزرگسالان بستري هستند، بايد در اتاق و بخش جداگانه باشند و از كليه امكانات مخصوص بخش هاي كودكان (مانندامكان آموزش ، بازي و …) برخوردار شوند.

اسلاید 29: بخش چهارم:توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او

اسلاید 30: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او1بايد امكانات درماني مناسب با شرايط كودك در اختيار او قرار گيرد. بايد اجازه داده شود تا والد در مراحل مختلف درمان کنار کودک بماند و او را حمايت و همراهی كند و بايد تسهيلات لازم از اين جهت فراهم شود. هنگام خون گيري، تزريقات، تعبيه سوند و ساير اقدامات تشخيصي و آزمايشگاهي رعايت كامل نكات سترون سازی الزامی است .

اسلاید 31: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او2- محيط كودك بايد تميز، بهداشتي وعاري از آلودگي باشد و سياست های لازم جهت کنترل عفونت وپيشگيری از ابتلا به بيماريهايي چون ايدز، هپاتيت، عفونت های واگيردار و ابتلا به ارگانيسم های مقاوم به انتی بيوتيک اتخاذ شود. بايد روشهای دفع فاضلاب و زباله بهداشتي باشد و زباله هاي عفوني از غيرعفوني جدا شود.

اسلاید 32: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او3- محيط كودك بايد امن و بي خطر باشد( برای نمونه: لزوم داشتن حفاظ براي پنجره هايي كه قد كودك به آنها مي رسد ، در دسترس نبودن كليد و پريز برق و يا عدم دسترسي به اتاق دارو). قبل ازانجام عمل وتماس با بدن كودك ، شستن دستها الزامي است . غذای کودک بايد سالم ، بهداشتي ، با كيفيت بالا و به ميزان كافي باشد و حاوي كليه مواد مفيد و مورد احتياج بدن و متناسب با شرايط فرهنگي و نيازهاي غذايي خاص كودك باشد.

اسلاید 33: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او4- پوشاک كودك بايد تميز، سالم و اتو كشيده باشد و از پوشاندن لباسهاي كهنه ، كثيف و پاره و لباس هایی با اندازه نامتناسب به كودك خودداري شود. افرادي كه با كودك سر وكار دارند بايد به تناوب مورد معاينات و آزمايش هاي معمول پزشكي قرار گيرند.محيط كودك بايد از عوارض نامطلوب همراه با داروها ، اشعه و ساير موادمخدر در امان باشد. استفاده از سيگار و ساير مواد مخدر در مراكز درماني كودكان، توسط کارکنان ، والدين ، همراهان و كودكان ممنوع است.

اسلاید 34: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او5- در هربخش باید يك روانشناس کودک مسلط به بازی درمانی و آموزش ديده در زمينه کار با کودکان باشد تا بتواند خدمات درمانی و مشاوره اي لازم را ارايه دهد (مانند آماده کردن کودک قبل از عمل جراحی ، كاستن اضطراب كودك هنگام تزريق وريدي و يا انجام اقدامات تشخيصی چون سی تی اسکن ، ، برگزاري جلسات گروه درماني، مشاوره والدين و……).

اسلاید 35: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او6 کتابچه هاي آموزشي درمورد ارتقاي سلامت جسمي و رواني كودك و نوجوانبه زبانی ساده و روشن تهيه شود و در اختيار والدين ، نوجوانان و درصورت لزوم كودكان قرار گيرد: تغذيه با شيرمادر، تغذيه صحيح، واكيسناسيون، رشد و تكامل كودك، مديريت مشكلات رفتاري شايع، بهداشت روان، بهداشت جنسي، مسايل دوران بلوغ، بهداشت توليد مثل، بيماريهاي مقاربتي جنسي مانند ايدز، مصرف سيگار، الكل و ساير مواد.

اسلاید 36: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او7- برای استفاده از خواب آورها و يا تسکين درد جهت انجام اقدامات خاص تشخيصی و درمانی بايد دستورالعمل و راهنمای بالينی نوشته شود (برای نمونه اگر قرار است کودکی سی تی اسکن شود و لازم است از خواب آور استفاده شود بايد دستورالعمل و راهنمای آن نوشته شود).85- بايد هر مرکز يا بخشی متناسب با حوزه تخصصی خود حاوی دستورالعمل ها و رهنمود هاي نوشتاری در مورد اقدامات خاص درمانی و تشخيصی باشد (برای نمونه دستورالعمل مهار پرخاشگری و تحريک پذيری، دستورالعمل تزريق انسولين، دستورالعمل گرفتن مايع نخاع و... ).

اسلاید 37: توجه به نيازهاي بهداشتي ، درماني و جسمي كودك و ارتقاي سلامت جسمي و رواني او8کارکنان مراکز درماني بايد به علايم و نشانه هاي بدرفتاري با كودك آشنا باشند و روشهاي مناسب بررسي ، مراقبت و محافظت از كودك را بدانند و موارد موجود را به مراكز ذيربط اطلاع دهند. کارکنان مراکز درمانی بايد هر چند وقت يکبار از نظر طبی و روانشناختی متناسب با مرکز تخصصی خود آموزش های ويژه ای ببينند و اطلاعات آنها به روز شود

اسلاید 38: بخش پنجم : توجه به نيازهاي رفاهي والد و كودك

اسلاید 39: توجه به نيازهاي رفاهي والد و كودك1- اتاق بیمارر بايد از شرايط مناسبی برخوردار باشد ( فضای باز و کافي , نور و تهويه مناسب, درجه حرارت مناسب, دستشويي تميز و بهداشتي , صندلی مخصوص کودک , صندلی مناسب برای والدين, نوشيدنی سرد و گرم و.....). بهتر است در داخل بخش امکاناتی نظير تلويزيون, ويديو , کتاب , مجله ونظاير اينها فراهم باشد تا موجبات سرگرمی والد و کودک را در زمان بستری فراهم آورد. والدين بايد در صورت نياز به تلفن دسترسي داشته باشند.

اسلاید 40: توجه به نيازهاي رفاهي والد و كودك2- براي حفظ و نگهداري وسايل خصوصي كودك و والدين كمدي در اختيار آنها قرار گيرد كه داراي قفل باشد. دركنار تخت هر كودك مبل يا صندلي جهت نشستن والدین وجود داشته باشد و تختی که والد يا مراقب کودک هنگام شب بتواند در آن استراحت کند . تسهيلات لازم از جهت غذا و نوشيدنی سرد و گرم برای والدین يا مراقب کودک وجود داشته باشد.

اسلاید 41: توجه به نيازهاي رفاهي والد و كودك3تسهيلات لازم براي گرم کردن يا نگهداري خوراكي ، غذا و نوشيدني كودك و همراه او فراهم باشد. والد يا مراقب كودك به راحتي به فروشگاه يا محل تهيه غذا و مايحتاج خود دسترسي داشته باشند.

اسلاید 42: اجرای پایلوت طرح دستورالعمل مراقبت و رفتار با کودک/نوجوان در مجموعه روانپزشکی اطفال بیمارستان امام حسن(ع)تهیه کتابچه ها و متون نوشتاری تشکیل کمیته اجرا و نظارتتجهیز مرکزبرگزاری کارگاهها و کلاسهای آموزشی ویژه کارکنانارزیابی اثر آموزش و اخذ امتحان از کارکنانتهیه پوسترها، بروشورها، تابلوهای راهنما و نقشه ساختمان تهیه دستوالعمل و بروشورهای مربوط به طرح و قرار دادن آن در اختیار کارکنان و بیماران

اسلاید 43: کتابچه ها و متون نوشتاری آموزشی - درمانی برای مرکز بستری و سرپایی روانپزشکی اطفالالف) متون ویژه والدین ب) متون ویژه کارکنان (پرستار، روانشناس، بهیار و …) ج) متون ویژه کودکان و نوجوانان

اسلاید 44: متون مربوط به بخش روانپزشکی کودک ویژه کودکانبخشی که من در آن بستری هستم. :چه کسانی به من کمک می کنند؟حقوق کودک در مراکز درمانی.

اسلاید 45: متون بخش ویژه والدین: اطلاعات کلی در مورد بستری و ترخیصاقدامات تشخیصی در روانپزشکی کودک و نوجوان. بخشی که کودک من در آن بستری است. درمانگاه روانپزشکی کودک و نوجوان . حقوق کودک/ نوجوان در مراکز درمانیشرکت کودکان در تحقیقدرمان در بیماران بستریکودکانی که نیاز به مداخله فوری دارند.مشکلات رفتاری شایع در کودکان بستری

اسلاید 46: متون درمانگاه ویژه والدین بخش اول: متون اطلاع رسانیدرمانگاه روانپزشکی کودک و نوجواناطلاعات کلی در مورد بستری و ترخیصبخش دوم: متون آموزشی- درمانی:مشکلات روانپزشکی شایع در کودک و نوجوان مراجعه کننده به درمانگاه روانپزشکیدرمان‌های دارویی در کودکان و نوجواناندرمان‌های غیردارویی در کودکان و نوجوانانکودکانی که نیاز به مداخله فوری دارند اقدامات تشخیصی در روانپزشکی کودک و نوجوان شرکت کودک و نوجوان در تحقیق

اسلاید 47: متون مربوط به کارکنان بخش: مدیریت بیمار پرخاشگر و بی قرار.مدیریت افکار و اقدام به خودکشی در کودکان و نوجوانانچگونه خبر بد را به کودک و والدین بدهیمتوضیح طرح های تحقیقاتی به بیمارانحقوق کودک و نوجوان در بخشرفاه والدین و کودک در بخشچگونه راجع به تشخیص بیماری با خانواده و بیمار صحبت کنیم؟قوانین و برنامه های کودکان و نوجوانان بستری در بخش روانپزشکی اطفالچگونگی ارتباط و مدیریت در زمان بدرفتاری کودک/نوجوان.

اسلاید 48: تشکیل کمیته اجرا و نظارت نظارت مستقیم و آشکار نظارت مخفی و غیر مستقیم

اسلاید 49: تجهیز مرکز: جداسازی درمانگاه روانپزشکی اطفال از درمانگاه بزرگسالان تهیه وسایل آموزشی ، بازی و سرگرمی برای کودکاننوسازی درمانگاه و بخشو........

اسلاید 50: برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی ویژه کارکنانکلاسها و کارگاههای آموزشی در مورد دستورالعملکلاسها و کارگاههای آموزشی در مورد نحوه ارتباطتداوم کارگاهها و کلاسهاکلاسها و کارگاههای مختلف برای گروههای مختلف کارکنان

اسلاید 51: مثالهایی از سناریو های کارگاه ارتباط ویژه پرسنل غیرپرستاریموقعیت: مادری از یکی از کارکنان خدمات می‌پرسد: بچه‌ام چه مشکلی داره ؟ دکتر چی می گفت؟ مریضی بچه ام خیلی بده؟ سؤال: برخورد پرسنل مربوطه چگونه باید باشد؟موقعیت: یکی از کارکنان خدمات قرار است در تعویض لباس کودک 12 ساله عقب‌مانده ذهنی به مادرش کمک کند.سؤال: ابتدا باید چه بگوید؟ و چگونه شروع کند؟موقعیت: مراجعه کننده‌ای برای دومین بار از انتهای صف آمده به مسئول پذیرش می‌گوید:سریع‌تر پذیرش کنید زود تر نوبت بدهید.... بچه‌ام خسته شد.سؤال: مسئول پذیرش باید چگونه برخورد کند؟

اسلاید 52: سناریوهای کارگاه ارتباط ویژه پرسنل پرستاری موقعیت: مادر کودک بستری در بخش در حال صحبت با پرستار است،پرستار مشغول مطالعه پرونده بیمار دیگری است و سرش پایین است اما ابراز می‌کند که گوش می‌کنم ... موقعیت: یکی از پرسنل می‌خواهد فشار خون و درجه تب را برای کودکی در درمانگاه استفاده کند: نحوه برخورد کلامی و غیرکلامی را ایفای نقش کنید.ـ موقعیت: دختر خانم 7 ساله‌ای برای بستری در بخش فرستاده شده، پرستار ابتدای ورود بیمار به بخش چگونه برخورد می‌کند و از او استقبال می کند؟

اسلاید 53: سؤالات دستورالعمل رفتار با کودک ویژه پرسنل درمانگاه مادری با عصبانیت از شما و سایر همکاران رو به شما فریاد میزند: من میخوام از شما شکایت کنم، رئیس کجاست ؟ - چه می‌گوئید ؟پسر 8 ساله به محض ورود به درمانگاه سراغ دفترهای شما میرود و میخواهد برگ آنها را پاره کند. الف ) چه اقدامی میکنید ؟ ب ) خطاب به او چه می گوئید ؟

اسلاید 54: سوالات دستورالعمل رفتار با کودک ویژه پرسنل پرستاری بخش در قوانین نصب شده بخش ، مشخص شده که بیماران اجازه ندارند MP3 داشته باشند مگر با اجازه پزشک . ساسان MP3 خود را به شما نمی‌دهد. مجبورید از روش پیامد استفاده کنید . - کلمه به کلمه آنچه را که به او می‌گوئید بنویسید .

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید