سایر تحقیق و پژوهش

روش تدریس مبتنی بر پیش سازمان دهنده

rovesh-tadris09

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش تدریس مبتنی بر پیش سازمان دهنده”

روش تدریس مبتنی بر پیش سازمان دهنده

اسلاید 1: روش تدریس مبتنی بر پیش سازمان دهندهارائه:

اسلاید 2: مقدمهمنظور از کاربرد پیش سازمانده ها در آموزش این است که معلم بدین وسیله دانش های قبلی یادگیرنده را آماده کند تا مطالب تازه را به مطالب قبلا آموخته شده جذب نماید. هرزمان که پژوهشگران توانسته اند به طور مکنی تأثیر پیش سازمانده هندها را بر یادگیری بسنجند، به این نتیجه رسیده اند که پیش سازماندهنده ها به طور چشمگیر توانسته اند قابلیت یادگیرنده را برای یادگیری مطالب درسی افزایش دهند.

اسلاید 3: هدف و قصد اولیه آزوبلاز طرح پیش سازمانده ها - کمک به معلمان برای انتقال اطلاعات زیاد به نحوی معنی دار و اثرگذار به یادگیرندگان بوده است. آزوبل بر این باور است که کسب اطلاعات یکی از اهداف مهم تحصیل است؛ از اینرو، نظریه های متعددی می توانند به یاری معلم و یادگیرندگان بیایند. بنا به عقیده آز و بل، وقوع یادگیری به معناداری اطلاعات مورد نظر برای یادگیری وابسته است. بر وفق این عقیده او نظریه یادگیری معنی دار را در برابر یادگیری طوطی وار طرح کرد. نظریه آزو بل در موقعیت هایی به کار می آید که معلم نقش سخنران یا توضیح دهنده را ایفا می کند. عمده ترین قصد آن کمک به دانش آموزان به کسب مواد درسی است.

اسلاید 4: در این میان، معلم مسئول ارائه مواد درسی است. و دانش آموزان وظیفه دارند براطلاعات و مفاهیم ارائه شده از سوی معلم، تسلط لازم را به دست آورند. آزربل اظهار می دارد که ساخت شناختی کنونی دانش آموز نخستین عامل در تعیین این نکته است که مواد درسی در چه سطح از معنیداری، فراگرفته شده و حفظ خواهد شد. پیش از ارائه مطالب به دانش آموزان، نخست باید بکوشیم بر روشنی و پایداری دانش پیشین آنان بیفزاییم. تقویت ساخت شناختی دانش آموزان با چنین دیدگاهی، سبب تسهیل در جذب و یادداری اطلاعات جدید می شود.

اسلاید 5: نگاهی به روش تدریس پیش سازماندهندهروش تدریس پیش سازماندهنده، از زمانی مورد توجه قرار میگیرد که ازوبل به عنوان یک روان شناس شناخت گرا، براهمیت آن تأکید می ورزد. آزوبل، روش تدریس پیش سازماندهنده را در کنار روش های تدریس، چون سخنرانی و توضیحی مورد توجه قرار می دهد. به زعم او، با بهره گیری از انواع پیش سازمانده ها یادگیری غیر فعال یا انفعالی روش های تدریس سخنرانی و توضیحی به روش های فعال بدل می شوند. در این روش - روش پیش سازماندهنده - دانش آموزان منفعل نیستند، چون بنا به باور آزوبل، پیش سازماندهنده های ارائه شده از سوی معلمان سبب می شود ذهن یادگیرندگان به تکاپو وادار گردد.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید