معماری و عمرانهنرموسیقی

رابطه موسیقی و معماری

موضوع پاورپوینت:رابطه موسیقی و معماری این پاورپوینت در ۴۵ اسلاید است با توضیحات کامل گرافیک و عکسها

fatemeh

45 صفحه
1574 بازدید
27 مرداد 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
موسیقی و معماری

صفحه 2:
: مقدمه معماری و موسیقی چگونه با یکدیگر ارتباط دارند؟

صفحه 3:
پرایس اساس وجوه اشترای دو هتر مععاری و موسیقی ستنی ابرانی در هشت بند فضا. 1 ریتم.2 عناسبها .3 فرهنگ4 تقاون5 سلسله مرلتبة لعداد .7 سایه روشن8

صفحه 4:

صفحه 5:
چنانچه بخواهیم انواع معماری را با انواع موسیقی مقایسه کنیم بی تردید به موارد زیر اشاره میکنیم معمارعمردمی 1 معمارعب ومی2 معمارعمذهبی3 معماری مونتال یا یادمانی معماری سودمند

صفحه 6:

صفحه 7:
موسیقی در اقلیم سرد کوهستانی

صفحه 8:
ریتم یا وزن

صفحه 9:
ریتم در اقلیم گرم و خشک ریتم در مسجد جامع یزد

صفحه 10:
انان حوسیعی در حالی قاب اصنها

صفحه 11:

صفحه 12:
ریتم در اقلیم سرد کوهستانی

صفحه 13:
ریتم یکنواخت

صفحه 14:
وب

صفحه 15:
ریتم تکاملی

صفحه 16:

صفحه 17:
تناسبات

صفحه 18:
sol re la Si Fa نمودار نحوه ی به دست آمدن نت ها از اعداد 2 و 3 ج3171 1 2 4 8 16 32 64 3 6 12 24 48 96 144 324 486

صفحه 19:
اک و طاق و گنبد کشاورزی و پشم‌/قالی/ عارف حقیقت گرا ملودی خشت دامداری . نی/سفال آرام(نی) سرد و سنگ و دیواره ی دامداری و يوست و قهرمان قهرمان كرا ملودى خشک(تبریز چوب ‎wesw‏ باغداری چرم/گلیم و زیتمیک ( پوش جاجین گرم و چوب و

صفحه 20:
= تقارن در نمای مسجد کبود تبریز

صفحه 21:
مفهوم خط در معماری و موسیقی

صفحه 22:
مفهوم سایه روشن در معماری و موسیعی

صفحه 23:
وحدت گرایی شاخص ترین ویژگی مفهومی معماری و موسیقی ایرانی

صفحه 24:
سالن سنفونی بیرمنگام

صفحه 25:
آکوستیک در معماری

صفحه 26:
آکوستیک در معماری

صفحه 27:

صفحه 28:
موسیقی به کمک صوت بیان می شود و معماری به کمک ماده | ‎fA,‏ ‎Ul‏ بين صوت و ماده مى توان بدون هیچ واسطه ای ارتباط برقرار کرد؟ ‏این واسطه فضا است,.فضای زندگی , فضای هندسی , فضای انديشه وخیال , فضای کالبدی , فضای ۰ موسیقی ,فضای معماری ‎ ‎

صفحه 29:
معماری , کالبدی است که برای پاسخ گوپی به نیازهای ملموس انسان , تحقق شکلی يا جسمى بيدا مى : کند تا انسان را در برابر پدیده های آزار دهنده ی طبیعت حفاظت کند و می تواند در هنگام طرح زبا شود ۰ بار نمادين بيدا كند »© با طبیعت هماهنگ باشد + یادآور پیوند های اساسی باشد + Ses موسیقی

صفحه 30:
معمارى كك معمارى ۱ فرهیخته بومی | فرهیخته فولکوریک 1 مصداقهاى فرهيخته ى معمارى 7 از نيمه ى اول قرن 1 ?~= * بیستم ۱ 1 دارای ماس ای در رنگ آدیری و عملرد گرایت ص ۱ هماهنگی عناصر سازنده اش ۱ 8 ١ ‏...ما‎ حي || موسیقی با وجود تمام تحولات , به دلیل راز و رمز وجودى اش به جز موارد استثنا , نتوانست نا خوشایند , ضد انسانی , كوش .خراش و نازیبا شود | ۲ 5 سس ام

صفحه 31:
: شوپنهاور همه ی هنر ها می خواهند به مرحله ی موسیقی برسند = : سوال ف یلسوف المانی(1788-1860) :جواب چه کیفیت د دارد 3 ‎Si area ake‏ وجود نتزلع و تجرید» بیان صریح و بی واسطه با مخاطبان که همه ی هنر ها می خواهند به آن برسند؟ انتقال آسان تر پیام از ذهن هنرمند به شنونده :در حالی که در معماری , انتقال پیام ذهنی در قالب واسطه ای به نام ساختمان صورت می 2 «همه ی هنر ه در نهایتولهییسه سوءتجرید و لنتزلع می‌گشایند» ۱ ۱ | i

صفحه 32:
:هر آثر هنری دو جنبه ی اصلی دارد شک - محتوا شکل در موسیقی : ترکیب صوت ۰ ریتم ۰ هارمونی و ملودی یک قطعه موسیقی ... شکل در معماری : منظومه ای از عناصر بصری مانند: حجم » فضا ‏ ریتم ؛ بافت و محتوای هر اثر هنری ۰ معانی و مفاهیمی است که هنرمند از طریق موضوعی خاص در قالب یک ,آرایش ویژه از عوامل سازنده ی اثر » به دیگران انتقال می دهد

صفحه 33:
همان طور که یک قطعه ی موسیقی می تواند تحت تاثیر لت رت فضای روحی سرشار از جاذبه های معنوی بیافریند ؛ بنای یک مسجد با مناره های سر به آسمان افراشته یا کشیدگی اضلاع یک کلیسا که گویی سر به عروج و تعالی دارد نیز قادرند در بیننده فضایی .معنوی ایجاد کنند

صفحه 34:
.معماری یعنی موسیقی منجمد شده

صفحه 35:
شباهت تعاریف در معماری و )نیرو یا شدته . «عصه|تکیه یا لکسان :( )سنگینییا شقل 4 ساسح()حرکت(1 :( سازبندیارکستر (6 جنسیا ژلنر(ک یفیتصدلهایساز) (9 ,سنگینی در معماری توسط خطوط لفقی نشان داده می شود )ک شش 4 سم درازلعزمانمداومتیکصوت:( کثش در معماری معمولاً بر یکی از ساختار های بنا می .افتد اوج یا ارتفاع : زیر و بم بودن صوت یا یک لثر موسیقی © اوج یا ارتفاع در معماری بلندی و کوتاهی بخش های بنا و تناسبات آمورجود در آن است

صفحه 36:
آزنگیا تمر ‎٩‏ ماس طنینو صوت:( چون اين ویژگی امری است سمعی » در هنرهای مصور مانند معماری ملموس نیست مگر به نحوی عاطفی(شاید در قسمت آگوستیک بنا) ) سرعت# ج7ج())ازكندويبه تندويا از ملايستبه شدتوفتن:( سرعت در معمارى زمانى است كه سطحى به نرمى به ‎es‏ احتمالاً مجدداً به سطح نخستين برمى .گردد. ‏) لحساس 4 . مرومیمج9).حانلتیا ارتعاشاتیک» هرمند بمه بسرخیاز لصولتمی‌دهد :( .احساس در معماری به وسیله ی رنگ و ایجاد سایه - روشن ایجاد می شود ) وزنیا ریتم 4 -©) زناكيس: وزندر حالتفابآن؛ دستیافتزیه :( ‏.عدد است در چهارچوب زمان ‏وزن در معماری وابسته به فضا است و در نمای بنا متجلی می شود ‎

صفحه 37:
‎Mis bly Sale‏ (دم-- هرا تولفقو سازش‌لصولتو العان:( ‏هماهنگی در معماری ‏ توافق تم ها و موضوعات با یکدیگر است ... مانند رنگ » بافت » شکل ۰ نرمی ۰ خشونت ‏ انعکاس و ‏شکل یا فرم : در هر دو » ترکیب عناصری است که یک مجموعه ی کامل و زنده 4 .را به وجود مى آورد و ميان عناصر هماهنگی به وجود می آورد ‏خط در موسیقی گاه به صورت : افقی (جمله های یک صوتی ) + عمودی (به وسیله ی آکوردها) ‏موازی(در کنترپوان) ‏متقاقطع؛ مایل و در هم(در هارمونی مدرن ) ‏.خط در معماری ایفا کننده ی نقش اساسی در نقش انگیزی است ‎

صفحه 38:
خطوط قائم نظر را به بالا جمع مى کنند خطوط افقی » آرامش بخش خطوط مايل » ايجاد تحرف خطوط منحنی ۰ نرم و مطبوع یک معصار با ایجاد تغییر در اين خطوط يا تکرار آن ها احساسی .متفاوت ایجاد می کند

صفحه 39:
سایه - روشن 4 (حلم() لیجاد هماهنگی‌بین‌درجات‌زیر و بم و مقدار کشش:( .صوت از ضعیف به قوی است سایه - روشن در معماری نشان دادن ارزش نور از کم رنگ به پر .رنگ (چه به وسیله ى نور جه به وسیله ی خطوط و سطوح) می باشد رنگسه خصوصیندارد : - خود رنگه (مطم نام رنگن( ارزش‌رنگ (معطت() مقدار نوریکه طبق:( .قواعد سایه _ روشن به آن تابیده می شود شدترنگ (عاصسه کم رنگیو پررنگی:( :در موسیقی تجسم رنگ به وسیله ی سازهای گوناگون عملی می شود سسها قرهاي بادی مسی : ترومپت , سازهای یادی چوبی :اوبوا یا سورنای ایرانی سه مبز

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:

39,000 تومان