پزشکی و سلامت بیماری‌ها

ساکشن و مراقبت پرستاری

saction-va-tracosetomi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساکشن و مراقبت پرستاری”

ساکشن و مراقبت پرستاری

اسلاید 1: مراقبت از تراکئوستومی و ساکشن کردن

اسلاید 2:

اسلاید 3:

اسلاید 4: مقدمه: 1-تراکئوستومی باز کردن یک راه هوایی در لوله تراشه است که شما آنرا به صورت یک حفره در زیر گلو مشاهده میکنید2-تراکئوستومی با یک نوار باریک به دور گردن بسته می‌شود و یک کاف به آن متصل می‌باشد که باید پر از هوا باشد تا از خروج آن جلوگیری کند و مانع ورود ترشحات از دهان و معده به ریه می‌شود. در زیر لوله تراکئوستومی یک عدد گاز قرار دهید تا باعث جذب ترشحات تراکئوستومی شود این گاز از ایجاد عفونت نیز پیشگیری می‌کند.     

اسلاید 5: 3-در بیمارانی که تراکئوستومی شده‌اند مکانیسم سرفه ضعیف است. این بیماران برای دفع ترشحات دستگاه تنفس دچار مشکل هستند و نیاز به ساکشن دارند.4-زمانی باید بیمار را ساکشن کنید که صدای غیر طبیعی در ریه ها شنیده شود یا اینکه شما ترشحات را مشاهده نمایید.5-توجه داشته باشید که ساکشن کردن غیر ضروری علاوه بر آنکه خطر عفونت را بالا می‌برد باعث آسیب به دستگاه تنفسی بیمار می‌شود.ولی هروقت بیمار نیاز داشت باید ساکشن شود

اسلاید 6: وسایل ساکشن تراکئوستومی سرنگ 5 سی سی حاوی سرم شستشو – گاز استریل – ماسک – دستگاه ساکشن – دستکش استریل – سر ساکشن سفید (ترجیحاً رنگ سفید) – آمبوبگ – لوله رابط ساکشن – کپسول اکسیژن.قبل از انجام ساکشن حتماً از دستگاه بخور و فیزیوتراپی قفسه سینه استفاده کنید. این کار باعث رقیق‌تر شدن و کنده شدن ترشحات از مسیر راه هوایی می‌شود و عمل ساکشن کردن به طور موثرتری انجام می‌پذیرد.قبل از انجام عملیات با بیمار صحبت کنید و بگویید امکان دارد حین ساکشن کردن احساس ناخوشایندی داشته باشد. او را به آرامش دعوت کنید سپس دست خود را بشویید و ماسک بزنید. حدود 5-3 دقیقه به بیمار اکسیژن با غلظت بالا بدهید این کار باعث می‌شود بیمار حین ساکشن کردن دچار کمبود اکسیژن نشود

اسلاید 7: 1-ابتداچنانچه بیمارهوشیار است او را آماده کرده و روش را شرح داده و وضعیت مناسب به بیماردهید.2- دست ها را بشوئید و وسایل را آماده کنید.3- ست استریل و یک کاتتر استریل ساکشن را باز کنید.4- ساکشن را روشن کنید و بین120-80میلیمترجیوه قرار دهید.5- دستکش تمیز به دست غیر غالب و دستکش استریل به دست غالب بپوشانید.6- کاتتر استریل ساکشن را با دست استریل کنترل نموده و لوله های رابط را با دست تمیز وصل کنید.7- مقداری نرمال سالین را توسط کاتتر ساکشن بکشید(جهت چک کردن کارکرد ساکشن)

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید