صفحه 1:
مباحثي پیرامون دولت الكترونيکي

صفحه 2:
تعریف دولت الكترونيکي 00 SLOT IES BN Ips erecta ed eTown PET TAB) SD IoD Le ESCA DY IOC Cee eye ALT ie ۱۳7 err me rene ee ‏ار و‎ ee Eye sce Tao en كانادا: يك سازمان مجازى است كه خدمات دولتى را بصورت بههنكام به متقاضيان ارائه مودهد و مشاركت آنها را بدنبال دارد. 7 ‏ا‎ ‎| ise) ed وجه مشترك : تعريف مشت ركى وجود نداشته ليكن دولت الكترونيكى بعنوان يك استراتثزى كليدى جهت Ft ‏ا ا ل‎ Lei emery Rom ‏اا ا م ا ا‎ mtb s)

صفحه 3:
مفهوم دولت الكترونيکي در قلب الكترونيكي كردن دولت بهبود قابل توجه عملكرد. رسيدن 920 جديد عملكرد (نه بهبود تدريجي عملكرد), كاهش زمان لازم براي أنجام م ۱ لازم براي ۳ و در روش جديد براي انديشيدن قرار دارد كه نتيجه أن تغيير روش انجام کارها, و۵1 کردن خدمات, و به مرحله استفاده نمودن مشتريان از انها م يباشد. ‎MCCS ripen) Enleve]|‏ ا ل ات ل ‏پدتز خواهد کرد زیرا از لحاظ ‎eG‏ ایجاد صف در نقاط ‏تصميمكيري خواهد شد. ‏دولت الكترونيكي بايد در حد افزايش يك انتخاب براي سرويس دهي ‏به مشتریان باشد.

صفحه 4:
اهداف دولت الكترونيکي PASE err Ue PIB ISM te Se Sort ie falter Cp) Cope ier \Sihs APSE Se estrella aS wearer ore Spier Tee Son 1c eh ie ۱۳ WA LNoI ‏ات ا‎ ‏اضزايش ارتباط شه روندان و حكومت‎ *

صفحه 5:
توجيه دولت الكترونيكي هزينه استقرار دولت ‎١‏ ‏عبارتند از een Baer nresa cess Delt ec trie ee Drom S) براي شهروندان Cee ie - دریافت خدمات بهتر و بیشتر از دستگاههاي دولتي براي بخش خصوصي - ارتباط سریعتر با دیگر شرکتهاء دولت و مردم ere SC nse Rede Seas eee ae rr lias براي دولت Pope Pay ‏اطلاعات‎ een ee - کاهش بروكراسي اداري ‎a‏ ا ا ۱

صفحه 6:
وب شك هاى يك دولت الكترونيك ال ا د ان ‎ern ees‏ رن ا ‎PSE reclot year avn‏ < همكارى مردم ‏* كارايى وهزينه

صفحه 7:
دسته بندي فعالیتها در زمینه دولت الكترونيكي ‎٠"‏ ارائه الكترونيكي خدمات: ارائه خدمات ©0118 به شهروندان ل ا ا ا ا | الا 1 ‎CaP yON Cert‏ ا ا ا ل 0000 ‏* اداره الكترونيكي: فراهم کردن حمایت براي سياستگذاري, تصميم‌گيري, کار گروهي بین وزراء و کارشناسان و مشاوران در زمینه فرموله کردن, تدوین. و مدیریت تها.

صفحه 8:
وضعیت ‎ire)‏ الكترونيكي ‎SP‏ ساير كشورها Perr IN ‏ا ا‎ ates A bere ‏ا‎ Syl ‏ا‎ imst taut arict ie wen) RAK ‏کامل تا سال 2004 ارائه خواهد شد.‎ فنلاند: سال 2000 قوانيني بمنظور بهبود مستمر و سریع خدمات الكترونيكي و امنیت داده‌ها ‎ine | Pein ews rervregrany Ppt nN ord ree rrr‏ 00100 Creamer PLM Ten ieee NP e SCC Bene) [eV PCIE Tent EC] Ppt ay v1 voar Sc Ser neers PPO By esteem ee ree] | | yy Pe Pear 101) 108 | PO ey هلند: تا بايان 2002 حدود 25 درصد به صورت الكترونيكي عرضه مي شود. 2000 ‏ل‎ Sea (OEY A0)0 908 | eM Coron Zeya ttentcanUMetT a ed ape] Seed Beye SPV peany HEINE <] ROSY Par rane Prices se anes Pay 010) I] WO ESP Lene

صفحه 9:
زمينهدهاي استفاده ساير دولتها زمينه ‎acres‏ ‏| 2 ۳ روابط درون سازمانى تدوین سیاستها فعاليتهاى عملياتى مدیریت دانش كه هماهنكى ميان سياستها 22111106 0

صفحه 10:
۳ ۱ ا ل افزايش سرعت ا ا ا ا Srv 0 ere) يكيارجكي ی ل كر erg ‏ا‎ ee

صفحه 11:
ire) aS wlr> * حدمات اطلاع رسانی؛ تعاملی و تراکتشی ‎ -‏ تبادل اطلاعات ‎Beye oy oy meee oat OCs Emad‏ 1۱۳۳ - گزارش‌دهی | * كزارشات عملكردى جرنامه ريزى و تصميم كيرى -- انتقال وجوه

صفحه 12:
اجزاء دولت الكترونيکي ل * ارتباط دروني سازمانهاء ارتباط سازمانهاي دولتي با همديكر و ارتباط بين دولتها ‎-(G2G)‏ دولت * ارتباط سازمانهاي دولتي با مردم (620) )628( ‏ارتباط سازمانهاي دولتي با بخش تجاري‎ ٠

صفحه 13:
PP pec lle eee es Cree ey epee me ‏ل‎ Ac) سهم بيشتر دولت دراقتصاد ودر نتيجه اثربخشي بيشتر برنامه دولت الكترونيكي 00 ‏ا‎ te ib] Core eel pC St افزایش نسبت کارايي به هزینه ۹ احساس نیاز شدید دستگاهها و انجام فعاليتهاي متفرقه قرار كرفتن 020 بر مسير بحراني دولت الكترونيكي توان ايجاد مزيت رقابتي براي كشور ا لسر ميم را رای تا ۱9۲۳

صفحه 14:
جند كر 99 و9 شبکه ‎ae Scume Ul ool *‏ ‎Davie Oval wy ellen em‏ ‎eC ig‏ * مسائل امنيتي ا ا ل ل

صفحه 15:
الزامات * تکنولوژي * فرهنگي ‎ae Te‏ " 0 NE SDL 1 ‏سازماني‎ * ‏بيمانكاري‎ ٠ ‎٠‏ برنامهريزي ‎SF‏ ا

صفحه 16:
موانع مقاومت در برابر تغییر [۱ are سرمايهكذاري اوليه وضعیت نامطلوب مالي دولت زمان‌بر بودن شتابزدكي براي جبران سريع عقب ماندكيها 2100 eee 0000 nenen عقب ماندكي تكنولوزيكي و تكنولوزي زدكي الاتشخص .بودن سياةة ياد اختصاصي دولك در ابن ركينه 3 5000 ل 00 ار fess Ep ye reer ener Ons Tet PIE Cee ornate ee] ee Pe] Cy

صفحه 17:

صفحه 18:
استفاده از شبکه اینترنت براي شبکه ۳ 00 به آینده شبکه جهاني اینترنت - موقعيت سياسي و انقلابي بودن ايران - ضرورت امنیت اطلاعات و حفظ محرمانگي (به ویژه براي ماركا

صفحه 19:
وضعیت موجود شبکه در ایران شبکه مخايراتي شبکه داده‌پردازي - گران ا 01 رو ا ا ‎Louw 9 lose 9 Jil‏ - ظرفیت پایین شبکه علمي کشور (13051) ‎rere‏ ‏ل ‎Dial-up‏ - ظرفیت محدود و ناپايداري

صفحه 20:
اصول حاکم بر طراحي شبکه دولت ۱ Ere ey Oe ea Wa CoMBNLCCE SBE E OIG bo) aA ‏ا ل ا‎ ۱ 109 BY VN iRe eoeel tr Pea eae] BEY" PCr EC ees CO 01s) o BN sen ea A SC Conny 1 ee oie OTs Bret a el eee لك ا ا ل ل ا 1۱ استفاده از مسرویس کنفرانس ویدئویی فقط در سطح شبکه 0 استفاده از سرویس صوت بر اساس فن‌آوری 1۳ 0۵106 ۷ در نظر گرفته شده است. اا ا ا 100 ‏ا‎ I a ASE يهناى باند اتصال دستكاههاى اجرابى در مراكن استانها به شبكه استانى ؟ 1/11(15 در نظى كرفته شده است. 0 ‏م ا ا ا‎ PA

صفحه 21:
سه گنزينة مطررح در مطالعه سیستم‌های قابل استفاده در شبکه دولت 1 soe ‏يافتن متدلوثى براى استخراج كاربردها و آموزش حِكونكى استفاده از آنها‎ ‏مطالعه مقايسهاى با ساي كشورها‎

صفحه 22:
سسیستم‌هاء نرم افزار و سيستم‌هاي قدم اول : ايجاد يك مدل واحد براى دولت الكترونيكى با ‎AB nomen TN‏ ‎ed re ah eee‏ قدع دوع : تعیین فرجه بررای قراردادن وب کلیه سازمانها بر روی شبکه با حداقل اطلاعات [۱ BE SOL ee SP BE nS Sea ea ‏بانكهاى اطلاعاتى‎ | ECT Senne RSET Sedat) ‎Se Enea‏ ا ا ا و نه سازمانهاى متولى آنها باشند

صفحه 23:
0 فعالیتهایی هستند که با تحقق آنهاء استفاده کنند گان به طور مستقیمی احساس حيات و يويايى در شبكه خواهند داشت. بايكاههاى داده ملى ب روى شبكه دولت E-Learning طراحی و اجرای سیستمهای کنتررل مدیرریت ocd ۱ se طراحى و بيادمسازى سيستم بودجه يكبارجه شبيسازى بودجه م ۱ روت سر مت

صفحه 24:
ارتباطات شبكه مستتدسازى فرايندهاى سازمانى و بازتكررى در آنها ا ا 000 Cn eee Et eet Tet See Pate Lee ‏ا‎ wet eee 00 ao ‎aca dere al ee ad‏ انسانى ‎Pree Dad ret eee ‏و ‏طیراحی و اجبرای سیستم نظر‌دهی گروهها (شامل گرروههای خاص نظیس مدیررن ارشد واتحادیه‌هاء و یا گرروههای عامنقلیس جامعه کارمندان 0 ‏طیراحی سیستم مدیریت دانش در بخش دول

صفحه 25:
انتقال يايكاههاى داده ملى بس روى شبكه دولت 20111010 شبكه آموزشى و بهداشتى موجود در دانشكاههاى شهيد بهشتى و زاهدان 37 آب ole فرهنگ املاک و اسناد. 320000 ‎recess‏ ‏۳ ‏فص شاخصهاي کلان اقتصادي کشور re 00 ۳۳ انتقل رویه‌ها و ضرمها 200 يايكاههاى داده مركن آمار نظارت محیط زیست ‎Tard‏ ۱ قوانين و مقررات ایگاههای داه‌های آموزش و پررورش ۳ روزتامدها واخبار 311011 قوانين مصوب

صفحه 26:
LS RD ‏ا‎ TPIT NITE ۳9 جود 0 روشهای مستندسازی فرایندها - موجب درك بيشت از نحوة اداره امور مى كردد < در فرایندمکتوب کردن اصلاح فرایندهاتشویق می‌گردد - اطلاعات لازم را بررای تحلیلهای بعدی نظیر بمرنامه‌ریزی؛ تجدید سازماندهی و کنترل را ضراهم area مديرريت و مهندسى مجدد فرايتدها بهينهسازى در دولت * مديريت تحول سازمانى

صفحه 27:
۱ مي‌باشد ‎rire‏ 1ت ‏تعیین شاحصهای دولت ‏ارزيايى عملكرد ‏مقايسه و اعمال عمليات اصلاحي در استراتئرىهاء اهداف و شاخصها کنترل طرحهای عمرانی و پرروژهای دولت ‏كنترل داراييها ‎1

صفحه 28:
و ۱ ا ا لل 0 - . ضراضزارهاى مختلف براى هس روش تهیه می‌گردد - تيه برنامههاى آموزشى به روشهاى مختلف براى نمايندكان سازمانها - تشکیل یک مرک رای حل مشکلات مهنسی مجدد فرایدهای دولت شبیه‌سازی فرایندهای سازمانی شبیه‌سازی فرایندهای بین سا - امكان آزمايش ب روی مدل بدست آمده و مشاهده و تحلیل نتايج بيشنهادات ارائه شده د رمورد بهبود اين روابط قبل از ايتكه در عمل پیاده شوند - استفاده از مدل پدست آمده در ارزهایی تام شبکه دولت در بهبود ارتباط بین سازمانها ۱ ‏ل‎ eae Sener ee EL Rene eee Leer sa 0

صفحه 29:
WFMS 2 20007 072 td | Feel Cee فرد«دیگز بر اساس فرابند از قبل تعیین شده ابزاري است براي ارزيابي و کنترل توالي فعالیتها و عوامل اجراي آنهاء جريان اطلاعاتي حمايت كننده آنهاء و ردكيري و كزارشكيري موجب ‎BING)‏ ا ا الا ۱ کر ازرشتال 1994 تاكنون هر سال ميزان استفاده از آنها بيش از ده برابر رشد داشته است. از ان ميتوان در ارتباطات درون سازمانيء بين ادارات استان,. و بين ادارات با وزارتخانهها استفاده كرد

صفحه 30:
یکپارچه‌سازی دولت EO rete ‏ا ا‎ ene Sanh eens ‏انتقالء تركيب و انجام عمليات به موقع بى روى دادءها ازيك سو واز سوى‎ ‏بر سیستم خواهد گشت. بدین منظور بایستی‎ 5 مديريت فعاليتهاى اصلى (:1/1233261©102©131 2100655 81151132655): دراين مرحله به تحلیل و بهبود فرایندهای اصلی سازمان پر‌داخته می‌شود. PRO Coy se CMe CUT Ceis @ CUP nile PCS eer eee ean ‏رد‎ ‎SPECT SCENT UP etl eee UN BTo ee yey PRK ate cer ‏م ا ا ال‎ Ag ‏اين مرحله به ايجاد هماهنكى و همكارى ميان سازمانها با‎ .)81:006559 12212 a ‏يكديك. و بادولت خواهد يرداخت.‎

صفحه 31:
۳ دولت * شناسايي متدولوژي, تکنيك‌ها و ابزارهاي يکپارچه‌سازي دولت ل ا * مدلسازي دولت يكبارجه به منظور شناسايي آن و بررسي تاثير تذ سازمانها * شناسايي و طراحي روشهابي براي اندازهكيري و بهبود خدمات در دولت يكيارجه ارزیایی در سطع عملياتى درصد خروجي‌هاي سازمان که از طریق شبکه دولت انجام مي‌پذیرد . درصد وروديهاي سازمان که از طریق شبکه دولت حاصل مي‌شود ‎Ree Ray Te ence COE COR SS CRE ecco yes ۰‏ پيشنهادي در روابط بین ۳

صفحه 32:
۳ ل 1 ‎Coat 7‏ ل مديرريت ريسك معماری دولت الکترونیکی "7 زیر ساختها - داده 7 فرایندها ‏ - کارپردها 7 سیستم‌های امنیتی 121 ‎SP SE tntad‏ ‎Perc vere exis oe‏ ‎Ce En RA‏ نیازسنجی اطلاعاتی دولت و نیازسنجی شبکه مدیرریت دانش ا ‎PST‏

صفحه 33:
1 COE SE cre Sor ‏ا‎ Ia برسي تاثيس ايجاد شبكه ب كسب و حفظ مربت رقابتى دولت ل ا ۱ 21111110300 فرهنگ‌سازی ببرای دولت الکترونیکی و انتشار مجله دولت الکترونیکی استفاده از سیستم‌های ره در دولت الکترونیکی تدوین استراتری ببرای تامین کنندگان کاریردها و خدمات شبکه دولت روشهايى براى ارزيابى عملكرد شبكه

صفحه 34:
2 Xo) SR een Por كاد ات ‎era‏ ‏ل ‎AS Seon CCS) Bom seed‏ از بین رود ‎EPA‏ 6 آنچه در این سیستمها مبادله شود اطلاعات می‌باشد ‎Conceptualization and certification‏ 0[ 9 ارتباطاتيكواز مسائزمهمآنها ميياشد.

صفحه 35:
۳ * ایده کلي و برنامه رس ‎Bey ced Bll‏ ور لا

صفحه 36:
۳

صفحه 37:
مدل موفقیت کاربردهاي شبکه دولت | ۱ كيفيت سيستم مديريت از طريق اث ركذارى بس روی اث كذارى بس \ اطلاعات سازماتها ‎aes‏ 1 رضایت از استفادء / يه

صفحه 38:
رار 210 ۶ شناخت ۳ يوياي قرابيدها و نیز درك ه) از قابليت‌هاي ‎LER) Cp werr erty]‏ 0 5 ايجادزيان مشترك در میان ‎PROS Cece y teen lira) p] peer] erty‏ 9» 00000 * افزايش توان. سرعت و كيفيت - برنامه‌ريزي ‎eis‏ ۱9 - تصميم‌گيري - ارتباطات. مشاركت و هماهنكي - انعطاف‌پذيري 2

صفحه 39:
۳ 5577 هدق و دامنه کاربردها تعداد كاربردهاى بحرانى و مهم افزايش سطح و كيفيت خدمات اضنرايش بهم «ورى ‎cee Tera e‏ ا استفاده بهتر از دارايىها و سرمايدها

صفحه 40:
اثرگذاري بر روي افراد اطلاع يافتن از اطلاعات بازيابي؛ استفادم درك و تفسير اطلاعات يادكيرى ‎voltae‏ اك ‎10701 ep ‎0 ‏م ا ل ل‎ Sey ‏امد‎ ‏بهبود د ركيفيت تصميما ت اتخاذ شده افرايش قدرت تأثي مكذارى اضراد

صفحه 41:
استفاده از اطلاعات تعداد دفعات استفاده استمر‌ار دراستفاده ميمزان زهان صرف شده تعداد عمليات استفاده شده تعداد ركوردهاى (اطلاعات يا ككنزارشهاى ) استفاده شده افراد استفاده كننده نوع استفاده از اطالاعات ( مستقيم يا جنبى )

صفحه 42:
۱ ۱ * تفاوت بين نيازهاى اطلاعاتى و اطلاعات ارائه شده د رشبكه دولت ل ‎aS TCE‏ * رضایت در استفاده تک موردی و مستمس * رضايت در ميرزان حمايت از تصميم كيسريها

صفحه 43:
* سادگی در استفاده 9 رن EA Tn WA ‏“تشاع‎ ‎۳ ‏يكيارجه بودن‎ 54 * قابلیت اطمینان سیستم‌ها ؟ قابلیت انعطاف سیستم‌ها

صفحه 44:
كيفيت اطلاعات روشن بودن داراى سناختار بودن ظاهى مناسب به هنكام بودن و به هنكام ماندن اهميت دقت و به دور از تعصب و قابل اعتماد بودن مرتبط بودن ses oh يكانه بودن و قابل ارزيابى بودن

صفحه 45:
|79 ey nee) | SE SS OTT Ler tere We See CE Se ۱ ‏التتتاده كند كان إن انها كمد‎ روشها یا سیستم‌هایی ببرای ارزیابی سریع آذیا سا خی رتست وا ‎ee ee‏ ۱ Bsr eel 0 ‏ل‎ eo بايد تكنولوىهاى جديد براى تبديل يروتايب سريع به سيستم كاربردى ايجاد شود

62,000 تومان