علوم مهندسی معماری و عمران

سرویس ها و آشپزخانه

سرویس ها و آشپزخانه

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سرویس ها و آشپزخانه”

سرویس ها و آشپزخانه

اسلاید 1: بسـم الله الرحمن الرحیـم

اسلاید 2: عنوان سرویس ها و آشپزخانهاستاد:دانشجو:مسعود شاه محمدی

اسلاید 3: نکاتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا لازم است اصولی را رعایت کنید. جایگاه صحیح داشتن در خانه، مرتب بودن، استفاده درست از مکان‌های خالی، نورپردازی و جایگذاری صحیح وسایل در‌ آشپزخانه جزو این اصول است که می‌خواهیم با جزییات بیشتر به آن بپردازیم... چگونه آشپزخانه را مرتب کنیم؟ در آشپزخانه باید 4 قطب اصلی وجود داشته باشد. یک قطب مخصوص انجام کارهای خشک مثل خرد کردن مواد غذایی و استفاده از وسایل برقی، یک قطب برای انجام کارهای خیس مثل شستن ظروف، یک قطب مخصوص آشپزی و یک قطب مخصوص انبار کردن که محل قرار دادن یخچال و کمدهای دیواری است. در این صورت کارها سریع‌تر انجام خواهد شد و احتمال بروز خطر در حین جابه‌جایی وسایل داغ یا سنگین کاهش می‌یابد. چگونه وسایل را جاسازی کنیم؟ همه چیز به فضای آشپزخانه و وسعت آن بستگی دارد. در یک آشپزخانه مستطیل شکل که عرض آن بیش از دو متر نیست، باید تنها از یکی از دیوارها برای نصب کمد و طبقات استفاده کرد و گاز در بهترین جای ممکن قرار داده شود. در آشپزخانه‌های مربع شکل یا l ‌شکل‌چیدن وسایل راحت‌تر است و حتی می‌توان از یک میز صبحانه نیز استفاده کرد اما این میز و صندلی‌هایش باید با ظرافت و با توجه به فضا انتخاب شوند تا جاگیر نشوند.

اسلاید 4: چگونه از فضاها بهره ببریم؟ بهترین راه‌حل این است که وسایل زاویه‌دار نخریم. میزهای گرد و تاشو بهتر از میزهای زاویه‌دارند. این روزها باب شده که در آشپزخانه از کمدهایی با درهای شیشه‌ای که حکم بوفه را دارند استفاده می‌شود. استفاده از کمدهایی که درون آنها دیده نشود، بهتر است زیرا در این صورت می‌توانید ظروف و لوازم غیرضروری را درون آن به راحتی جاسازی کنید و نیازی نیست ظروف را به شکل تزئینی و با فاصله بچینید!زیاد بودن کشوها نیز امتیازی برای آشپزخانه محسوب می‌شود و به مرتب بودن آن کمک می‌کند. کدام نوع نورپردازی برای آشپزخانه مناسب‌تر است؟یک منبع نور کلی به همراه منابع نوری کوچک‌تر در مکان‌های مهم کاری در آشپزخانه بسیار ضروری است. تعداد پریزهای برق نیز در آشپزخانه باید حداقل سه تا چهار عدد باشد، به طوری که فرد مجبور نباشد مدام برای استفاده از یک وسیله برقی، وسیله برقی دیگری را از برق بکشد. چقدر از ارتفاعات آشپزخانه قابل استفاده است؟ بهترین اماکن قرار دادن وسایل در آشپزخانه ارتفاع 80 تا 160 متری است. در این ارتفاعات باید وسایلی را قرار داد که مدام در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مناسب‌ترین ارتفاع نیز ارتفاع 91 سانتی‌متری معرفی شده است اما اگر قد شما بلندتر است، می‌توانید این ارتفاع را به یک متر برسانید.

اسلاید 5: نور در آشپزخانه برای تزیین آشپزخانه از نور طبیعی و مصنوعی استفاده می کنیم. پنجره در ارایه نور طبیعی به آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. پنجره معمولاً می تواند در صورت مشرف بودن به فضای سبز یکی از تابلوهای آشپزخانه باشد. پنجره رابطی است بین آشپزخانه و فضای خارج که بهتر است در برابر منظره ای زیبا قرار داشته باشد! ● پرده در آشپزخانه چنان چه آشپزخانه ما به دلیل محدودیت فضای خارج از نور زیادی برخوردار نیست از پرده هایی که حالت توری دارند و در صورتی که آشپزخانه در معرض تابش شدید نور آفتاب باشد از پرده هایی که بتوانند جلوی نور را بگیرند استفاده می کنیم. امروزه نورهای مصنوعی در انواع مختلف مثل هالوژن، فلورسنت یا لامپ هایی که از سقف آویزان شده و دارای پایه روی زمین یا روی میز هستند طراحی شده اند و می توان از آن ها برای تامین نور دلخواه استفاده کرد. به طور کلی بهتر است در آشپزخانه نور مخفی باشد. معمولاً تابش نور مستقیم بازتاب و جلوه زیبایی ندارد. هم چنین معمولاً لامپ های هالوژن را زیر کابینت یا گچ بری مخفی می کنند. لامپ های هالوژن بسیار زیبا بوده و پدیده جدیدی در طراحی خانه و مخصوصاً آشپزخانه هستند. به تازگی لامپ های جدید ۲۲۰ ولتی که نیاز به ترانس ندارد به بازار آمده اند.

اسلاید 6: ● رنگ در آشپزخانه نور عاملی است که توسط آن رنگ ها مشاهده می شوند. رنگ ها هرکدام پیام، حالت و خصوصیتی ویژه دارند. رنگ ها بیان کننده شخصیت اشخاص و حامل پیام های مختلفی هستند. می توان با ارایه یک رنگ خاص در آشپزخانه یا جابه جایی رنگ ها و در کنار هم قرار دادن آن ها، احساس و اندیشه درونی مان را به بیننده انتقال داد. اصولاً رنگ وسایل آشپزخانه باید مناسب و آرام بخش باشد. ● طرح کابینت امروزه طرح کابینت های موجود در بازار بسیار متفاوت است از چوبی و فلزی گرفته تا استیل و طرح چوب و … برخی از آن ها دارای یک بخش پنجره ای یا شیشه ای هستند. ● میز و صندلی صندلی های داخل آشپزخانه باید به دلیل استفاده کوتاه مدت به راحتی جابه جا شوند. موارد کاربرد این صندلی ها منحصراً در آشپزخانه است. انتخاب و کاربرد هر یک از انواع میزها با توجه به فضای آشپزخانه و هم چنین سلیقه افراد صورت می گیرد. ● گل و گیاه هرگز برای تزیین آشپزخانه از گل های مصنوعی استفاده نکنید. گل های مصنوعی هیچ پیامی را به بیننده منتقل نمی کنند در عین حال که آتش زا هم هستند.

اسلاید 7: آشپزخانه

اسلاید 8: آشپزخانه

اسلاید 9: انواع فضاهاي موجود آشپزخانه

اسلاید 10: ابعاد انواع مبلمان موجود در آشپزخانه

اسلاید 11: ابعاد انواع مبلمان موجود در آشپزخانه

اسلاید 12: نمونه هاي مبلمان آشپزخانه

اسلاید 13: تاثير رنگ در آشپزخانهامروزه آشپزخانه بیش از گذشته بخشی از خانه شده است كه اهل خانه در آن به سر می برند، این اتاق دیگر تنها مكانی برای تهیه غذا نیست و حتی آشپزخانه هایی كه بزرگ ترند، به مركز خانه تبدیل شده اند. خانواده برای استراحت در آنجا جمع می شوند، از دوستان خود در آن پذیرایی می كنند، تكالیف شان را انجام می دهند و غذا می خورند. آشپزخانه محیطی خودمانی، ساده و صمیمی است، اما از آنجا كه زمان زیادی را در آنجا سپری می كنیم، دوست داریم تا حد امكان جلوه ی آن دلنشین و جذاب باشد. مهمترین نكته در آشپزخانه اینست كه كابینت و دیگر فضاهای نگهداری وسایل و مواد غذایی فراوانی داشته باشد تا نمای آن آشفته و درهم ریخته به نظر نرسد. بدین ترتیب، جای بیشتری برای قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهیم داشت. +

اسلاید 14: رنگ در آشپزخانهآشپزخانه یكی از مهمترین بخش های هر خانه است كه فعالیت های بسیاری در آن انجام می شود. بنابراین، با اطمینان خاطر می توانید از رنگ های روشن و درخشان كه احساس انرژی را با خود به همراه می آورند، در آن استفاده كنید. اگر علاقمند نیستید كه از چند رنگ بر روی هر یك از دیوارها بهره ببرید، تنها یك رنگ را به كار برید. با این همه، استفاده از چند رنگ، آن جا كه تقابل هایی میان رنگ ها پدید آید، می تواند منظره ی آشپزخانه را مدرن كند. رنگ های نارنجی، قرمز، زرد و سبز، حس زنده بودن و شكوه را برای آین آشپزخانه به ارمغان آورده اند. این حس حاصل تقابل رنگ های دیوارها و وسایل است. هرگاه احساس كنید كه نیاز به روحی جدید در آشپزخانه دارید، به آسانی می توانید برخی از خرده وسایل را عوض كنید و به جای آنها جایگزین هایی با رنگ جدید تهیه كنید +

اسلاید 15: رنگ آميزيبرخی از شما ممكن است به طرح های چهارخانه یا راه راه بر روی دیوارهای آشپزخانه علاقه داشته باشید. گهگاه می توان چنین طرح هایی را از میان كاغذهای دیواری یافت. اما اگر طرح دلخواه خود را نیافتید، ناامید نشوید. خودتان دست به كار شوید و الگوی مورد نظر را پدید آورید. - نخست كل دیوارها را به رنگ سفید یا كرم بسیار روشن در آورید. دقت كنید كه زیرسازی رنگ ها به درستی صورت گیرد و سطح دیوار صاف و یكدست باشد. سپس، نوارهای باریكی از كاغذ تهیه كنید و درون آنها را با تیغ ببرید. - این نوارها را بر روی دیوارها قرار دهید و درون شان را رنگ آمیزی كنید. مثلاً اگر زمینه ی اصلی كرم رنگ است، می توانید برای نوارها از رنگ سفید استفاده كنید. - پس از این كه رنگ خشك شد، نوارها را به صورت افقی قرار دهید تا خطوط افقی را نیز بر روی دیوار پدید آورید. برای این كه خطوط صاف و موازی باشند، دقت بسیاری لازم است. برای این منظور، می توانید مثلاً برای كشیدن خطوط عمودی، بالا و پایین دیوار را به فاصله های 10 سانتی متری علامت گذاری كنید تا بتوانید نوارها را دقیقاً موازی هم قرار دهید.

اسلاید 16: مهماني رنگ ها در آشپزخانهمهمانی رنگ ها در آشپزخانه رنگی که در آشپزخانه دیده می‌شود، باید چیزی باشد که از درون شما سر منشاء گرفته است. هر یک از رنگ‌هایی که مخصوصاً در آشپزخانه به کار می‌برید، تاثیر زیادی بر ذهن شما و میهمانان خانه‌تان خواهند داشت و در استفاده از آنها باید دقت زيادي به خرج دهيد.  قبل از به کار بردن هر رنگی در آشپزخانه، باید به اين سوال پاسخ دهيد که چه انتظاری از این مکان دارید. آیا میل دارید میهمانان در آنجا تجمع کنند و غذا، آب میوه یا چای بخورند و بنوشند یا اینکه دوست داريد از آنجا فقط براي پخت و پز استفاده کنید؟  از سوي ديگر باید به این امر توجه داشته باشید که احساس شما نسبت به هر رنگ چیست؟ آیا رنگ قهوه‌ای حس نزديكتر شدن به جمع صميمي خانواده را در شما تقويت مي‌كند يا شما را به یاد چیزهای دیگر می‌اندازد؟ يا مثلا رنگ مشکی نزد شما رنگی افسونگر و جذاب است يا رنگي تلخ و غمناك؟ مهمترین مساله این است که نبايد در فضاي آشپزخانه از تك رنگ‌هاي خشك مثل سفيد يا سورمه‌اي به تنهايي استفاده كنيد. اگر به اندازه کافی درون آشپزخانه تنوع رنگي پديد آوريد، آنگاه حتي یک بار هم درون این مکان سرگرم کننده خمیازه نخواهید کشید. به محض اینکه رنگ مورد نظر خود و خانواده‌تان را پیدا کردید، تاثیر آن بر ذهنتان را ارزیابی کنید. از دیگران هم در مورد آنچه توجهتان را جلب کرده، سئوال کنید اما اجازه ندهید به طور مستقیم ایده شما را تحت تاثیر قرار دهند.  در نهایت نکات مشترک مثبت را جمع آوری کرده و آنها را به کار ببندید

اسلاید 17: تاثيرروانشناسی رنگ درون آشپزخانه و تاثیر آن بر ذهن ناخودآگاه افراد، سوژه‌ای است که روانشناسان سال ها به دنبالش بوده‌اند. هر چند آنها به این نکته رسیده‌اند که تاثیر و تعریف رنگ ها در تمام کشورها و جوامع یکی نیست، اما دستیابی به این امر که کدام قشر از مردم دنیا به چه رنگ هایی علاقه دارند و نسبت به کدامیک حساسیت منفی نشان می‌دهند، نکته‌ای مهم و اساسی به شمار می‌رود. برخلاف رنگ نارنجی و قرمز، رنگ آبی باعث افت شدید اشتها می‌شود و به دلیل سرد بودن آن و موجود نبودن غذا یا میوه‌ای به این رنگ، هیچ مناسبتی برای استفاده از آن در فضاي آشپزخانه دیده نمی‌شود. بنابراین هیچ گاه از رنگ آبی درون آشپزخانه و غذاخوری‌های خود استفاده نکنید. رنگ نارنجی در سراسر دنیا به عنوان سمبل اشتهازایی مطرح است و به همین دلیل، در بیشتر غذاخوری‌های مدرن و تمیز که علاقه‌مند به جذب مشتری هستند، انعکاس نور نارنجی را می‌توان مشاهده کرد. استفاده ازفنجان، بشقاب وحتی پارچ و لیوان مزین به رنگ نارنجی می‌تواند زمینه موفقیت غذاخوری‌ها را فراهم آورد. رنگ قهوه‌ای می‌تواند محیط آشپزخانه شما را دوست داشتنی کند، اما به شرط آنکه از نوع کمرنگ آن فقط برای کابینت‌های چوبی استفاده کنید.  رنگ قرمز هم تاثیر بیشتری در مقایسه با نارنجی دارد اما در صورت تداوم مشاهده این رنگ، آثارمخرب روحی نظیر تند خویی پدیدار خواهد شد.

اسلاید 18: آبي و صورتي در آشپزخانهبا رنگ ها و شیوه ها و طرح های مختلف رنگ آمیزی، جذابیت را برای آشپزخانه ی خود به ارمغان آورید. یكی از رنگ های جذاب در آشپزخانه، رنگ آبی است. كاشی های آبی نیز می توانند همین جلوه را پدید آورند. اگر در زمینه ی اصلی رنگ دیوارها یا كاشی ها، طرح ها و خطوطی نیز دیده شود، بر جذابیت فضا افزوده می شود. از این رو، سعی كنید طرحی را برگزینید كه بافت آن نیز به دلنشین كردن فضا كمك كند. اگر چه در بسیاری از آشپزخانه ها صورتی رنگ متعارف و معمول نیست، اما استفاده از آن در زیبا كردن طرح می تواند بسیار سودمند باشد. این رنگ محیط را گرم و دوستانه می كند و با هم آیی آن با سفید و خاكستری جلوه ی آشپزخانه را امروزی می كند. البته صورتی را می توان با طیف گسترده ای از رنگ ها به كار برد كه هر یك احساس و حال و هوایی متفاوت را پدید می آورند.

اسلاید 19: ديگر رنگهاقرمز: باعث افزایش حس گرسنگی در افراد می‌شود و در عین حال حس خشونت را بالا مي‌برد. پس هیچ وقت از آن به عنوان رنگ زمینه استفاده نکنید. مشکی: این رنگ باعث جذب نور می‌شود و روشنایی را به تسخیر خود در می‌آورد بنابراين منجر به کوچکتر به نظر رسیدن محیط می‌شود. اما در فصل زمستان، مکان خانه را گرم و لذت‌بخش می‌کند. سفید: رنگی ساده و تمیز است اما در عین حال اگر بخواهد به عنوان رنگ تک بعدی استفاده شود خسته کننده خواهد بود. در صورت ترکیب با رنگ‌های دیگر، درون آشپزخانه محیطی جالب فراهم خواهد آورد. نارنجی: رنگی گرم که  اغلب باعث گرسنه شدن افراد شده و براي سالن‌هاي غذاخوري توصيه مي‌شود. سبز: رنگی که زمینه را برای تفکر مردم در مورد زندگی و محیط خارج از خانه‌شان فراهم می‌آورد. رنگ مشکی به هیچ وجه نباید درون آشپزخانه شما راه پیدا کند. علاوه بر توجیه روانشناسی، به دلیل وجود گرما در آشپزخانه، حتی یک کاشی مشکی هم می‌تواند دمای این مکان را افزایش دهد.

اسلاید 20: محيط صميمانه آشپزخانهامروزه آشپزخانه بیش از گذشته بخشی از خانه شده است كه اهل خانه در آن به سر می برند، این اتاق دیگر تنها مكانی برای تهیه غذا نیست و حتی آشپزخانه هایی كه بزرگ ترند، به مركز خانه تبدیل شده اند.  خانواده برای استراحت در آنجا جمع می شوند، از دوستان خود در آن پذیرایی می كنند، تكالیف شان را انجام می دهند و غذا می خورند. آشپزخانه محیطی خودمانی، ساده و صمیمی است، اما از آنجا كه زمان زیادی را در آنجا سپری می كنیم، دوست داریم تا حد امكان جلوه ی آن دلنشین و جذاب باشد. مهمترین نكته در آشپزخانه اینست كه كابینت و دیگر فضاهای نگهداری وسایل و مواد غذایی فراوانی داشته باشد تا نمای آن آشفته و درهم ریخته به نظر نرسد. بدین ترتیب، جای بیشتری برای قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهیم داشت.

اسلاید 21: محيط صميمانه آشپزخانهپس از این كه رنگ خشك شد، نوارها را به صورت افقی قرار دهید تا خطوط افقی را نیز بر روی دیوار پدید آورید. برای این كه خطوط صاف و موازی باشند، دقت بسیاری لازم است. برای این منظور، می توانید مثلاً برای كشیدن خطوط عمودی، بالا و پایین دیوار را به فاصله های 10 سانتی متری علامت گذاری كنید تا بتوانید نوارها را دقیقاً موازی هم قرار دهید. با رنگ ها و شیوه ها و طرح های مختلف رنگ آمیزی، جذابیت را برای آشپزخانه ی خود به ارمغان آورید. یكی از رنگ های جذاب در آشپزخانه، رنگ آبی است. كاشی های آبی نیز می توانند همین جلوه را پدید آورند. اگر در زمینه ی اصلی رنگ دیوارها یا كاشی ها، طرح ها و خطوطی نیز دیده شود، بر جذابیت فضا افزوده می شود. ازاین رو، سعی كنید طرحی را برگزینید كه بافت آن نیز به دلنشین كردن فضا كمك كند. (در آشپزخانه‌ های‌ كوچك‌ بهتر است‌ امتداد رنگ‌ سقف ، بخشی‌ از دیوارها مثلاً تا بالای‌ كابینت ها را نیز فرا گیرد. به‌ این‌ ترتیب‌ فضا بزرگتر به‌ نظر می ‌رسد).

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34: برای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37: خانه پور سيدي كرمانبرای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 38: دهكده خانوادگي خليلي.مازندران.معمار : سهراب رفعت وهمكاران

اسلاید 39: دهكده خانوادگي خليلي.مازندران.معمار : سهراب رفعت وهمكارانبرای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 40: منزل مسكوني گل به شيراز

اسلاید 41: پلان منزل مسكوني گل به شيراز

اسلاید 42: منزل مسكوني يك معمار تهران.معمار: نگين معتمدبرای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 43: پلان منزل مسكوني يك معمار تهران.معمار: نگين معتمدبرای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 44: ويلاي شماره ا مازندران . معمار سهراب رفعتبرای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 45: پلان ويلاي شماره ا مازندران . معمار سهراب رفعت

اسلاید 46: ويلاي گيلاوند دماوند . معمار : علي كرمانيان

اسلاید 47: پلان ويلاي گيلاوند دماوند . معمار : علي كرمانيان

اسلاید 48: نکاتی در مورد دکوراسون سرویس بهداش بسیاری از حوادث خطرناک در خانه اتفاق می‌افتد که بخش عظیمی از آن نیز مربوط به رعایت نکردن نکات ایمنی در حمام است. آب و وسایل برقی در کنار هم خطر آفرین‌اند. از سوی دیگر، وجود کف‌پوش نامناسب تا حد زیادی احتمال سر خوردن در حمام را افزایش می‌دهد. امروزه حمام در خانه‌های شهری به مکانی برای رفع خستگی و پاکیزه کردن جسم تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند که حمام شما کوچک باشد یا بزرگ. رعایت برخی موارد مانند انتخاب کف‌پوش مناسب، رنگ زیبا، دستگاه تهویه و وسایل جانبی مناسب می‌تواند این مکان را به مکانی دلنشین، آرام و ایمن برای تمامی اعضای خانواده تبدیل کند. نکته درباره کف‌پوش حمام بهترین گزینه برای کف‌پوش حمام، سرامیک است. سرامیک در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ بسیار متنوع است. از میان انواع سرامیک‌ها، سرامیک‌های شیاردار از امنیت بالاتری برخوردار است و میزان خطر لیز خوردن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.استفاده از کف‌پوش بدون لعاب توصیه نمی‌شود چون پاک کردن این نوع کف‌پوش‌ها کار بسیار سختی است. در حمام‌هایی که کف شیب‌داری دارند، بهتر است از موزاییک‌هایی با سایز کوچک استفاده کنید تا هم شیب کمتر به نظر برسد و هم شکستگی و آسیب‌دیدگی در میان موزاییک‌ها به وجود نیاید. تیبرای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 49: چندنکته درباره تهویه حمام در بسیاری از موارد اتفاق می‌افتد که افراد در حمام دچار خفگی شوند. در خانه‌های قدیمی آبگرمکن اغلب در حمام است و همین امر سبب نشت گاز و خفگی می‌شود. محیط حمام محیطی مرطوب است و رطوبت بالا برای افرادی که دچار بیماری قلبی یا آسم هستند، خطرناک است. متاسفانه در برخی خانه‌ها پنجره یا هواکشی در حمام نصب نشده و اغلب پس از حمام، اعضای خانواده مجبورند در حمام را باز گذارند تا هوای حمام عوض شود اما همین موضوع سبب ورود هوای نامطبوع و مرطوب حمام به داخل فضای خانه می‌شود. برای از بین بردن بوهای نامطبوع و رطوبت در حمام بهتر است از پنجره یا هواکش استفاده شود.

اسلاید 50: ۳ نکته درباره ایمنی حمام ۱) برق‌گرفتگی از جمله حوادثی است که اغلب در حمام رخ می‌دهد. تمامی وسایل برقی را پس از استفاده از پریز برق بکشید و جمع کنید. برای پریزهای حمام نیز باید از محافظ پریز استفاده کرد. تمامی سیم‌‌های برق درون حمام باید با روکش عایق پوشانده شوند، به طوری که هیچ سیمی با آب تماس نداشته باشد. ۲) از پادری پلاستیکی نیز می‌توانید برای کف حمام استفاده کنید. نصب میله‌هایی به عنوان دستگیره روی دیواره‌های حمام نیز ایده خوبی است و می‌توانید پیش از زمین خوردن با گرفتن آنها تعادل خود را حفظ کنید. ۳) در صورتی که محیط داخل حمام به گونه‌ای طراحی شده که در آن شیشه وجود دارد، توجه داشته باشید که این شیشه‌ها باید از جنس پلاستیک یا شیشه نشکن باشد تا موجب بریدگی و پارگی شدید پوست در صورت شکستن نشوند. برای جلوگیری از سر خوردن در حمام، در اطراف وان از کف‌پوش‌های دولایه حاوی لاتکس استفاده کنید. این کف‌پوش‌ها به وسیله لاتکس زیرین به کف حمام نصب می‌شود و لایه بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سرخوردگی را کاهش می‌دهد. ۴) نظافت حمام موضوع مهمی است که اغلب فراموش می‌شود. پس از هر بار حمام کردن، دیوارها و کف حمام را با مواد پاک‌کننده بشویید و دستگاه تهویه یا پنجره را باز کنید تا رطوبت خارج شود. در درون حمام حتما سطل زباله درپوش‌دار، تمیز و مجهز به کیسه زباله قرار دهید. هیچ گاه حوله‌های کثیف را در حمام روی هم جمع نکنید چون سبب رشد قارچ‌ها خواهد شد.

اسلاید 51: نكات مهم در جانمایی و ساخت سرویس بهداشتی بطور کلی بهترین مکان برای سرویس بهداشتی قسمت پشتی یا عقبی خانه هست…باید از قرار دادن توالت در مجاورت اتاق غذاخوری و آشپزخانه اجتناب بشه…(قدیمها در معماری ایران توالت ها را بیرون از ساختمون می ساختن واین کار برای سلامت بسیار مفید بود..)البته الان دیگه نمیشه…بنابراین باید یه سری نکات رعایت بشه1--در توالت را همیشه بسته نگهدارید…در این حالت انرژی منفی توالت با انرژی مثبت خانه مخلوط نمی شه.. ۲-بطور روزانه یا حداقل هفتگی از ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سرویس استفاده کنید… توالت نباید بالای آشپزخانه باشد… توالت نباید بالای اتاق خواب قرار گیرد.. از ساختن توالت بزرگ اجتناب شود…هر قدر فضای بیشتری به توالت اختصاص داده شود قسمت انرژی منفی بنا بیشتر میشود(متاسفانه در ساختمونهای امروزی تعداد سرویسها خیلی زیاد شدن و این فضا رو هدر میده…مثلا برای اتاق ۳ خوابه واقعا ۳ سری سرویس لازم نیست داخل توالت را دکور بندی نکنید…هر چه توالت ساده تر باشد تمیز تر و بهتر است در توالت تعدادی تخته سنگ قرار دهید…این کار نیروی پاک کننده زمین را تقویت می کند… نمک انرژی منفی رو جذب می کنه..کنار پنجره توالت یه کاسه نمک تصفیه نشده قرار بدبد…هر وقت کهنه شد عوضش کنید نتیجه از ۲ مورد بالایی:میشه سنگ نمک قرار داد که هم سنگ باشه هم نمک ترجیحا فضای توالت از بقیه قسمتهای دستشویی جدا بشه(این هم در معماری قدیم ایران همیشه بود ..)حتی شده با یه دیوار کوتاه مطمئن شوید که تمام شیرها درست عمل می کنند…شیری که چکه می کند و یا مخزنی که نشتی دارد می تواند پول شما را به همان سرعتی که آمده دور کند…پس به سرعت در رفع این موضوع تلاش کنید..

اسلاید 52: نکاتی در مورد طراحی حمام امروزه حمام یكی از مهم‌ترین مكان‌های خانه به شمار می‌رود. تا آنجا كه یكی از عوامل مهم قیمت‌گذاری منازل و درجه بندی آنها نوع ادوات و مصالح مورد استفاده در ساخت حمام به شمار می‌رود. اما آنچه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد محل استقرار آن در واحدهای مسكونی است. بهترین محل برای حمام، در مجاورت اتاق‌ خواب و سرویس بهداشتی (در صورتی که داخل خود آنهاحمام نباشد) است. اگر خانه دارای اتاق کمكی نباشد یا آشپزخانه آن كوچك باشد می‌توان از فضا‌ها و اتصالات حمام برای قرار دادن ماشین‌های لباسشویی و سبد لباس استفاده کرد. وان‌های شست‌وشو باید به اندازه‌های مناسب باشد. لوازم و وسایل هم سطح از لحاظ صرفه جویی در فضا و راحتی تمیز کردن مناسب هستند. توجه داشته باشید که وان‌های دوتایی حمام با عرض یك‌متر و ۲۰ سانتیمتر اجازه حرکت آزادانه بازو‌ها را به فرد هنگام شستشو نمی‌دهند، بنابر این طراحی دو وان، و نصب جا حوله‌ای بین دو طرف آن بهتر است. حمام‌های دارای سرویس بهداشتی و دستشویی اتاق‌های کاملی هستند که با داشتن امکانات و وسایل بهداشتی نیازهای ساکنین را برآورده می‌کنند. به هر حال، در طراحی یک نقشه، برای حمام و سرویس بهداشتی باید دو اتاق مجزا و قابل قفل شدن اختصاص داد که این امر در ساختمان‌های مسکونی با بیش از پنج نفر حیاتی است.  برای صرفه جویی در هزینه و به دلایل فنی، حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه باید طوری طراحی شوند که بتوانند از یک لوله کشی تاسیساتی استفاده کنند در خانه‌های چند طبقه، دیوارهای حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی‌ درست بالای یکدیگر قرار می‌گیرند که این امر باعث کاهش هزینه‌ها شده و از لحاظ عایق‌بندی صدا بسیار ضروری است.  حمام و سرویس بهداشتی باید در جهت شمال ساخته شوند و به طور عادی و طبیعی تهویه شده و روشنایی داشته باشند در اتاق‌های داخلی حداقل ۴ بار تعویض هوا در هر ساعت لازم است برای راحتی، دمای حمام باید بین ۲۲تا۲۴ درجه سانتیگراد باشد دمای ۲۰درجه سانتیگراد برای سرویس بهداشتی داخل منازل مناسب است. 

اسلاید 53: سرویس بهداشتیبرای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 54: برای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 55: برای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 56:

اسلاید 57:

اسلاید 58: برای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 59: برای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 60:

اسلاید 61: برای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

اسلاید 62: منابع :آخرين ويرايش 2008 نويفرتهنر معماریمسعود شاه محمدی+9191964299برای سفارش انواع پروژه با ما تماس بگیرید.9191964299+

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید