صفحه 1:
سمينار
بررسي چیدمان و طراحي
صفحه 2:
صفحه 3:
:توالي تسهیلات
10 i venrgel re nes
* تعریف مساله توسط ۸۶6121619 در سال 1989.
"" اثبات 112-11210 بودن مساله توسط 101176115 ,11122 در سال
زار
"" مدلسازي مساله بصورت يك حالت خاص ”041 توسط ,132811
الع ا
* ارایه روشی هيوريستيك توسط 811612 , 1۳561 در سال 1998.
3
صفحه 4:
:جايگزينتي کامل دپارتمانها
8 هدف در این دسته از مسایل
"" كارهاي اساسي انجام شده توسط 1/1011]:161111 در سال 1991.
"" ارايه روشهاي هيوريستيك توسط 1(285 در سال 1993و توسط
ghee ere در سال 1998.
صفحه 5:
۳ ۳۳۳06۵۵
"" از جمله وسايل حمل و نقل بدون راننده با انعطاف يذيري بالا در
مسیر يابي که براي انجام جابجاييهاي افقي بکار مي روند.
"" موارد كاربرد باربران خودكار
* این وسایل توسط 1۷1111161 در سال 1983 معرفی شده اند.
* تنوع فراوان در ظرفیت و توانايي هاي باربران خودکار.
ل لا ل ل اتا ا دافا
له ام بر روي ۸.۷5 ها انجام گرفته است.
صفحه 6:
:انواع باربران خودكار
1-Fork- trucks:
صفحه 7:
:انواع باربران خودكار
unit/multiple load -2
vehicles:
صفحه 8:
:انواع باربران خودكار
3-light load vehicles:
صفحه 9:
:انواع باربران خودكار
4- medium load vehicles:
صفحه 10:
:انواع باربران خودكار
5- heavy load vehicles:
0
صفحه 11:
:انواع باربران خودكار
6- pallet trucks:
صفحه 12:
:انواع باربران خودكار
7- work plat forms:
صفحه 13:
:انواع باربران خودكار
8- towing vehicles:
صفحه 14:
ee) ode) انواع روشهاي
(guidance method)
۱ هدايت سيمى(6]111021266 0/7116
۳
۱ هدایت غیر سیمی(81106 تال 20۳-1176
انواع باربران از نظر ظرفیت حمل بار:
۹ \
anulti-load) 3 ponte
صفحه 15:
" اجزاء سيستم حمل و نقل باربران خودكار:
۱
2 شبکه حمل و نقل
ols BE
صفحه 16:
:ادبیات
* 5 نوع شبکه حمل و نقل باربران خودکار وجود دارد.
[
۳
۳ تک لح يكسويه
SO eee Slt IB cca dad
Tandem jst. -4
ل يكم
صفحه 17:
1 ساختار سنتي ۱
(conventional configuration)
* در سال 1982 توسط 161201651۵01 , 1۷۲826۷7611 معرفي شد.
"" نرم افزار مورد نياز براي كنترل جنين سيستمي بيجيده و يرهزينه است
Tanchoco,1992) , ۳0۵/۲۱۱۷۱۵
<
صفحه 18:
(unidirectional single loop)
۱ cled eam ل
صفحه 19:
کوتاهترین مسیر دو سویه
(bidirectional shortest path)
"" 31 نأ© 01211360 بالمفزومزدو فرض]زاد و فولصليله ليمدل
م
صفحه 20:
0 ساختار
" در سال ©©©0 توسط 80261 , 51111151352311 معرفي شده
[|
" در سال )©©0 توسط :202761 , 511215735311 يك روش
هيوريستيك براي اين ساختار ارائه شده است.
co
صفحه 21:
تويولوزي حلقه جند بخشي
(segmented loop topology)
* در سال 968 توسط 1ج 6 ۹1۳01۲16017 معرفي شده
است.
Pen Der ec RO Die Create epee Ere ESP
ا ere eee
که هیچ همپوشاني با هم نداشته باشند.
و
صفحه 22:
يك واحد توليدي را در نظر بگیرید که هشت نوع محصول در ن است
توليد شود نرخ توليد و توالى عمليات آنها در جدول زير خلاصه شده است.
Operation sequences
m[-m5-m10-ml [-m13-m15-m20-m24
mé6-m9-m12-m14-m16-m21
m|-m2-m5-m10-m17-m7-m4
n18-mé-m22
m6-m2-m8-m 14-m13-m21
صفحه 23:
"" و حريم مربوط به هر يك از ماشينها در جدول زير خلاصه شده است.
چ ررك قار lly AON) Cad) رد ر سین مس مرا
مسار نا ناا اناري ناف 2518 sh 1
ا ا ا ل Ba
ah
صفحه 24:
Tranter station
صفحه 25:
00
صفحه 26:
بارامترهاي مسئله:
و
-() مسافت سفرهاي خالي پیموده شده
در حلقه با ام
REM ES tae S WrCr AT es
A Se esi
+008000) حريم ماشين -, ام
eS 00
000
Bene Tors roid
00 TE
</ طول پریود زماني
tee wre ies vey
متفیرهای تصمیم گیری
1< , ار ماش ام به حلقه الم تعصیس بل
0 در غير اينصورت
CO] ree tel ese -
۱ va Sepeny, Yee Peres Pes ELI
.اكوجكترين مختصات * ماشينهاى مربوط به حلقه ١أم مسئله
Biren Peart eye es vee as
1 Parta egy Cee Ta
صفحه 27:
مثال عملی
17 16 ۳5 ك M2 قطمه لول
5206 1 M3 27 M2
ماشينها 21 22 M3 M4 5 26 M7
55 70 0 80 100 0 70 70
PARC ا ام ا ا Tees)
.شود
Seer See Cee ee eee eer er Teor
en
صفحه 28:
00 eee eal
Fle Edt UNGO Wincow Heb
۶۱۴ ره رهاط اماهره 212۱ ۰۱۱8 (2اصاعاه
Local optinal olution found at iteration i284
Objective value: 382.4562
Reduced Cost ونوا
,0.000009‘ 2
۳ ,32.7000
9 00
0000‘ 9
00u000, ,0 0020000
o,020000, ‘0, 000000,
00000 1000
000000 00000
000000 1000
000000 00000
000000 10000
0000000 000000
0000000 92261
0000000 0.29386698-04
presse 1 1222-2 تا
0 0 ۳ eh coe
صفحه 29:
شکل خروجی برنامه 11170300
صفحه 30:
:مراجع
[1] Ying-Chin Ho and Ping-Fong Hsieh. A machine-to-loop assignment
and layout design methodology for tandem AGV systems with multiple-
load vehicles. INT J.PROD.RES., 2004, VOL.42, NO.4, 801-832.
[2] Ardavan Asef-Vaziri, Gilbert Laporte, 2004. Loop based facility
planning and material handling. European Journal of Operational
270۰
[3] C.Huang. Design of material transportation system for tandem
automated guided vehicles systems. INT.J.PROD.RES., 1997, VOL.35,
NO.4, 943-953.
[4] Iris F.A. Vis, 2004. Survey of research in the design and control of
automated guided vehicle system. European Journal of Operational
BSC cr tae) 0
[5] Srinivasan Rajagopalan, Sunderesh S.Heraga, G.Don Taylor. A
lagrangian relaxation approach to solving the integrated pick-up/drop-
off point and AGV flowpath design problem. Applied Mathematical
Modeling 28(2004)735-750.
[6] Yavus A.Bozer and Mandyam M.Srinivasan. Tandem AGV system: A
partitioning algorithm and performance comparison with conventional
AGV systems. European Journal of Operational Research 63(1992)173-
152
[7] Ying-Chin Ho, A dynamic-zone strategy for vehicle-collision
ا ا ل ete ele
guide path. Computers in Industry 42(2000)159-176.