صفحه 1:
مدبسریت منابع انسانی پیشرفته . ۱ سازمان بادگیرنده و بادگیری سازمانی 22007770 neh 3 ‏دکتر احمد ورزشکار } وب سایت مدیریتی‎ زمستان 4609

صفحه 2:

صفحه 3:
۱ Ve eee @) له outline/ Content ‎.١‏ ماهیت مدیریت منابع انسانی ۸ مسيريت دستمزد و جبران خدمات ‏۲. مدل های مدیریت منابع انسانی ‎٩‏ مدیریت حفظ و نگهداری منابع انسانی ‏۳. مدیریت تأمین منابع انسانی ۰ مدیریت فرهنگ سازمانی ‏۴ مدیریت بکارگیری منابع انسانی ۱۱ سازمان های یادگیرنده ‏۵. آموزش و توسعه منابع انسانی ۲ مدیربت دانش. ‏۶. توانمند سازی منابع انسانی | ۱ ۳ مدیریت منابع انسانی بین المللی ‎v 2‏ ‏۷ مدیریت عملکرد و ارزیابی کارکنان ۲ | ۴. استراتژی های منابع انسانی ‏| سرفصل مطالب | ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
غم م ‎ree "5‏ لشي امهم ‎peas‏ حم وال ام اون بوصم یلم > کلمع ‎SHOALS CIS AI‏ ‎KEOzE La ‏بلاق‎ S eke ‏تباث شاه ویب‎ MGA GOs Cea ns ‏اما 5 و سر‎ cal a eee ‎

صفحه 5:
اعلم الناس من جمع علم الناس الی علمه دانشمند تى از همه ی ممردم کسی است که دانش دیگران را به دانش خود بیفزاید . ( نهج الفصاحه -۲۲۳ )

صفحه 6:
کل صاحب علم غرثان الی علم هر دانشمندی گر‌سنه علم دیگ است . ( نیج الفصاحه - 7۰۹ )

صفحه 7:
افضل الصدقه ان يتعلم المرء المسلم علما ثم یعلمه اخاه المسلم ‎Sp tb‏ صدقه ها آن است که مد مسلمان دانشی ‏بياموزد و به برادر مسلمان خود تعلیم دهد. ‏( بام اكلم (ص) ) ‎

صفحه 8:
ف رآیند شکل گیری بصیرت مر دانش . دانش . دانش ‎A‏ 7 ۱ داش دنش ‎Ng ela‏

صفحه 9:
حافظه سازمانی

صفحه 10:
: ‏جهت گیری های یادگیری‎ O 4 منبع دانش تاکید بر فرایند تولید . سبك مستند سازی روش انتشار . کانون یادگیری زنجیره ارزش بهبود مهارت

صفحه 11:
تعریف سازمان یادکیرنده: / واژه سازمانهای یاد گیرنده (0۳93۳0231100 63۲۳۱۳9 به / ظرفیت یادگیری سازمان از تجربیات گذشته اش اشاره دارد. / / با مراکز آموزش عالی ودانشگاه ها ار تباط دارد: دانش وتخصص کارکنان خود را به روز می کند. دوره های آموزشی بر گزار کند. در نتیجه سبب ارتقاء دانش کارکنان خود برای بررسی وحل مسائل پیش آمده در روند کاری می شود.

صفحه 12:
أ تعریف سازمان باد كيرنده : اسارمان طابى ‎Glee Biot Merge a sls aes‏ خود را برای خلق نتایج مطلوب به کار می گيرند. ؛ سازمان هایی که الگوهای جدید تفکر را پرورش می دهند. / سازمان هایی که بیان آرزوها و آرمان های جمعی برای افراد آزاد است.

صفحه 13:
: ‏تعريف سازمان ياد كير نده‎ &y / سازمان هلبى ‎ob gtd F ob af‏ گرفتن با یکدیگر رابه صورت جمعی. مستمر و بلند مدت تشویق می کنند . / سازمان یادگیرنده عبارت است از مهارت و توانائی سازمان در ایجاد کسب وانتقال دانش واصلاح رفتارافراد برای انعکاس دانش وبینش جدید. سازمان یادگیرنده سازمانی است که دارای توانائی ایجاد وکسب وانتقال دانش است و رفتار خودش را طوری تعدیل می کند که منعکس کننده دانش ودیدگاه های جدید باشد.

صفحه 14:
* "یادگیری سازمان داده شده به معنی توانایی سازمانی است که بتواند ظرفیت های دماغی همه افراد سازمان را در راستای پیشرفت خود مورد بهره برداری قرار دهد" (نانسی دیکسون» ۱۹۹۴). * سازمان هایی که در آن افراد به صورت مستمرء ظرفیت های خود را برای خلق نتایج مطلوب به كار مى كيرند. * سازمان هایی که الگوهای جدید تفکر را پرورش می دهند * سازمان هایی که بیان آرزوها و آرمان های جمعی برای افراد آزاد است. * سازمان هایی که یاد گرفتن. یاد گرفتن با یکدیگر را به صورت جمعی. مستمر و بلند مدت تشویق می کنند را سازمان های یادگیری می نامیم (پیتر سنجه. ۱۹۹۰

صفحه 15:
sous بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده تفاوت ف رآیندی وساختاری وجود دارد.

صفحه 16:
۰ ۰ ٠ ديت ويزكى هاى سازمان ياد كير نده : ایجاد دانش جدید وانتقال آن به سایرین. استفاده آزمنابع خارجی جهت کسب دانش. ادغام وبکارگیری دانش خارج ازسازمان. لضأ ترکیب دانش با تولید » عملیات وخدمات. مص باید میعبی بر ضاعیت+.صلایتت. صراعت... ضداقت:» صمیمیت ۰ صیانت و صبوری باشد.

صفحه 17:
ایجاد محیط مناسب جهت یادگیری. تشویق کارکنان جهت یادگیری منظم وجدی. ‎Re]‏ استفاده آزمحرک های تقویتی بمنظور رشد دانش. ‏ارزیابی دانش وبکارگیری آن در راستای توسعه سازمانی. ‎

صفحه 18:
ویژگیهای استراتژیک سازمانهای یادگیرنده ك ”77777 اس يك ‎aie‏ ع ((روشتكرى و شیک رهبرى مشاركتى 4 > هنك ‎eee‏ فر مشوق ‎hea > /‏ ماموريت وديدكاه 5 رم هنی ‎ce‏ dé << se ‏دانش ازمیان ۰ | | کار گروهی و همکاری‎ | ‏مرزهای سازمانی‎

صفحه 19:

صفحه 20:
5 اصول سازمان بادگیرنده : . تفکر سیستمی ‎eS‏ ‎١‏ تفکر یادگیری ۳. مدل های ذهنی ۲ قابلیت های شخصی بط( یی آرمان ۴ آرمان مشترک ۵ یادگیری تیمی /

صفحه 21:
Peter Senge’s Five Disciplines \ \ Systems || Personal M ‎Thinking | al‏ كف ‎Team ١ Mental Learning ‏بر‎ \\ Models ‎“Shared \\ Vision ١ ‎

صفحه 22:
]1 تفکر استراتژیک / سیستمی : در واقع این تفکر اصل بنیادین سازمان يادكيرنده مى باشد. سازمان بايستى بر اساس تفكر جامع بنيان نهاده شود.

صفحه 23:
)\ تعریف تفکر استراتژیک/ سیستمی : توانائی آفرینش ایده ای که واقعاً اسا سی است .بعنی دیدن پشت پرده .با ادراک الگوهای تغییر وتحول پیچیده .

صفحه 24:
مهارت های لازم برای تفکر استراتژیک / سیستمی : "وانایی دیدن کلیت راه کار ”شناخت سرنخى كه بايد كشيده شود

صفحه 25:

صفحه 26:
© . 3 © قابلیت های شخصی : توان آموختن اعضای سیستم: *معنای #زانائل : ‎-١‏ نكرش خلاق به زندكى ‏۲- خلاق و فعال زیستن ‏نهایتاً توانلییهای شخصی به قوانین زندگی تبدیل می شوند پس دوحرکت اساسی واصلی پدید مى ايد ‎

صفحه 27:
Oe : ‏مهارت هاى شخصى شامل‎ B ‏آرمان شخصی : ذات هدف فرد است.تصویری از آینده ای مطلوب‎ 3 صيانت از كشش خلاق : آرمان + واقعيت موجود - كشش خلاق رد ‎cece)‏ ‏كشثر طب یو جستجوى حقيقت بهبود تكوريها براى شناخت بيشتر افزايش آكاهى براى ديد بهتر افزايش درك و شناخت از ساختارهاى ينهانى

صفحه 28:
تصاویر انديشه و عمل بایستی مدلهای ذهنی را منظم توسعه دهیم. این مدلها بر دید و نتيجه كزينش ما تأ ثیر دارند قوانين مدلهاى ذهنى : ‎.١‏ مهارت تأمل ۲. مهارت استفسار (تفحص) ۳ توازن بین تقخص:وملاحطه؟؟ - تحقق رفت و برگشتی از یکدیگر بیان روشن و واضح افکار برای قضاوت دیگران

صفحه 29:
0 آرمان مشترک : "ما چه چیزی را می خواهیم خلق کنیم" 9 تعریف آرمان مشتری: آرمان مشترک یعنی همه افراد تصویر یکسان از یک موضوع داشته باشند. آرمان مشترک سازمان یادگیرنده باید مداوماً ارزیابی گردد.

صفحه 30:
6 آثار آرمان مشترک : الهامی بزرگ و فتوحانه برای افراد شور و نشاط و جوشش احساس مسئولیت افراد در برابر سازمان همبستگی و همفکری افزایش شجاعت و شهامت حصول اهداف دور دست ایجاد تعهد برنامه ریزی دراز مدت بروز خواسته ها و بروز نقایص فردی : x + ۲ ۵ ‏ع‎ ‎¥ ‎A

صفحه 31:
”42 قوانين ايجاد آرمان مشترک : ‎Cu git.)‏ آرمان شخصی افراد ۲ تبدیل آرمانهای شخصی به آرمانهای مشترک سازمان سنتی آرمان كرايى از بالا به يايين سازمان يادكيرنده آرمان كرايى در سايه تبادل آزاد افكار داده ها ‏خلق آرمان مشترك توسط رهبر از طريق جمع آورى ايده ها است. ‎

صفحه 32:
۳ یاد گیری تیمی (جمعی) : فرآیندی که سبب افزایش ظرفیت گروه وهمسو شدن آنها می شود. آرمان مشت رکث قابلیتهای شخصی ۱ ۳۲ |

صفحه 33:
شرایط ایجاد سازمان یادگیرنده : رهبری‌نقشهای رهبری در سازمان یادگيرنده: - رهبر در نقش طراح - رهبر در نقش ناظم - رهبر در نقش معلم ”فضاى باز ”بومى سازی

صفحه 34:
(شایستگی) مشارکتی با اعطا" الیت تعهد کارکنان ‎LY‏ وآزادی در سازمان ‎Le sy ‏يومى سازى‎ ‏ل 0 ‎ ‏شرايط سازمان ياد كيرنده

صفحه 35:
& ایجاد سازمان یادگیرنده : برای ایجاد سازمان یادگیرنده. سه فعالیت باید صورت پذیرد : وش سازی (۲۵۵۲۱9) : تعيين اینکه سازمان می خواهد در آینده کجا باشد. :(Management) era تعیین اینکه سازمان چگونه عمل نماید. ‎(measurement) gous”‏ : ارزیابی میزان یادگیری سازمان .

صفحه 36:
67 موانع ایجاد سازمان باد گیرنده : آغاز حرکث تداوم تکان دهنده حر "7" طراحی مجدد وباز اندیشی در سطح سازمان

صفحه 37:
© موانع فرهنكى ايجاد سازمان يادكيرنده : ”باور هاى غلط ۷عادت های فکری غلط "عادت های رفتاری غلط

صفحه 38:
56 باور های غلط : . قدرت مدیران : قدرت فکری مدیران قدرت کنترلی مدیران . تغییر به یک سازمان یادگیرنده ۴ یادگیری

صفحه 39:
6 باور های غلط : آرمان مشترک: آرمان های تدافعی آرفاق هاى ‎Bass‏ ‏. كاركنان : توسعه توانايى ها و انكيزه هاى كاركنان آرمان های شخصی کارکنان کفایت کارکنان ۶ تفییر به یک سازمان یادگیرنده

صفحه 40:
۷ عادت های فکری غلط : sy 1 x ۹1 ۵ ‏و‎ ‎x ‎A ‎35 جرم اتديشى غفلت از حافظه ادراکی سازمان جزیی نگری وخرد بینی تفکر ایستا وتمرکز بر روی وقایع جدایی بین فرآیند یادگیری و موضوع یادگیری سطحی نگری و ساده انگاری مقصر دانستن عوامل محیطی تعمیم ناموجه یا جهش انتزاعی

صفحه 41:
6 عادت های فکری غلط : پذیرش تهدیدهای تدریجی و انس با قشکلات. . بحث ومجادله بجای گفتگوی سازنده ‎٠‏ تمسک به شیوه های تدافعی . عدم توازن میان مدافعه وتحقیق

صفحه 42:
مدیریت ایرا ی تداوم اندازه حرکت آغاز حرکت موانع ایجاد سازمانهای باد گیرنده

صفحه 43:
عمل كرايى و عدم زمان یادگیری موانع قابل اجتناب

صفحه 44:
حي تبديل سازمان : با تقویت سه محور اصلی امکان پذیر است : ”آموزش مجازی ”خود فراكيرى ‎ile Ce ye”‏

صفحه 45:
* آموزش مجازی : / اهداف آموزشهاى نوين : "اهداف سازمانى "آموزش مداوم "هزينه كمتر "بهبود عملكرد "تغييرات مستمر فنآورى

صفحه 46:
ككل آموزش مجازی : / عوامل اصلی در آموزشهای نوین : "طراحی "فناوری "ابزار انتقال اطلاعات

صفحه 47:
لجل خود فراکیری : از مباحث عمده در خود فراگیری ایجاد اعتماد به نفس انگیزشی وتوانمندی افراد است. / متغیر های موّثر بر بادگیری سازمانی :

صفحه 48:
متغير هاى مؤثر بر يادكيرى سازمانى ۹

صفحه 49:
سير تکامل سازمان‌های یادگیرنده (دفت) ‎guys‏ صسوليتجريان امور مديرانارشد (تفویض اختیار) ماتریسی سلسله مراتب اختیارات سنتی (کنترل مرکزی) ياد كير نده

صفحه 50:
بادگیری سازمانی و سازمان يادكيرنده ( * سازمان یاد گیرنده یک محصول به * یاد گیری سازمانی یک فرایند است. * هدف از یا گیری سازمانی» تبسدیل سازمان به يكك سازمان ياد كيرنده است. © عبارت اسث از تغيبر در دانش سازمانى يادكيرى سازمانى ( Organizational Learning ) شمار می رود سازمان بادگیرنده (Learning Organization )

صفحه 51:
وصلى الله على ‎mace‏ و آل محمد اللهم صلي علي محمد 9 ‎JT‏ محمد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان