صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
روش حل مساله مزایا در این روش شاگردان مطالب را برای نمره یاد نمی گیرند » و به هنكام مواجهه با سأله جدید » توانایی حل آن را دارند که .باتوجه به کمبود وقت در کلاس چند پایه بسیار مقرون به صرفه است اجرای چنین الگوبی نیاز به فضا و امکانات آموزشی مناسب داردکه غالبا مدارس ما خصوصا چند پایه کمترین امکانات .را دارا هستند .تعداد شاكردان در هر كلاس بايد محدود البته در مدارس جند بايه به جاى تعداد تنوع پایه مطرح است

صفحه 4:

صفحه 5:
الف) تعامل بین معلم و دانش آموز (تعامل يك به يك) یکی از دانش آموزان نقش معلم و دیگری نقش یادگیرنده را ایفا می کند. معلم, سوال می پرسد. ارائه تکلیف کرده یا دستورالعملی صادر می کند, یادگیرنده باید به سوال پاسخ داده یا از دستورالعمل پیروی کند؛ سپس نقش ها تعویض می شود و دانش آموزی که نقش معلم را ایفا می ‎iS‏ نقش بادگیرنده را ایفا می کند و دانش آموزی که نقش یادگیرنده را ایفا می كردء نقش معلم را ایفا می کند. اين فن در کلاس های چندپایه کاربرد فراوان دارد. ww

صفحه 6:
تدریس همتا (تدریس همشاگردی) هدف از کابرد فن تدریس همتاء استفاده از دانشش آموز قوی تر برای اعضای ضعیف گروه است. وقتی دانش آموزان به تدریس ببودازندء به يادكيرندكانى برتر تبديل مى شوند . احترام متقابل ؛ اجتماعی شدن و درک و فهم از طریق فعالیت های همیاری و همکاری افزایش می یابد. دانش آموزان از ينکهبتونند مطلبی یا مهارتی را آموزش دهند احساس غرور می کنند. دانش آموزان بايه هاى بالاتر در كلاس مى توانند به دانش آموزان بايه هاى بابين قر تدريس نمايند و بدينوسيله خود نيز بر مطالب .درسی مسلط گردند.البته گاها دانش آموز پایه بلاتر به دنبال سلطه جویی در کلاس پایین تر می باشد

صفحه 7:
یادگیری تیمی در یادگیری تیمی. دانش آموزان به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. پس از آن که گروه های دانش آموزی شکل گرفت. معلم از گروه ها می خواهد برای خود مسئول و منشی انتخاب کنند. مسئول به هدایت گروه می پردازد؛ و منشی گروه. سوال را مى نويسد و نظرات اعضای گروه را ثبت کند. همچنین می تواند به جمع بندی نظرات هم بپردازد. وقتی دانش آموزان به یادگیری تیمی می پردازند. معلم بايد در ميان گروه ها قدم بزند و به صورت خاص به هر یک ازگروه ها کمک کند. ایجاد رقابت بین گروه های همیار می تواند تحریک کننده باشد و در میان آنان ایجاد دوستی کند hy

صفحه 8:
تدریس مستقل اگر بخواهید به صورت مستقل یا انفرادی به هر پایه تدریس کنید از کدام پایه شروع می كنيد ؟ در باسخ به اين سوال بايد كفت كه اگر تدریس را از پایه های بالاتر شروع کنید آنان پس از تدریس می توانند در کنترل دانش آموزان سایر پایه ها به معلم کمک کنند واگرمعلم از روش های دیگری مانندایفای نقش استفاده کند آنان می توانند در ایفای نقش و همچنین تدریس به پایه های پاکین به معلم کمک کنند

صفحه 9:
روش پروژه : محاسن * رابطه نزدیک پایه های بالات با دانش آموزان کوچکتر ونیز رابطه معلم وشاگرد ** يادكيرى عميق وبايدار محدوديت ها: ” اتلاف وقت زياد ” نیازبه امکانات فراوان ومعلمان ماهر

صفحه 10:
اعضای تیم(همیاری) مزاب < فعال نمودن تمام فراکیران > تقویت روحیه همیاری 1 9 1 06 ‎W‏ > آرامش بیشتر كلاس براى تدريس به ساير بايه ها محدودیت 0 محدودیت فضا های گروهی برای چینش گروهی 0_كنترل مشكل كلاس

صفحه 11:
معنى دار كردن درس ۱ كاهش كسالت ناشى از يكنواختى روش تدريس

صفحه 12:
بهترین روش تدریس در کلاس‌های چندپایه کدام است هیچ یک از روشهای تدریس فی‌نفسه خوب یا بد نیستند بلکه نحوه و شرایط استفاده از آن هاست که باعث قوت یا ضعفشان می شود ومعلم باتوجه به شرایط وتوانایی هایش می تواند ترکیبی از روشها را مورد استفاده قرار دهد

صفحه 13:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
49,000 تومان