علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

دلایل برتری دین اسلام نسبت به سایر ادیان

mazhabi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دلایل برتری دین اسلام نسبت به سایر ادیان”

دلایل برتری دین اسلام نسبت به سایر ادیان

اسلاید 1: استاد : اعضای گروه : دلایل برتری دین اسلام بر سایر ادیان

اسلاید 2: مقدمههر چند پاره‌ای از حقایق در ادیانی که امروزه در جهان وجود دارند قابل مشاهده است، ولی شکل کامل حقیقت که همان توحید حقیقی باشد، فقط در چهره‌ی اسلام تجلی کرده است. عمده‌ترین دلیل بر اثبات این مدعا، نداشتن سند معتبر، و وجود تحریف و متناقضات عقلی در متون دینی سایر ادیان است. در مقابل اما؛ تحریف نشدن قرآن، داشتن سند و تاریخ معتبر، جامعیت، و هماهنگی تعالیم اسلام با عقل سلیم، دلایل برتری این دین بر دیگر ایان است.ازسوی دیگر، دین حق در هر برهه‌ای تنها یک دین است و سایر ادیان و مکاتب موجود، از اساس باطل و یا منقرض و منسوخ‌اند، و امروز شریعت حق، شریعت اسلام است، و اسلام ناب و راستین در چهره‌ی مذهب اهل‌بیت (تشیع) متجلی شده است. و تنها آموزه‌های شیعه است که می‌تواند نمایانگر اسلام ناب محمدی باشد.

اسلاید 3: بنیاد الهیاصل الهی بودن یک دین از راه های زیر قابل بررسی است:آموزه های دین با مراجعه به آموزه هایی که هر دینی برای خود دارد ، چه این آموزه ها در قالب کتاب مقدس باشد یا گفتارهای پیامبر آن دین ، می توان پی برد که آیا یک دین، واقعاً دین حق الهی است یا خیر؟ در اینجا معقول و منطقی بودن، داشتن هماهنگی و انسجام، پاسخ گویی به نیازهای ابدی و اساسی انسان، وجود نظام اعتقادی، ارزشی و عبادی، هدفمندی و مطابقت با سیر و سرشت جوهری انسان، بهترین شاخص هایی است که می تواند ما را به حق بودن یک دین رهنمون شود. تأیید دین قبلی یا بعدی از آنجا که ادیان آسمانی، با یکدیگر پیوند عمیقی دارند و هر دینی مؤید و تکمیل کننده دین قبلی است، می توان با مراجعه به نصوص معتبر رسیده از پیامبری که حق بودن دینش برای ما به اثبات رسیده است، کشف کرد که آیا ادیان دیگر، به تأیید این دین رسیده اند یا نه. این روش از جایگاه ویژه ای برخوردار است که کمتر بدان توجه شده است. از طریق این روش عدم حقانیت همه ادیانِ ادعاییِ پس از پیامبر خاتم نیز اثبات می شود.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید