علوم مهندسی برق و الکترونیک

سنسور ها و معرفی و کاربرد ان ها

sensor-ha-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سنسور ها و معرفی و کاربرد ان ها”

سنسور ها و معرفی و کاربرد ان ها

اسلاید 1: سنسورها ومعرفی کاربرد آنهاواژه سنسور از سنس یعنی احساس کردن، گرفته شده است .سنسور یعنی چیزی که می تواند احساس‬ ‫کند. همیشه در علم الکتروینک این نکته وجود دارد که برای اینکه بتوانید الکترونیک را در هر جایی مورد‬ ‫استفاده قرار بدهید، باید پدیده ها را به زبان ولتاژ و جریان تبدیل کنید.سنسورها هم برای همین ساخته‬ ‫شده اند؛ سنسورها در انواع مختلف بسته به نیاز مورد استفاده ساخته شده اند ، منتها همه ی سنسورها‬ ‫پدیده مورد بررسی را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند یا اینکه بر سر راه یک مدار بسته می شوند؛‬ ‫مثلا فتو سل ها یا سلولهای نوری که به نور حساسند : شما وقتی از سنسور نوری استفاده می کنید در‬ ‫حقیقت تاثیر نور را در یک فضا باآن قطعه مورد بررسی قرار می دهید .

اسلاید 2: سنسورهای بدون تماسسنسورهای بدون تماس سنسورهائی هستند که با نزدیک شدن یک قطعه وجود آنرا حس کرده و فعال می‬ ‫شوند .این عمل به نحوی که در شکل زیر نشان داده شده است می تواند باعث جذب یک رله ، کنتاکتور‬ ‫و یا ارسال سیگنال الکتریکی به طبقه ورودی یک سیستم گردد.

اسلاید 3: برخی از کاربرد های سنسور ها‫ شمارش تولید : سنسورهای القائی ، خازنی و نوری‬‫ کنترل حرکت پارچه و ... : سنسور نوری و خازنی‬‫ کنترل سطح مخازن : سنسور نوری و خازنی و خازنی کنترل سطح‬‫ تشخیص پارگی ورق : سنسور نوری‬‫ کنترل انحراف پارچه : سنسور نوری و خازنی‬‫ کنترل تردد :سنسور نوری‬‫ اندازه گیری سرعت :سنسور القائی و خازنی‬‫ اندازه گیری فاصله قطعه :سنسور القائی آنالوگ

اسلاید 4: تکنولوژی های میکروالکترونیک پروسه های دیگری نیز در تولید سنسور بکار برده می شود، از قبیل تکنولوژی های فویل ) با چکش کاری یا‬ ‫غلطاندن، فلزی را به شکل یک صفحه نازک در آوردن ( و سینتر ) با گرم کردن یک ماده پودر مانند را به‬ ‫شکل یک جسم سفت درآوردن( ، تکنولوژی فیبر نوری، مکانیک دقیق، تکنولوژی لیزر نوری، تکنولوژی میکرو‬ ‫ویو و تکنولوژی های بیولوژی . بعلاوه ، تکنولوژی هائی از قبیل پلیمرها، آلیاژهای فلزی یا مواد پیزوالکتریکی‬ ‫نیز نقشی در تولید سنسور بازی می کنند.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید