مراقبت‌های بهداشتیپزشکی و سلامت

راهنمای گام دوم و رعایت فاصله گذاری اجنماعی در بیمارستانها ( کنترل کووید - 19 )

صفحه 1:

صفحه 2:
راهتماى كام دوم مبارزه با كوويد - 11 (كروناوبروس) قاصله كذارى اجتماعى و الزامات سلامت محيط و كار در بيمارستان تهيه و تنظيم از: زهرا ثنابى آآذر کارشناس بهداشت معبط دانشکده علوم يزشكى و خدمات بهداشتى درمانى مراقة.

صفحه 3:
مقدمه ort 0 Particle Diameter, micrometer راه های انتقال ویروس های تنفسی: * ریز قطرات (از طریق سرفه یا عطسه) << لمس اشیاء آلوده

صفحه 4:
مهم ترین اقدامات پیشگیری * فاصله گذاری اجتماعی ۳ * غربالگری» مراقبت و بازتوانی ۱ * اقدامات کنترلی سلامت محیط و کلر ‎ve.‏ * بهداشت و حفاظت فردی بهداشت و ایمنی مواد غذایی بهداشت ابزار و تجهیزات * بهداشت ساختمان ۴ سایر اقدامات

صفحه 5:
فاصله گذاری اجتماعی استفاده از دستكاههاى تلويزيونى مدار بسته جداسازى سير 98139 ‎i Ea‏ برقرارى ارتباط با بيماران در منطقه اليزوله. 1 حتى الامكان از بركزارى جلسات حضورى» دوره و کارگاههای آموزشی خودداری گردد. جلوكيرى از ورود بيمار به بخش ادارى يذيرة ترخیص و رعايت فاصله یمن تجمع كاركنان ممنوع 5 تاد از ان یکی ماد یه اجه ا

صفحه 6:
بهداشت و حفاظت فردی محدوه كردن فعاليتهاى خارح از مزل دم اشت دست ۱ اه تسوت ع ‎eo‏ ‏اجتناب از نز عست 8 إشاندن نی به هن ‎Sa‏ ی ‏اجتاب از دست دادن و روبو ۰ كردن ‎2 ‏ی‎ ‎ae ee a see

صفحه 7:
بهداشت دست How to Handwash? How to Handrub?

صفحه 8:
رعایت بهداشت دست در موارد زیر ضروری است:

صفحه 9:
حفاظت فردی کادر خدمات بهداشتی و درمانی

صفحه 10:
< اقدامات برای محافظت از کادر بهداشتی و درمانی در معرض کروناویروس» بستگی به نوع فعالیت انجام شده و میزان خطر قرار گرفتن در معرض بیماری کاررکنان دارد. > روش های پیشگیری وکنترل عفوفت بر اساس ارز یابی دقیق خطر بایستی به کار گرفته شود.

صفحه 11:
> اولین قدم مهم برای محافظت از کار کنان؛ ملاقات کنندگان و سایر افراد در بیمارستانها 6#ناسایی سریع و جداسازی افراد مظنون به آلودگی مى با شد. لازم است تعداد پر سنل ارائه دهنده خدمات به بیماران از جمله 2271 اتاق بیمار مبتلابه کووید- ‎۱٩‏ چه مشکوک و چه تایید شده محدود گردند.

صفحه 12:
در آماده ساز ی کلیه متخصصان و پرسنل مراکز مراقبت های بهداشتی و درمانی و تسهیلاتی که ممکن است در بررسی » مدیریت و مراقبت از موارد مشکوک نقش داشته باشند باید اقدامات زیر انجام پذیرد: 1« بازنگری خط مشی های خود و اطمینان ‏ وآشنایی کار کنان با نها یج فرایندهای عملیاتی

صفحه 13:
۰ اطمینان از آشنایی کار کنانی که از موارد مشکوک کووید- ‎1٩‏ ‏مراقبت میکنند با ماسک حفاظت تنفسی ۱95 یا ۲۲۲2 وانجام آزمایش انطباي ماسک قبل از استفاده از آن

صفحه 14:
۳۰ اطمینان حاصل کنید که تدار کات و تجهیزات زیر به اندازه کافی تامین شده و در دسترس می باشد: گان (لباس) یکبار مصرف مقاوم در برابر مایعات

صفحه 15:
تجهیزات حفاظت فردی < تجهیزات حناظت فردی زیر باید توسط کلیه افرادی که وارد اتاقی می شوند که یک بیمار در آن ایزوله شده است پوشیده شود: الباس (كان)ضد آب آستين محافظ چشم(عینکهای ایمنی یا حفاظ تمام صورت) ۱

صفحه 16:
استفاده از ماسک های سوپاپ دار برای بیماران و افراد مشکوک به دلیل خروج بازدم و عامل بیماریزا ازطریق سوپاپ و انتقال آن به

صفحه 17:
** هنكلم جابجايى از يك محيط آلوده به محيط تميز بايدة

صفحه 18:
we [| | محف ع كت ليست وسایل حفاظت فردی به تفکیک شغل © < لیست وسایل حفاظت فردی بخشهایی سربایی و بستری: pete Hs > < ۸ 2 Pine oI © TT 0 Saree &&

صفحه 19:
الست وسايل حفاظت فردى بنك حفاظتي _مامك جراحى_مامك ‎NIE‏ لالكس_كان ضد آب_روكفشى هنكم ورود ب بغش ‎iO‏ مق مت یرجه ند بر ‎ ‎8 ۱ ۰0 ‎ ‎ ‏0م ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
لیست وسایل حفاظت فردی بخش اتاق عمل: | شفل ‎١‏ | لاعس ‎wet‏ Me ‏پزشکی‎ ae لیست وسایل حفاظت ‎52d‏ Say ate WE TON DIN Hae Sahl ee amie Sa ‏عیک حفاقتی_ماسک 7( _ماسک ۱۱95 پیش بند دستکش لاتکس_دستکتی #ستیکی قار_چکمه_ بر مسق‎ ۱۳۴ ۱ © 9 شید یار ‎yt‏ ضدآب_مستكش لالككس_«ستكش لاسنيكى كار_ ينك حفاظاتى_ماسك جراحى _ماسك 1772 بي 18<ع- جب 84 1" ‎١‏

صفحه 21:
انفوننگوپی: لیست وسا؛ اظت بخش هوشبری و ریکاوری و آندو: اورف و خ بری و را ظت فردی ب ‎i>‏ ‏ابل ‏وسایا 11

صفحه 22:
ترتیب پوشیدن وسایل حفاظت فردی((۳۴۴:

صفحه 23:
مراحل در آوردن وساپل حفاظت فردی(]۳۳): روبوش عینک یا شیلد ۱ 4 4 “Heh ۳ As ۱ ۱ US ۱۷

صفحه 24:
بهداشت موادغذابی < استفاده از ظروف یکبار مصرف برای بیماران و مدیریت آنها پس از استفاده به عنوان پسماند عفونی ‎XN‏ > در غیر این صورت بعد از جمع آوری ظروف به طور مجزا از ‎Bb:‏ سایرظروف» به طور صحیح با آب و مواد پاک کننده (دترجنت) شسته و ‎AS‏ زدایی شوند. ‎

صفحه 25:
< رعایت بهداشت فردی و همچنین رعایت حفاظت فردی کامل توسط کار کنان مسئول توزیع مواد غذایی حین توزیع غذا اد ول yar gl isk ‘ie ye ۷ Sams shoes

صفحه 26:
< باقیمانده مواد غذایی بیماران به عنوان پسما ند عفونی در نظر گرفته شده و وارد چرخه مدیریت پسماندهای عفونی گردد.

صفحه 27:
: در صورت سرو ذا در رستوران ها و یا بوفه ها موارد زیر رعایت گردد > سرو نمک» فلفل؛ سماق» شکر» قند» آب آشامیدنی و غیره در بسته بندیهای یکبار مصرف > مواد غذایی سلف سرویس قبل از سرو باید دارای پوشش بهداشتی itt 5

صفحه 28:
۶ ۶ ماده غذایی فاقد بسته بندی حتما باید پوشش بهداشتی داشته و در ظروف مناسب نگهداری گردند . < استفاده از پوشش یکبار مصرف جهت میز غذا خوری در سلف سرویس و رستوران الزامی می باشد. و بت ‎a‏ ی

صفحه 29:
غذا حتی الامکان

صفحه 30:
بهداشت ابزار و تجهیزات < تجهیزات باید یا یکبار مصرف بوده و یا به صورت اختصاصی مورد 7 استفاده قرار گیرد. ‎XN‏ << اكر نياز به استفاده از تجهيزات بطور مشترك براى بيماران وجود دارد » بعد ازاستفاده برا ی هر بیمار جداگانه آن را تمیز کرده و ‎Ce ‎Bw, ۱ ND ‏یی‎ ‎

صفحه 31:
۶ < استفاده از تجهیزات رادیو گرافی قابل حمل و یا سایر تجهیزات تشخیصی تعبین شده

صفحه 32:
< نظافت وگندزدابی کلیه تجهیزات از قببل دستگاه هاء ابزار کار» رایانه؛ تلفن؛ کیبورد» موس بیسیم و مواردی نظبر آن در پایان

صفحه 33:

صفحه 34:
< در نمازخانه ها استفاده از مهر و سجاده شخصی ضرورت کامل 1+7 2 در رختکن و حمام؛ استفاده از وسایل بهداشتی شخصی ضروری است.

صفحه 35:
< کلیه دستگاههای آب سردکن و آبخوری تا اطلاع انوی جمع آوری و یا استفاده نشوند. ۶ وسایل نظافت پس از هر بار استفاده گندزدایی شود. 01 4 ا ها 1 1

صفحه 36:
بهداشت ساختمان وسایل غیر ضروری در اتاق انتظار» اناق بیمار و سایر قسمت هایی که افراد بیمار در رفت و آمد هستند به حداقل برسد. > لازم است توصیه های سازنده برای استفاده يا رقیق سازی» زمان تماس و مدیریت گندزداها در نظر گرفته شود.

صفحه 37:
نظافت کردن محیط مراقبت بیمار > سطوح افقى را در اناقها و فضاهای ایزوله تمیز و کندزدایی کنید. < استفاده از تمیز کردن مرطوب (بارچه مرطوب) به جای گردگیری خشک يا جارو کردن برای جلوگیری از تولید احتمالی آثروسل هاى بیماریزای عفونت های حاد تنفسی

صفحه 38:
> نظافت و کندزدایی سرویس های بهدا شتی در پایان هر شیفت کاری با رعایت تجهیزات حفاظت فردی انجام گیرد.

صفحه 39:
گندزداهای بیمارستانی شامل موارد زیر است: < سدیم هیپوکلریت (سفید کننده خانگی) < الکل و > ترکیبات فا ‎eB‏ 1 تركيبات فنلى < ترکیبات کواترنری آمونیوم < ترکیبات پراکسیژن

صفحه 40:
استفاده از مواد گندزدا ‎٠‏ مانند هر ماده كند زداى ديكر سطوح كثيف ابتدا بايد با آب و مواد پاک کننده (دترجنت) تميز شود و سپس کند زدایی کردد. ‎Ain ‎ ‎

صفحه 41:
7 سطوح و محل های آلوده نظیر اورژانس؛ هیپوکلریت سدیم ۰.۵ درصد آندوسكوبى» برونكوسكبى» آزمابشكاه تشخيص طبى كه آزمايش كوويد 14 در آن انجاممى ‎٠‏ شود انق ايزوله بعداز هر بار ترخيض كامل .| مسن ‎(Change) 6 lg‏ و آمبولانس 4 7 سایر سطوح بیمارستا و مراکز بهدانتی درمانی ۰ ۷ هیوکلریت سدیم ۰.0۵ درصد ‎fies‏ ست ‏ايك قمصت”/ ‎Seine‏ ‎Leese‏

صفحه 42:
مدیریت خدمات ر ختشویخانه < مدیریت خدمات رختشویخانه با شرایط ایمن و رعایت الزامات پیشگیری و کنترل عفوفت انجام شود. < دما و گندزداهای مورد استفاده توان از بين بردن ویروس را دارا مى باشند. 3

صفحه 43:
< توصیه می گردد در صورت امکان از لباس و لنژ یکبار مصرف استفاده شده و پس از مصرف همانند پسماند عفونی مدیریت گردد در غیر اینصورت لباس و لنژ بطور مجزا جمع آوری» و مطابق با البسه عفونی شستشو و گندزدایی گردد.

صفحه 44:
< جهت پیشگیری از انتشار ذرات» ازتکان دادن لباس ها و لنژهای آلوده جدا خودداری گردد. 0 < لنژهای جمع آوری شده در کیسه های پلا ستیکی باید داراى ‎A‏ بر چسب بوده و جداگانه به رخت شویخانه تحویل داده شوند. oe \ an

صفحه 45:
مقادیو ز د به عنوان مثال مدفوع از لنژ به شدت کثیف 9‘ ار دادن لنژ د: مخصوص حمل به رختشویخانه, از لنژ جدا شده و مدفوع و آلودگی جدا شده در توالت دفع گردد.

صفحه 46:
بسته بندی و حمل و نقل تجهیزات مراقبت از بیمار» ملحفه ها و پسماند از فضاها و اتاق ایزوله 7 ۱. در اتاق با فضای ایزوله تجهیزات استفاده شده » لنژ کثیف و پسماند ‎eB‏ مستقیما درون کانتینر ها يا کیسه های مخصوص این کار قرار ‎a‏ دهید.

صفحه 47:
۲ اطمینان حا صل نمایید که کارکنان د ست اندر كار جا به جایی» را رعایت نموده و را بعد از جدا کردن تجهیزات حفاظت فردی انجام میدهند.

صفحه 48:
۳ _استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب در تمام مراحل انجام کار ضروری می باشد. ۴ کارهای سنگین نظیر نظافت و گندزدایی محبط به تجهیزات حفاظت فردی مقاوم تری نیاز دارد نظیر دستکش و پیشبند لاستیکی و کفشهای رو بسته و مقاوم.

صفحه 49:
مدیریت پسماند < پذیرش بیمار مشکوک ی تاببد شده به بيمارى كروناء بايد در بیمارستان هایی انجام شود که: مديريت يسماندها براساس ضوابط و روشهای مدیریت پسماندهاو پزشکی و پسماندهای ویس نام مشود كليه مراحل مديريت بسماند مورد تابيد كروه بهداشت .محيط معاوفت بهداشتى دانشكاه ميباشد

صفحه 50:
< مدیریت پسماندها بإيد به طريق ايمن و مطابق با قوانين و مقررات ملی انجام گردد. < کلیه پسماندهای تولیدی در طی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این بیماران» عفونی تلقی شده و مطابق مفاد " ضوابط و روش های اجرایی مدیریت پسماندهای پز شکی و پسماندهای وابسته " مدیریت گودند.

صفحه 51:
> در کلیه مراحل مدیریت پسماند کار کنان باید از تجهیزات حفاظت فردی مناسب استفاده کنند و آموزش های لازم در مورد نحوه صحیح استفاده از تجهیزات حفاظت فردی را دریافت کرده باشند. یود موقت دو بيعارستان

صفحه 52:
> پسماندهای مایع نظیر ادرار را میتوان با رعایت احتباط در داخل سیستم فاضلاب تخلیه نمود. << برای اجتناب از تولید احتمالی آثروسل ها با احتباط با آلودگی ناشی از مدفوع بیماران رفتار شود.

صفحه 53:
هرا ‎be‏ أختياظ ‎sila‏ ‎Air Borne‏ احنياط مبتنى بر hay JO) ۷ Droplet Contact

صفحه 54:
انجام اقدامات احتباطی استاندارد مديريت ایمن پسماند بهداشت دست مدیریت ایمن لنژ بهداشت سیستم تتفسی (_ نظافت و کندزدایی معبط استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب اقدامات زریقات یمن

صفحه 55:
حتباطات ۱ Standard Precautions تانه‌ارد

صفحه 56:
اطمینان حاصل کنید که اقدامات بهداشتی به شرح زیرانجام می شود: اطمینان ازاینکه همه بیماران بینی و دهان خود را با یک دستمال در هنگلم سرفه یا عطسه می پوشانند. .در مکان های انتظار / عمومی به بیماران مشکوک به عفونت کووید- ۱۹ استفاده از ماسک پیشنهاد گردد.

صفحه 57:
۳ ۳۰ رعایت بهداشت دست توسط کار کنان مرکز بهداشتی درمانی رح مطابق راهنما های سازمان جهانی بهداشت

صفحه 58:
۴ اطمینان از روش های نظافت و گندزدایی محیط به طور مداوم و صحیح مهم مى باشد . ‎XS‏ ۵ دستگاه ها و تجهیزات پزشکی , لاندری » ظروف مواد غذایی و پسماندهای پزشکی باید مطابق با روشهای ایمن مدیریت گردند. ‎ ‎

صفحه 59:
منابع کافی آموزش كاركنان لا بهداشت مناسب و رفتار فردی مناسب

صفحه 60:
انجام اقدامات احتباطی استاندارد در مورد ترشحات تنفسی و تماس 1 در صورت عدم وجود اتاق های مجزا»بیمارانی که مشکوک به آلودگی به 160۱هستند بید با هم گروه بندی شوند. ۲. . تختخواب همه بیماران صرف نظر از ینکه مظنون به عفونت ۷ اهستند . باید حداقل ۱ متر از هم فاصله داشته باشند .

صفحه 61:
۳ در صورت امکان » تیمی از کار کنان مراقبت های بهدا شتی و ‎Bo)‏ درمانی باید به طوراختصاصی برای موارد مشکوک با تأیید شده اص مراقبت انجام دهند تا خطر انتقال کاهش یابد. ‏5 ۴. كاركنان مراقبت هاى بهداشتى و درمانى ها بايد ازتجهيزات ‏6 مناسب استفاده نمایند. سس الوازم ‎Qy ea Sani li‏ ‏یاحفاظ تعم مورت(ایزر) ‎su plese,‏ امس سي اس ۳ اسح سس ‏کان (لباس) یکبار مصوف مقاوم در برابر مایعات ‎Re S|‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 62:

صفحه 63:
تجهیزات باید یا یکبار مصرف بوده و یا بصورت اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد. اگر نباز به استفاده از تجهیزات بطور مشترک برای بیماران وجود دارد» بعد ازاستفاده برای هر بیمار جداگانه آن را تمیز کرده و گندزدایی کنید.

صفحه 64:
1 کارکنان مراقبت های بهدا شتی و درمانی ها از لمس چشم؛ بینی يا دهان خود با دستها ی آلوده باید خودداری کنند.

صفحه 65:
از جابجایی و انتقال بیماران به بیرون از اتاق بیمار خودداری نمایید مگر اينکه از نظر پزشکی لازم باشد. زات راديوكرافى قابل حمل و / با سا یر تجهیزات تشخیصی تعبین شده استفاده کنید. اكر انتقال بيمار مور نياز است » از مسیرهای حمل و نقل از پیش تعیین شد ه برای به حداقل ر ساندن مواجهه با کارمندان ؛ سایر بیماران و ملاقات کنند گان استفاده کنید و برای بیمار ماسک مناسب استفاده نمایید.

صفحه 66:
۰ در مورد هرگونه اقدامات احتباطی لازم در سریعترین زمان ممكن قبل از رسيدن بيمار به محل انتقال بيمار اطلاع رسانى گردد. ۲ ۱۱. به طور مرتب سطوحی که بيمار با آن در تعاس است » تمیز و گندزدایی نمایید. ۱ ورا!! زر و = 5

صفحه 67:
أ ۱۲. ملاقات با بیمار مشکوک و تأیید شده در کووید ‎۱٩‏ را ممنوع یا محدود کنید. ي ۱۳. اطلاعات مربوط به افرادی که وارد اتاق بیمار می شوند» از جمله كليه كار كنان و ملاقات کنندگان را در پرونده ثبت کنید.

صفحه 68:

صفحه 69:
8 انحام اقدامات احتباطی استاندارد در مورد انتقال از طریق هوا در فرایندهای تولید آثروسل ۶ برخی از فرایند های درمانی که موجب تولید ذرات معلق در هوا و در نتیجه افزا یش خطر انتقال کرو نا ویروس ها 285-60۷ و احياى قلبى ريوى تراکنومی ‎A‏ تهويه دستى قبل از لوله كذارى و برونسكوبى

صفحه 70:
< اطمینان حاصل شود موارد زیر توسط کار کنان مراقبت های بهداشتی و درمانی ها انجام می گردد: انجام مراحل در يك اناق با تهويه مناسب ۳ ۴ استفاده از وسایل حفاظت معان مث ينك باه فردق ها ليل وش نز یر تست ستول اند و مني ب یشب ار ایو درا قوذ ان با ۲ 6 به حداقل رساندن تعداد افراد حاظر در تا بای از بیمار

صفحه 71:
نکات بهداشتی مهم در تریاژ اقاق ترياز اولين فضای قابل دسترس برای بیماران در بدو ورود به بخش اورژانس می باشد . عملکرد اصلی آن غربالگری و دسته بندی بیماران بر اساس وضعیت بیماری و همچنین نوع و سطح خدمات درمانی مورد نیاز می باشد. استفاده از پرستاران با تجربه و آموزش دیده در این بخش حائز اهمیت می با شد.

صفحه 72:
دارای فضای انتظار قبل از اتاق معاینه که ترجیحا قسمتی از آن به بیماران دارای علایم تنفسی اختصاص یابد. . فاصله نزدیک با حمام آلودگی زدابی .. توصیه و در اختیار قرار دادن ماسک ساده به همه بیماران دارای علایم تنفسی برای جلوگیری از انتشار ترشحات و ریز قطرات

صفحه 73:
‎٠‏ اتاق انتظار بايد واجد با حداقل ۱۲ بار ‎ ‏تعویض هوا در ساعت یا دارای باشد. . حفظ حداقل فين را ‎ ‎ ‎alah ‏از‎ ‎۳

صفحه 74:
رعایت بهداشت دست توسط کارکنان استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب توسط کارکنان قرار دادن بیماران در اتاقهای مجرد» یا گروه بندی افراد با همان تشخیص اتیولوژیکی در کنار هم. 7 اكر تشخيص اتيولوزيكى امكان بذير نباشد» بيماران كروهى با تشخیص بالينى مشابه و بر اساس عوامل خطر ابيدميولوزيى » با جداكردن مكان ‎plait‏ می شوند.

صفحه 75:
۳ در صورت امکان» از تجهیزات یکبار مصرف يا اختصاصی استفاده كنيد (مثلاً استتوسكوبء دستگاه فشارسنج و دماسنج). ‎IF AN‏ در صورت استفاده از تجهيزات بزشكى مشتركء بين هر بار ‏استفاده بیمار تمیز و گندزدایی شوند. ‎

صفحه 76:
۵ از حضور افراد غیرضروری در اتاق خودداری کنید. ۱۶. حرکت بیمار در داخل موسسه را محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که بیماران در خارج از اتاق خود ماسک طبی می پوشند. ۷. از آلوده کردن سطوح محیطی که ارتباط مستقیمی با مراقبت از بیمار (مانند دستگیره درها و سوئیچهای نوری) ندارند» خودداری کنید.

صفحه 77:
نکات بهداشتی مهم در لا) اتنفسی فشار منفی و با اتاق ایزوله فشار منفی وجود پیش اتاق قبل از ایزوله وجود ایستگاه ضدعفونی )از جمله ظرف حاوی مابع ضدعفونی کننده دیواری( قابلیت گندزدایی پیش اتاق

صفحه 78:
۴ وجود دست شویی/ رو شویی در پیش اتاق)ترجیحا دارای سیستم اتوماتیک یا دارای دسته یا شیر بازویی( ۵ وجود سیستم اتوماتیک بسته شدن در

صفحه 79:
۶ امکانات ضدعفونی دست و کمد لباس و رختکن/ رخت آویز در پیش اتاق ۷ وجود ترالی/ کمد وسایل و تجهیزات پزشکی و وسایل حفاظت فردی در پیش اتاق ۸ وجود ترالی/ کمد وسایل ضدعفونی و گندزدا در بیش اتاق

صفحه 80:
‎٩‏ _ قابلیت شستشو دیوارها و کف پیش اتاق ۰ دارابودن سیستم تهویه پیش اتاق ‎.١١‏ همسو بودن سیستم فشار منفی پیش اتاق با اتاق ایزوله ‎

صفحه 81:
نکات بهداشتی مهم در اتاق ابزوله تنفسی رعایت فواصل مناسب در صورت وجود بیش از یک تخت در ‎GEN‏ ‏ایزوله(بین هر دو تخت حداقل یک متر و ترجیحا ۲۰۵متر فاصله با نصب پارتیشن /حفاظ) . . قابل ستشو بودن دیوارها و کف اتاق ایزوله ۳ قابلیت کندزدایی اتاق ابزوله

صفحه 82:
۴ قابلیت تنظیم درجه حرارت اتاق ابزوله ( ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد) ۵ قابلیت تنظیم رطوبت اتاق ایزوله ( ۲۰ تا ۶۰ درصد)

صفحه 83:
۶ دارا بودن سیستم تامین کننده فشار منفی ۷ _رعایت استاندارد ورود و خروج هوا جهت ایجاد فشار منفی و سیستم تهویه (ورودی نزدیک سقف درقسمت بالای سر بیمار و خروجی در پایین پای بیمار در ارتفاع ۱۵-۳۰ ساننیمتری کف)

صفحه 84:
< قابلیت تهویه اتاق ایزوله (حداقل ۱۲ بار تعویض هوا در ساعت یاء۱۶ لیتر در ثانیه به ازای هر بیمار ) > دارای مکانیسم قابل مشاهده جهت پایش فشار و جریان هوا

صفحه 85:

صفحه 86:
< دارای توالت حمام و دستشویی جداکنه ترجیحا دارای سیستم تهویه با فیلتر هيا > امکان شستشو و کندزدایی توالت و حمام (دیوارها و كف) << دارابودن سیستم گرمایشی و سرمایشی و دور بودن از محل هاى پر سروصدا

صفحه 87:

صفحه 88:
۶ نظافت و گندزدایی روزانه اتاق ایزوله < وسایل بهداشت فردی یکبار مصرف یا مخصوص جمت استفاده بیمار

صفحه 89:
تذكرات > فشار هوا در اتاق بيمار و بيش اتاق و حمام و سرويس ها نسبت به كر يدور يا راهرو بايد منفى 18 باسكال باشد. < سیستم تهویه و ایجاد فشار منفی باید مستقل و جدا از سیستم کلی تهویه بیمارستان باشد.

صفحه 90:
۲ < سیستم هشدار دهنده هر گونه تغیبرات (افت / افزایش)در تنظیمات فشار اتاق / درجه حرارت/ رطوبت/ بازبودن درها در هر یک از قسمتهای اتاق ایزوله( پیش اتاق/ ات بیما / سرویس بهداشتی) باید در محل مناسب نصب و فعال باشد. 33

صفحه 91:
< كليه يسماندهاى تولیدی از طریق ارائه خدمات درمانی به بیماران اين بخش ها عفونى تلقى ميشود. < براى اتاق هاى ايزوله بايستى دست شويى اختصاصى تهيه شود قا از تردد بيماران به بخش هاى ديكر خوددارى شود.

صفحه 92:
| ۰ . تعداد افراد مورد استفاده را به حداقل برسانید و از ورود خروج بى مورد كاركنان به داخل اين اتاق ها اكيداً خودداری شود.

صفحه 93:
۲۳ ۰ < پایش روزانه غلظت کار باقیمانده << بايش ماهیانه کیفیت میکروبی آب آشامیدنی برای اطمینان از عدم وجود آلودكى به كليفرم كرماباى يا اشرشياكلى. NS 2 b=

صفحه 94:
بهداشت فاضلاب ‎٠‏ مواد دفعى ( مدفوع و ادرار ) دور از تماس با اسان باشد و به ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 95:
8 < کارگران تاسسات فا ضلاب باید از تجهیزات حفاظت فردی منا سب استفاده کنند و موارد بهدا شتی را رعایت کنند. که شامل :

صفحه 96:
< برای بیماران کرونایی و افراد مشکوک به کروفا باید توالت مجزا در نظر گرفته شود. مس < اكر تامين توالت جداكانه امكان بذير نيستء بايد حداقل دو بار در ‎NT‏ روزتوسط يى فرد آموزش ديده با تجهيزات حفاظت فردى ‏مناسب تميز و كندزدابى شود. ‎

صفحه 97:
بوب < کارکنان و کارگران مراقبت های بهداشتی باید توالت های ۳ جداكانهاى از بيماران داشته باشند. ١ ‏در سرویس‌هایبیداشتی بای سيستم تهويه مطلوب ايجاد شود.‎ < ‏جا اشتى بايد سيستم تهويه مطلوب ايجاد شو‎

صفحه 98:
< هنكام كشيدن ة توالت فرنگی درپوش آن گذاشته شود تا از پخش قطرات و آثروسل شود.

صفحه 99:
<< در بیمارستان با موارد مبتلا به کووید ‎۱٩‏ و مشکوک مد بايسد ن زمان ممکن دفع گردد. > سیستم جمع آوری فاضلاب باید دارای : و نشت باشد و تا

صفحه 100:
۲ < اگر مراکز بهداشتی درمانی ارایه دهنده خدمت به سیستم شبکه فاضلاب متصل هستندء ارزیابی خطر باید انجام شود. < | ستفاده از وسایل حفاظت فردی زیر برای جلوگیری از تماس هر شخصی که مدفوع را دفع می کند ضروری است.

صفحه 101:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان