علوم مهندسی برق و الکترونیک

ساختار سینکرو ها

sincoro-ha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختار سینکرو ها”

ساختار سینکرو ها

اسلاید 1: سینکروها اقای رستمی سازنده: حسین نادمی

اسلاید 2: سیستم سینکروسیستم سینکرو چیستبه صورت عادی، سیم پیچهای روتور سیم پیچی شده یک موتور القایی پس از راه اندازی موتور اتصال کوتاه می‌شوند. در طی راه اندازی، ممکن است که مقاومتهایی با این سیم پیچ‌ها سری شوند تا جریان راه اندازی را محدود کنند. اگر سیم پیچ‌های روتور دو موتور جدا از هم به وسیله یک مقاومت مشترک راه اندازی متصل شوند، هر دو روتور در طی راه اندازی با هم سنکرون خواهند ماند. این سیستم یک سینکرو را می‌سازد که به خاطر خاصیت خود سنکرونی آن معروف است

اسلاید 3: سیستم سینکروبه  صورت عادی، سیم پیچهای روتور سیم پیچی شده یک موتور القایی پس از راه اندازی موتور اتصال کوتاه می‌شوند. در طی راه اندازی، ممکن است که مقاومتهایی با این سیم پیچ‌ها سری شوند تا جریان راه اندازی را محدود کنند. اگر سیم پیچ‌های روتور دو موتور جدا از هم به وسیله یک مقاومت مشترک راه اندازی متصل شوند، هر دو روتور در طی راه اندازی با هم سنکرون خواهند ماند. پس از راه اندازی، روتور‌ها اتصال کوتاه می‌شوند و گشتاور راه اندازی ناپدید می‌شود. استفاده از مقاومتهای بالاتر، گشتاور راه اندازی بیشتری را برای هر دو موتور ایجاد می‌کند. اگر مقاومتهای راه اندازی از مدار خارج شوند، اما رتور‌ها موازی باشند گشتاوری وجود نخواهد داشت. به هرحال، یک گشتاور سنکرون کننده اساسی وجود خواهد داشت. این سیستم یک سینکرو را می‌سازد که به خاطر خاصیت خود سنکرونی آن معروف است

اسلاید 4: سیستم سینکروراه اندازی دو موتور القایی با استفاده از مقاومتهای راه اندازی مشترک روتور‌ها ممکن است در وضعیت ساکن باشند. اگر یکی از روتور‌ها بچرخد محور روتور دیگر نیز به همان اندازه خواهد چرخید. اگر نیروی مقاومی به یکی از دو روتور اعمال شود این نیرو در هنگام گردش محور روتور دیگر حس خواهدشد. در حالی که سینکروهایی با توان چند کیلووات ساخته شده اند، اما سینکرو بیشتر در توانهای پایین و به مقاصد کنترلی ساخته می‌شود.

اسلاید 5: سیستم سینکروسینکرو بدون مقاومت راه اندازی این سینکرو‌ها به منظور چرخش به مانند یک موتور عادی استفاده نمی‌شوند و به همین دلیل دارای مقاومت راه اندازی نیستند. از آنجا که روتور‌ها اتصال کوتاه نشده اند و مقاومتهای راه اندازی هم وجود ندارند هیچ گشتاور راه اندازی در سینکرو بوجود نمی‌آید. به هر حال، گردش دستی یکی از محور‌ها یک جریان غیرمتعادل در روتور‌ها بوجود می‌آورد که تا چرخیدن محور دیگر ادامه خواهد داشت. توجه داشته باشید که یک منبع ولتاژ ۳ فاز به هر دو استاتور متصل شده است. در زیر به شرح سینکروی تکفاز خواهیم پرداخت.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید