سایر تحقیق و پژوهش

روش تحقیق ۲

raveshe_tahghigh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تحقیق ۲”

روش تحقیق ۲

اسلاید 1: 1 RESEARCH METHOD Dr.Yazdanpanah 1390

اسلاید 2: به نام خدامنابع پیشنهادی:طبیبی،سیدجمال الدین. ملکی،محمدرضا.(1389) تدوین پایان نامه،رساله،پروژه پژوهشی و مقاله علمی، چاپ دوم، انتشارات فردوس، تهران.دلاور،علی.(1374) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، چاپ سوم، انتشارات رشد، تهران.سرمد،زهره.بازرگان،عباس.حجازی،الهه.(1376) روش تحقیق در علوم رفتاری، نشر آگه، تهران.شریفی،حسن پاشا.شریفی،نسترن.(1383) روش های تحقیق در علوم رفتاری، چاپ سوم، انتشارات سخن، تهران.سکاران، اوما.(1380)، روش های تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران.

اسلاید 3: 3ادامه منابع پيشنهادي ساروخاني، باقر. (1380) روش‌هاي تحقيق در علوم اجتماعي: اصول و مباني، جلد اول، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، تهران. ساروخاني، باقر. (1387)روش‌هاي تحقيق در علوم اجتماعي: بينش‌ها و فنون، جلد دوم، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، تهران. ساروخاني، باقر. (1385)روش‌هاي تحقيق در علوم اجتماعي: روش‌هاي كمي: آمار پيشرفته، جلد سوم، نشر ديدار، تهران.هومن،حيدرعلی.(1386) شناخت روش علمی در علوم رفتاری، سمت، تهران.

اسلاید 4: ادامه منابع پيشنهادي بیکر،ترز ال.(1377) نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، ترجمه هوشنگ نایبی، انتشارات روش، تهران.

اسلاید 5: 5

اسلاید 6: 6

اسلاید 7: 7

اسلاید 8: 8

اسلاید 9: 9

اسلاید 10: 10

اسلاید 11: 11

اسلاید 12: 12

اسلاید 13: 13

اسلاید 14: 14

اسلاید 15: 15

اسلاید 16: 16

اسلاید 17: 17

اسلاید 18: 18

اسلاید 19: 19

اسلاید 20: 20

اسلاید 21: 21

اسلاید 22: 22

اسلاید 23: 23

اسلاید 24: 24

اسلاید 25: 25

اسلاید 26: منابع اطلاعاتی علمیDissertations Abstract (Vol. A,B,C)Books in Print (a. Subject, b. Author)Business Books in Print

اسلاید 27: ادامه: 4-Scientific Journals Abstract5-Public Documents 276-Electronic Documents www.bmn.com www.findarticle.com www.answers.com

اسلاید 28: 28شیوه بررسی متونWho1- کی When 2- کَی Where 3- کجا What 4- چه How 5- چگونه Why 6- چرا

اسلاید 29: 29نقد Critique 1- شرحی مختصر و جامع(پاسخ سه تا ک و سه تا چ) از متن مورد مطالعه 2- برشمردن نقاط قوت آن متن3- برشمردن نقاط ضعف آن متن4- قضاوت پژوهشگر

اسلاید 30: 30

اسلاید 31: 31Tentative Chapters

اسلاید 32: 32

اسلاید 33: 33

اسلاید 34: 34

اسلاید 35: 35

اسلاید 36: 36

اسلاید 37: 37

اسلاید 38: 38اهداف پژوهش:Research Objectives 1- هدف اصلی2- هدف آرمانی3- اهداف ویژه4- هدف کاربردی

اسلاید 39: 39

اسلاید 40: 40

اسلاید 41: 41

اسلاید 42: 42

اسلاید 43: 43

اسلاید 44: 44

اسلاید 45: 45

اسلاید 46: 46

اسلاید 47: 474. Review

اسلاید 48: 48

اسلاید 49: 49

اسلاید 50: 50

اسلاید 51: 51

اسلاید 52: 52پژوهش اكتشافيمانند پژوهش‌هاي توصيفي، با برخي پديده‌هاي مورد علاقه شروع مي‌شود. اين دسته از پژوهش‌ها با هدف كشف ابعاد يك پديده، نحوه‌اي كه بيان مي‌شود، و به عواملي كه مرتبط مي‌شود، انجام مي‌پذيرد

اسلاید 53: 53پژوهش پيمايشي:توصيفي است از نگرش و رفتار جمعيتي براساس انتخاب نمونه‌اي تصادفي و مصرف از افراد آن جمعيت و پاسخ آنها به يك رشته سئوال. با استفاده از اين پژوهش‌هاي پيمايشي، مي‌توان به تببين پديده‌ها پرداخته، فرضيه‌هائي ارايه و با طرح سئوالاتي، پاسخ اين سئوالات به آزمون گذاشته شوند.

اسلاید 54: 54پژوهش ميداني:تلاشي است براي درك و شناخت نحوه عمل يك واحد اجتماعي نظير يك گروه يا سازمان يا اجتماع و مناسبات دروني آنها. پژوهشگر با شركت روزمره در آن واحد اجتماعي، مي‌كوشد حضورش تغييري در محيط ايجاد نكند. سپس با دقت به مشاهده جريان امور پرداخته، مشاهدات را يادداشت نموده، سعي دارد به درك آن محيط اجتماعي بپردازد.

اسلاید 55: 55پژوهش نسلي (كهورت):نسل گروهي از افراد است كه در فاصله معيني از زمان بدنيا آمده‌اند. گروه‌هايي مقارن يك رويداد تاريخي، مثل نسل انقلاب، مطالعه نسلي معمولاً شامل دوران كودكي نمي‌گردد، بلكه دوره‌هاي بعدي را در بر مي‌گيرد و معمولاً با نسل قبل يا نسل بعد مقايسه ميشود. شناخت تغييرات براساس شواهد محكمي استوار است. مثل درصد معتادان در گروه سني 19ـ15 ساله در پنج سال پيش كه 10 درصد بوده است. حال در گروه سني‌24-20 ساله 15 درصد معتادند. شواهد محكم؟

اسلاید 56: 56پژوهش‌هاي كيفي Qual.اين پژوهش از چند روش پژوهش و جمع‌آوري اطلاعات از قبيل پژوهش ميداني، مشاهده، مصاحبه، قوم‌شناسي و قوم‌نگاري تكشيل شده است. پژوهش كيفي تنها بر يك فلسفه، نظريه يا روش منحصر به فرد استوار نيست، بلكه با شماري از مكاتب پيوند دارد.

اسلاید 57: 57مراحل انجام پژوهش‌هاي كيفي1ـ تعيين استراتژي پژوهش‌. روش ساختن اينكه پژوهش توصيفي، اكتشافي و يا تبييني است كه به ترتيب استراتژي‌هاي پژوهش‌ ميداني، مطالعه موردي همراه با پژوهش‌ ميداني، و يا مطالعه ميداني همراه با مطالعه موارد چند گانه مي‌طلبد. 2ـ نمونه‌گيري از جامعه مورد مطالعه.3ـ روش‌جمع‌آوري داده‌ها4ـ تحليل‌داده‌ها5ـ بررسي روايي‌، پايائي‌وتعميم‌پذيري پژوهش‌ كيفي6ـ تدوين گزارش پژوهش

اسلاید 58: 58تحليل محتوا (Content Analysis)براي بررسي محتواي آشكار پيام‌هاي موجود در يك متن مي‌توان از روش تحليل محتوا استفاده كرد. در اين روش، محتواي آشكار پيام‌ها به طور نظام‌مند و كمي توصيف مي‌شود. مي‌توان اين روش را تبديل داد‌ه‌هاي كيفي به كمي قلمداد كرد.

اسلاید 59: 59ادامه تحليل محتوا (Content Analysis)به بيان ديگر، تحليل محتوا مطالعه ارتباطات است و به منظور توصيف رفتار اجتماعي و آزمون فرضيه‌اي كه در مورد آن تدوين شده است، اجرا مي‌شود. هدف غالب تحليل محتواهائي كه انجام مي‌شوند، پاسخگويي به سئوال‌هايي است كه با موارد مورد تحليل ارتباط مستقيم دارند.

اسلاید 60: 60ادامه تحليل محتوا (Content Analysis)در اين تحليل‌‌ها، اطلاعات معيني طبقه‌بندي مي‌گردند و به جدول‌هاي ساده‌اي تبديل مي‌شوند. گرچه تحليل محتوا غالباً به منظور توصيف به كار برده مي‌شوند، اما در برخي از شرايط پژوهشي مي‌توان از اين روش‌ براي آزمون فرضيه نيز استفاده كرد.

اسلاید 61: 61مراحل تحلیل محتوا:1- مشخص کردن مسأله پژوهشی2- انتخاب و نمونه گیری از منابع مورد تحلیل3- تعریف و مشخص کردن متغیرهای پژوهش4- انتخاب واحدهای تحلیل: کلمه ها،موضوعات و مجموعه موضوعات مرتبط5- کمی کردن واحدهای تحلیل

اسلاید 62: 62پژوهش فراتحلیل Meta Analysis Research فراتحلیلی مجموعه ای از فنون نظامدار برای حل تناقض درمورد یافته های حاصل از پژوهش های مختلف است. این روش نتایج مطالعات مختلف را به مقیاس مشترک تبدیل می کند و با روش های آماری رابطه بین ویژگی های مطالعات و یافته ها را مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین,فراتحلیلی مجموعه ای از روش های آماری است که برای یکپارچه کردن نتایج حاصل از پژوهش های آزمایشی و همبستگی که به طور مستقل و در ارتباط با یک موضوع واحد انجام گرفته اند, به کار می رود.

اسلاید 63: 63ادامه پژوهش فراتحلیلبرخلاف روش های سنتی پژوهش,داده های مورد بررسی در روش فراتحلیل را خلاصه های آماری به دست آمده از مطالعات پژوهشی مستقل تشکیل می دهد. پیش فرض اساسی روش فراتحلیل آن است که هریک از مطالعات, برآورد متفاوتی از پارامتر و روابط موجود جامعه را نشان می دهد.از تحلیل نظامدار انبوهی از این داده ها، برآورد دقیقتری از پارامتر جامعه به دست می اید.

اسلاید 64: 64مراحل پژوهش فراتحلیل:1- تعیین هدف و مسئله پژوهش2- نمونه گیری3- جمع آوری داده ها و طبقه بندی و کدگذاری4- برآورد مشترک از تحلیل یافته ها

اسلاید 65: 65(CR)(BMR)

اسلاید 66: 66.VancouverTurabian

اسلاید 67: 67

اسلاید 68: 68

اسلاید 69: 69

اسلاید 70: 70Turabian

اسلاید 71: 71

اسلاید 72: 72

اسلاید 73: 73

اسلاید 74: 74

اسلاید 75: 75

اسلاید 76: 76ابزارهای جمع آوری اطلاعات1- مشاهده: متداول ترین ابزار جمع آوری اطلاعات و داده ها و بررسی متغیرهای پژوهش بوده است.2- مقیاس درجه بندی رفتار: برای توصیف و اندازه گیری برخی جنبه های رفتار افراد مورد مطالعه به کار می رود. در این روش،رفتار مشاهده شده مورد قضاوت و ارزشیابی قرار می گیرد و موقعیت فرد از نظر رفتار مشاهده شده روی پیوستاری که درآن درجه های مختلف رفتارمشخص شده اند, تعیین می شود.

اسلاید 77: 77ادامه ابزارهای جمع آوری اطلاعات3- پرسشنامه: به دودسته ”بسته پاسخ“ و ”بازپاسخ“ طبقه بندی می شوند.4- مصاحبه: ارتباطی حضوری بین پژوهشگر و آزمودنی است برای هدفی معین5- گروه سنجی: روشی برای توصیف روابط اجتماعی بین افراد و پذیرش یا طرد فرد از طرف سایر اعضای گروه است.6- نگرش سنجی: نگرش فرد نسبت به پدیده های مختلف سنجیده می شود.

اسلاید 78: 78ادامه ابزارهای جمع آوری اطلاعات7- آزمون ها و سیاهه های روانی: آزمون روانی از جمله مفیدترین ابزار جمع آوری اطلاعات در پژوهش های رفتاری است.آزمون روانی ابزاری است برای توصیف و اندازه گیری نمونه ای از جنبه های معین رفتار آدمی.آزمون ها ممکن است برای مقایسه رفتار دو فرد و یا بیشتر در یک زمان معین و یا مقایسه رفتار یک فرد در زمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.8- تحلیل محتوا: روش مطالعه و تحلیل ارتباط ها به صورت نظامدار،عینی و کمی برای اندازه گیری متغیرهاست.می توان آن را گونه ای از روش مشاهده تلقی کرد.به جای مشاهده مستقیم رفتار،می توان منابع تولید شده و آثار آنان، به ویژه منابع مکتوب شان بررسی نمود.

اسلاید 79: 79ویژگی های اساسی ابزارهای اندازه گیری متغیرهاتمامی ابزارهای مناسب برای اندازه گیری متغیرها چهار ویژگی دارند که اگر هر کدام از این شرایط برقرار نباشد، اطلاعات به دست آمده دقت و کارآیی لازم برای کار پژوهشی ندارد.این چهار ویژگی عبارتند از:1- استاندارد بودن2- روائی (validity)3- پایائی (Reliability)4- عملی بودن

اسلاید 80: 80ـ روائي (اعتبار) Validityروائي بدين معني است كه وسيله اندازه‌گيري، بتواند ويژگي‌ مورد نظر را اندازه‌ بگيرد. روائي در اصل به درستي اندازه‌گيري پژوهشگر بر مي‌گردد. يعني بايد رابطه‌اي اثبات شده بين وسيله گزينشي به كار رفته و برخي مقياس‌هاي مورد نظر وجود داشته باشد.

اسلاید 81: 81روش‌هاي تعيين اعتبار:1) اعتبار محتوا (Content V.) براي بررسي اجزاي تشكيل دهنده يك ابزار اندازه‌گيري به كار برده مي‌شود.2) اعتبار ملاكي ( Criterion V.) به كارآمدي يك ابزار‌گيري مربوط است.3) اعتبار سازه (Construct V.) نمايانگر آن است كه ابزار اندازه‌گيري تا چه اندازه يك سازه يا ويژگي را كه مبناي نظري دارد، مي‌سنجد.

اسلاید 82: 82یافته های پژوهش در صورتی با موازین علمی هماهنگ است و در توسعه دانش نقش مهمی دارد، که از دو نوع روائی برخوردار باشد:1- روائی درونی: پژوهش،هنگامی دارای روائی درونی است که متغیر مستقل،یعنی متغیری که در موقعیت آزمایشی دستکاری شود ویا در پژوهش های غیر آزمایشی مشاهده یا اندازه گیری شود، در متغیر وابسته تأثیر واقعی داشته باشد. شرط لازم در این امر آن است که همه متغیرهای فرعی و ناخواسته به دقت کنترل شوند.2- روائی بیرونی: پژوهش، هنگامی دارای روائی بیرونی است که نتایج حاصل از آن به سایر موقعیت ها و دیگر افراد جامعه مورد مطالعه که گروههای نمونه از میان آن انتخاب شده اند، قابل تعمیم باشد.

اسلاید 83: 83پايائي (قابليت اعتماد) Reliability:پايائي بدين معني است كه آيا يك وسيله گزينشي، يك چيز را مدام و به طور ثابت مي‌سنجد يا نه؟ مثلاً اگر آزموني پايا است، هر امتياز منحصر به فرد بايد با گذشت زمان تقريباً ثابت بماند با اين فرض كه آن ويژگي كه به سنجش گرفته شده است، همچنان ثابت باشد. براي اينكه پيش‌بيني اثر بخش باشد، ابزار گزينش شما بايد از سطح قابل قبولي از ثبات برخوردار باشد.

اسلاید 84: 84

اسلاید 85: 85

اسلاید 86: 86

اسلاید 87: 87

اسلاید 88: 88از

اسلاید 89: 89

اسلاید 90: 90

اسلاید 91: 91

اسلاید 92: 92

اسلاید 93: 93

اسلاید 94: 94

اسلاید 95: 95

اسلاید 96: 96

اسلاید 97: 97

اسلاید 98: 98

اسلاید 99: 99الگو (Model )الگو، نمايشي خاص از يك واقعيت است. يعني تصويري گويا، ساده و مختصر از واقعيت بوده و مسايل پيچيده را به صورت آسان و قابل درك ارايه مي‌كند. طبقه‌بندي الگوها: الگوها را به شيوه‌هاي گوناگون مي‌توان طبقه‌بندي كرد. مثلاً براساس ميزان انتزاع، سه الگوي زير را مي‌توان به تصوير كشيد:

اسلاید 100: 100ادامه الگو (Model )طبقه‌بندي الگوها: 1ـ‌ الگوهاي شمايلي (Iconic Model ) :‌ اين الگوها معمولاً با تغييري در اندازه مقياس و خاصيت‌هاي مربوط به شيئئ واقعي نشان داده مي‌شوند. يعني شبيه شيئي‌ واقعي هستند كه در اندازه‌هائي متفاوت تجسم يافته‌اند. مثل ماكت‌ هواپيما،‌ نقاشي‌ها و ....

اسلاید 101: 101 ادامه الگو (Model ) طبقه‌بندي الگوها: 1ـ‌ الگوهاي قياسي (Analogues Model ) :‌ الگوهاي قياسي از برخي ويژگي‌ها براي نشان دادن برخي ديگر از ويژگي‌ها براي نشان دادن برخي ديگر از ويژگي‌ها استفاده مي‌كنند. مثل فلوچارت‌هاي كامپيوتري. اين الگوها نسبت به الگوهاي شمايلي قابليت دستكاري بيشتري دارند.

اسلاید 102: 102 ادامه الگو (Model ) طبقه‌بندي الگوها: 1ـ‌ الگوهاي سمبوليك يا رياضي(Symbolic Model ) :‌ اين الگوها از حروف، اعداد و سمبول‌هائي براي نشان دادن متغيرها و ارتباط بين آنها استفاده مي‌كنند. اين الگوها عمومي‌تر از ديگر الگوها هستند و بيشترين قابليت دستكاري را دارند. الگوهاي تحليلي: داراي ساختار رياضي خاص بوده و مي‌توان آنها را با تحليلي شناخته شده و يا تكنيك‌هاي رياضي حل كرد. الگوهاي شبيه‌سازي: الگوهائي هستند كه در تحليل سيستم‌هاي پيچيده به جاي الگوهاي رياضي به كار گرفته مي‌شوند. اين الگوها به طور آماري رفتار سيستم‌ را به اجرا در آوردن مكرر سيستم با اعداد تصادفي آزمون مي‌كنند.

اسلاید 103: 103 3ـ الگوهاي سمبوليك يا رياضي (Symbolic Model) 1ـ الگوهاي معين يا غيراحتمالي: الگوهائي هستند كه شرايط آنها كاملاً معين و با اطلاعات كامل فرض مي‌شوند. برنامه‌ريزي خطي نمونه‌اي از اين الگو است. 2ـ الگوهاي احتمالي: وضعيت و پيامدهاي فعاليت نامشخص بوده و بطور معين قابل پيش‌بيني نيست. مثل پرتاب يك سكه به صورت معين مشخص نيست. ادامه الگو (Model )

اسلاید 104: 104 3ـ الگوهاي سمبوليك يا رياضي (Symbolic Model) 1ـ الگوهاي ايستا: الگوهايي هستند كه در طول افق برنامه‌ريزي تحت تأثير تغيير واقع نمي‌گردند و وابسته به زمان نيستند. مثال برنامه‌ريزي خطي2ـ الگوهاي پويا: اين الگوها،‌ اجازه انجام تغيير در الگو را برحسب زمان مي‌دهند. اين الگوها در افق برنامه‌ريزي نيازمند يك سري از تصميم‌ها هستند،‌نه فقط يك تصميم ادامه الگو (Model )

اسلاید 105: 105بطور كلي، براي نشان دادن راه حل‌ها يا پيشنهادها به صورت سيستم از سازه‌اي كه « مدل» يا الگو ناميده مي‌شود،‌ استفاده مي‌گردد. 1ـ الگوهاي فيزيكي : اين الگوها به شيئي يا پديده مورد بررسي شباهت دارد و در تدوين آن كوشش مي‌شود هرچه بيشتر مشخصات پديده در الگو نشان داده شود. مثل هواپيماي اسباب‌بازي . ادامه الگو (Model )

اسلاید 106: 1062ـ الگوهاي نموداري : اين الگوها كه به شكل نمودار ارايه مي‌شوند، هم براي مديران به سهولت قابل فهم هستند و هم از اعتبار و ارزش بالائي برخوردارند.3ـ‌ الگوهاي رياضي: الگوهائي هستند به صورت يك يا چند معادله رياضي و روابط بين متغيرها را مشخص مي‌سازند. در مقايسه با دو الگوي قبلي، اين الگو بسيار كاراتر و مختص‌ مي‌باشد. مثل الگوهاي خطي وحمل و نقل. ادامه الگو (Model )

اسلاید 107: 1074ـ الگوهاي توصيفي : از اين الگوها براي تشريح وضعيت و يا موقعيت‌ بخصوصي استفاده مي‌شود. جدول تقسيم كار مثالي از اين الگو‌ها است.5ـ الگوهاي شبيه‌سازي : اگر نتوان از الگوهاي بالا در جهت ارايه راه‌حل مشكل استفاده نمود، به الگوي شبيه‌سازي بايد متوسل شد. در شبيه‌سازي جملگي مراحل كار به طور متوالي تعيين مي‌گردد و متغيرهاي قابل كنترل و غيرقابل كنترل و همچنين محدوديت‌ها و اجزاء هر يك از مراحل كار به طور كامل و دقيق در آن مشخص مي‌شود. ادامه الگو (Model )

اسلاید 108: 108Discussion and Conclusion بحث و نتیجه گیری

اسلاید 109: 109Background

اسلاید 110: 110

اسلاید 111: 111

اسلاید 112: 112

اسلاید 113: 113

اسلاید 114: 114

اسلاید 115: 115

اسلاید 116: 116

اسلاید 117: 117الف ـ مشخصات شخصي: متولد سال: شماره‌شناسنامه‌: فرزند: متاهل: نام و فاميل همسر: شغل همسر: تعداد فرزندان: خلاصه مشخصات RESUME تلفن‌: نمابر: پست‌الكترونيكي: آدرس: نام و نام خانوادگي :

اسلاید 118: 118ب ـ تحصيلات : ـ دكتراي Ph.D. ، رشته :دانشگاه: كشور،‌ سالادامه خلاصه مشخصات RESUME

اسلاید 119: 119 پ ـ سوابق كار:‌ـ آخرين سمت به گذشته ادامه خلاصه مشخصات RESUME

اسلاید 120: 120ت ـ انتشارات : 1. كتاب2. مقاله ادامه خلاصه مشخصات RESUME

اسلاید 121: 121 ث ـ‌ زبان :‌ح ـ عضويت:ادامه خلاصه مشخصات RESUME

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید