مهارت‌های شخصی

روش تحقیق 3

صفحه 1:

صفحه 2:
*انواع مطالعات: - مطالعات اکولوژیک - مطالعات مقطعی - مطالعه مورد / موارد - مطالعات مورد-شاهدی

صفحه 3:
انواع مطالعات Case Reet -_ 0 croggries ( ‏مشاهده اي‎ Sectional Case- تحليلي ‎Contral nor‏ (تجربی -- 6000۱60 8۵000۲۳۲260 مداخله ايم ‎Trial - .‏ | سبه تجريي 3

صفحه 4:
Which Design Is Best? > elas ‏روش‎ ‏مطالعه‎ ‏مناسب‎ ‏تر‎

صفحه 5:
Systematic Reviews and Meta-analyses The Evidence Pyramid Randomized Controlled Double Blind Studies Cohort Studies Case Control Studies Ideas, Editorials, Opinions Animal research In vitro (‘test tube') research

صفحه 6:
مطالعات اگولوژیک: ‎a‏ نخستین رویکرد برای تعیین وجود ارتباط مى تواند شامل اجرای مطالعات ویژگی های گروهی باشتد كه: اصطلاحاً عطالعات اگولوژنک ‎Ge only‏ شود. ‏در کشورهایی که میانگین مصرف چربی غذا در آنها ‏بالاتر است مانند کانادا و آمریکا ‎joy‏ سرطان سینه ‏بالاتر از کشورهایی است که سرانه کالری حاصل

صفحه 7:
ععععحعح ‏ س جع الال " بزرگترین مشکل مطالعات اکولوژیک سفسطه ‎cau | cowl (Ecologic Fallacy) SjoleSl‏ دادن ویژگیهای گروهی به افراد ۱ 2 آيا افرادی که دچار سرطان سینه شده اند واقعا ميزان جربى بالاترى در رزيم غذايى داشته اند؟

صفحه 8:
ee ‏آیا مطالعات اکولوژیک ارزشی دارند؟‎ 7 ‏اين مطالعات مى توانند مسیر پژوهش‎ ‏هاى اينده رامشخص كنند .يزوهش هايى‎ ‏با اين وجود مطالعات اکولوژیک فی نفسه‎ 7 ‏و به طور قاطع نمی توانند وجود روابط‎

صفحه 9:
انواع مطالعات اکولوژیک: Multiple-group comparison study Time-trend studies

صفحه 10:
Case Reports / Case Series )0 [ این مطالعات تجربه یک بیمار یا گروهی از بیماران را با تشخیص یکسان بیان می نمایند.

صفحه 11:
Case Reports / Case Series = _ سر ی ۸-۳ Patients Chart Notes Journal Article

صفحه 12:
Case Report example In 1961, a published case report of a 40 year-old woman who developed pulmonary embolism after beginning use oral contraceptive

صفحه 13:
Important Case Reports ‏سس فض‎ ۷ ۱۸۱ ul stated with pose reports - what study ‏موی‎ vend? + 0۵ )960( + 006 ‏صسحصد‎ ))16©©(

صفحه 14:
Case Series example 4a bos Bugeles, Five pousry

صفحه 15:
!!!ب !| ت55 " مواجهه و ييامد همزمان براى هر يك ازافراد تعيين مى شوند.مثل اينكه به تصويرى از جمعيت كه در لحظه معينى از زمان كرفته شده است, نكّاه مى 7" طرح کلی مطالعات مقطعى: * ابتدا جمعیتی را مشخص می کنیم و سپس وجود يا فقدان مواجهه و وجود یا فقدان بیماری را در هریک از افراد این جمعیت بررسی می نماییم. 7 اين مطالعات برای بیماریهای نسبتا شایع با سیر مزمن و غیر کشنده مناسب است.

صفحه 16:
Cross-sectional Study

صفحه 17:
Cross-sectional Study

صفحه 18:
Cross-sectional Study obese yes no total ا ‎Physically‏ active no 8 c+d (Okteqer odor)

صفحه 19:
مزایای مطالعات مقطعی ل ل 7 - طرح مطالعه اسان ؛ارزان ودر بعضی مواقع کوتاه مدت "یرای ارزشیابی ارائه خدمات و برآورد مراقبت های بهداشتی مفید است , 3- امکان تعمیم نتایج وجود دارد . " 4 درآن واحد امکان مطالعه چند بیماری و فاکتور هست , 7" 5- شیوع یک بیماری يا عامل خطر را نشان می دهد.

صفحه 20:
ادامه: !!!ب !| ت55 77- طرح هاى مقطعى با هزينه باشد. 8- مسئله كم شدن افراد در مطالعه را ندارد .

صفحه 21:
معایب مطالعات مقطعی !!!ب !| ت55 تعيين اينكه ايا مواجهه يا علت قبل از معلول (بيمارى)بوده مشكل است در مواجهه با بقا ارتباط داشته باشد و نه با ابتلا!) 7 3- محاسبه ميزان بروز امكان يذير

صفحه 22:
مطالعات تحليلي مشاهده اي :مطالعه کوهورت "۲ پي آمد مس مواجهه . :مطالعه مورد شاهدي ۲ | پي آمد سح مواجهه |

صفحه 23:
لآ Cross- ‏توصیفی سس‎ Sectional ۱ 0 6 ۳ Cohor | ~~ ‏انواع مطالعات‎ c if ‏اپیدمیولوژی‎ Randomized Controlled Trial تجربي

صفحه 24:
|_|.| (disease) Study population Study begins herg factor present | factor absent Case-Control

صفحه 25:
ال: از كجا معلوم كه در افراد وی طاد ریه ار تباط دارد Pavey ‏نداشته باشدي‎ isease-| eased)

صفحه 26:
What is a case-control wm Study? ____ بين تماس با عامل خطر و وقوع بیماری استفاده می شود. * در اين مطالعه وضعيت تماس با عامل وجارى حسف و الهاو | هستند, مقایسه می گردد.

صفحه 27:
CASE- ‏ا‎ ‎CONTROL

صفحه 28:
CASE- ‏ا‎ ‎CONTROL

صفحه 29:

صفحه 30:
مشخصات مطالعه مورد- شاهدي ممص ۳۳۳ هم فواجهة و هم نتیجه هر دو قبل از شروع مطالعه رخ داده اند. ‎>A‏ جهت مطالعه از نتيجه به سمت علت مي باشد. ‏7 از گروه شاهد براي رد یا قبول فرضیه استفاده مي شود.

صفحه 31:
مراحل مطالعه مورد- شاهدي ممص ۳۳۳ انتحاب مورردها و شاهدها همسان سازي اندازه كيري مواجهه تجزيه و تحليل و تفسير نتايج B WN EH

صفحه 32:
ب موردها و شاهدها 4 انتخاب موردها : ” تعریف مورد معیار تشخيصي معيارهاي واجد شرایط بودن منبع انتخاب موردها بیمارستان : مشکل تعمیم دادن نتایج در بیمارستانهای سطح سوم عامل خطر شناسایی شده ممکن است فقط در مورد موارد شدید بیماری صدق داشته باشد. درمانگاهها

صفحه 33:
انتخاب موردها 9 شاهدها ۰-2 ۲ تعيين ‎asl onal‏ نتيجه 56 است. 5 ' بيمارستان | " جمعیت عمومي " تعداد شاهدها

صفحه 34:
همسان سازي (۵6۲۱۱۳۱9) سس 7 تعریف: فرايندي که در آن گروه شاهد به نحوي انتخاب شود که از نظر برخي متفيرهاي موردنظر مشابه گروه مورد باشد. ‎a‏ عامل مخدوش کننده: عاملی است که بطور نابرابري بین گروه شاهد و مورد توزیع شده است و می تواند نتایج را تحت تاثیر خود قرار دهد.

صفحه 35:
همسان سازي سح 5 انواع : لا همسان سازي گروهي لا همسان سازي با جفت نمودن ‎(Pairs)‏

صفحه 36:
اندازه گيري مواجهه 3 انواع : مصاحبه ‎Qa‏ پرسش نامه ل مطالعه گزارش ‎slp‏ ‏> گزارش هاي 7 گزارش هاي مشاغل

صفحه 37:
مشکلات مربوط به پاداوری: تت 131لا "یکی از مشکلات عمده در مطالعات مورد-شاهدی مشکل یادآوری است: ‎(Limitation in recall) sy9lolk, cur92%0 *‏ * سوگرایی یادآوری ‎(Recall bias)‏

صفحه 38:
۸ تعیین میزان هاي مواجهه با عامل مورد نظر در بین موردها و شاهدها 8 تخمین ارتباط خطر بيماري با مواجهه (نسبت احتمال)

صفحه 39:
تعیین میزان هاي مواجهه دح total + و c+d Disease no b+d yes atc Exposure yes no total

صفحه 40:
tt a 2 + میزان مواجهه مورد ها

صفحه 41:
تعيين ميزان هاي مواجهه 5 ۳ fc ae i! Unexposed Disease-fret jiseaged) me میزان مواجهه شاهد ها ‎b‏ 9 + 0 =

صفحه 42:
براورد خطر مواجهه حصحج ‏ سس بروز در مواجهه یافتگان 10 نطرنسی- بروز در بين افراد بدون مواجهه 32 100 ب 9 9۵ ct+ سئوال: آیا در مطالعه مورد - شاهد می توان خطر نسبی را محاسبه د؟ Relative Ris

صفحه 43:
نسبت شانس ۲۵۲1۱0 0005 9 در يك مطالعه مورد - شاهدي ‎ro‏ توان نسبت شانس را محاسبه نمود. 3 نسبت شانس, توان ارتباط بین عامل بيماري زا و نتيجه حا شده مي باشد. 3 نسبت شانس (08)خيلي به خطر نسبي ‎choji(RR)‏

صفحه 44:
نسبت شانس ۲۵11۱0 0005 ممص ۳۳۳ __| Disease yes no Exposure | QO no | (<<) | Ya) Odds Ratio EE

صفحه 45:
نسبت شانس 83810 0005 خبتتببب #277 «<اا ‎me‏ A/(A+ C) op ChAtO _ AIC _AD Bi(B+D) 8/1 BC Di(B+ D)

صفحه 46:
| Types: s. Confounding Bias ». Memory or Recall Bias «. Selection Bias a. Interviewer’s Bias

صفحه 47:
مزاياي مطالعه مورد- شاهدي سح _"«» 1 2 3 4 5 6 اجراي نسبتاً آسان سريع و ارزان نياز به افراد كم براي مطالعه مناسب براي بيماريهاي نادر امكان بررسي همزمان جند عامل سببي مشكلات اخلاقي كم

صفحه 48:
معایب مطالعه مورد- شاهدي سس = 9 :. مشكلات مربوط به تورش + مشکل بودن انتخاب گروه شاهدها 3 عدم توانايي در محاسبه بروز 4. برآوردي از خطر نسبي است . عدم توانايي در افتراق عوامل غليتي و عوامل مرتبط 6 نامناسب براي ارزيابي درمان یا پیش گيري هاي داروئي

صفحه 49:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
35,000 تومان