دهکدهٔ جهانی Global Village در ۱۹صفحه بصورت کامل اصطلاحی است که مارشال مک لوهان در توصیف آیندهٔ جهان، تحت تأثیر وسایل ارتباط جمعی به کار برد. و پیش بینی کرد حدود ۵۰ سال بعد شرایط ارتباطی جدیدی در جهان شکل خواهد گرفت که جهان را مشابه یک دهکده جهانی خواهد کرد .مک لوهان ادوار تاریخی بشررا بر مبنای نوع ارتباط و تحول ابزار ارتباط بشری طبقه بندی نموده و در این راستا برای تاریخ بشر سه مرحله را ازهم تفکیک می کند : ۱) مرحله ی بدوی و بی سوادی ۲) مرحله ی ارتباط کتبی ۳) مرحله ی ارتباط الکترونیک .

amin

19 صفحه
437 بازدید
22 تیر 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم Feel Fe vate eto? ete ed Fe eae

صفحه 2:

صفحه 3:
ی سک ال یال ری سای ی رال زا سین کر ا رد را را تک ل ی یا ی لا تحول ابزار ارتباط بشری طبقه بندی نموده و در این راستا برای تاریخ بشر سه مرحله را ازهم RSS RC ee Oe Se Le RC ‏مرحله ى بدوى و بى سوادى ) مرحله‎ .

صفحه 4:
از دیدگاه مک لوهان دنیای امروز یک دنیای الکترونیکی است و رسانه های IL lgilusl ybo 29790 wilko 9 wile; sla alold 29> UspiwS Lb Sig iI ‏ل ل‎ Mere ans] ‏با‎ ‏مطبوعات , ل 0 بشرى راتحت تاثير خود قرار داده و‎ . ‏متحول نموده و به گونه ای جهان کنونی را به یک دهکده ی کوچک تبدیل کرده اند‎ ‏مک لوهان این دهکده ی کوچک را دهکده ی جهانی می نامد که در آن افکار و‎ ‏اعمال جوامع از یک دیگر پنهان نمی باشند و در عین حال تاریخ شاهد به منصه ی‎ 25 Gene Meroe) nee rel MeN DCSUC IN Ire a TemeCmUp erp Iey TT lai 1S2 & proxi g Spwi Ald 251 ro alesis Ky oS GSlail aigS 2 Wher 300 Lb ainail 9 esle . cleWbl Joli au, oS Le . ‏ا‎ ‎cuul yloz>> sl abo.

صفحه 5:
رات بر ی ما سرت رس ای راد سا سا کرت ‎wo WIS a «Globalization» ojlp ply 52 «ua wilgr” pusi cul,‏ )29 0 ‎ul 9 «Globalizing» 5 «Globalize» 5 «Globalization» us> wil>Meol 2,125 wcleizl gle 52‏ ‎Pore edhe rere eth Al eyes Cyan) Cl) ell ly ees cay ela ere‏ ‎IP Rorepre le were] ous emo Bev Pb src i ptr reas cee teen Weed b0 eae mee Sear wT AeY)‏ ‎Perret FOCI ant CaN IPE OO Lata TP IAT SIU CT Eero yore Werte in‏ اد ‎ie‏ ی سا او ات را ‎Bis A) Geel‏ ‎CS SEEN IF Oem ener nF ma‏ ل ‎Pipes ees hv Pre‏ فرهنگی سایه افکنده است از بين می رود. بر حسب اين نظرات در دنیای کاملا جهانی شده گویا عمدتا ‎oe‏ کر ‎pee ene‏ ار را وحدت بخش در زندگی اجتماعی و فرهنگی از بین خواهد رفت و جامعه ای مستقر خواهد شد که حدود سب ا ا ا ا

صفحه 6:

صفحه 7:
البته در مورد اين مفهوم تعاريف و تفاسيرى متعدد و از زواياى مختلف ارائه شده است. برخى از تفسيرها فرايند جهانى شدن را با روى كردى عمدتا اقتصادى ی فص را ار ‎tle‏ ار ار ات ار ‎solaidl Jgol‏ ا ا ا ل 7 ۳ ‎Sree ea roles reer rm er CRC Sore MO eMC SP re) BCI STC SCer Cy‏ ‎grOD Peo‏ ا لل ا ‎merci ee‏ 1۹[ ‎Rent ar Te)‏ ل ا ‎OCs] Reet‏ ا ‎Peyermor‏ ‏متمركز شده اند و جهانى شدن را عبارت از ‎1ee‏ | .رنگ شدن حاکمیت ملی کشورها می دانند

صفحه 8:
polio ‏سرت در ی سر ری را رن رای‎ ‏باتكك كات مظان رورسمت رواسا كافك للك دي تكد لدر السلات ريس قصروي,‎ ‏سس سس«‎ ed 3-0 1 roly ‏جامعه سرمایه داری است. ا ا ا‎ Caer Peer WE nas my We PRIN reaped Pen nT ag MP Age Poca ‏ا ا ا ا ا‎ Sry wee) ‏ی زمین است.‎ CSIC PRO ‏ل ا‎ re DUP Uma CY are] Mv ISP Sr nON PUREED Fe itu] Ipe a cilge ojlg s»So 9 «Globalization» ya wir ojls S :euwl Tyleo OAPI tMred et arty lc muperierne CP pent ‏ا ا‎ ree ert ‏سرعت ارتباطات روندى طبيعى يك واقعيت است.‎

صفحه 9:
اما جهانى سازى جريانى تحميل و هدايت شده و يى سياست براى تداوم سلطه ‎el near terse See ory‏ | ‎Jol wler Kiz ule;‏ 1 ویلسون رئیس جمهور وقت آمریکا, 3 دولت جهانی فدرال را مطرح کرد. در خلال جنگ جهانی دوم هم رزولت رئیس ۱ yl Spo! dg io gar ‏خانواده هستيم. در اين خانواده. همه اعضاى جامعه جهانى را دولت ها تشكيل مى‎ ‏اا ا ا ا ل ا وك‎ rr mud marty) 7 ‏ا‎ » L ‏ات‎ 1 verre roy Ov) EVE Le py.) Ieper aye -V- 0" S04 PIS ROBEY) bP SYM Hid =1(¢] 9) cena -1ct eet عنوان برادر بزرئء اين نقش و رسالت را بيدا كرد كه اكر برادران كوج تر خواستند تخطی کنند آن ها را تنبیه کند! نظریه حق وتو برای پنج قدرت جهانی ناشی ا 0

صفحه 10:
ا ‎eh OPE a lie OSS‏ 1 خودشان تقسيم كردند. فروياشى اتحاد جماهير شوروى اين موقعيت را براى امريكا ‎eCm eS‏ ا ا ا ا ا | اداره خانواده جهانى را بر عهده داشت. در مسأله نظام تى قطبى كه به دنبال ‎enor‏ ا ا ا 0 دولت ها با توجه به قدرت شان؛ ا 1 انديشمندان امريكا به نام كيدنزو رابرتسون؛ دنيا به دليل سرعت ارتباطات به صورت يكى دهكده كوجك جهانى درامده است.اين دهكده يى كدخدا دارد كه امريكا است. يى فرهنكٌ دارد كه فرهنك غربى است يك اقتصاد دارد كه اقتصاد آزاد و ا ا ا ا ‎cowl oF‏ ا ل 00

صفحه 11:
1 Svea PCIe ay Ne 20 ‏ل‎ Devoe Or Meret StS) PUB C eee Roe] car leer meee SB) Rover Bho ier lS en eres ‏اه ی ال تا هن‎ ‏مختلف جهانی سازی را به شرح ذیل تبیین کرد: 1- در زمینه اقتصاد: جهانی شدن کالاء نیروی کار,‎ ۱ et Se eS Re SSE RSC SL Oe re) Jia calle tesa lin Nae le ‏ات ان ترا را سل ی‎ 9 eee REC Me eerie SES Lee Ror keb Tot SP Real ea Reed ey ‏سازمان های بین المللی, همگی نشان از شکل گیری نظام نوین سیاسی در جهان است. 3- در زمینه‎ 1 ned + ae ete dane SC) (عمدتا انكلوساكسون). فرهنك زيدايى, مذهب زدايى, ايدئولوزى زدايى؛ تاريخ زدايى و... در كشورهاى جنوب ضرورت جهانى كردن فرهنك سرمايه دارى است. 4- در زمينه نظامى: جهانى ‎lone‏ م ل ا ۱ اسب رل ا ات

صفحه 12:
دهکده جهانی @

صفحه 13:
سای رسای راتس رل بای رصان ال وا اا ۱[ ERT TC ee) Reet) er) BC RO CMU per ne] Ce a OMue Ee) cee vert] eI POT COT) ‏اجتناب ناپذیر است. اما جهانی سازی نوعی از اعمال مدیریت لیبرال دموکراسی‎ ‏محتوم و بزارهای راز کات ری ی‎ yen droid endl ited ‏رسای ترپ خی می برس لا مر وود ار رای ک مر آزن‎ diller ‏ل اكت‎ ICSC ERE Sey ae ‏ا ا‎ LITT) ‏جهانى شدنء سه راهبرد و سه نظريه عمده وجود دارد‎

صفحه 14:
در این استراتژی, نظام سرمایه داری لیبرال به عنوان آخرین حلقه نظام 9 ۰ب توسعه, الكويبى جز الككوى غربى و راهى جز بيدا كردن جايى در قطار .بيشرفت غربى و سوار شدن بر آن وجود ندارد

صفحه 15:
این راهبرد جهانی شدن را یک جریان هدایت شده و نیز دو وجهی, یعنی همسان كننده (درٍ اقتصاد) و شكافاور و برهم زننده (در سياست) مى داند و مخالفت همه جانبه با آن لذا توصیه می کند. ایمانوئل والرشتاین در کتاب «سیاست و فرهنگ در ا ‎ov) Bt‏ 22 padle> OL) Uline Ulor w pul ails abal, eli wy! L oS ojlail p»

صفحه 16:
اين استراتژی که خصوصا از سوی جمهوری اسلامی ایران طرح و ترویج شده بر مبنای نیک نهادی و اخلاقی بودن انسان استوار است. این پیشنهاد راهی است برآی ا ا ا 0 اگر چه وجوه تفاوت فراوانی در مباني و موّلفه هاء میان فرهنگ ها (از جمله میان اسلام وغرب لیبرال) وجود دارد. و ۱9 Roe] IPE ONT Te YE yep Too | PCIE EY ONT. MT Qo MU Le Tee et Cv

صفحه 17:
ال در بل اراس رب ان ات اتب رای یر رت لطر ا الات ‎LPT Ips eg‏ ل ‎er PITT he‏ ‎diye‏ ل 5 ‎el ihre co mbps‏ ان 6 ی بر بلط 1 ی ی ور ‎JB‏ ‎Pa cele pes‏ ار ‎elle ian cis a0)‏ را عالناته را ان عو اققالاته ار إمكانات و ار ار دس دم . به هر حال بقاء و پوبایی ارزش های خود و به طور کلی بقای فرهنگ های ‎pean‏ را ار ا ا ا ا 1 ‎exe iba den ape‏ ی ی ار ار ره کی ی ا ل ‎Mer‏ 7 له ی رت راد ‎coo res cam ach chen Jin‏

صفحه 18:
خصوصا اگر مروجان دین و معنویت, موجودی خود را به نحوی شایسته و فعال و به صورت ايجاب ارائه دهند. در نهايت ممكن است اين اوضاع بتواند براى يى فرهنق ا ا 0 0 است واستفاده از ظرفيت هاى موجود براى همراهى ساير كشورها در صحنه بين | ا ا ا ا ا ا ا ل ا 0 0 ‎cules ullastule‏ ال ل 1

صفحه 19:
“Gur Age of Anxiety is, in great part, the result of trying to do today's job with yesterday's tools and yesterday's concepts.” تس 18 5۲۱2۱ ۲۸2۲ ييعثعقر تتكراتى هاى روز ‎ee Oe‏ ‎pee oe ey‏ ا لت ال ‎PS‏ ايزارها و تقكراءت حاير دارد - |

39,000 تومان