صفحه 1:
سبک آرت نو
تهیه وتنظیم : معصومه بهزادی
استاد مربو طه : سر کار خانم کاوان
۹۸ - ۹٩ سال
صفحه 2:
صفحه 3:
معرفي سبك اررت نوو:
نهضت هنر نو نام سبكي در ارويا بود كه
ابتدا در هنرهاي تزئيني مانند طراحي
پارچه و مبلمان از دهه 1880 اغاز گردید.
سپس این سبك در زمینه هاي هنرهاي
تزئيني همچون گرافيك-نقاشي-طراحي-
پیکر تراشي و حتي عكاسي ظهور نمود .
و و سل از اوانل دهد 1890
صفحه 4:
صفحه 5:
ارت نوو نام مغازه اي بود که که طراحي ان
توسط معمار بلژيکي ون دو والد انجام شده بود و
در سال 1895 توسط زیگفرید بینگ- معرف به
ساموئل - در پاریس گشایش یافت . در این
اشیا مدرن و نو ظهور فروخته مي شد
نام اين مغازه به سبكي تعلق كرفت كه به جاي
تقليد از روال جاري در يي ابداع احجام و فرمهاي
جديد بود.
صفحه 6:
در واقع سبك ارت نوو جنبه بین المللي یافت و
طیف وسيعي از هنرمندان را در بر گرفت .
شیوه هايي را که با جست و جوي انتزاعي
مبني بر حرکت هاي خطي سازگار بود . از هنر
شرقي قرون وسطايي و یا از گوتيك الهام
گرفته و در اثار خود یه کار بردند .
صفحه 7:
صفحه 8:
هدف ارت نوو:
اتحاد هنرها و رسیدن به محصول یکپارچه و هماهنگ که چندین
هنر به کار رفته باشد .
مراکز اولیه اين سبك در بروکسل بلژيك-پاریس و نانسي در
کرت یت لمات . مين اتريش و گلاسکو در اسکانلکر ,
و در هر يك از اين كشورها به يك نا مشهور شد .
مجموعه دكوراتيوهاي ارت نوو عمدتا در مشاهده و تقلیم
طبيعت به ويه كياهان و كل هاي اكزوتيك ريشه دارد طبيعت
و به ويه دنياي كياهان همواره منبع اصلي الهام هنرمندان
بوده است .
صفحه 9:
صفحه 10:
اسامي معماران ارت نوو:
1-ویکتور اورتا
2اتوواگنر
3-هکتور گیمار
4-چارلز رني مکین تاش
5-ژوزف هوفمان
6-ادلف لوس
7-انتوني گادي
صفحه 11:
ويژگي معماري ارت نوو:
طبیعت تنها منبع الهام ۱
کی ای بت باده اساسي براي تزئینات طبیعت گایانه |
خود پذیرفت .
-خطوط بيج در بيج ومواج كه يس ار همه كير شدنارت :
شكل كوشه دارتر و ساده تر كرايش يافت
نشان دادن ستون ها به شکل کاملا اشکار به شکل ساقه ها
شاخه هاي كياهان بيج در بيج
صفحه 12:
رای دیگران درباره سبك ارت نوو :
ادلف لوس: معمار و طراح اتريشي تزئینات جنایت است
و تنها عامل مهم در طراحي کاربردي است او اینده را در
صنعتي سازي میدید و يك ماشین ساده را نمونه ناب
ی ی دانست . 7
به نظر ادلف لوس تازگي وقتي مجاز است که چیزی/را
بهتر کند و تنها اختراعات جدید مانندك برق- سقفهاي
چوبي و سيماني و غیره که مي تواند عرف و عادت جدید
را تغییر دهد.
صفحه 13:
ون دو والد:
همنطور که بدي پیوسته در تلاش براي تسلط نيکي
هاست همانطور هم در طول تاريخ هنر مانند يك
غده بدخیم مرتبا سعي کرده است که پاکترین ایده
الهاي زيبايي بشر را نابود کرده و يا از ش
طلیمی خارج ویارد ,
ون دو والد ارت نوو را هنري بیش از حد ارایش
شده مي دانست.
صفحه 14:
نظر گروه:
ارت نوو سبكي از معماري است که هیچ گونه
تقليدي از گذشته از گذشته نداشته و اصولا
١١ 2 طییعت گرفنه . و از مکالح
جدید به خوبي براي زيبايي استفاده مي کند
تزئینات در اين سبك معماري جایگاه منحصر به
فردي دارد و علاوه بر تزئینات در ساختمان در
جواهرت-نقاشي - و مبلمان به كمال رسیده
صفحه 15:
صفحه 16:
در آلمان سبک یوگنداشتیل در شهر مونیخ رشد کرد
و هنرمندان چون اکمان ۳ و پیٌّر برنز
) به خلق آثار ماندگاری پرداختند. در
شهرهای دیگر آلمان مانند برلین, وايمار, هاگن و
دارم اشتات نیز هنرمندان این
خود به جای گذاشتند.
صفحه 17:
او از شخصیت skh بزرگ گروه انشعابی
مستحععه9) وین بود که به عنوان یک نقاش
موفق تزئین کار و چهره پرداز تراز اول در
جامعه غربی آن دوران خود را شناساندند,
غنای رنگ و ترکیب بندی های جدید با خطوط
طراحی محکم و لطیف از +۱
آثار کل اس
صفحه 18:
سیک آرنوو در آمریک اب ا شخصیت
هنرمندى جون لوئيس تيفاى حفدما
eet 7 بیوند خورده است.
تیفانی که طراح و شیشه گر بود.
شکوفایی نوینی در این زمینه ایجاد
کرد. او به تزئینات لوستر, آباژور, پنجره
و نقاشی شيشه پرداخت و در اين ميان
مقامی جهانی یافت. آثار شیشه ای
رنگین و تزئینی او سبک آرنوو را بیشتر
در معرض توجه عموم قرار داد و نگاه
5 00 1 0 0 ار
صفحه 19:
۰۹۱۹۸۰۱۳۹۱۱ 7
E POWER PI
انجام تمامی کار های سخت افزار و نرم افزار موبایل و کامپیوتر
ساخت لوگو کارت وزیت تحقیق استند و مد