رتبه بندی در موتورهای جستجو
اسلاید 1: 1 web site ranking1
اسلاید 2: 2استاد ارجمند: جناب آقای مهندس بهرامی زادهارائه دهنده: ریحانه ذره پروربهار 882رتبه بندي در موتورهاي جستجو
اسلاید 3: 3مقدمهWeb site ranking چيست ؟Search engine optimization مروري بر عملكرد موتور هاي جستجو چرا گوگل ؟مباني رتبه بندي بررسی سیستم رتبه بندیPage rank چيست و چرا مهم است ؟فاكتور هاي ديگر رتبه بندي و...3 نگاهي به آنچه مي آموزيم
اسلاید 4: 4 رتبه بندي: چگونگي نمايش و ترتيب حاصل از يك جستجو در موتور هاي جستجو را كه بر اساس آن بعضي سايت ها در مكان بالاتر و بقيه در جايگاه پائين تري نمايش داده مي شوند موتورهاي جستجو براي رتبه بندي از الگوريتم هاي خاصي استفاده ميكنند.رتبه بهتر يعني تعداد بييندگان بيشتر و فروش بالاتر .سايتي كه بيننده ندارد در حقيقت مرگي آنلاين را تجربه مي كند .كسب رتبه بالاتر آرزوي هر سايتي است كه به دنياي مجازي گام مي نهد. Web site ranking چيست ؟4 مقدمه
اسلاید 5: 5 بهينه سازي موتور جستجو : يك فرآيند و جرياني كه طي آن سايت شما اصلاح مي شود و تغييرمي كند تا رتبه با لاتري را در موتور هاي جستجو بدست آورد . تمام كارهايي كه براي بهبود سايت خود انجام ميدهيد . نظير : * انتخاب كليد واژه هاي مناسب *به روز رساني سايت * انتخاب نام مناسب براي سايت * محتواي غني و...Search engine optimization 5
اسلاید 6: 6 مروري بر عملكرد موتور هاي جستجو 6Spider IndexerData base Ranker
اسلاید 7: 7 سيستم رتبه بندي قلب تپنده يك موتور جستجوگر است و تفاوت اصلي در موتور هاي جستجو در همين نكته نهفته است . سيستم رتبه بندي براي پاسخگويي به كاربران پارامتر هاي زيادي را در نظر ميگيرد تا بهترين پاسخ را ارائه كند حرفه اي هاي دنيا به آن الگوريتم ميگويند . الگوريتم : مجموعه دستور العمل هايي كه موتور جستجو با اعمال آن بر پارامتر هاي صفحات موجود در پايگاه داده اش تصميم ميگيرد كه صفحات مرتبط را چگونه در نتايج جستجو مرتب كند . 7 مروري بر عملكرد موتور هاي جستجو
اسلاید 8: 8Search engine يا موتور جستجو گر ُ(yahoo , google) spider Directory يا فهرست Meta search engine يا ابر جستجو گر (dogpile , metacralwer , mamma)Pay per click search engine يا موتورهاي جستجو گر رتبه به ازاي پول(find what , overture ) Specialty search engine يا موتور هاي جستجو گر خاص) (industry searchقدرتمندترين سيستم رتبه بندي در بين موتور هاي جستجو را هم اكنون google از آن خود كرده است . انواع موتور هاي جستجو 8
اسلاید 9: 9بعد از طراحي سايت :معرفي سايت به موتور هاي جستجو 1)ثبت مستقيمurl سايت در موتور جستجو : add url Submission http://www.google.com/addurl 2) صبر كنيد تا موتور جستجو شما را پيدا كند.WebSite Designing9
اسلاید 10: 10موتور هاي قديمي (AltaVista , excite, hotbot , WebCrawler )در عين فراواني مزيت : تامين ترافيك سايت از چند منبع عيب : الزام به عضو شدن در چند موتور جستجو اما گوگل : قدرتمند و پيشرفته و با نفوذ متكي بودن موتور هاي جستجوي بزرگي مثل yahoo و aol به گوگل 10 چرا گوگل ؟
اسلاید 11: 11 الگوريتم Page rankميباشد كه در موتور جستجوي گوگل كاربرد دارد . الگوريتم هاي درجه بندي مبتني بر محتوا و ارتباط مباني رتبه بندي 11
اسلاید 12: 12 بررسی سیستم رتبه بندي Rankerنرم افزار الگوریتممقایسه صفحاتتعیین اهمیت یک صفحهو ارتباط محتویات آن با عبارت جستجو شدهپارامترهای صفحاترتبه بندی صفحات
اسلاید 13: 13بررسی سیستم رتبه بندی ( پارامترهای صفحات )
اسلاید 14: 14بررسی سیستم رتبه بندی ( پارامترهای صفحات )
اسلاید 15: 15امتيازي بين 0 تا 10 ملاكي براي تعيين درجه يك url PR (A) = 1-d + d ( PR(T1))/C(T1))+…+(PR(Tn)/C(Tn))Page rank يك صفحه وب به صورت مجموع pr هاي تمام صفحاتي كه به آن لينك دارند ( لينك ورودي ) بخش بر تعداد لينك هاي خروجي تعداد لينك ورودي (بیشتر)تعداد لينك خروجي (کمتر)15Page rank چيست و چرا مهم است ؟
اسلاید 16: 1616
اسلاید 17: 17If the actual PageRank is The Toolbar Shows: Between: 0.00000001 and 5-------------------------------------------- 16 and 25 ----------------------------------------------------------225 and 125------------------------------------------------------- 3126 and 625----------------------------------------------------- 4626 and 3125 --------------------------------------------------53126 and 15625 ----------------------------------------------615626 and 78125--------------------------------------------- 778126 and 390625-------------------------------------------8390626 and 1953125--------------------------------------- 91953126 and infinity--------------------------------------- 1017
اسلاید 18: 18 انتخاب واژه هاي كليدي مناسب سه فاكتور اصلي 1- مرتبط بودن با محتواي سايت 2- ميزان محبوبيت 3- ميزان رقابتي بودن كلمات جستجو در فايل هاي log غلط هاي املايي و عبارات جستجوي ديگران حدس و گمان بررسي ad words هاي رقبا 18 ملاك هاي ديگر رتبه بندي
اسلاید 19: 19 وزن كلمات يا تعداد ميزان تكرار كلمات كليدي در متن url سايت Domain يا نام سايت : كوتاه املاي ساده به ياد آوري آسان كلمات كليدي را داشته باشد 19 ملاك هاي ديگر رتبه بندي
اسلاید 20: 20Meta tag meta key words meta description link لينك هاي ورودي (لینک بیشتر= رتبه بالاتر) لينك هاي خروجي 20 ملاك هاي ديگر رتبه بندي
اسلاید 21: 21Body tag bold , italic بودن كلمات كلمات نوشته شده با heading alt tagاستفاده از يك قالب html براي تمام صفحات نسبت متن به html زياد باشد .استفاده از تيتر هاي last modifide21 ملاك هاي ديگر رتبه بندي
اسلاید 22: 22تعادل در لينك هاي داخلي توازن بين page rank تمام صفحات سايت صفحات را در netscape , opera و ie بررسي كنيد و حتي در يك lynx ( يك مرور گر فقط متني )Title22 ملاك هاي ديگر رتبه بندي بخاطر داشته باشيد ده مراجعه به 10 صفحه در روز .بهتر از ده مراجعه به يك صفحه در روز است
اسلاید 23: 23يك رتبه خوب يعني يك ترافيك حسابي 23 شهروند خوبي باشيد
اسلاید 24: 24پنهان كاري مخفي كردن متن به كار بردن صفحات درگاهي بررسي مكرر رتبه لينك به سايتهاي نا معتبر 24 آنچه نبايد انجام بدهيد
اسلاید 25: 25محتواي عالي كاربران را راضي نگه داريد جست وجوي خود را سريع كنيدهر چيزي را كه ممكن است index (فهرست) كنيد به روز رساني مرتب 25 آنچه بايد انجام بدهيد
اسلاید 26: 26نتیجه گیری26
اسلاید 27: 271)هك هاي گوگل نويسنده كالشاين – دورنفست ترجمه اكبر مصطفوي و محمد صادق دوستي 2)اصول مديريت وب سايت نويسنده فرنود حسني 3) کتاب الکترونیکی یک یا دوهزار و یک4) http://seo-blog.newsunseo.com http://www.adrenalyn.com.au http://www.prchecker.info/check_page_rank.php http://www.thejcdp.com/issue008/day/04day.htm منابع 27
اسلاید 28: 28THANKS28
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.