کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسی

دیداری سازی داده‌ها

صفحه 1:
4ك 2 Application Case 3.4 * Data Visualization لل ایا 0 ‏ل‎ ged Ce aa ‏ا ام ع‎

صفحه 2:
® a “Data Visualization FTN Ores nr en So Papen SSD SNS gO rN SCY SRP UCN OR YE Cay ‏«ينجيرم ى بردازش داهم را فرلهم مى]ويند‎ ‎p lds ©‏ - تصاویر دیجیتال ‎(cs =‏ - واسط های گرافیکی کاربر ‎Ve kas‏ - واقعیت مجازی - بازنمايى جنديعدى ‎ee ee a ‎۱3-9 emer eR ECC ‎

صفحه 3:
rem ۱9-۱-۵۱ امكان خلاصه سازى هزاران رقم در يك تصوير جذابيت و قابليت فهم بيشتر نرم افزارهاى تصميم يار براى كاربران ‎eee‏ ا ا د - توليد مزيت رقابتى از طريق تشخيص سريع تمايلات در بازار 0 ‏ا ل ا ل ل‎ rea ٩ 3 ‏نداشته است‎ ۱3-9 emer eR ECC

صفحه 4:
7 ۱ Uys Se) Gis واسط های گرافیکی کاربر گراف ها واقعیت مجازی بازنمایی چندبعدی ويعوو روناي Se املاک بر روی نقشه نمليش ساختار انواع شبكه و ارتباط اجزاى شبكه با هم a مشاهده دارایی ها بر روی تقشه تها فر يك تعلو قابليت مقايسه ى سريع تسهيل استفاده ى كارير از برنامه و برقراری تعامل بهتر شتاخت ساختا انوع شبکه Seas ae ae -- ‏انواع ازمايش هلى تجربى و‎ امكان بررسى بهر تأثير ابعاد مق یک هوم ب کدرگر شبیه سازی آزمایش های ‎oF‏ sees ‏مشاهدة و بررسى در‎ ‏آزمایشگاه‎ ماتند مشاهده فاصله ابا از کارخانه و درک علت هزینه های احتمالی ‎bottle neck <5‏ هر انواع فريندها ‏كشف مشكلات احتمالى كارير ‎ie‏ ‎sae gal ‏انكان تفيير‎ tees cess ‎

صفحه 5:
Ed 1 eee Compudigm International's Visualization .<3455 ‏نصب‎ * Harrah s Case Pe مشاهده بی درنگ میزان رفت و آمد در کازینو شناسايى ماشين هاى بازى برطرفدار در دقيقه ‎re es‏ 2100 ۱ a ay Rooney) ‎ORCC) 5‏ لدف ‎

صفحه 6:
“= Data Visualization gle asle) Ed ۳۹ Visualization Spreadsheets * Microsoft Excel Three Dimensional Visualization * ۳۵۲۵5۲ 1۲66 ۲ = Scoreboard , =) 0 ۹50۳ Visual 5 Analytica, Endeca = Financial Data Visualization * موتغوع تاقوالا مغدم - ععمعو اقم ددعمأكب8 - اع 5

صفحه 7:
gd Application Case 3.4 Financial Data Visualization at Merrill Lynch

صفحه 8:
ae 0 ال ها رین موّ الى جهانى ‎World Events and‏ اراکه جدمات بد م های بزرگ کسب و کارهای کوچک 9 - انواع عملیات بانکداری مدیریت سرمایه و سایر عملیات مالی 00 ea ese Ce RUT L sty

صفحه 9:
SmartMoney.com 54 * ارلئه بازنمليى هاى بصرى از 0 * ارائه تصاوير سه بعدى ‎he‏ ۲ لاما هكم 5 شه ۳ your 5 9 ۱ Eee ‏ا‎

صفحه 10:
2 Merrill Lynch ,» DV خدمات مالی. دارای بازاری پیچیده و رقابتی سطح بالا است 1 - بازتمایی داده ها با رسم نقشه ها از داده های داخلی و اختصاصی خود ل Ree re es er - بیگیری دارای های مشتری به صورت احتصاسی یا تجمعی ارائه تضويرى از دارابى هاى شخصى و مشريان به كاركزاران - نمایش داده با ویژگی های حجم. مقذار و سلسله مراتب ۱ ‎ORCC)‏ لدف ‎

صفحه 11:
۸ ae Vendors and Products 54 * ILOG Visualization Suite (ilog.com) * eBizinsights * nVizn ۱3-9 emer eR ECC 11

صفحه 12:
۸ aes x ILOG Visualization Suite sal نرم افزارى براى 31123151017لا5 ألا از شركت 81/1| ‎Se ee ear rere rc‏ ا ل 5 10 رت * مزایا FF en PUR te RI emer nye Om PST Ci سر ره ریت اطلامات براى تراد ۱ ‎ORCC) 12‏ لدف ‎

صفحه 13:
سر - تمايش نحوه ارتباط اجزاى سيستم - نمایش موقعیت جغرافیایی دارایی ها داشبورد تجاری - ابزار نظارت گرافیکی برای کشف و حل مشکلات siness intelli 13 مماغهعتاق بدألا مغدم

صفحه 14:
® ۷ محصولات توليدى ۳۳۵ ‎SCADA/HMI Screens ۰۰ |‏ ‎Supervisory control and data acquisition —‏ وا ورزر = یت ی رتیت یی تمد اي ما ری ای غیره ‎ ‎Maps for Defense ‎FOTO ALB ‎ ‏14 مماغهعتاق بدألا مغدم

صفحه 15:
Crystal Reports Xcelsius * | * http://crystalreports.com 4

صفحه 16:
Projected world sales model ‏فراهم آوری امکان‎ * | ۱ espe oles (Me مماغهعتاق بدألا مغدم

صفحه 17:
Competitive comparison dashboard * فراهم آورى امكان | * درآمد ‎eee‏ و ارات ۱۱ ‎epg oes‏ ان 61 - تحلیل های آن لاين برای مشاهده میزان رشد شرکت. رقبا و صنعت ۱

صفحه 18:
تا ارات ها لك * ايجاد سناريو هاى 16-]13الالا با تغيير نرخ رشد و ساير مقادير مرتبط با فروش كل DECOR etre sr)

صفحه 19:
Sales visual model ‎OKA! S591 wale *‏ ‎came‏ ا ‎Cee en‏ * زمان بیشتر برای اجرای برنامه های فروش و ارتباطات ابزاری برای تیم مدیریت فروش ا ‎Ect Dyn cone xCafe‏ - بازیایی فروش گذشته و سفارشات فعلی و پیش بینی فروش از طريق ابزارهاى 0181/1 و غیره ‎ ‎ ‎۱ 0

صفحه 20:
Bank profitability OKA! S59! pale * |1۳ 0-1 a eT le ee Snes )20 ا ی ۱

صفحه 21:
سایر 00 * Analysis by regions * Daily executive report اعصضوءط لاط كمده 1 ‎٠‏ ٠ Monthly sales analysis * Portable interactive visual model + Revenue tool + Sales visual model 1 1101116 10قل0 م5 ‎٠‏ ‎ena‏ ل ل ل 0 ‎ ‎00 cet) ‎

صفحه 22:

Application Case 3.4 * Data Visualization د یداریس ازیداد ه ها استاد راهنما دکتر عبداهلل زاده ارائه دهنده حسین محمدحسن زاده 89131048 1390فروردین CEIT - Business Intelligence * E. Turban, “Business Intelligence: a Managerial Approach”, Prentice Data Visualization • دیداری سازی داده ها: ت کنولوژیهاییک ه ام کاندیداریس ازیداده ها و گ اهیت فسیر داده ها و اطالعاتدر ط ول« »زن جیره ی پ ردازشداده را ف راهم م یآورند • شامل: – – – – – – – 2 تصاویر دیجیتال ‏GIS واسط های گرافیکی کاربر گراف ها واقعیت مجازی بازنمایی چندبعدی ویدئو و پویانمایی ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 مزایای Data Visualization • امکان خالصه سازی هزاران رقم در یک تصویر • جذابیت و قابلیت فهم بیشتر نرم افزارهای تصمیم یار برای کاربران • امکان درک بهتر روابط مانند تمایل بازار – تولید مزیت رقابتی از طریق تشخیص سریع تمایالت در بازار – ارائه ی مدل های پیش بینی و در نتیجه بهبود درآمد و کاهش هزینه • کشف مشکالتی که از طریق روش های استاندارد تحلیل امکان شناسایی آن ها وجود نداشته است 3 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 جدول تطبيقي كاربردها و مزاياي DV خالصه سازي داده ها جذابیت و قابلیت فهم بیشتر کشف مشکالت درک بهتر روابط مانند تمایل بازار تصاویر دیجیتال - - - امكان ثب ت رخدادها و مشاهده و بررسي در آزمايشگاه ‏GIS نمايش موقعيت دارايي ها و امالك بر روي نقشه مشاهده دارايي ها بر روي نقش ه ته ا در يك نگاه و قابليت مقايسه ي سريع مشاهده ي فروش مناطق مختل ف بر روي نقشه و مقايسه ي مقادير فروش مانن د مشاهده فاصله انبار از كارخان ه و درك عل ت هزينه هاي احتمالي واسط های گرافیکی کاربر گراف ها - تس هيل استفاده ي كاربر از برنامه و برقراري تعامل بهتر - - نمايش ساختار انواع شبكه و ارتباط اجزاي شبكه با هم شناخت ساختار انواع شبكه - كش ف bottle neckها در انواع فرآيندها واقعیت مجازی - مانن د خلبان ي ،ش بيه سازي انواع آزمايش هاي تجربي و ... - كشف مشكالت احتمالي كاربر در محيط واقعي بازنمایی چندبعدی نمايش چندين هزار داده ي مرتبط تنها در يك نما امكان بررسي بهتر تأثير ابعاد مختلف يك مفهوم بر يكديگر - امكان تغيير تأثير جنبه هاي مختلف و مشاهده نتيجه ویدئو و پویانمایی - ش بيه س ازي آزمايش هاي تجربي - - 4 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 Harrah`s Case • ،Harrahزن جیره هتلهایدارایک ازینو • نصب تکنولوژی Compudigm International`s Visualization • مزایای DV – مشاهده بی درنگ میزان رفت و آمد در کازینو – شناسایی ماشین های بازی پرطرفدار در دقیقه – شناسایی ماشین های بازی پردرآمد در دقیقه – نظارت بر برنامه مدیریت ارتباط با مشتری کازینو 5 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 Data Visualization رهیافت های Visualization Spreadsheets • Microsoft Excel – Three Dimensional Visualization • Forest Tree 6.0، Advizor – Scoreboard وDashboard • Sap.com – Visual Analysis • Analytica, Endeca – Financial Data Visualization • 1390اردیبهشت CEIT - Business Intelligence - Data Visualization 6 Application Case 3.4 Financial Data Visualization at Merrill Lynch Merrill Lynch • بانک آمریکایی • از بزرگترین مؤسسات مالی جهانی • ارائ ه خدمات ب ه مشتریان شخصی، شرکت های بزرگ،کسب و کارهای کوچک و متوسط • ارائه خدماتی همچون – انواع عملیات بانکداری – مدیریت سرمایه و سایر عملیات مالی – خدمات مدیریت ریسک 8 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 SmartMoney.com • ارائه بازنمایی های بصری از اطالعات مالی • ارائ ه تص اویر سه بعدی شخص ی سازی شده از بازارهای مالی در حال تغییر 9 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 DVدر Merrill Lynch • خدمات مالی ،دارای بازاری پیچیده و رقابتی سطح باال است • اقدام Merrill Lynchجهت رفع پیچیدگی ها – بازنمایی داده ها با رسم نقشه ها از داده های داخلی و اختصاصی خود • مزایا – دسترسی به داده های سهام به صورت بی درنگ – پیگیری دارایی های مشتری به صورت اختصاصی یا تجمعی – ارائه تصویری از دارایی های شخصی و مشریان به کارگزاران – نمایش داده با ویژگی های حجم ،مقدار و سلسله مراتب – ایجاد درخت های پویا،تعاملی و سه بعدی و اشتراک گذاری در اینترنت و استفاده در سایر نرم افزارها 10 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 Vendors and Products • ILOG Visualization Suite (ilog.com) • eBizinsights • nVizn 1390اردیبهشت CEIT - Business Intelligence - Data Visualization 11 * ILOG Visualization Suite • نرم افزاری برای Visualizationاز شرکت IBM • ارائه مجموعه کاملی از ابزارها جهت تولید محصوالت تعاملی و با کیفیت • مزایا – کاهش زمان و ریسک برای توسعه دهندگان واسط کاربری – درک سریع تر و بهتر اطالعات برای کاربران * http://www-01.ibm.com/software/websphere/products/visualization/ 12 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 محصوالت تولیدی • نمودار – نمایش نحوه ارتباط اجزای سیستم • گانت چارت – نحوه تخصیص منابع و فعالیت ها در طول زمان • نقشه – نمایش موقعیت جغرافیایی دارایی ها • داشبورد تجاری – ابزار نظارت گرافیکی برای کشف و حل مشکالت 13 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 )(ادامه محصوالت تولیدی SCADA/HMI Screens • Supervisory control and data acquisition – human-machine interfaces – لوله های انتقال و،– جهت نمایش وضعیت کنونی تجهیزات مانند ماشین ها غیره Maps for Defense • – استفاده در مأموریت های نظامی 1390اردیبهشت CEIT - Business Intelligence - Data Visualization 14 Crystal Reports Xcelsius * * http://crystalreports.com Download Link for 30-day Trial Projected world sales ‏model • فراهم آوری امکان – پیش بینی میزان فروش و هزینه بازاریابی سال آتی با توجه به موقعیت مکانی – تحلیل نتایج منطقه ای در مقایسه با رقبا 16 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 Competitive comparison ‏dashboard • فراهم آوری امکان – تحلیل های رقابتی با سه معیار: • درآمد • سهم بازار ()Market Share • میزان رشد ()Growth Trends – تحلیل های آن الین برای مشاهده میزان رشد شرکت ،رقبا و صنعت 17 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 Profitability analysis • فراهم آوری امکان • ایجاد سناریو های What-Ifبا تغییر نرخ رشد و سایر مقادیر مرتبط با فروش کل 18 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 Sales visual model • فراهم آوری امکان • صرف زمان کمتر برای جمع آوری اطالعات و پیش بینی آینده • زمان بیشتر برای اجرای برنامه های فروش و ارتباطات • ابزاری برای تیم مدیریت فروش – نظارت بر فروش گذشته ،حال و آینده – بازیابی فروش گذشته و سفارشات فعلی و پیش بینی فروش از طریق ابزارهای CRMو غیره 19 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 Bank profitability • فراهم آوری امکان • ایجاد مدل های What-Ifبرای مؤسسات مالی • ارزیابی سناریوهای مختلف با تنظیم متغیرهای کلیدی 20 ‏CEIT - Business Intelligence - Data Visualization اردیبهشت1390 * سایر ابزارها • • • • • • • • Analysis by regions Daily executive report Loans by branch Monthly sales analysis Portable interactive visual model Revenue tool Sales visual model Standard income statement * http://crystalreports.com/crystalreport-xcelsius-demos/crystalreportxcelsius-demos.asp CEIT - Business Intelligence - Data Visualization 1390اردیبهشت 21 پایان

51,000 تومان