صفحه 1:
سنجه های حقوق گیرنده خدمت در اعتباربخشی عباس آبادی. رئيس گروه ارتقاء کیفیت. و حاکمیت بالینی ی اسفند ‎٩۳‏

صفحه 2:
اهم م احت

صفحه 3:
منشور حقوق بیمار در سال ۱۳۸۰ توسط وزارت بهداشت ‏ درمان پزشکی تدوین گردید که شامل ۱۰ بند بود. حقوق بیمار صورت گرفت و منشور جدید در آبان ماه سال ۱۳۸۸ تو وزارت بهداشت ؛ درمان و آموزش پزشکی به تمامی دانشگاه ها بلاغ 2 گردید.

صفحه 4:
بینش و ارزش یکایکک افراد جامعه متعهد به حفظ و احترام به کرامت انسان ها می باشند.این امر در شرایط بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است بر اساس قانون اساسی توجه به کرامت والای انسانی از اصول پایه نظام جمهوری اسلامی بوده » دولت موظف است خدمات بهداشتی - درمانی"ژا- برای یکایک افراد کشور تأمین کند. بر این اساس ارائه خدمات سلامت باب عادلانه و مبتنی بر احترام به حقوق و رعایت کرامت انسانی بیماران صورت. پدیرد. این منشور با توجه به ارزشهای والای انسانی و مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ايرانى و بر يايه برابرى كرامت ذاتى تمامى كيرندكان خدمات سلامت و با 3 هدف حفظ ء ارتقا و تحكيم رابطه انسانى ميان ارائه کنند گان و گیرند گان ۰۰ 2 خدمات سلامت تنظيم شده است. و ۳ ۱ / - 7-۳

صفحه 5:
محور اول: دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است. محور دوم: اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد. محور سوم: حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه بیمار در دريافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود. محور چهارم: ارائه خدمات سلامت باید مبتتی بر احترام به حریم خصوصی بیمار و رعایت اصل رازداری باشد. محور پنجم: دسترسی به نظام كارآمد رسيدكى به شكايات حق مال اسلت»

صفحه 6:

صفحه 7:
پل ل ل 1 ا كم ‎-١‏ كامل نبودن كتابجه خط مشى ها و روش هاى اجرايى اختصاصى اين محور ‏كل آيتم هاى موجود در سنجه هاى محور حقوق كيرنده خدمت 157 مورد مى باشذ كه ۴ مورد آن مربوط به خط مشی ها و روش های اجرایی آن است که این تعداد ۶۴ از کر امتیاز این محور را در بر مى كيرد. ۷ ۲- در اغلب بیمارستان ها اخذ رضایت آگاهانه از بیمار منطبق با استاندارد انجام نمی شود. ‎(e)‏ ‏(فرم مربوطه تكميل نمى شود-در صورت تكميل نمودن فرم فاقد تاريخ» ساعتء مهر و 9 امضاء پزشک امضاء یا اثر انگشت بیمار و ..-می باشد. ) ۸ ۳- مستندات مربوط به تحلیل نتایج بررسی رضایتضدی بیماران در اغلب بیمارستان ها وجود . #۷ ندارد و يا كامل نيست . 1 ‎

صفحه 8:

صفحه 9:
ارزبابی سجه های حفوی کیرنده حدمت قوانين ارزیابی معیار نمره دهی ۲۰۱۰۰ می باشد ۲۰-۰ درصد ۰ ۲۰-۱ درصد ۱ ۱۰۰-۱ درصد ۳ بعضی استانداردها به صورت 0000/06 می باشد (یا ۰ و یا ۲ ) #موارد غیر قابل ارزیابی در مواردی که در بخش يا واحد مصداق نداشته باشد.امتیازی از بیمارستان کسر نمی شود مثل راهنماهای طبابت ‎idly‏

صفحه 10:
حقوق گیرنده خدمت ‎٩-۱‏ بمرستان اطمينان حاصل مى نمايد كه قوانين و مقررات مربوط به رعايت كدهاى ملى اخلاق در بوهش در رابطه با تمام طح هاى تحقيقانى که ا موضوعات انساتى سر و کار دارد رعایت می‌شوند. ‏سنچه خط متی و روش اطمیان از ریت وین الا ات اراد دخیل در رای شط مش ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اکن :پات مر ‏عكر ماران باسائر ‎ ‏متیر و مي ‎ ‎ ‏در بؤوهش در له با تمام طرجهاى تحقيفاتى كه با موضوعات انانى ارتباطدار با رعابت حداقلهاى مورد نتظار تدوين شدم ‏بش مذكور. در تهبه آن شركت داشته و كاركنان موبوطه ازآن أحاهى داشته بر اساس ‎ete be ol‏ ‏اسل ‎ ‎ ‎ ‏متم ‏سا کی هت ‎ ‏ل | ییون ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
مر پا ال لا لایر رسی مستندات السأبازديد از بخشها و واحدها و مشاهده اجرای استانداردها لسأمصاحبه با بيماران . همراهان و کارکنان (حداقل از ۱۰ بیمار )

صفحه 12:
الا منشور حقوق بیماران منشور حقوق بیمار با خط خوانا که از فاصله یک متری قابل خواندن باشد تایپ پر یا تابلو و .. در سالن های انتظار و ورودی بخش ها یا راهروهای هر بخش / واحد در ۰ گیندگان خدمت قرار دارد لا کارت شناسایی کار کنان کار کنان بیمارستان ۰ کارت شناسایی که مشخصات آن شامل حرف اول نام ؛ نام خانواد گی و سمت است و از فاصله یک متری قابل خواندن است را بر روی سینه نصب نموده اند . لا اطلاع رسانی در مورد پوشش کا رکنان وجود پوستر؛ بروشور و بنر و سایر ابزار اطلاع رسانی به مختلف کا رکنان از روی پوشش آنها ندگان خدمت در زمینه شناسایی رده

صفحه 13:
اولین ویزیت پزشکی و پرستاری انجام مشاوره های اورژانس و غیر اورژانس اعلام جواب بررسی های پارا کلینیک اورژانس و غیر اورژانس لا انجام زمان سنجی ( به صورت فصلی ) الا طرح در كميته مديريت اجرایی بیمارستان و انجام مداخلات لا کیرنده خدمت در حال احتضار بخشهای (410060 * _ تدوین خط مشی بیمارستان در خصوص شناسایی نیازهای عاطفی و اعتقادی گیرند گان خدمت

صفحه 14:
اولین ویزیت پزشکی و پرستاری انجام مشاوره های اورژانس و غیر اورژانس اعلام جواب بررسی های پارا کلینیک اورژانس و غیر اورژانس لا انجام زمان سنجی ( به صورت فصلی ) الا طرح در كميته مديريت اجرایی بیمارستان و انجام مداخلات لا کیرنده خدمت در حال احتضار بخشهای (410060 * _ تدوین خط مشی بیمارستان در خصوص شناسایی نیازهای عاطفی و اعتقادی گیرند گان خدمت

صفحه 15:
لا حفظ حریم گیرنده خدمت. وجود پرده هاى سقفى- بارتيشن بين تختها در بخشهاء اتاق عمل 6 ریکاوری » تصویربرداری لا رضایت آگاهانه لا آموزش به بیمار *_ خط مشی بیمارستان در خصوص شناسایی و پاسخ به نیازهای آموزشی گیرنده خدمت *_ فرم تکمیل شده آموزش به پیمار با شرایط مندرج در سنجه وجود امکانات و مطالب آموزشی همچون بروشور » فیلم و سایت آموزشی معرفی مراجع و انجمن ها و نحوه دسترسی به آن به گیرند گان خدمت (انجمن 61269؛ انجمن

صفحه 16:
33 زيابى استائداردهاى اعتبار بخشى بیمارستان در ایران IS i an Sage ce ‏آموزش ین با مت ماه رای بششیهای‎ oS A ae روي كرس سو اي سعد مساك الرمعوسون قلي بيعارمانتدبمشثيرى أز خطر سقوطه عناون أموزشى ارله شده در زمان ترخوس؛ مهر و لمضاى أموزش دهندكان و ماي أموزش كيرنده در دو مرحله(يذيرش و حين يسترى: حي ‎Sab joo folate?‏ eo ‏تا‎ رشتهتحصیلی علت بستری عنوینآموزشی رنه شده در مان پذیرش با حین eee ااسارم حل ‎ee‏ 7 ° سنجه ۲ موزش‌های یه شهب مان وبا همراهن در زمان يذهرش وحين يسترى, يرئى أنه قاال درك يوده الستد ۳۹ 5 1 ‎pe‏ که مزا یب ‎ ‎eee ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
‎O‏ نحوه دریافت هزینه خدمات از گیرنده خدمت ‏* _ بیمارستان تعرفه های مربوط به هتلینگ و حق العلاج را درکنار آخرین گواهینامه ارزشیا ‏پذیرش و ترخیص یا حسابداری در معرض دید قرار داده و تعرفه های مصوب را رعایت ‏قوانین و مقررات موجود. توسط کاررکنان بیمارستان ‏در موارد اورژانس بدون توجه به تأمین هزینه خدمات سلامت مناسب را ارائه می نماید. نظام کار آمد رسیدگی به شکایات ‏رضایت سنجی بیمار ‏پرسش نامه ای که روایی و پایایی آن سنجیده شده باشد انجام رضایت سنجی گیرند گان خدمت در بخشهای مختلف (حداقل فصلی) * _ تحلیل و انجام مداخلات اصلاحی

صفحه 18:
اسانداردهای ندوین خط مسی و روس اجرانی مطانی با سحه های اعسار بحسی نام بیمارستان عنوان/ موضوع دامته كاريرد كد خط مشى تاريخ آخرين 0 تاريخ آخرین بازتگری کتابچه امجموعه خط مشی ها و روش ها می بایست دارای یک فیرست دقسق باشند. کتابچه| مجموعه خط مشی ها و روش ها می بایست دارای نمایة مشخص باشند.

صفحه 19:

صفحه 20:
خط حعاسی سان وی اموایی ی سوق ‎SOS 5S‏ 1 - خط مشى اطلاع رسانى بيمارستان به كيرنده خدمت درخصوص روش هاى ۰ ۱۳۲۱۰ 5 نقاط ضعف و قوت هر روش و عوارض احتمالی آن. تشخیص, سیر بیماری. پیش آگهی و عوارض آن و نیز تمام اطلاعات تاثیرگذار در روند تصمیم گیری گیرنده خدمت به نحو مطلوب و به میزان کافی؛ در زمان مناسب و متناسب با شرایط گیرنده خدمت به شیوه ای ساده و قابل درک ) ۲- خط مشی اطلاع رسانی بیمارستان به گیرند ه خدمت درخصوص نحوه دسترسی به پزشک معا و اعضاى اصلى كروه يزشكى درطول درمان 6 ۳- خط مشی اطلاع رسانی بیمارستان در زمان يذ شا يه كيرتده حدمت و مراصان ديرا مل ©)) / بیمارستان اعم از درمانی و غیردرمانی. ضوابط و هزینه های قابل پیش بینی: بیمه های طرف . "سح قرارداد بیمارستان و ضوابط آن و همچنین سیستمهای حمایتی - خط مشی اطلاع رسانی بیمارستان به گیرند ه خدمت درخصوص اقدامات پژوهشی ۱ 0- خط مشی اطلاع رسانی بیمارستان درخصوص اطمینان از رعایت کدهای ملی اخلاق در پژوهش, ‏ 2 در مورد طرحهای انسانی(۲۲215 ا61۱01>8) 35 ۳

صفحه 21:
خط مس ى هاو وروسهای = ا حقوق كيرا رند 5 ‎(NCS‏ 7- خط مشی بیمارستان درخصوص حفاظت از اموال گیرنده خدمت ۷- خط مشی بیمارستان در خصوص انتقال و اعزام بیمار بر اساس بخش نامه شماره ۲ سس مورخ ۲۵/۱۱/۸۴ ستاد هدایت در مواردی که ارایه خدمات سلامت مناسب در موارد اورژانس قراهم نباشد. ۸- خط مشی بیمار, در خصوص شناسایی و حمایت مناسب ( تجهیزاتی. فیزیکی, ایمنی و « درمانى( از كروه هاى آسيب پذیر از جمله کودکان. زنان باردار. افراد ناتوان سالمندان. بيماران 0 رواتی؛ گیرندگان خدمت مجهول الهویه. معلولان ذهنی و جسمی, افراد بدون سرپرست و دیگر جمعیت های درمعرض خطر ‎-٩‏ خط مشی بیمارستان در خصوص شناسایی نیازهای عاطفی و اعتقادی گیرندگان خدمت در حال احتضار و پاسخ ‎Toy‏ نها ( از جمله بهره مندی از مصاحبت افرادی که مایل به دیدارشان هستند. ‏حتی در ساعات غیر ملاقات. پاسخ به نیازهای عبادی و اعتقادی. فضای فیزیکی مجزا و آرام و.. ‎ ‎

صفحه 22:
حط مس ها ‎eS‏ خط مشی بیمارستان در خصوص محرمانه نگهداشتن اطلاعات گیرنده خدمت و نحوه ارایه ‎Tx‏ ‏آن تنها به افراد مجاز ‎BS‏ ۱ - خط مشی حفظ حریم خصوصی بیمار ( با رعایت مواردی همچون محفوظ داشتن فضای اطرا ت و در زدن در زمان ورود به اتاق: به ویژه درصورت درخواست بیمار و يا همراه وی ه (مواردی که بیمار دچار کاهش سطح هوشیاری است. در رابطه با بانو و در مواردی که خود بیمار یا همراه وی درخواست می نماید) // ۳- خط مشی بیمارستان در خصوص پیشگیری از مواردی که استفاده از پرسنل همگن می تواند | ۱ موجب تأخیر در ارایه خدمت و بروز آسیبهای غیر قابل برگشت برای بیمار شود.

صفحه 23:
rere ne ‏پب‎ 6- خط مش نتان در خصوص شناسایی و پاسخ به نیازهای عبادی و اعتقادی گیرنده خدمت 6- خط مشی بیمارستان در خصوص شناسایی و پاسخ ‎oy‏ نیازهای آموزشی گیرنده خدمت - خط مشی بیمارستان در خصوص فر اهم کردن امکان انجام مشاوره با پزشک دوم ) از دا خارج بیمارستان(: در صورت تمایل بیمار يا در صورت نیاز ولی قانونی ۷- خط مشی بیمارستان در خصوص اخذ رضایت آگاهانه ۸- خط مشی بیمارستان در خصوص جلوگیری از دریافت وجه از گیرندگان خدمت. درخارج از چارچوب قوانین و مقررات موجود. توسط کارکنان بیمارستان ‎-٩‏ خط مشی بیمارستان در خصوص حفاظت گیرنده خدمت در برابر حملات فیزیکی و صدمات روحی ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:
۳ ۱ حط مسی ها و روسهای اجرایی سجه جتوی کبرنده جدمت ۰- خط مشی بیمارستان در خصوص پذیرش همراه و فراهم نمودن امکانات رفا تسهیلات لازم برای استراحت و خواب ۱ ۲- خط مشی بیمارستان در خصوص نظا ۳- خط مش بارستان در خصوص حروف اختصاری مجاز و چگوتگی استفاده از آتان در به ویژه در پرونده بیمار و با در نظر گرفتن ایمنی وی

صفحه 25:
پروردگارا! | مدد کن تا دانش اندکم دبانی باشد برای فزونی غرور و تکبر و نه حلقه ای برای اسارت . ونه دستمایه ای برای تجارت . بلکه گامی باشد برای انسانیت و متفاوت ساختن زندگی خود و دیگران 2

صفحه 26:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان