کسب و کار اقتصاد و مالی

دکتر ضرغام راهبردهای گردشگری

Dr_Zargham_rahbordhaye_gardeshgari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دکتر ضرغام راهبردهای گردشگری”

دکتر ضرغام راهبردهای گردشگری

اسلاید 1: با نام یگانه بی‏همتا راهبردهای گردشگری برای گسترش فرصت‏های اقتصادی گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏هاحمید ضرغام بروجنی – دانشگاه علامه طباطبائی (آذر 1395 - یزد)

اسلاید 2: هدف‏های این ارائهتشریح یک نگاه کلی به گردشگری نگاهی به برنامه‏ریزی گردشگریبحث در مورد فرصت ها و چالش‏های توسعه گردشگریگردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد2

اسلاید 3: دیدگاه‏های تنظیم برنامه توسعهدر تنظیم برنامه‏های توسعه گردشگری کشور دو دیدگاه بیش از دیگران مورد توجه است: دیدگاهی که گردشگری را یک پدیده عشرت‏طلبی و خوشگذرانی تلقی می‏کندنگاهی که آنرا اساسا یک فعالیت اقتصادی (یک صنعت) می‏داند. گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد3

اسلاید 4: عرضه، تقاضا و اثرات نگاه دوم بر عرضه، تقاضا و اثرات گردشگری تأکید دارد: در مبحث عرضه گردشگری، تمرکز بر روی کسب و کارهائی است که ارائه محصولات و خدمات به گردشگران را برعهده دارند. در مبحث تقاضای گردشگری، تمرکز بر گردشگران، انگیزه آنان برای سفر و محصولات و تجاربی که می‏خرند معطوف است. از نظر اثرات، بر اثرات مستقیم و غیرمستقیم تأکید می‏شود که ممکن است ماهیتی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و / یا زیست‏محیطی داشته باشند. گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد4

اسلاید 5: واقعیتگردشگری را نمی‏توان با تمرکز کوته‏بینانه بر این آشکارترین جنبه‏ها، به خوبی شناخت. ارزیابی گردشگری از طریق چنین دیدگاهی ناقص و تدوین برنامه‏های عملیاتی برای آن ناکارآمد خواهد بود.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد5

اسلاید 6: چه باید کرد (1)اهداف و برنامه عمل برای توسعه پایدار صنعت گردشگری با مشورت و همکاری شرکای محلی تهیه ‏شود. این اقدام باید با توسعه منابع و امکانات جدید علاوه بر افزایش آگاهی عمومی از اهمیت منابع طبیعی و فرهنگی همراه باشد.توسعه و مدیریت پایدار گردشگری باید بر ترویج مشوق‏های اقتصادی، آموزش‏های زیست‏محیطی و ظرفیت‏سازی محلی، متمرکز گردد. توسعه و ارتقای آموزش‏های مرتبط با گردشگری باید با استفاده کارآمد از رسانه‏های جمعی و امکانات تبلیغاتی معرفی جاذبه‏ها و منابع موجود اجرا شود.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد6

اسلاید 7: چه باید کرد (2)گردشگری، فعالیتی مختص بخش خصوصی است. بنابراین، باید برای تشویق و ترغیب مشارکت بخش خصوصی در برنامه‏های توسعه گردشگری تلاش شود. تقویت همکاری بخش‏های دولتی و خصوصی برای سیاست‏گذاری، تدوین راهبردها و تنظیم مقررات و اجرای برنامه‏های توسعه پایدار، توفیق این بخش را تضمین خواهد کرد.تسهیل انتقال پول از عوامل اصلی توفیق صنعت گردشگری است. به ویژه ایجاد تسهیلات ایمن و کارآمد برای انتقالات ارزی، باید به صورت جدی پیگیری شود. گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد7

اسلاید 8: نتایجهدفهاعملیاتتدوین راهنمای عمل و توسعهتعیین استراتژی بازاریابی برنامه ریزی کنترل فرایند تنظیم فعالیت‏های گردشگریایجاد و حفظ شرایط خوب:زیرساخت‏هاتسهیلاتخدمات...آموزش و متخصص‏سازی منابع انسانیاطمینان از استانداردهای کیفیتدرگیرسازی جامعه محلیسایرتعریف بازار هدف و گروه های هدفتنظیم یک استراتژی ارزش افزودهتعیین تصویر و موقعیت مقصدتعریف آمیخته بازاریابیمحصولترویجوفاداریسایرکنترل حدود و سرعت توسعه رویه کاربری زمین معیارهای ظرفیت تحمل:فرهنگیمحیطیاقتصادیسازماندهی ساختار بخش گردشگردیسایرایجاد چشم انداز روشنی از رقابت‏پذیری و پایداری مقصداجرای برنامه استراتژیک بلند مدتطرح استراتژیک و عملیاتی بازایابینکات کلیدی برای تدوین استراتژی

اسلاید 9: عوامل اساسی استرتژی گردشگریاستراتژی در بخش گردشگری باید عوامل اساسی زیر را شامل باشد:هدف‏های مشخص و قاطع،توانائی حفظ ابتکار عمل،انعطاف‏پذیری،رهبری هماهنگ و پاسخگو،امنیتگردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد9

اسلاید 10: عوامل موفقیت سازمان مدیریت مقصد موفقیت نهایی یک سازمان مدیریت مقصد بستگی به گستره استراتژی‏ها و برنامه‏های حمایتی دارد:پژوهش‏های مستمراستراتژی‏های مدیریت بازدیدکنندگانبرنامه‏های بازاریابیاستراتژی‏های تأمین مالیگردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد10

اسلاید 11: جذب سرمایه‏گذار خارجیگردشگری کشور برای رقابتی باقی ماندن در سطح ‏بین‏المللی، نیازمند اتخاذ یک استراتژی متمرکز و فعال برای جذب سرمایه‏گذار خارجی است.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد11

اسلاید 12: استراتژی جذب سرمایه‏گذار برای گردشگری کشوربرنامه‏ای شامل پنج هدف :1. گردشگری باید به عنوان یک بخش دارای اولویت در رویکرد جذب سرمایه‏گذاری منظور شود.2. با خلق زمینه سرمایه‏گذاری و اتخاذ رویکردی مناسب، دستیابی به سرمایه‏گذار، مهیا شود. 3. پشتیبانی از سرمایه‏گذاری، با رویکرد حمایت همه جانبه دولت. 4. تداوم شناسایی پتانسیل‏های استانی به عنوان فرصت‏هایی برای جذب سرمایه‏گذاری.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد12

اسلاید 13: گردشگری، عنصر کلیدی جذب سرمایهتدوین استراتژی جامع و آینده نگرانه جذب سرمایه‏گذاری گردشگری، اولین گام در به رسمیت شناختن گردشگری به عنوان یک عنصر کلیدی در رویکرد کلی سرمایه‏گذاری است.اتخاذ رویکرد فعال و هدفمند تشویق سرمایه‏گذاری بخش خصوصی و حمایت از این سرمایه‏گذاری از سوی همه سطوح دولت.ارزیابی منابع داخلی و استفاده از ارتباط موثر آورده اقتصادی گردشگری (هم دولت و هم بخش خصوصی).گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد13

اسلاید 14: کمیته تخصصی مشاوران گردشگریبرای ارتقای جایگاه صنعت گردشگری در میان مدیران ارشد محلی و تحریک فرصت‏های گردشگری، لازمست:کمیته تخصصی مشاوران گردشگری، متشکل از نمایندگان توانمند دستگاه‏های دولتی، ایجاد شده و با همکاری بخش خصوصی، هدایت ‏شود.این کمیته در تعامل با سازمان‏های دولتی، گردشگری را در برنامه‏های توسعه اقتصادی جای خواهند داد.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد14

اسلاید 15: خدمات کمیته تخصصیخدماتی که این کمیته فراهم می‏کند عبارتند از: آخرین اطلاعات در مورد اقتصاد و موقعیت کسب و کار در کشور و منطقه. جستجو برای شناسائی سایت‏ها و املاک منحصر به فرد و برخوردار از ویژگی‏های خاص مورد نیاز یک سرمایه‏گذار (مناطق نمونه گردشگری) . اطلاعات در مورد برنامه‏های تشویقی دولت. پشتیبانی از بازدیدهای اجتماعی.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد15

اسلاید 16: استعداد‏های قابل تبدیل به فرصتشناسایی پتانسیل‏های استانی قابل تبدیل به فرصت‏هایی برای جذب سرمایه‏گذاری باید پیوسته ادامه یابد.گزارش جامعی در مورد منابع گردشگری قابل تبدیل به جاذبه‏های استانی (یا ملی) با توجه به این که بسیاری از منابع برای دریافت مجوز دستیابی به پتانسیل خود نیازمند سرمایه‏گذاری هستند تهیه شود.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد16

اسلاید 17: ایجاد محصولات گردشگریگردشگری یک بخش تجاری بشدت رقابتی است.دامنه گسترده بازیگران صنعت گردشگری، مدل‏سازی مدیریتی برای آنرا چالشی جدی کرده است،ایجاد محصول گردشگری فرایندی را طی می‏کندکه شامل عناصر مختلف است (این عناصردر شکل زیر مشخص شده است):گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد17

اسلاید 18: مرحله اولیهمبانیفرآیند تولیدارتباطاتعناصر کلیدی فرایند تولید محصول گردشگریایجاد انگیزه سفرنتبجهایجاد انگیزه سفرسازمان مدیریتزیرساختخدماتتسهیلاتمنابع و جاذبه‏های مقصدفعالیت ها و تجربه هاعرضه گردشگردیتصویر و موفعیتارتباطات و تبلیغاتفروش، بارزگانی سازیگردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد18

اسلاید 19: الگوی استراتژی فراگیر کسب و کارتدارکاتتوسعه و اجرای استراتژی‏های تأمین از بنگاه‏های کوچک محلیتوسعه محصولارتباط با خدمات دهندگان محلی گردشگریبازاریابی محصولات محلی و مقصدهافرصت شغلیاستخدام و تربیت ساکنین محلیخط‏مشی و فرهنگ صنفیمتعهدسازی مدیریت و کارکنان؛پذیرش راهکارهائی برای منابع محلیبهینه‎سازی قوائد بازیظرفیت‏سازی محلیتوسعه سرمایه انسانیدر بسیاری موارد لازمست الگوی فراگیر کسب‏وکار را برای: توسعه سرمایه انسانی، ظرفیت‏سازی محلی، تسهیلات آموزشی و تربیت حرفه‏ای، جایگزین استراتژی‏های کم توان کرد.گردشگری: مدیریت فرصت‏ها و جاذبه‏ها - یزد19

اسلاید 20: در پناه خدا سر افراز باشیدحمید ضرغام بروجنی- دانشگاه علامه طباطبائی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید