کسب و کاراقتصاد و مالیعلوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

زنجیره تامین به عنوان سیستم های فعالیت

صفحه 1:
فصل هفتم زنجیره تامین به عنوان سیستم های فعالیت محمد حسين بابابى استاد راهنما : دكتر تيمورى

صفحه 2:
چالش های زنجیره تامین» پنج وظیفه برای مدیریت © در لین بخش, با برخی روش های بهبود عملکرد زنجیره های تامین آشنا می ‎٩‏ در لثر گسترش دنیای رقابتی. مدیران زنجیره با پنج چللش روبرو هستند که در قالب پنج وظیفه مدیران شرح داده خواهد شد:

صفحه 3:
وظایف مدب طراحی زنجیره تامین به منظور کسب مزیت استراتژیک پیاده سازی روابط مشارکتی تحمیل شراکت های زنجیره تامین مدیریت اطلاعات يره تامين ژنخیره تامین زتمنن هرينة تمامى اين وظايف از نيازمندى هاى استراتزيك تبعيت مى كنند. جكونكى طراحى يك استراتزى كه تعريف كننده پروژه های اچرایی زنجیره باشد.

صفحه 4:
موارد مرتبط با وظیفه | © چارچوبی برای بوجود آوردن مزیتی پایدار 0 تطبیق زنجیره های تامین با انواع محصولات ‎٩‏ روش هلیی برای هماهنگ ساختن توسعه محصولات جدید و مدیریت زنجیره تامین امین ‏2 کاربرد یک ابزار تحلیلی (0۳]0)) در طراحی زنجیره تامین

صفحه 5:
مقدمه © _- (شعار تبلیغاتی شرکت دوج) ‎panee‏ ‎٩‏ هدف از این فصل : رسیدن به زنجیره تامینی که موجب بهبود موقعیت رقابتی شود. ‎٩‏ با توجه به وجود نهادهای مختلف در هر زنجیره تامین. معمولا سازگاری کمی میان اهداف تشکیل دهندگان زنجیره دیده می شود. ‎

صفحه 6:
‎٩‏ مایکل پورتر : بهترین نیروی دفاعی زنجیره در برابر فشارهای رقابتی را فعاليت ها و فرآيند ‎wuls (2 (Linked Activity) a> US, gle‏ ‎٩‏ اين فعاليت های مرتبط با هم سیستم فعالیت نامیده می شوند. © در هر بازار افزایش عملکردها تتها یه کاهش هزینه بستگی ندارد زیا: © رقبا به سادگی نوآوری های ایجاد شده در عرصه کاهش هزینه را تقلید کنند. ‏امکان الگوبرداری از فن آوری های جدید

صفحه 7:
© اما امکان الگوبرداری از فعالیت های یکپارچه و منسجم بسیار سخت است و لین امر آسیب ناپذیر بودن زنجیره را تضمین می کند. © زيرا همانطور که ذکر شد. آرمان اصلی زنجیره تامین موفقیت در رقلبت است.

صفحه 8:
Case Study JAcme)

صفحه 9:
مطالعه موردی ‎٩‏ تشریح چگونگی ایجاد یک سیستم فعالیت برای محصولات ابتکاری در شرکت مذکور ‏اريت مورد نظر در صنعت تولید اتصالات هواپیماست و مشتری های بزرگی مانند شرکت 806179 دارد. ‎٩‏ مبنای اصلی تصمیم گیری برای خرید توسط مشتریان: ‎ ‏۰ 5 ۱ در دسترس بودن ‎ ‎

صفحه 10:
مطالعه موردی © پیشرفت تکنولوژی. باعث کاهش هزینه تولید و افزايش تنوع محصولات در بازار شد و لین امر باعث کاهش سفارشات شرکت 8061۲0 از لین شرکت شد. ‎٩‏ رویکرد شرکت در برابر این تغییرات : * رويكرد سنتی "یک رویه برای همه مناسب است" را در کل زنجیره تامین پی گرفت. * فروش مستقیم به تولید کننده اصلی را ادامه داد. * محصولات شركت به ربع 0 در ماتريس محصولات نزول بيدا كرد.

صفحه 11:
انتخاب قالب های استراتزیک به منظور پشتیبانی استراتزی © از نظر پورتره سنگ بنای سیستم فعالیت. قالب های استراتژیک می باشند. ‎٩‏ این قالب ها با توجه به نحوه رقابت تعیین می شوند. 0 گزینه های پیش روی شرکت ۸۸6۲6 با توجه به تجارب گذشته (و نه از تصمیم گیری استراتژیک) در صفحه بعد آمده است:

صفحه 12:
قالب های استراتژیک پیش روی شرکت ‎ACME‏ Ea Saar SS) ‎-١‏ رهبرى فنى ‎ ‎ ‎ ‏آوری های فراعم م كردن مقدار پرنده افزایش ظرفیت گرفتن یک سفارش. . برنامه ریزی بدون انعطاف ۰ ۲- تولید انعطاف پذیر كاهش زمان تحويل 2 تحويل در هنكام آماده ‏ خروج به ترنیب ورود ‏شدن ‏رويه هاى مناسب براى گزینه های اندک تطبیق عدم وجود مشتری مداری ۳- مشتری مدار کردن ‎ ‎ ‏تمام بخش های ان داده شده با خواسته ها در برای اجزا طراحي خدمات گزینه های خدمات مستقیما برای فروش به رسانی ‎OEM‏ ‏مجلل و پر قیمت ۴- تمرکز بالا بر اندازه ار گیری عوامل هزینه ای ‎

صفحه 13:
قالب های استراتژیک © هر كدام از رقبای این شرکت. بر روی یکی از اين گزینه ها تمرکز کرده اند © تصميمات اتخاذ شده توسط شركت, در هر يك از اين حوزه ها در صفحات بعد. در قالب جدول و شكل آمده است:

صفحه 14:
تصمیمات اتخاذ شده توسط شر کت ‎See eS See‏ ار رهبری فنی مزایای آزمایشگاه ها و بخش های مهندسی گسترش قابلیت های تولید برای تطبیق با سطوح خدمت رسانی تولید انعطاف پذیر توسعه سطوح مختلف خدمات برای هر بخش مشتری مشتری مدار کردن گزینه های خدمات قیمت گذاری محصولات و خذمات برای دستیایی به سود پیشتر تمركز بالابر اندازه كيرى عوامل هزینه ای

صفحه 15:
استراتژی های توزبه 7 تغییراتی که بر لثرقللب های تولید انعطاف پذیر و مشتری مداری ایجاد شد. موجب يررنكى تر شدن نقش توزيع كنندكان براى اين شركت كشتء استراتزى هاى توزيع براى شركت عبارتند از: _ استراتژی خاص ‎Boeing‏ ‏۲ یک استراتژی برای سایر شرکت های هواپیمایی ۳ . یک استراتژی برای توزیع کنندگان

صفحه 16:
‎٩‏ هر کدام از ‎ ‏این بخش ها نیازهای خاص خود را دارند: ‏* توزيع كنندكان در اولويت اول زمان تحويل و تنوع را در نظر دارند و قیمت را در اولويت دوم در نظر مى كيرند. ‏* بوئينك نيازمند توليد مستمر و هزينه يايين بود. ‏© با توجه به پیچیدگی های استراتژی. شرکت می بایست هزینه یابی و حسابداری خود را تقویت کرده و حاشیه سودهای مختلفی را برای هر یک از مشتریان در نظر گیرد. ‎

صفحه 17:
‎٩‏ حال به منظور دست یافتن به لین قللب های استراتژیک» می بایست فعالیت هایی در این راستا تعریف شوند. ‏0 فعالیت تعریف شده توسط شرکت ۸066 در اسلاید بعد آمده است:

صفحه 18:

صفحه 19:
اطمینان از سازگاری فعالیت ها با یکدیگر ؟ بر اساس نظر پورتر. مزایای قابل توجهی از سازگاری فعالیت ها با یکدیگر بدست می آید. در زیر سه مرتبه از سازگاری فعالیت ها آمده است: * مرتبه اول : سازگاری بین فعالیت و قالب استراتوی * مرتبه دوم : تقوبت فعالیت ها ® مرتبه سوم : گسترش سیستم فعالیت ها به کانال های تامین کننده و توزیع کننده

صفحه 20:
‎٩‏ همانطور که ذکر شد. سازگاری. مزیت رقابتی قبل توجهی برای شرکت به همراه دارد. ‏* از بين مرلتب سازكارىء امکان تقلید سازگاری مرتبه اول از شرکت های دیگر وجود دارده ولی تقلید سازگاری های مرتبه دو و سهء به مرلتب سخت تر است. ضمن اينکه این دو رتبه سازگاری» سهم بیشتری در ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت به همراه دارند.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان