سایر

روش‌های نگهداری و پشتيبانی كمپرسورهای جايگاه‌‌های CNG

صفحه 1:
روش‌هاي نگهداري و پشت ‎NG acti phasors‏

صفحه 2:
شوک فني و هندسي ها ‎ae‏ واحد کمپرسورخانه قلب تبنده يك ایستگاه 0000 است. از لین رو پلیش و نظارت بر عملکرد صحیح و منظم ن موجب افزلیش رادمان تولید. کاهش چشمگیر هزينههاى تعمير و ارتقاه عرضه خدمات مناسب به مصرف‌کنندکان خواهد شد. آنچه به غتوان دستاورد این مقلله مطرح است. الله روش‌هاي تعمبر و نگهداري كمپرسورهاي جایگه600۵ خصوصا" استفاده از روش‌های تگهداری (0:40) ومنیتوربنک وقعیت خبره ‎sult aly‏ از جمله شاخص‌هاي موجود جهت نظارت بر عملکرد کمپرسورهاي 0006 مي‌توانبه موارد زیر اشرهنمود مصرف انرزي کیفیت محصولات توليدي حجم توليد اتعداد توقف هاي برنامه ريزي نشده وقوع حوادث هزینههاي عملكردي شاخص هاي زیست محبطي. و که .من خی کي یرسور خشکنکاز اماب کار اتفقيه برق لقا ‎net‏ | ساري .میمرت نماي شماتيك تجهيزات ايستكاه 0000

صفحه 3:
شوکت فني و مهندسي هصا های استگاه‌های ‎COG‏ ‏هی مت رین ات خاي كمبرسورهاي ايستكادهاي به آن دسته از ماشین‌آلاتي که گازها را متراکم میکنند کمپرسور گفته مي‌شود. در صنعت. افزلیش فشار گزها به دو طریق انجام ميپذیرد- بكي روش کاهش حجم و ديگري روش ازدیدانرزي جنيشي و سيس تبديل لن به فشار از طریق دیفیوزراست. کمپرسورهاي نوع اول را جابجايي مثبت و کمپرسورهاي نوع دوم را ديناميکي مي‌نامند. در مجموع انواع کمپرسور را به شرح زیر میتوان طبقه‌بندي نمود. ۱ انواع جابجایی مثبته با ستهبددی‌های زيم : ‎1-١‏ رفت ویرشتی :ال سول بای رات 1-1 دوار “شال أ پیی رای تن مور ۴ اکن ‏- انواع ديداميكي» با دستهبددوهاى زوم 5 1-1 سايقو ی رین شام ‏کی ‎semper‏ ‎

صفحه 4:
ay Aw شرکت فني و مهندسي هصا هدش صنعت ايرانيان (إسهامى خاس). RE aoa منزاياى عمده كمه سورهاى رفت و برگشتی نسبت به سار کمپررسورها را مي‌توان بورت زیر بیان نمود: امكان ساحت آن بصورت نك مرحله لى ويا جند مرحلداى دريك يوست واحد وجود دارد. توائبى ساخت يكبارجه آن بايك موتور احتراق داحني ( بتزينى يا ديزل ‏ دريك بوستة واحد كه به مط يكبارجه 4وسه! معروف استه وجود دارد. در این طرح يك يا جند سيلتدر از مجموعه به كمي رسور و يك يا جند سيلندر به موتور اختصاص مييايد. د اين كمبريسورها قابليت كنترل ظررفيت بسيار خوب بوده و بازد بالابى دار جفت مواردي كه به حد ال و دی نیا کی نیز ی باشد ناس ‎is‏ اكش تعمي كلران و تكنسينهاى تأسيسات ب ساحتماز؛ نحوه كار و تميريات لين نوع كمبرسورها آشتايي مارفد. از آنجا كه سرعت دورانى لين نوع كعبر سورها اظب بين ‎8٠:‏ الكتريكي مستقيما استفاده كريد ‎٠٠‏ دور در دقيقه استه يراى به دوران درآوردن آنها مى توان از موتورهاى ‎ ‏از چمله سیب کمپرسورهای رفت و ‌گشتی شب به سیر کمپررسوره مى توان به موارد زر اشارء ثمودة 1 حجم و هزینه تسیراتان کمپرسوره بواسطه داد زیهقطماتمتحرک مکانیک شب بالاست. ‎ih walt] yeas gee‏ رورا بل ‎ ‎

صفحه 5:
شرکت فني و مهندسي هصا اعم سوس 0000© ‏تعمير و نكهداري كمبرسورهاي جايكاه‎ (Qorrevtve or Brecon Duttewsare) Aly F Chel ig gS معایب این شیوه نگهداري عبار تند از: احتمال وقوع خسارتهاي تانويه به ماشين ات دی افایش احتمال وقوع خطرات ناشي از حوادث. افزايش توقفهاي برنامه ريزي نشده در عرضه 00009 تعمير و تكهداري بدون برنامه ريزي قبلي. نياز به انبار داري لوازم و قطعات بدكي. كاربرد روش نكهداري اصلاح كرايانه براي ماشين آلات حساس به دلائل زير مناسب نيست : nih ‎sD‏ اتأفيرسوء خرابي يك ماشين برروي بقيه ماشين ‎CM‏ و فرآیند تلد ‏2 عدم کرد متسب در صنایع حساس مانند صنمت هواپيمابي.صنایع نيروگاهي نفت. کازهپتروشيمي و غیه ‏3 كاهش شديد درأمدهاي توليد به دليل خراب شدن كميرسور در نامناسبترين مواقع مثلا" در هنكام يا زمان عرضه با ظرفيت بالا ‏4 وقوع خرابي درشب هنكام وياهر تعطيلات آخر هقته. ‏5< از أنجائيكه زمان وقوع خرابي مشخص نمي باشدء نياز به سرمابه زيادي جهت تامين حجم وسيعي از قطعات و وسائل يد هزيته هاي مربوط به انبارداري أنها موياشد. ‎

صفحه 6:
AY شرکت فني و مهندسي هط ‎(ae) ae se‏ a (Prevewve or Trve-Bosed Dutcteorare) ‏فكهداري بشكير افد‎ روش نگهداري پیشگیرانه را از لحاظ فني و اقتصادي به دلائل زیر مقرون به صرفه نمي‌سازد: سای ماحز ما ها با مخ tp Spina ls Galt lg Ie ag I GR ‏تفن رد که انب‎ ON Se pega ‏برآود و تخمین زمنتعمیات اساسي مشکل مي‌باشد‎ طر خريي هاي زود هنگام(سجعاه؟) سععممت 0 پلفاصله ‎a‏ تعیرات خصوصا" هنام ‎ig‏ قطمات وجود درد تعميرات: بسياري ازقطمات در نه فقط قطدات خراب) را در بر ميگید. حت استفانه دوياره ازقطعات 5 بلي رز به متخصمن.وجيد فر جهت تعمیراتاساسي نز به متخصص وجود داد تعمیراتاساسي زمان بر ميباشتد SI apes ered A ‏تضمينيبريعدموقوعخربيکلي و‎ نگهداري در حال کار یا روش پیش‌بینانه (مسسسه0 سعد) خصوصیات روش نگهداري پیش‌بینانه به شرح زیر مي باشد: مذ اد اهز ماه با مذ ما انظارت دقيق بر وضعيت كمبرسور انجام شده و زمان خرابي أن ببش ببني مي شود. برنامه تعميرات و نكهداري از قبل تهيه مي شود. کمپرسورها تتها زماني تعمیر مي‌شوند که به تعمير نی تعمیرات فقط بر روي قسمت هاي خراب ماشین اجرا مي‌شود. مزياي سیستمتگهداري پیش ببنن را ه شرح زیر مي‌توان بر شمرد عملكرد بهثر و افزايش قابليت در دسترس بودن و قابليت اطمينان كميرسور. ‎ye tl‏ رقء کیفیت محصولات توجهپیشتر بهمحیط زیست. ‎ul‏ عمر مقید کمپرسور و فزایش بهره وري تولید.

صفحه 7:
۸ شرکت قني و مهندسي هصا ‎ot) gto ae‏ مقایسه میان روشهای تعمیر و نگهداری بر حسب هزینه و زمان خرابي و توقف دستكاه تعمير و نكهداري اصلاح كرايانه. میت متسه تسیر و نگهدري بیش کیره لسع ا تعمير و تكهداري بيش بيناقه و

صفحه 8:
a Aw شرکت فني و مهندسي هصا هدش صنعت ايرانيان (إسهامى خاس). خدمات مانیتورینگ وضعیت براي پروتكل‌هاي نگهدار: اه انامه وان سید ‎ewer‏ x Dyan ken - Darke bch ‏عق‎ Otondoe ‎Osram‏ اه مسا - ما0 مسا مود تس وس موجه اس - ومد طاو وم 0 ‏سم و سس ‏وس ‏نی و سس روم ‎Chae Dot‏ ‎amd doch onde: chy ‏میم‎ ‎a Crew Bork ‎Petersen Trecthn ‎ ‏آتاليز ‎otha‏ ‏مانتور مودن هم محوري بالانس ديناميکي ‏آتاليز روغن ‏آلتراسونيك ‎ ‎ ‏تست موتور الكتريكي- آناليز طيف جريان تحليل تخليه يارهاي و تست حفاظت رله تحليل دلائل ريشه اي ‏نظام عملكردي

صفحه 9:
۸ شرکت فني و مهندسي هط هدش منت بان ام ات تحلیل ‎(brcera Borie) SAG I‏ نه بر وضعیت ماشی نآلات (کمپرسور) روش‌هاي نظارت پیش زان ارتعاشات. بيشترين ارتباط رايا عيوب مختلف يك ماشين دارد. در صورتيكه اندازهكيري ارتعاشات با أتنازه كيري كيفيت روغن همزمان انجام شود. اكثر عيوب كمبرسور. شناساني ميكردند. بررسيها نشان مي‌دهد كه در 90 درصد عرليي كميرسور: ‎at‏ در وفتار ارتعاشي ماشين بو اين رويا شناسابي تفبيرات ارتعاشاني كمبرسور ميتوان به زمان و نحوه خرابيهاي كمبرسور ب ‎arom go pe i ly‏ اي هقی قلعت سانیه شده و رسودههمگي بامت تفر در مزن و وه را ينابراين با شناخت عل بروز رتعاش در كمبرسورهاي 0008 و رفع به موقع أنها م تان توليد را زيش و كيفيت عرضه را فيز يهبود بخشيد. يك ديكر از مزلياى كريرد مائيتورينك ارتعاشات. كاهش هزينه هلى است. كه 5ج 15 درصد كل هزيته هاى توليد را تشكيل مهد كه هزينه يسيار باب مي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏تحليل تمام خودكار نتيج حاصل از دادمرداري ‏جلوكيري از خرابي هاي فاجع بار ادوات فوار كاريرد مانيتور نمودن هم محوري ‏تصحيح عدم هم محوري كوبلينك ‏كاهش خرابي هاي باقن ‏بيه حداقل رسائدن اتلاف اترزي ‏کاهش مدت زماني که تجهزات موردظر در ثر تقس فنی از فلت فده مي‌شوند ۳ ‎OBE ae ‏كاهش توان مصرفي ‎cabbie glee ‎

صفحه 10:
روش‌هاي نظارت پیش‌بینانه بر وضعیت ماشینآلات (کمپرسور) شركت فني و مهندسي هصا هش منت رایع تحلیل روغن (عسهجه 04) تحليل زوفن ميتوئد يكي از روشهاي مهم نظارت بر وشمیت کمبر شيميلبي روقن رونكاري مورد استفاده در وسائل مكانيكي و الكتريكي موردارزيابي قرار ميكبرد. ا استفاده ا ‎AS Sty‏ تركيات موجود هر روفن ماند افزودنيهاي روفن مشخ مي كردد. ‎at‏ ‏ميزان رات فلزي موجود در ثمونههاي متولي روفن نشان دهنده الكوي سايش قسمتهاي غوطهور در روقن سا ‎ae nel ep plaka jay‏ هکرس ‎ab by pl ay ly Saal‏ مور زیر مي باشد: کنترل موثرآلاينده‌هاي رون ۲ كنتول شرايط ماشين و يهبود نكهداري و تعميرا کترل ‎ala‏ کنترل بهر تقات را فاهم خوهد ساخت. شرايط روفن جهت بهبنه نمودن تناويهاي تعويش روفن ‏مواردي كه از طريق آناليز روغن مي توان به وجود آنها ب برد به طور خلاصه عبارتند از ضد بخ موجود در روغن موتور سايش ياتقاتها و عدم كارابي روفتكاري ‏ازاين طريق منيتوان عيوب مختلف دستكاء مانند خوردكي. مشكلات باناقائا. فرسايش غيرعادي ريتك و بيستون موتورها. فرسايش غيرعادي شافتها و دندمعاي "كيريكس و يمبهاي هيدروليك را مورد شناسابي قور دادو نسبت به رفع عوامل أنه اقدام ‎ ‎Kittiwake \ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
ay ‏روش‌هاي نظارت پیش‌بینانه بر وضعیت ماشي نآلات (كمبرسور)‎ Ww i شرکت فني و مهندسي هط ‎(ae) ae se‏ تصویر برداري حرارتي (باچپسس۳۲) الكوهاي تفيبرات دمائي در دوربينهاي مادون قرمز با رنكهاي مختلف بر روي صفحه نات مشخص مي شود. مشكلات تجهيزات دوار عموما” ناشي از إيجاد حالات مختلف تغيير اصطكاك ميان قطمات مختلف ماشین لست كه باعث افزايش دماي قلقعات مي كردد. ‎W‏ نقص با لفت خواصي كه از لحاظ دبركداز بودن براي مواد ابجاد مي كردد باصت ايجاد تفبراتي هر يووفبل حرارني قطعاك ب كاريرد ترموكرافي ايوص 74) در سيستم هاي الكتربكي وكرافي سيستمهاي الكتريكي به كونداي آنست كه ميتوان تشخيص داد كه بر اثر عبور از حد ازبيك نقطه يا وجود مقاومت بالا سيستم جقدر كرم شده و احتمال وجود خطر يا خرابي جقدر است. كاريرة ترم وكرافي (بطييوحصت؟؟) در سيستيوهاي مكانيكي دوار تنا زير مجموعداي بسيار كوج از برنامه هاي تعمير و اي بان هم سار از كاربرد ترموكرافي رای تجهی تكهداري بيشكيرانه است. در مجموع این روش وفنيشناساني مسای همجو محوري. بلانس ديناميكي و لقيمیان قطات را در زان رتم رفي ميت وفيلهاي حرارتي را كه بر خرابي يا عملكرد ناصحيح تجهيزات دلالت دارد را را

صفحه 12:
a Aw شرکت فني و مهندسي هصا : عيش من يوان (مينس خلس تحلیل سروصدا (لتراسونيك) همجدين شناساكرهاي التراسونيك براي شناسابي و مانيتورينك عيوب يااقنها قابل استفاده هستند. ينها ذر زمان كار مقید و ي‌نقص خود مایق اساندارد در ستر‌هاي مشخص فرکاسي دارايدمنه اواج لتراسویك مشخصي هستند اكه لين معياري ست براي تشخيص غرلبي يتقان يا كمك شناساكرهاي عيبيلي اه امه اور

صفحه 13:
a ‎we‏ ارتباط بین عیوب مختلف يك کمپرسور و پارامترهاي مورد اندازه گيري ‏شرکت فني و مهندسي ‎a‏ ‏هش منت رایع ‎ey‏ ‎ie ‏رس ‏۳ ‎ee‏ ‏تیزم ‏ود ری يا يم ريلد متسر نی ‏یا ‎ett‏ ‏دی رو ری ان ری ‎ ‎ ‏اتعليل روفن وس کید از تسد کرد از تس ی از ‏انل مات سس کرد از ‏اين نمودار بيانكر لين اسث که تحلیل ارتعاشات ماشين آلاث از ‎ ‏أي برخوردار اسث. ‏نمودار ‏اتعليل سرو سنا 3 کرد ار يبرعو یر يعي تينة در بطو تسد رد اد بطو تسد رد از 3 3 اف ‏كرارق ‏3 ‏کرد ار يم ند یدز ‎ ‎ ‏تحليل ارتعاشات تعلیل سا ال مس ات در تست در ‏نستي ات رس داز ‏و تسد دزد .توس رد از الا متسب ست یر لب ات یر ات رو ‎ry‏ 7 الا ات ۳7 بو متو لو از ید ‎a‏ 3 دار یر و ‏و تسد کرد ] .تس رد از ‎Bann Sed ‎ ‎ ‎ ‎Sanat ‎ ‏درصد وزني عمده روشهاي تعمیر و نگهداري پیش‌بیننه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
ay Aw شرکت فني و مهندسي هصا هدش صنعت ايرانيان (إسهامى خاس). انتخاب نوع سيستم نظارتي أنتخاب نوع سيستم نظارتي نيز بك بخش مهم استراتزي "نظارت ير وضعيت" مي باشدر سيستم هاي تظارتي محدوده وسيعي از ها هت تا سیستم هي تما مایت موی با تسب دلكمي رادر ثر مي كيرتد. مقيله تخاب بد سیستم ملي شارت رای کرد مشخسس. دود یت تخصمي حداگاهلي می‌اشد ‏ توسط رشان زین ‎TREE ss ake ys‏ أرشد كيك مي توائد صورت بذيرد اما برخي ملأخظات مهم در انتخاب يك سيستم تطارني هبرد ل * کاهش اطلاعات * امکان کار و انتقالاطلاعات با دیگر سیستم‌ها * قابلیت اطمینان و أمتيت سیستم نظارتي * تواايي تشخیص عیب * توانابي اعلام حالت هشدار * سادگي نضب و سادگي استفاده و آموزش نيروي انسانيمورذ نیز بررسي استراتزي هاي مختلف نگهداري به لحاظ اقتصادي ‎hpiyear $ vr‏ أصلاح كوايانه ‎hpiyear $ ۸‏ نيش كيرا ‎hpiyear $ \.‏ پیش ‎auf‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
شوک فني و هندسي ها ‎ae‏ نتیجه گيري بتابرلين به لحاظ قتصادي و تأثیرگذربودن بر عملکرد صحیح ماشینالات. استرات روش هاي تكهداري برتري دارد. از اين رو بيشتهاد ميشود موارد شيل اجرا كردده ي‌هاي نگهداري پیش‌بیننه. نیت به انوع ديكر *. پيده‌سازي پروتكل‌هاي تعمیر و نگهداري پیشببنانهبراي جايگههاي 0008 * ایجادآزمایشگاه تخصصي به متظور ارزييي دوره‌اي عملکرد قسمت‌هاي مختلف جايگه‌هاي 0010 * استفاده از مانيتورينك ارتعاشي دائمي و يرتابل در كتار ديكر روشها برلي كمبرسورهاي 00008

صفحه 16:
‎ee) lene te‏ استفاده از منیورینگ ارتعاشی دائمی از را دور با استفاده از خط تلفن به منظور راقبت ‎Ov how)‏ کمپرسورهاي 00008 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

51,000 تومان