صفحه 1:
صفحه 2:
روسازی راه
ا ا ا ا ا ۱
طبیعی موجود یا م 0
ل اا |
صفحه 3:
روسازی راه
روسازی معمولاً متشکل از قشرهای مختلف نظیر
٠ اساس
* لایه های آسفالتی یا بتنی یاترکیبی از آن هاست
و را
صفحه 4:
هدف از روسازی
1
Pee ا 2 ALi tle eC pre rece
اذك NCS gS SE SS a SS NCS Ee eel
۷۱ ren Coomera EN peop cemt coterie td ear tr
ا ا ا ا ا ل ا aC
جلوكيرى مينمايد.
صفحه 5:
عملکرد روسازی
كد شده است
صفحه 6:
عملکرد روسازی
در این شکل, بار وسیله نقلیه. توسط چرخ, در سطح تماس تقریباً یره ای شکلء
ES ese 1
حداكثر بوده وبا ازدياد فاصله از لين سطح. تقليل مى يابد. اكرفشار قلئم در سطح
ee ates Mi ad 0 مقاومتى آن طوری
5 9 1
انتخاب مى شود كه بار جرخ هرجه بيشترتوزيع و كسترده شده تا لين كه حداكثر
م ل ا اك
با تغییرشکل مجازء آن را تحمل کند.
صفحه 7:
عملکرد روسازی
عملکرد سیستم روسازی و کیفیت هریک از لایه های آن بشرح زیر میباشد:
۰ مقاومت درمقابل تنش
* _کاهش تدش برای لایه های زیرین
صفحه 8:
مقاومت در مقابل تنش
Be ا rupee aloes eseeey
اندازه در آن بوجود آيدمقاومت كند.
صفحه 9:
کاهش تنش برای لایه های زیرین
هر يك از لايه ها بليد قادر باشد كه شدت تنش هارا نا ميزان قلبل تحمل براق
PAN) ا ۱
Mean oa) ل ل ا ل ل كت
طرح کرد به نحوی که از مصالح با مرغوبیت و مقاومت بیشتر در لایه های بالاتر
en teeny ا SCO ens eee CS
ال an eee poset 0
صفحه 10:
انواع روسازى
۰ روسازی سخت یا بتنی (بتن سیمانی)
* روسازی انعطاف پذیر یا آسفالتی
* روسازى مختلط
صفحه 11:
eRe eh Meee ar)
رویه راه با بتن ساخته می شود
در شرايطى كه خاك بستر روسازى ازكيفيت مقاومتى مطلوبى برخوردار
ea OP cee اما ا Oo
غیر این صورت برروی لایه های زیراساس و یا اساس قرار داده شود.
مقاومت فشاری و کششی روسازی بتبی زیاد است
صفحه 12:
روسازى سخت يا بتنى (بتن سيمانى)
tere ا ere
ern ee
بارهاى ناشى از ترافيك توسط خمش بتن عمل می شوند و اگر در روسازی
Bea eres REE Fe ا ا 0
ترکهایت,
۱
ک 00000005
Ge a ee ee Ne dC) heed
صفحه 13:
روسازی سخت با بتنی (بتن سیمانی)
انواع روسازی بتنی عبارتند از
روسازی بتتی غیرمسلح درزدار
رت متسه رن
روسازى غاى يتن مساج ميوستة
ك0
روسازی بتنی پیش تنیده و پیش ساخته
Cee ©
صفحه 14:
روسازى سخت يا بتنى (بتن سيمانى)
انواع درزها در روسازى هاى بتنى متداول عبارتنداز:
۱
eos ae
* درزهاى اجرايى
*_درزهای انیساطی
صفحه 15:
روشارة از را
تاب برشی مناسبی داود ولی تاب کششی آن بسیا کم است.
* بارهای وارده بر روسازی آسفالتی در سطح نسبتاً کوچکتر و باگستردگی کمتری
م ل Se
در روسازی اسفالتی؛ معمولاززسه لایه معمایز: 530000002
استفاده ی شود
مقاومت و كيفيت خاك بستر روسازى در يايدارى روسازى أسفالتى نقش تعيين
532005
صفحه 16:
cd Las! روسازی تمام
1
تا سا را
5
صفحه 17:
روسازى تمام ۳
*_دراين نوع روسازى. مصالخ زیراساس و یا اساس کاربردی ندارد:
* روسازى هاى تمام آسفالت. عمرطولانی دارد و صرفاً براى مناطق مرطوب
ا 5220000000
صفحه 18:
روسازى مختلط
ی ate co Geel ee را یت و سس ات رس
0110000
صفحه 19:
روسازى مختلط
| ا aa
شود دال بتنى را معمولاً برروى قشرى از آسفالت (معمولااساس قيرى) قرار مى
دهند و یا لین که رویه های سخت و یا قلبل انعطاف موجود در راه ها وفرودگاه
ا ا ا اي ا
rer ene Tete oe a eye. Ce Cry nengart)
صفحه 20:
در واقع در روسازی های مختلط و یا ترکیبی: روسازی از لایه های مختلف
غیرآسفالتی, آسفالتی و بتتی تشکیل می شود.
صفحه 21:
صفحه 22: