صفحه 1:
به نام خدا
روانشناسی ورزش
صفحه 2:
رواتشاسی وررزی ۳
و اك
روانشناسی در حوزه ورزش . يا به عبارت دیگر. مطالعه
ویژگیهای رفتاری ورزشکاران.
صفحه 3:
طبقه بندی روانشناسی ورزش
beef بالینی : روانشناسان دراين حيطه بيشتر با
ورن وا ات را تا(
ای ور ار
#روانشناس ی آموزشی : روانشناسان این طبقه دارای دو نقش
ا اا
"اروانشناسى تحقيقائى : هداف. تحتيقات اين
روانشناسان .دستیابی به واقعیت های علمی .آموزشی و بالینی
از
صفحه 4:
CS eS a
ل cen
براى ورزشكاران
لل :
براى مربيان
لا 5 3 ie
حوزه های غیر ورزشی
صفحه 5:
لت ار
عملكرد ورزشى
١ ار اجرا هنكام تمرين در مقايسه با مسابفة
۲- تحت تاثیر قرار گرفتن عملکرد در حضور تماشاگران
NES Spree ial |
۴- اضطراب و ترس هنگام مسابقه
EAB) SES aly UIs Al ages Sul
صفحه 6:
ا ل ل لت
۷- تغییر پذیری در تمرکز توجه
Fee ered Ber Rene Rene eRe nee Se r
-٩ توسل به شیوه های مختلف برای رسیدن به اوج عملکرد
-٠١ تاكيد نتايج بسيارى از تحقيقات بر اهميت توجه به ابعاد روان
شناختى ورزشكاران
02000000
- مدل های رشد
صفحه 7:
ل ات 0
۱۳ qd
pert eee any
م
؟ - تمركز توجه
لس ۳
1 استرش,
Seale
- يرخاشكرى
9- تسهيل اجتماعى
ل نمك
صفحه 8:
0
تعريف انكيزش از ديد كاه الدرمن :
0 تمايل و آمادكى براى انتخاب و جهت دادن به رفتارى
WIS) ily es cles als thy ed
رسیدن به هدف را منجر می شود.
تعريف ديكرى از انكيزش :
انگیزش یک نیروی درونی است که فرد را برای رسیدن به هدفی
are ال ا
صفحه 9:
منابع بر انگیزاننده يا عوامل انگیزشی:
ات
- مانند نیاز به احترام.نیاز به پیشرفت و نیاز به مقبولیت
" - عوامل بيرونى
ov-ar Ung Oo-arrg | VIC CPLR eer ل 1 Rv pre reo
صفحه 10:
مدل طبقه بعدی نیازمندیهای ملد
صفحه 11:
00 0 eos
0 eee rege)
۱ un Cony ا CSC ROLES)
Fee ee er eae
ل ل ا ا ل
ee eee wero
ج) تشویق مربی و هم تیمی ها
د) خود کلامی مثبت
ه ) مقايسه با ورزشكاران موفق ديكر .
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
- تمرکز توجه
۱
ا 0
انجام دهند:
7 تمرکز توجه بر جنبه های موثر و مثبت مربوط به عملکرد
ل ا ا ا 0
- منحرف کردن توحه از محرک ها و نشانه هایی با اثرات مداحله
ای منفی بر عملکرد (شیوه داوری)
صفحه 15:
۳
2
- برخى برانكيختكى را صرفا يك واكنش فيزيولوزيك (ترشح
هورمون هاى ايى نفرين و نورايى نفرين) »برخى فقط روان
سص ل د
- برانكيختكى از لحاظ فيزيولوزيك داراى ييوستارى است كه
كمترين حد أن در خواب عميق و بيشترين مقدار أن در
هيجان شديد مشهود است و بدن از طريق آنء خود را آماده
نگه می دارد.
صفحه 16:
ke daly See ees ba Shyu aye she
های حرکتی
۱- فرضیه سایق
eas ل
deed ee CeCe al
eal يي
4- فرضيه محدوده كاركرد بهينه : 2201
صفحه 17:
ا ا hie
فرضيه لا - وارونه
\ أصامم افستامة كر
١
Level of arousal
صفحه 18:
eee ees ee ee ee Ne Crs
-١ ييجيدكى مهارت
۲- سطح مهارت اجرا كننده
۳- تفاوت های فردی
صفحه 19:
۶ استرس
* پاسخ عمومی یا غير خاص بدن به هر فشار يا نيازى است که
بر آن اعمال می شود.به عبارت دیگر استرس زمانی رخ میدهد
كه يك محرك يا محيط جديد نيازمند سازكارى باشد.
اناد ار سرت ای ری ار(
صفحه 20:
۷ ام ۱ =
|
تعريف اضطراب:
نكرانى فرد از فقدان كنترل بر شرايط موجود .كه به دو صورت
شناختى و جسمانى بروز مى يابد.
و
ای رای عم اون تال 0
كت
صفحه 21:
رات اهر ار
۱- اضطراب صفتی Ce Sere ee ne) ies ل
ی موی و
01060 ever error a rer pew fe) ee Eas eater pe
Cat el rl و"
rere Ie SIO nL
- چالش
a=
- ضعف فرد
صفحه 22:
شیوه های غلبه بر اضطراب:
ی تکنیک های بدنی مانند آرام سازی بدن
* ککنیک های شناختی مانند تضویرسازی ذهنی
صفحه 23:
صفحه 24:
تصویرسازی ذهنی
صفحه 25:
۸- پرخاشگری
هر رفتاری که موجب رنجش يا آسیب رساندن به يك موجود
زنده شود.
ويزكيهاى يرخاشكرى :
-١ يك ويوكى.رفتارى انست
۲- باید عمدی باشد
-'٠ بايد منجر به رنج يا آسيب شود
1- بايد روى موجود زنده انجام شود
صفحه 26:
انواع يرخاشكرى
-١ يرخاشكرى ابزارى
-١ بر جاشكرى خصمانه
Track
Do you feel angry when playing your sport?
Males Females
صفحه 27:
نظریات پرخاشگری
۱
SSS ere es
ce eC Cee
۲- پرخاشگری واکنش به نا کامی است: دالرد ۱۹۳۹
۳ نطریه بادگیری احتماعی بتدورا ۱۹۷۲
۴- نظریه ترکیبی بر کویتز ۱۹۶۹
صفحه 28:
Stee ريه
"ا «من خود را دوست دارم»»
CAA SBC Dy Nee ne Ee Tee) Bad
«من صمیمی ترین دوست برای خود هستم» *
۱
صفحه 29:
۰- تسهیل اجتماعی
صفحه 30:
ات راب ینور
۲سبک مشاوره ای
۳ سک مشارکتی
؟-سبك تفویضی
١
صفحه 31: