سطوح مدیریت استراتژیک
اسلاید 1: فصل 5 سطوح مديريت استرتژيك
اسلاید 2: Chapter 5: Key Issues فصل 5 : عوامل كليديخصوصيات شركت (3 مورد)استراتژي سازماني (3 مورد) شيوه هاي گوناگون دستيابي به رشد سازمانيچه هنگام سكون بهتر از رشد است؟ماتريس مشاورين گروه بستن
اسلاید 3: خصوصيات شركت (3 مورد)رقابت در صنايع منفرد : به شركت ها فرصت تخصصي شدن را مي دهد، اما بدليل سرمايه گذاري در يك زمينه خاص ، ريسك افزايش مي يابد.رقابت در سطح صنعت : براي شركت هايي در اين سطح ، امكان بهره برداري از فرصت هم افزايي واحد هاي كسب و كار را فراهم مي آورد .رقابت در صنايع نامشابه : ميزان ريسك را از طريق افزايش تنوع ، افزايش مي دهد.
اسلاید 4: استراتژي سازماني (3 مورد)رشدثباتدفاعي
اسلاید 5: انواع استراتژي هاي رشدرشد داخليادغام افقيتنوع بخشي همگن افقيتنوع بخشي ناهمگن (ناموزون)يكپارچه سازي عموديادغاممشاركت استراتژيك ) شراكت)
اسلاید 6: ادغام, تملك ومشاركت استراتژيكادغام در شركت هايي رخ مي دهد كه داراي اندازه برابر باشند و از تركيب آنها يك شركت واحد به وجود آيد. تملك مانند ادغام است با اين تفاوت كه يك شركت ، شركت ديگري را خريداري ميكند در طي اين عمل فرايند ها و توليد كارخانجات يكسان مي شود. مشاركت استرتژيك (شراكت) هنگامي روي مي دهد كه طرفين معاهده هزينه ها، ريسك و منافع مربوط به موضوع كسب و كار جديد را تسهيم نمايند.
اسلاید 7: چه هنگام ثبات بهتر از رشد است؟رشد صنعت ناچيز است و يا صلا رشدي وجود ندارد.هزينه مربوط به رشد از منفع و عوايد آن بيشتر است .رشد باعث كاهش سطح خدمت رساني به مشتريان يا كاهش كيفيت محصولات شود.شركت هاي بزرگ و غالب در بازار نمي خواهند انحصار خود را به خطر بياندازند.
اسلاید 8: استراتژي هاي دفاعياستراتژي دفاعي (محافظ كار) – اغلب براي خاتمه دادن به كسب و كار مورد استفاده قرار مي گيرد. كاهش بهره برداي انحلال (بدترين حالت)اين استراتژي همواره با نهدسي مجدد فريند ها همراه بوده و منجر به طراحي مجدد ساختار مي شود
اسلاید 9: آناليز موردي گام نهم : شناسايي استراتژي هاي سازمان خصوصيات سازمان چيست ؟استراتژي هاي سازمان كدامند ؟ (يا شرح جزئيات)
اسلاید 10: ماتريس گروه مشاورين بستون(BCG) سهم نسبي بالا ازبازار سهم نسبي پايين از بازار رشد بالاي صنعتستارهعلامت سئوالرشد پايين در صنعتگاوشيرده سگ
اسلاید 11: گزينه هاي ماتريس BCG در تصميم گيري استراتژيك سهم بازار را با استفاده از ستاره ها و علامت سئوال ها كسب كنيد سهم بازار مربوط به گاو شيرده را نگهداري كنيد.منابع (شير) را در بازه ها كوتاه مدت جمع آوري نماييد.واحد هاي كسب و كار كنار بگذاريد.
اسلاید 12: سطوح حضور سازمان در مقياس جهانيحضور در سطوح بين المللي ( حداقل)حضور در سطوح چند مليتي (ميانه )حضور در سطح جهاني ( حداكثر )
اسلاید 13: گزينه يك : حضور در سطوح بين المللي وارداتصادراتپروانه بين الملليفرانشيز بين المللي مشاركت بين المللي
اسلاید 14: گزينه دو : حضور در سطوح چند مليتي سرمايه گذاري مستقيم در كشور هاي ديگرواحد هاي تابعه به صورت مستقل از يكديگر عمل مي كنند
اسلاید 15: گام سوم: حضور در سطح جهاني سرمايه گذاري در كشور هاي خارجيواحد هاي تابعه به يكديگر وابسته مي باشند.
اسلاید 16: نكات مربوط به فعاليت در سطح جهاني گدام يك از سطوح براي كار مشا مناسب تر است ؟ آيا نياز مشتريان خارج از كشور مشابه نياز كاركنان داخلي است ؟ آيا حمل و نقل و ديگر هزينه هاي مربوط به توليد و ارائه خدمات متفاوت است ؟آيا مشتريان يا شركاي شركت تا كنون بازار هاي جهاني را تجربه نموده اند؟ آيا توزيع كالا و خدمات در خارج مشكل نيست ؟ آيا قوانين دولتي در جهت تسهيل مبادلات جهاني وضع شده است؟آيا مديران در يك كشور توانايي يادگيري از مديران ساير كشورها را دارا مي باشند؟
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.