تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 36 اسلاید لزوما مرز مشخصي بين سيستم هاي اطلاعاتي زیر وجود ندارد. يکپارچگی فرايندها و سيستمهاي سازماني سيستم برنامه ريزي منابع سازمان(ERP) سيستم مديريت زنجيره تامين(SCM) سيستم مديريت روابط با مشتري(CRM) سيستم مديريت دانش(KMS) فرآيندهاي کاري(Business Processes) مجموعه اي از فعاليتها است. به روش سازماندهي، هماهنگ کردن، و متمرکز ساختن کار براي توليد کالا و خدمات ارزشمند اطلاق مي شود. جريانهاي در هم تنيده اي از مواد، اطلاعات، و دانش مي باشد. به روشهاي منحصر به فردي براي هماهنگ کردن کار، اطلاعات، و دانش اطلاق مي شود. فرآيندهاي کاري بين حوزه هاي کارکردي (Cross-Functional Business Processes) از وراي مرزهاي فروش، بازاريابي، ساخت و توليد، تحقيق و توسعه فراتر مي روند. گروهي از کارکنان در حوزه هاي کارکردي مختلف درگير انجام اين نوع از فرآيندها هستند. مثال: فرآيند تکميل سفارش……

mr

صفحه 1:
به نام خدا سیستم های اطلاعات ‎Sopda‏ رویگردهای نوین در سازمان ها وسیستم اطلا حات

صفحه 2:
یکپارچگی فرآیندها لزوما مرز مشخصی بین سیستم های اطلاعلتی زیر وجود ندارد. . یکپارچگی فرایندها و سیستمهای سازمانی * سیستم ‎(ERP) ee os aol‏ * سیستم مدیریت زنجیره تامین(/5)01) * سیستم مدیریت روابط با مشتری(/2130)) سیستم مدیریت دانش(6/5)

صفحه 3:
یکپارچکی فرایندها و سیستمهای سازمانی * فر آیندهای کاری(۳۲0665565 کوم‌صاعباظ) * مجموعه ای از فعالیتها است. * به روش سازماندهیء هماهنگ کردن, و متمرکز ساختن کار برای تولید کالا و خدمات ارزشمند اطلاق می شود. * جریانهای در هم تنیده ای از مواد. اطلاعات» و دانش ما #به روشهای منحصر به فردی برای هماهنگ کردن کار اطلاعات. و دانش اطلاق می شود.

صفحه 4:
یکپارچکی فرایندها و سیستمهای سازمانی * فر آیندهای کاری بین حوزه های کارکردی ‎Cross-Functional Business)‏ ‎(Processes‏ *از ورای مرزهای فروش, بازاریابی. ساخت و تولید. تحقیق و توسعه فراتر می روند. * گروهی از کارکنان در حوزه های کارکردی مختلف درگیر انجام این نوع از فرآیندها هستند. #مثال: فرآیند تکمیل سفارش 4 ۹

صفحه 5:
یکپارچکی فرایندها و سیستمهای سازمانی * فرآیندهای کاری بين حوزه های ‎Cross-Functional) ¢2,5,\5‏ ۲ ‎mess Processes‏ |[ ©6 10 فر آیند انجام سفارش

صفحه 6:
یکپارچکی فرایندها و سیستمهای سازمانی * فرآیندهای کاری بين حوزه های ‎Cross-Functional) <0 55,5‏ ‎(Business Processes‏ 00 Re 09۳ { 055 PUNCTI

صفحه 7:
یکپارچه کردن وظایف و فرآیندها مثل فرآیند تکمیل یک سفارش حسابدا پدار ‎R‏ 4 ‎J‏ ۳ نولي فروس

صفحه 8:
(4¢,L%) Enterprise ‏سیستم های‎ توليد

صفحه 9:
(4¢,L%) Enterprise ‏سیستم های‎ فرآیندهای مالی و حسابداری

صفحه 10:
(4¢,L%) Enterprise ‏سیستم های‎ فرآیندهای فروش و بازاریابی

صفحه 11:
(4¢,L%) Enterprise ‏سیستم های‎ اسان

صفحه 12:
سیستم های ‎Enterprise‏ (يكيارجه) به عنوان مثالی از این سیستم ها ‎a‏ ~ فرض كنيد در مرکز فروش ایران یک سفارش می رسد. داده های اطلاعاتی مربوط به این سفارش در کل سازمان و فرآیندها به طور اتوماتیک جریان پیدا می کند و هر شخص و یا واحدی که نیاز باشد آن داده ها را دریافت کند. می تواند دریافت کند و پردازش های لازم را انجام دهد. شرکت موجود در هنگ کنگ سفارش را دریافت کرده و شروع به تولید مى كند. سازمان می تولند به صورت 0۲۱-1106 بيشرفت توليد را بررسى كرده و زمانبندى ارسال را انجام دهد. واحد خريد و انبارها نيز مى تولند اطلاعات سفارش را دريافت كرده و شروع به بررسی موجودی و انجام سفارش کند. 12

صفحه 13:
سیستم های ‎Enterprise‏ )42,48( ۷ سیستم های ۱6۲۵۲156 اطلاعات تولید را جایی ذخیره می کنند که در بخش های پشتیبانی و خدمات فروش مشتریان» خود مشتری و یا کارمند مربوطه می تولند در هر لحظه ای به طور 00۳۱-۱6 پیشرفت تولید و مراحل توليد وا ید ۴ داده های فروش و تولید به روز درآمده به طور اتومانیک به واحد حسابداری جریان می پلبد و همینطور سیستم اطلاعات پرسنلی را جهت محاسبه حقوق و دستمزد به طور اتوماتیک منتقل می کند ۷ سیستم همینطور می تولند هر یک از محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد حساب های مللی و جریان نقدی و ... رابه صورت مجدد انجام دهد. 13 2

صفحه 14:
سیستم های ۲6۲۵۲56] (یکپار چه) * سیستمهای ۴۲۱۲6۵۲0۲156 از چند فرآیند کلیدی در سازمان, داده ها را جمع آوری کرده وبه گونه ای ذخیره می کند تا سایر ]ادها رحس هاى سا 5 نها استفاده جد حك 2322م 2 ‎tp‏ ‏14 چسسه_ارتباط اطلاعاتی

صفحه 15:
سیستم های ۱6۲۲56] (یکیارچه) * مزایای سیستمهای ۶۲۱۲۲۵۲/56 # کل سازمان به یک سازمان یکپارچه تبدیل می شود. * فرآیندهای مدیریت در سازمان به صورت تخصصی پشتیبانی ‎SU ee‏ * یک زیرساخت یکپارچه فن آوری در کل سازمان ایجاد می شود. 4 کل فرآیندهای سازمان با کارایی بسیار بالا و با رویکرد مشتری گرایی انجام می شوند. 13

صفحه 16:
سیستم های ۲6۲۵۲56] (یکپار چه) * چالش های سیستمهای ۶۲۱۲6۲۵۲156 * پیاده سازی ن به علت تغییرات زياد در فرآیندها و عملیات سار مشکل است. "" نیاز به سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری یکپارچه داشته و در نتیجه سرمایه گذاری بالا و زمان زیادی را طلب می نماید. * باعث تمرکز در عملیات و تصمیم گیری می گردد که شاید ‎٩‏ و از ازمانها مناسب نباشد. 16

صفحه 17:

صفحه 18:
مشاركت كنندكان در توسعه یک سیستم اطلاعاتی (System Owners) = ‏مالکان‎ 7 ‎oot at, 6‏ ۳ توسعه سیستم» عملیاتی کردن و نگهداری و پشتیبانی ن را به عهده ‎ae‏ ‎ ‏. کاربران سیستم ‎(System users)‏ اشخاصى كه در كارهاى روزمره أز سيستم اطلاعلتى استفاده مى كنند و يا از آن لثر می پذیرند. لین افراد می توانند کارکنان. مدیران. مشتریان یا ارباب رجوع یا افراد و گروه هایی باشند که از خدمات سیستم بهره .مند می شوند کاربران از نظر تخصص و تجربه؟ ‎18

صفحه 19:
مشاركت كنندكان در توسعه یک سیستم اطلاعاتی ۴ تحلیل گران سیستم ‎(System analysts)‏ تحلیل گران اولین گروهی هستند که با سازمان وکاربران در تماس قرار گرفته و ضرورت طیاحی سیستم را جهت پیشبرد امداف سازمان 0م لین اشخاص. مشکلات. فرصت های بهبود نیازمندی های سازمان را ‎CE‏ تعیین کنند که چگونه می توان با تعامل پرسنل. داده هاء پردازش ها و فن آوری اطلاعات بهبود سازمان را رقم زد. در واقع سیستم های اطلاعاتی موردنیاز برای بهبود سازمان را تعربف می «کنند. (چه سیستم اطلاعاتی موردنیاز است؟)

صفحه 20:
مشاركت كنندكان در توسعه یک سیستم اطلاعاتی (System designers) ‏طراحان سیستم‎ * اشخاصی که با توجه به نیازمندی های کاربران و محدودیت های سازمان راهکار سیستمی ارائه می کند. طراح سیستم حلقه ارتباطی بین تحلیل گر و برنامه نویس است. (Software Programmer) 5 «t,™ مسئولیت تبدیل طرح تفصیلی سیستم را به برنامه نرم افزاری به عهده دارد. 20

صفحه 21:
فرآیند آغاز توسعه سیستم اطلاعاتی صرف نظر از اينکه نرم افزار موردتقاضا از طریق واحد سیستم اطلاعات سازمان تهیه و یا از طریق نرم افزارهای آماده در بازار تأمین شود فرآیند کلی, هار۳ ۳۳۹۳ زیر خواهد بود: dnitiation) -+vs™ "! توسعه و طراحى ‎(Development)‏ "! اجرا و به ‎(implementation) ¢ .5\s‏ (Operation & maintenance) ¢<)4s ® 21

صفحه 22:
فرآیند آغاز توسعه سیستم اطلاعاتی صرف نظر از اينکه نرم افزار موردتقاضا از طریق واحد سیستم اطلاعات سازمان تهیه و یا از طریق نرم افزارهای آماده در بازار تأمین شود فرآیند کلی, هار۳ ۳۳۹۳ زیر خواهد بود: dnitiation) -+vs™ "! توسعه و طراحى ‎(Development)‏ "! اجرا و به ‎(implementation) ¢ .5\s‏ (Operation & maintenance) ¢<)4s ® 22

صفحه 23:
فاز شناخت معمولا لین مرحله با تعریف مسئله یا مشکل آغاز می شود. ‎ee‏ ات فرآیند انجا

صفحه 24:
فاز شناخت مواردی که در مرحله شناخت باید مدنظر قرار * آیا توافقی بر اهداف و مقاصد ۲ دارد؟ " آيا نيازها واة

صفحه 25:
نیازمندی های مرتبط با سیستم جدید * نبازمندی های وظیفه ای: شامل فعالیت ها و خدملتی است که سیستم باید ارائه دهد. این نیازمندی ها بر اساس شناخت سیستم موجود و مشکلات و نیازهای اعلام شده توسط کاربران سیستم تعدیلاتی که در خصوص وظایف سیستم لازم است مشخص می شود. * نیازمندی های غیروظیفه ای: شامل سایر مشخصه ماه ویژگی ها و محدودیت هایی است که برای یک سیستم رضایت بخش تعریف می شود. نیازمندی های عملکردی, اطلاعلتی. اقتصادی کنترلی و ایمنی سیستم. کارایی و نیازمندی های خدماتی از ان جمله اند. 25 =

صفحه 26:
و شامل ایجاد مستنداتی است که : اطلاعاتی را تشریح می کندد أ ‎L_‏ ‎i‏

صفحه 27:
فاز توسعه ‎ee‏ توسعه باید مدنر ترا كين

صفحه 28:
مقاومت های کارکنان در بکارگیری سیستم و 2 ش لن از سوی کاربران و مقایسه لن با ‎ae tle ge gs‏ استقرار را با مانع موجه کند.

صفحه 29:

صفحه 30:
فاز بکارگیری و نگهداری این مرحله شامل بگارگیری سیستم از سوی کاربران و تلاش در جهت عملیاتی نگهداشتن آن می باشد. غالباً اهميت اين مرحله از توسعه نادیده کافت ۳۳ مواردی که در مرحله نگهداری باید مدنظر قرار گیرد: آیا عملکرد سیستم می تولند در سطح قابل قبولی ارائه و بر اساس نیاز بهنگام شود؟ آیا قادریم مشکلات حین عملیات را به موقع رفع نماییم؟ 30

صفحه 31:
سیکل توسعه سیستم و ارتباط بین مراحل تعیین مشکل یا نیاز و نحوه پاسخگویی سیستم اطلاعات به مسئله شناعت بکارگیری سیستم در محیط = 7a ‏اتاد‎ 008 L_ Jian 5 ‏نگهداری‎ و نیاز به اصلاحات

صفحه 32:
فاز شناخت پذیرش - عدم پذیرش پروژه ايجاد مكائيزه کنترل کب هانگی5ا/۱

صفحه 33:

صفحه 34:
کمته هماهنگی ‎MIS‏ فاز طراحی رد با تأید پیده سازی سیستم

صفحه 35:
فاز پیاده سازی متخصص مدير ‎MIS Sala cas‏ طرح پیاده سازی 1 ‎goals vl‏ 2 ‎Jas‏ ‏آموزش به کاربر ان > آگذار به سیستم جدید (5۷5۲6۲۳ ۱6۷۸۷ ۱06 ۵۷۵۲ایت) .8

صفحه 36:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان