سایرتحقیق و پژوهش

زبان شناسی پایه

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 31 اسلاید

moeinalizadeh6974

صفحه 1:

صفحه 2:
منشاء‌های زبان * نظریه پردازی های زیادی راجع به منشاء زبان انسانی صورت گرفته است و علت آن را می‌توان نداشتن هیچ گواهی يا دست ساخته ی بشری که مرتبط با گفتار اسلاف دور ما پاشند.و ‎lod‏ بگویند كة ربان هر مراحل'اوليهبجكوثة به وچود: آمنه اشفا سق:

صفحه 3:

صفحه 4:
* منشاء الهی: « بعضی از دانشمندان معتقدند که اگر انسانها زبان را از هیچ انسان دیگری نیاموزد بعد از مدتی با زبان اصلی خدادادی شروع به تکلم می نمایند. اما به جز در مواردی نادر و انگشت‌شمار آزمایشات این نظریه را تایید نکردند و کودکلنی که تا ۲ سالگی از هیچ انسانی زبان را نیاموخته بودند. عملاً به هیچ زبانی تکلم نمی کردند. * منشاء صدای طبیعی: <* دیدگاه کاملاً متفاوت دیگری وجود دارد که اساس پیدایش زبان انسان را صداهای طبيعى مىداند »اين حقيقت كه تمامى زبان های جدید دارای واه هایی هستند که ظاهراًتلفظ آنها بازتاب صداهای طبیعی هستند .می تولند لین نظريه را تاييد كند اين دیدگاه را در زبان انگلیسی نظریه به۷۷۵۷۷ 00۷۷ می نامند و کلماتی که شبیه اصواتی هستند که در طبیعت وجود دارند را نام آوا می نامند.

صفحه 5:
* منشاء تعامل اجتماعی: ۶ لين نظریه 00 ۷0_16 نامیده می شود و در آن لین باور وجود دارد که اصوات تولید شده توسط اشخاصی که فعالیت جسمی انجام میدهند. میتواند منشاء زبان انسان باشد به ویثه وقتی که آن فعالیت های جسمانی مستلزم لین باشد که افراد مختلفی در آن ها دخیل باشند. * منشاء سازگاری جسمانی: * لین نظریه بیان می‌دارد که ویژگی های جسمی انسان می تولند منشاء زبان انسان باشد. ویژگی های فیزیکی از جمله فرم دندان ها و لبها و دهان, حنجره و حلق انسان؛ جوری از دیگر موجودات متملیز است که لین مزیت فوق‌العاده. یعنی قدرت اضافی صوتی را به او داده است تا بتواند تکلم کند .

صفحه 6:
منشاء ابزار سازی: | * اين نظريه بر این باور است که استفاده انسان از دست برای برقراری ارتباط با انسانهای دیگره قبل از ایجاد گفتار به وجود آمده است. “” منشاء ونتیکی: “" فرزندان انسان با استعداد خاص برای یادگیری زبان به دنیا می‌آید. این استعداد فطری است و هیچ جاندار دیگری آن را ندارد و وابسته به یک گونه خاص زبان نیست > > زبان حیوانات و زبان انسان: _برقراری ارتباط: ‎P‏ انسان و حیوانات در شرایطی خاص و به طور عمدی میتوانند با یکدیگر ارتباط پرقرار کنند.

صفحه 7:
ویژگی زبان انسان ۴ ۱ جابجایی: > انسانها می‌تولند به زمان گذشته و زمان آینده اشاره كند. اين ویژگی زبان انسان را جلبه جایی می‌گوید. زنبورها نیز برای برقراری ارتباط دارای اين ویژگی * ۲ )اختیاری بودن: “ معمولاً چنین است که ارتباط طبیعی بین صورت زبلنی و معنای آن وجود ندارد و اين ارتباط کاملاً اختیاری است. * ۲ خلاقیت: < انسان ها مستمراً در حال خلق عبارات و گفته های جدید. از طریق بکارگیری منابع زبانی خودشان هستندء تا اشیاء و شرلیط جدید را توصیف نملید این ویژگی را خلاقیت می نامند؛ و به این حقیقت مرتبط است که تعداد احتمالی گفته ها در زبان بشری نامحدود است.

صفحه 8:

صفحه 9:
* فا انتقال فرهنگی: * ما زبان را در یک جامعه فرهنگی همراه با متکلمین دیگر آن جامعه فرا مىكيريم و نه از ژن‌های والدین مان. لین فرایند که در آن زبان از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌شود تحت عنوان انتقال فرهنگی توصیف می‌شود . “7 #ادوكانكى: “ زبان انسان به طور همزمان در دو سطح یا لایه ساز: دوگانگی يا (تولید مضاعف) می نامند. “! #اصحبت كردن با حیوانات: > يافته است ؛اين ویژگی را برشین از موادم من ربختا زد کف رمات اكه :مانبااحيوانات.سحيك من كنيم» آنه ‎Egon‏ ‏های ما را می‌فهمند و کاری که می خواهیم انجام می‌دهند.

صفحه 10:
اصوات زبان ١)آوا‏ شناسى: مطالعه عام بات اصوات گفتاری را آواشناسی می‌گویند.دو نوع آواشناسی وجود دارد :۱-آواشناسی تولیدی : مطالعه نحوه تولید اصوات گفتاری ۲- آواشناسی آکوستیکی:که به ویژگی‌های فیزیکی گفتار به عنوان امواج صوتی در فضا می پردازد. اصوات واکدار و بیواک : _اصوات واکدار: اصواتی که برای تولید آنهاء ترلوا ها جدا از هم باشند و هوای آمده از ریه ها بدون ملنع از بین آنها عبور کند را از لصوات واکداره می نامند. _اصوات بی واک:اصواتی که برای تولید آنها. تاراوها به هم چسبیده باشندهوای بیرون آمده از ريدها مكرراً آنها را از هم باز می‌کند تا از بین آنها عبور کند و در درجه آن نوعی ارتعاش حاصل می‌شود.که به آن اصوات بیواک می گویند . جایگاه تولید:» اصوات دولبی: اينها اصواتی هستند که با استفاده از دو لب بالا و پایین تولید می‌شوند. #اصوات لبی‌دندانی تاينها از اصواتی هستند که با دندانهای بالا و لب پا #اصوات دندانی: اینها اصواتی هستند که با قرار دادن نوک زبان در پشت دندان‌های بالا تولید می‌شوند . ن تولید می شوند.

صفحه 11:
* #اصوات لثوی: * اینها اصواتی هستند که با تماس قسمت جلوی زبان با برآمدگی پشت دندان‌های بالا تولید می‌شوند . * #اصوات کامی: “ اصواتی که با زبان و کامل تولید می‌شوند ‎dy‏ اصطلاحاً كامى مى نامند. * #اصوات نرم کامی: ۶ اصواتی که با تماس عقب زمان با نرم کام تولید می شوند را اثبات نرم کامی می‌نامند.

صفحه 12:
Sa Fay Yu glass

صفحه 13:
* #اصوات چاکنامی: * یک صوت وجود دارد که بدون کاربرد فعال زبان و قسمت‌های دیگر دهان تولید مى شودءاين صوت معمولا به عنوان صوت چاک نامی بیواک .تعریف می شود. * ۲ اصوات از لحاظ شیوه تولید: : ‏#اصوات انسدادی‎ P ۶ اصوات همخوانی که از انسداد جریان هوا سپس وهش سریع جریان هوا منتج می‌شوند را اثصوات انسدادی می‌گویند. * #اصوات سایشی: * اصواتی که در جریان انسداد جریان هوا و عبور هوا از یک معبر بسیار باریک. به صورت سایشی تولید می‌شوند را اصوات سایشی می‌گویند.

صفحه 14:
* * اصوات انسدادی سایشی: گر انسداه گوتاه جرياق هوا راجا ‎bus ue,‏ معدود توام کنید بکه سایش نسبی حاضل, نود اضوات به وچوة آمفمرا اصوات انسدافي ساپفین می: تامشف: ۴ # اصوات خیشومی: ‎٠“‏ وقتى براى توليد اصوات, نرم كام پایین می آید و جریان هوا از طریق بینی خارج ميشوده ‏اصوات خیشومی به وجود می می| ‎ ‏< * اصوات روان : ‏* اصواتی که با خارج کردن جریان هوا از دو طرف زبان, هنگامی که نوک زبان با وسط برآمدگی پشت دندان‌های بالا در تماس است. بوجود می‌آیند اصوات روان نامیده می‌شوند. ‎

صفحه 15:
: ‏اصوات لغزنده‎ * PP ‎P‏ این اثبات معمولاً با حرکت زبان از حالتی به حللت دیگر که مربوط به صدای واکه مجاور باشذ, ایجاد مین‌شوند و بعضی اوقات آنها را نیم واکه می نامند. ‏<< عند واکه ها: ‏در تولید اضوات واکه آی جزیان هوا نسبتا آزاد و بدون مانع است .عموما تمام اصوات واکه ای واکدار هستند. ‏* #۲ دو آوایی ها: ‎٠“‏ افزون بر اصوات واحد واکه ای مکرراً اصواتی را بیان می کنیم که شامل ترکیبی از دو صوت واکه ای است که به آنها اصوات دو آوایی می گوییم.

صفحه 16:
الگوهای آواشناسی زبان اسبى :واج شناسى اساسا توصيف نظام ها و الکوهای اصوات گفتاری در یک زیان است. از اصوات تمایز دهنده معنا در زیان,واج تامیده ميشود. اجکونهقبلا مشخص شد که اگر چه واج واحد انتاعی ی نوعی صوت (در ذهن) استولی گونه های بسیار مختلفی از آن صوت در گفتار تولید در عمل( در دهان)می تولند وجود داشته باشد. می‌توانیم لین گونه های مختلف را آوا به نامیم. آواها واحد های آولیی هستند و در داخل ند وقتی گرومی از أواها كوناكون داريم كه همكى أنها كونه هايى از یک واژه هستند. يسوند "كونه "را به آن اضافه مى كنيم و آنها را واژگنه آآن اواج می نامیم. کمینه و مجموعه کنینه: واجی در یک زبان را می‌توان از طریق جفت های کمینه یا مجموعه‌ای کمینه کلمات مشخص کرد.وقتی جه از لحاظ صورت یکسانند و فقط به خاطر یک واج در تقابل هستند و آن واچ هم در همان محل قبلی می آید. در آن صورت این دو کلمه را | كمينه مئناميم. وقتى كروهى از كلمات را بتون در نظر گرفت که هر یک با ديكرى به واسطه يك واج متفاوتااست در ن صورت یک هر جا دارای یک صورت واکه ای است. از لحاظ فنی,عناصر اصلی هجاء آغزه(یک یا بیش از یک همخوان)و قافیه هستند. قافیه شامل یک ب که به عنوان هسته عمل می کند و می تواند همخوان یا همخوان‌هایی پس از آن وجود داشته باشند. که پایانه نامیده می شوند. همخوانیتباهم آیی چند همخوان را خوشه همخوانی می نامند. زدن‌فرایندی که به واسطه آن تولید یک صوت.تقریباً مصادف با صوت بعدی می شود راء هم "مخرج بودن"می نامند. ‎al 2 os ety coe wale ain‏ و مختصه اى ازيك واحد صوتى. توسط واحد صوتى ديكر كرفته بيا "كي" حاصل می‌شود .که آن را "همگون سازی" می نامند.

صفحه 17:
واژه سازی « #ريشه شناسی: مطالعه منشا و تاریخچه واژه ره ريشه شناسی آن واژه می‌نامند. < #ابداع(واژهدیکی از فرایندهای واژه شناسی که خیلی هم رایج نیست. ابداع واژه نام دارد به این معنی که . واژه های کاملاً جدیدی را خلق کنیم. ‎٠“‏ #قرض گیری واه‌قرض گیری واه به لين معنی است که واژه های را از زبان های دیگر به ‏عاریت بگیریم. ‏۶ #ترکیب‌فرایند اتصال به هم دو يا جند واه راء براى توليد يك تكواء در اصطلاح فنى تركيب مى كويند. ‏* #آزميزش:تركيب دو صورت مجزا براى توليد تكواز جديد را آميزش مى نامد ‎ ‏كرفتن اول يك وازه و اتصال آن به انتهاى وازه ديكر صورت مى يذيرد. ‎ ‎

صفحه 18:
> اشتقاق پسروندر لین فرایند" تقلیلی " .نوعا یک واه با یک مقوله دستوری (معمولاً اسم) کوتاه می‌شود .تا یک کلمه با مقوله دستوری دیگر (معمولاً فعل) ساخته شود. ۶ #تغيير مقوله: ‎“sual ge "alias‏ #اوندهاد در نقش یک وائّه بدون هرگونه کاهشی در وایّه راه عموما ‎PP‏ #*پیشوند:برخی از وندها که به اول واژه متصل می‌شوند ,پیشوند نام دارند. “7 * پسوند بوندهایی که به انتهای واژه متصل می شوند .پسوند تامیده می‌شوند. ‏۶ * میانوند :نوع سومی از وندها وجود دارند که در میان دو بخش وایّه مى آیند.و به آنها میانوند می گویند.

صفحه 19:
cow Lid ‏واژه‎ یک واحد کمینه معنایی یا نقش دستوری را تکواژ می گویند. آزاد:تكوازى است كه مى تواند به طور مستقل و به منزله یک واژه واحد بیاید. * تکواژ مقید:تکواژ مقید.‌صورتی است که نمی‌تولند به تنهایی و به طور مستقل بیاید و نوعا به صورت دیگره می چسبد. تکواز واژ گلنی و تکواژ نقش نما:تکواژهای آزاد دو دسته‌اند: دسته اول مجموعه معمولی اسم ها صفت ها و )افعال که تکواژ وازگلنی نامیده می شهند .و دسته دوم شامل کلمات نقش نما در زبان هستند. یعنی حرف حرف اضافه ,حرف تعریف و ضمایر که با آنها تک واژه نقش نما می گویند. ژ اشتقاقی وتصریفی:تکواژهلیی که برای ساخت واه جدید در یک زبان استفاده نمی شهند بلکه برای دادن وجوه نقش دستوری یک واژه به كار می‌روند را تکواژ تصریفی می نامند. ور زبان:فرايند توصيف ساخت عبارت و جملات به نحوی که توجیه گر تمامی توللی های دستوری باشد و همچنین توالی های غیر دستوری را مجاز نداند یک تعریف از دستور زبان است .

صفحه 20:
* 7 اجزای کلام: « * اسم‌نوایه ای است که برای اشاره به انسان» شی .موجودات: مکان» کیفیت؛ پدیده و ‎ae‏ ۲ ا تماد ‎Mod‏ مفاهیم انتزاعی به کار می‌رود. به نوعی که انگار تمامی آنها چیز wit" اژه‌ای است که با اسم به کار می رود تا آن گروه اسمی را بسازد» که آن" چیز "را طبقه بندی کند. “7 #صفت‌واژه‌ای است که نوعاً با اسم می آید تا اطلاعات بیشتری را درباره چیزهای مورد عطف بدست دهد. < *«قیدنواه ای است که, نوعا با فمل می آید و اطلاعات بیشتری را راجع به اعمال» حالات و وقایع به دست می دهد. ‎P‏ #حرف اضافه‌وژه‌ای است که با اسم در عبارات می آید و اطلاعاتی درباره زمان .مکان؛ ارتباط های دیگر .که در اعمال و چیزها وجود دارده می دهد.

صفحه 21:
#ضمیرنواژه‌ای است که به جای گروه اسمی به کار می‌رود و نوعا به انسان و چیزهلیی که از قبل مشخص است ,عطف دارد. #حرف ربطنواژه ای است که برای ایجاد ارتباط و نشان دادن ارتباط بين وقايع بكار می رود . #تطلبق دستوری:تحلیل سنتی دستورزبان افزون بر اصطلاحات به کار برده شده برای اجزای کلام تعدادی از مقولات دیگر از قبیل شماره شخص,. زمان وجه و جنسیت را مشخص می \ سازد. اين مقولات را می‌توان به تنهایی و در انزوا تعریف کرد. ولی نقش آنها در توصیف ساخت ۱ زبان زمانی روشن‌تر می‌شود که آنها را از لحاظ تطابق دستوری در نظر بگیریم. | #6 # مقوله شمار: به این معنی که آیا آن اسم مفرد است یا جمع . * مقوله شخص كه تمايز بين اول شخص. دوم شخص و سوم شخص را مشخص می‌کند. “ل «مقوله زمان:صورت فعل باید از لحاظ مقوله زمان نیز توصیف شود. * * وجه معلوم » وجه مجهول ( #جنسیت طبیعی:که عمدتاً برگرفته از تمایز زیست شناسی بین موجودات نر و ماده است.

صفحه 22:
سيت كستوره وجيت دستورى ير اساسن توع اسع (مذكرورموتت )ست وإواسيه به جسييت طبيعى تست رويكرد توصيفى: تحلیل گران زبان نمونه‌هایی از زبان را که می خواستند مورد مطالعه قرار دهند. كرد آوردند و ی در توصیف ساخت های باقاعده و منظم ن زبان به نحوی کردند که به کار برودنه بر حسب لین که چگونه باپد به کار برود. این رویکرد را رویکرد توصیفی می تامند . # تحلیل ساختاری: بررسی و مطالعه توزیع صورت ها در یک زبان را تحلیل ساختاری می نامند. ‎ew Leo 8‏ نورد استفادة ذر ین رویکزدینه نوی طراجی هندة تا تشان. دهد که چگوته نبازة ای کوچک در جملات پهلوی هم می‌آیند تا سازه های بزرگتر را بسازند. ‏انحو: بررسی روی ساخت و ترتیب اجزای یک جمله را نحوه می نامند. اگر قواعدی برای خلق جملات ‎ ‎ ‎ ‏. أبهام ساختى به وجود مى آید. ‏ارقواعد دستور زبان ‎ab‏ ویژگی مهم تکرار را داشته باشند. قواعد تكرارى( كه به هر تعدادى قابل تكرار ند )ابن تواابى را دارند كه بيش از يك بار در توليد يك ساخت اعمال شوقد. ‏ودار درختى _قواعد ساخت وازه اى _قواعد وازكانى _قواعد جابجايى_بركشت به تكرار_كروه متممى

صفحه 23:
یلیم ‎shes all‏ واژه ها و عبارات و جملات را معناشناسی می نامند. منا_معناى مفهومى:آن مولفه هاى معنايى بايه و اصلى را در بر مىكيرد كهبا كاربرد تحتاللفظى و حقيقى يك واژهمنتقل می‌شود. ‏,مغناى متداعى:وقتى عبارات براى توصيف يك مفهوم به كار مى روند معناى خاصى را تداعى مىكند؛ ولى لين معنا بخشى از معناى متداعی به عنوان بخشی از ‎cline‏ مفهومى اين عبارت نيست. ‎ ‏شوند ,آنها را واژه‌های هم‌آوایی می نامند. ‏های هم لفظنوقتی یک واژه (نوشتاری یا گفتاری)دارای دو یا چندمعنای متفاوت باشد.آنهارا واژه های هم لفظ می نامیم. ‏بوقتی به دو یا چند وایّه برخورد کنیم که شکل یکسان و معانی به هم وابسته دارندبه این پدیده از لحاظ قد میگویند. ‏ارت است از استفاده یک واژه برای عطف به واژه ‎

صفحه 24:
مطالعه رابطه بین زبان و مقز را اعصاب شناسی زبان می‌نامند. # نواحی زبان در مغز : ۱-ناحیه بروکا: قشر گفتاری قدامی یا ناحیه بروکا که آسیب به لین ناحیه خاص در مفز باعث مشکل بسیاری در تولید گفتار “| ۲- ناحیه ورنیکه :قشرگفتاری خلفی یا ناحیه ورنیکه که آسیب به این قسمت از مفز منجر به اشکال در درک گفثار می‌شود . ۴-راه کمانی: حرکتی .ناحیه که عموماً حرکات ماهیچه ها را کنترل می‌کند . راه کمانی .دسته ای از زشته های عصبی است که نقش ارتباط پین نواحی ورنیکه و بروکا را دارد:

صفحه 25:

صفحه 26:
پادگیری زبان دوم | گیری ویادگیری:اصطلاح فراگیری, برای عطف به تکامل تدریجی تولنایی زبانی به واسطه بکارگیری لّن زبان به صورت یبی در موقعیتهای ارتباطی با دیگرانی که ّن زبان را بلد هستند نبه کار می‌رود؛ هلی اصطلاح یادگیری به فرآیند خوداگاه جمع‌آوری دلنش بخش های زبلنی از قبیل واژگان و دستور یک زبان. اطلاق می‌شود؛ که عموما در یک محیط آموزشی حادث می‌شود. #| روش دستور زبان_ ترجمه‌:هدف یادگیری در این روش را فهرست واژگانی و مجموعه‌ای از قواعد دستوری. بیان ‎est‏ می‌کنند ,حفظ کردن مد نظر است و زبان نوشتاری مورد تاکید لست. این روش ريشه در آموزش سنتی زبان لاتين دارد. | * روش شنیداری _گفتاری‌لین روش های ارائه نظام‌مند ساخت‌های زبان دوم. از ساده به سخت. به صورت تمرین های شفاهی است که زبان آموزان بایدآنها را تکرار کند . رویکردهای ارتباطی‌تاین روش تا حدودی واکنشی است و در اين روش نقش های رت‌های زبا ‎٠‏ مورد تاکید قرار می‌گیرد و نه ‎ ‏درون داد و برون داد: اصطلاح درون داد در فرلگیری زبان اول برای توصیف زبلنی به کار می‌رود که زبان آموز در معرض آن رارامى كيرد.و برون داد.به عواملى كه از مطراف بر روى يادكيرى بهتر زبان دوم تاثير ميكذارند. مانند حل تمرينات زياد وتقايل ان آموزان ‎٠‏ اطلاق ميشود. ‏ارتباطی:توانش ارتباطی را می‌توان به عنوان توانایی کلی در کاربرد صحیح. مناسب و لنعطاف پذیر زبان تعریف ستوری: که خاوی کاربرد صحیح و دقیق واژه ها و ساخت هاست. ‎

صفحه 27:
جامعه شناختی: > > eater yh IS li : ‏توانش راهبردی‎ _ ۲ لین توانش همان توانلیی برای ساختن پیام به صورت موثر و استفاده از راهبردها برای خنثی کردن مشكلات است. “7 3 نوشتار (-خط): ‎٠“‏ می توان نوشتار رابه عنوان نمایش نمادین زبان از طریق به کارگیری نشانه‌های گرافیکی تعريف ‎as‏ ‎P‏ * تصویر نگاره ‏* برخی از تصاویر به صورت پایدار برای نمایاندن انگاره‌های خاصی به کار می‌رود. لین محصول را به عنوان صورتی از نوشتار تصویری یا تصویر نگار می توان توصیف کرد. ‎P‏ * انديشه نگار: ‏بیان مفاهیم انتزاعی به صورت تصویری را اندیشه نگار می نامند.

صفحه 28:
۶ * نوشتار هجلیی‌توقتی یک نظام نوشتاری مجموعه‌ای از علایم رابه کار می برد که هر یک تمایانگر لفظ یک هجا اس آنترا نوشتار هجایی می نامند. “7 * نوشتار الفبایی: الفبا در اثر مجموعه‌ای از نمادهای نوشتاری است که هر یک نمایانگر یک سوت متفرد: وواحد استت: ‎٠“‏ 6 زبان و كونه ى اجتماعی: ‏“ # جامعه زبلنى:شامل كروهى از مردم است كه از مجموعه هنجارها و توقعات يكسانى در كاربرد زبان بهره مى جويند. ‎dace a ٠“‏ شناسى زبان:اصطلاح جامعه شناسى زبانء براى بررسى ارتباط بين زبان و جامعه به كار مى رود. ‎. ‏گویش های اجتماعی:عمدتا معطوف به مطالعه گفتارمتکلمین در شهرها می باشد‎ # P ‎

صفحه 29:
stat Sa P مشخص ترین فرق در سبک گفتار بین کاربرد رسمی و غیر رسمی زبان وجود دارد. ۴ # سبک گردانی: ۶ تغيير از يك سبك كفتار به سبك ديكر توسط یک فرد را سبک گردانی میگویند. “« * تطبیق گفتار: * منظور از آن توائایی ما در تعدیل گفته‌های خود بر حسب سبک گفتاری شخص یا اشخاصی است که با آنها صحبت می‌کنیم . “ » همكرايى : “« مى توان لّن سبك كفتارى را اتخاذ كرد كه سعى در كاهش فاصله اجتماعى دارد و آنرا همكرايى مى نامند. در نتيجه صورت هايى را به كار برد كه شبيه به صورت هاى مورد استفاده شخصی است که با او صحبت می‌کنیم.

صفحه 30:
> * سبک واگرایی: < وقتی یک سبک گفتاری برای تاکید بر فاصله اجتماعی بین متکلمین به کار می‌رود , اين عمل را واگرایی می گویند. * *زبان حرفه ای : ۶ زیان حرفه‌ای:در واقع وازگان افتن*حاضن است که :در جوره؛ جامن: شغلل يا ‎liaise‏ ‏کاربرد دارد: * *زبان عامیانه : * زبان عامیانه یا گفتار محاوره‌ای به واژه‌ها یا عباراتی اطلاق می شود که به جای واژه‌ها و عبارات روزمره در میان متکلمان جوان و گروه‌های دیگری که دارای علایق اجتماعی خاص هستند. به کار می رود. ۴ * واژه یا عبارت تابو: > واژه‌ها و عباراتتانو موازوف هنستند که مزدم بت به دلایل مدهبی: ارب ‎io lady‏ ‎eos‏ از کاربزد نها اجعانبمن کند:

صفحه 31:
پایان با تشکر از همراهی شما عزيزان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان