صفحه 1:
رنگ ها روح دارند و زنده اند رنگ ها کلمه اند و همچنین کلمات سخن می گویند

صفحه 2:
رنگ مواهب خود را به همه تقدیم می کند ولی رموز و اسرار خود را فقط برای علاقه مندان واقعی اشکار می کند 8 2 گوته در فارین لهر در مورد هماهنگی لو وکلیت رنگ می: نویسد:وقتن چشنم رنگی را می بیند بلافاصله فعالیتش را 8 شروع می کند و دش چنان است 8 که به شکلی نا خود اگاه رنگ دیگری 8 ایجاد میکند که با پیوستن به حلقه ی 8 رنگ ها ترنیب حلقه را کامل میکند و تاثیر متقابل احساسی از غنای رنگ به انسان می بخشد

صفحه 3:
اگر رنگ مهم ترین وسیله بیان حالت و مفهوم باشد ترکیب رنگ باید از سطوح رنگ شروع شود و این سطوح خطوط را مشخص خواهند کرد رنگ ها ابعاد و جهات مخصوص به خود را دارندو سطوح را به شیوه خود ترسیم می کنند

صفحه 4:
در حوزه حس بصری رنگ حرارت را می توان تشخیس دار ۱ رنگ ابی سبز جریان خون را کند و رنگ قرمز نارنجی همانند داروی محرکیست که باعث حالت هیجانی و تسریع جریان خون در بدن می گردد

صفحه 5:
موفق ترین طراحی رنگ در فضای داخلی باید درخور اهداف طراحی باشد و به آن وا نش نشان

صفحه 6:
تناسب و تاسیر گذاری رنگ بر روند طراحی شامل موارد زیر است هماهنكويا محيط1 جلبت وچه2 تعدیل‌کردنف ضا از نطر کوچک3 وبزگجلوه دادن تفکیک‌کردنو محدود کردنف ضا-4 جداسازعو تعریفف ضا-5 همسانو همگونک ردنب افتف ضاء6

صفحه 7:
رنگ در معماری اسلامی رنگ از تکثیر نور حاصل می شود و نمایانگر کثرتی است که ارتباطی ذاتی با وحدت دارد

صفحه 8:
از دیدگاه اندیشمندان هنر اسلامی رنگ سفید نماد وجود مطلق و رنگ سیاه که پوشش خانه کعبه است نماد اصلی تعالی و فراوجودیست که خانه کعبه با ان ارتباط دارد

صفحه 9:
رنگ های ابی فیروزه ای و طلایی درنگارگری اسلامی و ایراننجلوه هاین از معاتن پاطین:جاري در بعلی رنگ هایند روانشناسی رنگ در قران نیز مورد تامل قرار گرفتهو از اين رو رنگ زرد عاملی برای سرور و اتبساط خاطر ناظر مخزفق میشتوة ویر ‎Guliil‏ ‏احادیث و روایاتی که بر معانی رنگها دلالت میکند رنگ سفید و سبز به عنوان عامل مهم در جهت استفاده معنوی در جلوه های نگارگری اسلامی قرار داد

صفحه 10:
در درون مساجد نقوش کاشی با سفیدی نقوش گچبری همراه است که باعث می شود فضای داخلی مسجد ارامش وقداست خاصی داشته باشد بیظترین قنسمطا کانلسی كارزق قا نه رك اقاق اسرزوق خوق زنگاری ها فیروزه ای ها و لاجوردی ها تعلق دارد لاجوردی ها ورك ‎cola‏ ایی-فام عحق:دازنه که ادن را به‌ریی تهایت:وبه جهانی دست نیافتتی.می برد رگ آبی هفوارة متوجه فرون است: وجنبه:هاق متفاوت روح أنمنان را نشان سن دهد

صفحه 11:

رنگ در معماری رنگ ها روح دارند و زنده اند رنگ ها کلمه اند و همچنین کلمات سخن می گویند رنگ مواهب خود را به همه تقدیم می کند ولی رموز و اسرار خود را فقط برای عالقه مندان واقعی اشکار می کند گوته در فاربن لهر در مورد هماهنگی وکلیت رنگ می نویسد:وقتی چشم رنگی را می بیند بالفاصله فعالیتش را شروع می کند و عملکردش چنان است که به شکلی نا خود اگاه رنگ دیگری ایجاد میکند که با پیوستن به حلقه ی رنگ ها ترتیب حلقه را کامل میکند و این تاثیر متقابل احساسی از غنای رنگ به انسان می بخشد اگر رنگ مهم ترین وسیله بیان حالت و مفهوم باشد ترکیب رنگ باید از سطوح رنگ شروع شود و این سطوح خطوط را مشخص خواهند کرد رنگ ها ابعاد و جهات مخصوص به خود را دارندو سطوح را به شیوه خود ترسیم می کنند در حوزه حس بصری رنگ حرارت را می توان تشخیس داد رنگ ابی سبز جریان خون را کند و رنگ قرمز نارنجی همانند داروی محرکیست که باعث حالت هیجانی و تسریع جریان خون در بدن می گردد موفق ترین طراحی رنگ در فضای داخلی باید درخور اهداف طراحی باشد و به ان واکنش نشان دهد تناسب و تاسیر گذاری رنگ بر روند طراحی شامل موارد زیر است هماهنگی با محیط1- جلب توجه2- تعدیل کردن فضا از نطر کوچک3- وبزرگ جلوه دادن تفکیک کردن و محدود کردن فضا4- جداسازی و تعریف فضا5- همسان و همگون کردن بافت فضا6- رنگ در معماری اسالمی رنگ از تکثیر نور حاصل می شود و نمایانگر کثرتی است که ارتباطی ذاتی با وحدت دارد از دیدگاه اندیشمندان هنر اسالمی رنگ سفید نماد وجود مطلق و رنگ سیاه که پوشش خانه کعبه است نماد اصلی تعالی و فراوجودیست که خانه کعبه با ان ارتباط دارد رنگ های ابی فیروزه ای و طالیی درنگارگری اسالمی و ایرانی جلوه هایی از معانی باطنی جاری در بطن رنگ هایند روانشناسی رنگ در قران نیز مورد تامل قرار گرفتهو از این رو رنگ زرد عاملی برای سرور و انبساط خاطر ناظر معرفی میشود و بر اساس احادیث و روایاتی که بر معانی رنگها داللت میکند رنگ سفید و سبز به عنوان عامل مهم در جهت استفاده معنوی در جلوه های نگارگری اسالمی قرار دارد در درون مساجد نقوش کاشی با سفیدی نقوش گچبری همراه است که باعث می شود فضای داخلی مسجد ارامش وقداست خاصی داشته باشد بیشترین قسمت کاشی کاری ها به رنگ های سردی چون زنگاری ها فیروزه ای ها و الجوردی ها تعلق دارد الجوردی ها و رنگ های ابی فام عمق دارند که ادمی را به بی نهایت وبه جهانی دست نیافتنی می برد رنگ ابی همواره متوجه درون است وجنبه های متفاوت روح انسان را نشان می دهد

51,000 تومان