271 صفحه
17795 بازدید
01 تیر 1397

برچسب‌ها
آثار-اراسم
آرای-باسدو
آرای-پائولو-فریره
آرای-تربیتی-آگوستینوس
آرای-تربیتی-افلاطون
آرای-تربیتی-پیاژه
آرای-تربیتی-در-روم
آرای-تربیتی-در-سده-نوزدهم
آرای-تربیتی-در-عصر-تجدد
آرای-تربیتی-در-یونان
آرای-تربیتی-دیدرو
آرای-تربیتی-دیویی
آرای-تربیتی-روسو
آرای-تربیتی-غرب
آرای-تربیتی-کندرسه
آرای-زمان-شارلمانی
آرای-شارلمانی
آگوستینوس
آموزش-سنتی
آموزش-و-پرورش
اخلاق-از-نظر-ارسطو
ارسطو
اصل-فردیت
اهداف-تربیتی-اراسم
ایوان-ایلیچ
باسدو
پائولو-فریره
پاورپوينت-سیر-آراء-تربیتی-در-غرب
پاورپوینت
پاورپوینت-آماده
پاورپوینت-رایگان
پیاژه
تاریخ-فرهنگ-یونان
تربیت-شهسوارن
تربیت-کودکان-اسپارت
حکومت-جباران
دانلود-پاورپوینت
دانلود-پاورپوینت-آماده
دانلود-پاورپوینت-رایگان
دانلود-پاورپوینت-سیر-آرا-در-تربیتی-غرب
دوره-اساطیری
دوره-رنسانس
دوره-کلاسیک
دیدرو
روسو
روش-پستالزی
روم
سده-های-دوم-میانه
سده-هیجدهم
سقراط
سوفسطاییان
سوفوس
سیر-آراء-تربیتی-در-غرب
سیر-آرای-تربیتی-در-سده-بیستم
سیر-آرای-تربیتی-در-سده-هیجدهم
سیر-آرای-تربیتی-در-غرب
طبقه-بندی-حکومت
عصر-تجدد
علم
فرقه-یسوعی
فلسفه-تحصلی-جدید
فلسفه-تربیتی-روسو
فلسفه-هربارت
قرن-روشنایی
کتاب-نهاد-زن-مسیحی
کرشن-اشتاینر
کندرسه
کودکان-اسپارت
مکتب-فرانکفورت
نفس
نهضت-فرانوگرایی
هربارت
هستی-گرایان
ویلیام-جیمس
ویوس
یونان

صفحه 1:
9 در تربیتی ‏

صفحه 2:
انتشارات ‎TSU sy‏ در ‎eer‏ ردان تهيه كننده: دكتر منوجهر وكيليان

صفحه 3:

صفحه 4:
آراء تربیتی در ‎Os as 5 Gis‏

صفحه 5:
عقاید است که فسنه ۱۳7 پرورش دوره یا جامعه معیلی را تشكيل می دهد

صفحه 6:
ر از غرب در ‎a‏ ‏تمدن یا فر هنک 9 3 ‎eer‏ ار رح ‎eae cee‏ زر Cush

صفحه 7:
نهاد هاى اموزشى بيشتر بذ ساختار های مادی و هنجارت ۲ جامعه مربوطند از ل ا اا ويزه تاريخ فلسفه در ارتباط است.

صفحه 8:
0 دوره اساطیری ات 2- دروه كلاسيىك

صفحه 9:
نزن ‎Sie‏ طلايى فرهنك يا عصر روئق ‎(eae:‏ 2 0 ۴ تا ق.م تا تصرف يونان تو 06

صفحه 10:
6 ی ‎ere)‏ نم ۱ 1) oe 4-2

صفحه 11:
0- حکومت جباران : ‎eee)‏ را تروتمند (الیگارشی یا پلوتوکر اسی) ۳ مت ری

صفحه 12:
2- يس از آن به دست دولك

صفحه 13:
ا ال ال ا اكد در فرايند زير انجام مى شد: 0- مراسم عضویت رسمی در قبیله 3- درجریان مراسم دینی ل 2

صفحه 14:
ماين دوره دو اثر حماسی ابلیاد و ۱و3 از هومر شاعر افسانه اى يونان 7

صفحه 15:
3- دلیری و( 3 يايدارى 2 ت خاندان و سنت های آن و

صفحه 16:
اطاحت ار ‎pots‏ تک وفادارى به در 8 بى يروايى در دفاع از حانة و 5 كاشانه و ميهن خود

صفحه 17:
Hoa Sz) 7 0 - كسب دانش برای شناخت خود و داشتن ای = ا ار افكار خود 9- در جستجوى اخلاق نيكو و تقوا بودن

صفحه 18:
مراسم و نوعی ریاص ۲ ‎eon ee‏ ور خرقه جادوگران

صفحه 19:
| از شور بد يونان امده بودند 2 وارتان غیب گویان. ساحرال ۶ ۰ مرتاضانی بودند که در باره الهیاد كك جكونكى تكوين عالمء دانش كاف 917 كونه اى در اختيار داشتند.

صفحه 20:
فرقه های سری شرق . 9- ساحران جوامع ابتدایی

صفحه 21:
به بيروى از تمدن هاى سر ‎dd) GU‏ ا ‎B=‏

صفحه 22:
یعنی ‎eben‏ ان رل کر 4 هاء لت 290 متصدیان ثبت 0 = بایگنی اسناد و ادره کنندگان ‎=a‏ ‏بودند.

صفحه 23:
این دوره مقارن با ذکر کودی ‏ ساخت اجتماعى يونان بود و ‎EONS‏ ل ال 0 مشاغل جدید و اهداف و شیوه های ظیقه از اد جامعه ۱ ۳۳۰

صفحه 24:
نظريه هاى متحاد فالدسفة ذر نآراة جكونكى به وجود امدن اشياء ۰ ازا ل ا بر 1 0 عده ای تلدش می کر دند لا : آنان را در شیوه پیشنهادی خود مجاب سازند.

صفحه 25:
سخنوری و مناظره و مجادله» ‎١|‏ ‏خاصی یافت و عده ای به نام سود ‎ree)‏ 7 در زندگی اجتماعی را بیاموزند,

صفحه 26:
08057 (3 Re Ran : ‏التدريس در فلسفه نسبى كرا و عملا‎ = ‏بو دند. آنان خود را متخصص در عليه‎ ‏هنر زندكى و برنامه ريزى براق آنٌ‎ مى شمردند.

صفحه 27:
i, oe ۴ ee ae ee ۴ Ae ‏يدن قاد‎ = ‏ر اس روت‎ ae a ۲ ۵ ‏جهان‎ ‎2

صفحه 28:
دارد» پس همانند خدا فناناپذیر ۲ ۳

صفحه 29:
رت << 2- اعتقاد به اين كه شعور در همه أفراة انسانى وجود دارد.

صفحه 30:
عردو نت بر 3 000 تربيت اخلاقى و رت می دانست.

صفحه 31:
جوانان ا داكت ا ل ‎pe See‏ به هر قيمتى دعوت مى كردند ۰ 2 تحصيل 0 ‎Bo (fila‏ شخصيتك مستقل فرا مى خواند.

صفحه 32:
بیشتر جوانان آتن بودند 1 «روش 7 1 0 استار که دانش در درون مخاطب و جود دارد به همین دلیل به خی حه ۳۳۰ مخاطبش» سعى داشت ت همانند ماما آن را از درون او بیرون بکشد.

صفحه 33:
55 او را = کردن 2 ار بر مى شمرد.

صفحه 34:
‎Z ۹‏ ا ات ‏كك داد.

صفحه 35:
OS ara ‏یکدیگر جدایی ناپذیر می‎ دانست.,

صفحه 36:
منون» فیدون و مهمانی قابل ‎Cut lee‏

صفحه 37:
۰ ‏جسمانی و روحانی دانسنه‎ ee ee nee 2 Sere Beas] ‏اوست.‎ (SE)

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
و دفاع جسم در برابر ۲۳ خطر ها است.

صفحه 41:
ی تس تعقل یا تفکر انجام می دهد.

صفحه 42:
)5 ۱ كاركرد ها يا وطابوة ‎jh‏ مى شمارد.

صفحه 43:
‎eB)‏ ا اك اعتفاد ندارد و منظور )3 او فردىء: سعادت در اين جهان"| وى فضايل اخلاقى را از را اجتماعى جدا نمى داند.

صفحه 44:
[0- آموزش و پرورش از طفراتت ‎rete vege ke)‏ کر نه سودمندی درس باشد.

صفحه 45:
2- از ۲ سالكى تا سن رشد ‎a‏ ‏سالگی) (تربیت طبق برنامه ای ‎ES (ee‏ cee FS yl) SL Od GUE 5-9 ‏بيان» ادبيات» رياضيات و جغرافيا)‎

صفحه 46:
ا ۱ بر تقاضاهاى زندكانى روستابى eres Be Cre

صفحه 47:
SES WE ©) ee ECHO) ‏ا ا‎ ‏تست‎ ‏ار‎ eae Die 2a ‏عدم پیشرفت کودک ناشی از معلد‎ * ‏تنبيه شیوه ای نامناسب است.‎ ©

صفحه 48:
ید مت بلکه باید از مسر - رح مراقبت كرد.

صفحه 49:
ا ااا يُوناتى و رومى | ‎a‏ ‏كنيد ۳3

صفحه 50:

صفحه 51:
فصل دوم 2 “أراى تربيتى در دين يزرد صدر مسيحيت و سده هاى ميائك

صفحه 52:
eae ere Be) HODES ere SP eo ‏شناخت خدای یگانه و تقویت ایمان به او و‎ -0 ‏آأموزثن احكام او‎ ‏ایجادهمبستگی و علقه خانوادگی و قومی‎ -.2 ‏يرورش اخلاقى و به كمال رساندن نفس‎ -9 ‏ال ا دك‎

صفحه 53:
أموزش و يرورش در دين يهود ۱ Tee 2- روش آموزشى كتابى بر ‎r ee)‏ 5 ean Ee ‏را‎

صفحه 54:
تفاوت تربيت يهودى و مسيحى در تربيت يهودى بر خلاف تربيت يونانى (مسيحى)».حيات درونى و معنوی بیش از حیات جسمانی مورد پر ‎A‏ بيشتر به ‎TE‏ ‏باطن» خدا و امت و کم تر به عالم كت

صفحه 55:
اراى تربيتى در صدر مسيحيت 0 آموزش و يرورش مسيحى ابتدا در تعليم و تربیت اصول عقاید دینی» خلاصه می شد. 2- زاهدان مسيحى در خانقاه هايى كه دور از شهر ها بنا شده بود به ترك دنياء دعاو ریاضت می پرداختند.

صفحه 56:
آرای تربیتی در سده های میانه > دوره اى است كه در أن سعى مى شده كه فلسفدووء علوة» تابع دين و 0 > علوم وسيله اى براى درست فهميدن كفايق دينى بوده است.

صفحه 57:
ادامه آراى تر بيت ها راى ‎ery‏ در ۳ 2 سده هاى و میت ( - ۶ ‏و‎ a a ieee < ۳ هدف يرور ا 1 كليسا ‎“Alpe‏ = كه بتوانند وعظ ‎Serer mun]‏ و تبلیع کنذ

صفحه 58:
جرج آموزش ز زر در سده هاى سیانه Geen eae سده هشتم ادامه مى يابد. SOP TOD eae iL Sey OS re ent ee Ee See es ‏يايان هى يابد,‎ > دوره سوم که از سده دوازدهم تا آغاز رنسانس (سده يانزدهم) ادامه دارد. ب ببامععععع ب

صفحه 59:
ثرا رز ار لك میانه > کار های علمی و نوشته های مربوط به آن عمدتاً دینی یا دارای هدف ذینی ‎ers‏ ‏تياك ز ترريت در تالسارتريط ‎Rea Ne eres‏ > مواد آ[موزشى خواندن» نوشتن و حساب كردن در سطح ابتدايى بود. حبست

صفحه 60:
امورش زر 0- بسيج نظام کلیسایی به يشتيبانى شازلمانى 2- آاموزش كودكان درباوى در اموزشكاه كاخ

صفحه 61:
ادامه آأموزش و يرورش در سده هاى دوم اد 9- محتواء زبان و ادبيات براى درك بهتر كتاب دينى و خی ‎Ie epee‏ های آموزش دستور زبان بود.

صفحه 62:
اراى زمان شارلمانى 0- عدم ا و دولث و لزوم نيازمندى دولت متمرکز به تفکر و آگاهی ۳

صفحه 63:
لا - ل ای زمان شار لمانی 3 هدف اصلی تربیت يرورش كسانى بود كه معانى كتاب مقدس را ‎ei)‏ ا |

صفحه 64:
ال ل ای لكر ار ۷۹ 3- وجود جنبه دینی- دولتی در مدارس از این ‎ee ۳ ۳۳‏ بيكتر مراد خير دينى

صفحه 65:
ار( ويرور 001 سوم سده های میانه زر ی آرربنآررتتدتران غربى به شرق و بهره برداری از آثار اسلامی 2- افز ايش تعداد مدارس چم زا

صفحه 66:
تا 7 سوم سده های میانه ‎ae ge‏ ددم خد ‎WS: 4‏ به منطق است ال بای دا در 0 0 ی

صفحه 67:
اصول و روش های آموزش و برورش در سده های میانه روش های تربیتی» متأثر از طبقات مختلف اجتماعی یعنی سه طبقه اشراف» روحانی و مردة:عادى بوده است. :

صفحه 68:
ل 0 سذه هاى ميانه الف- شهسواران (شواليه ها) كك لا و حانيان 35 سردم عادی ‎G‏ ‏۳ حرفه ای)

صفحه 69:
تربیت شهسوارن در سده های میانه POSE erate ne ‏رت له‎ 2 کسب آمادگی برای کار های سخت 4 ۱9 آداب معاشرت و ادب اجتماعى در ارتباط با بزركان و زنان ۴۶-آموزش شهسواران مبتدی از زبردست

صفحه 70:
در 0- انتخاب دانشجویان مدارس دینی از بين مردم طبقات مختلف 8- تزبيت در دير ها 2 حفظ آتار علمی. ادبی و 0

صفحه 71:
تربیت مردم عادی (أاموزش حرفه اى) 0 تربیت» ابتدا در خانواده و سپس در كنار دست يدر و محل كار او © بعد از يديد امدن شهر هاو تشکیل اصناف» تربیت شغلی در صنف پدر صورت می گرفت.

صفحه 72:
ادامه تربیت مردم عادی ‎(G! 4855 Vij sl)‏ 3- بعدا مدارس فنى و حرفه اى به 0 ©6- با تأسيس مدارس فنى؛ تعداد معلمان غير دينى افزايش يافت و زمینه تاسیس مدارس غیر دینی فراهم آمد.

صفحه 73:
‎Capel‏ دانشگاه در سده های میانه در اواخر سده دوازدهم؛ در شهر های بزرگ اروپاء نهاد ‎Secrecy‏ ۱9| ‎a5>5 4 (Universitas)‏ ۳۳1 ‎ ‎

صفحه 74:
معنای او نیور سیتاس زد رس سید را اتحاديهة صنفى 50-0 و تاش و تارج است. اين جامعه براي دفاع از شأن اجتماعى» فر حقوق معلم ‎J‏ ‎eee)‏ ل ۰۳ ‎ae‏ =

صفحه 75:
‎Ss‏ های ذانشگاه های سده میانه ‏0- استقلال در بر ابر اسقف های محلی که از سوی پاپ تضمین شده ‏بود ‎eo Le 89‏ )5 وت ‎ay‏ ‏ها و يادشاهان به آن ها ‎cra 0 a‏ ‎

صفحه 76:
برنامه های عمومی دانشگاه هادر لد 0- کتاب ارغنون 2 کتاب اخلاق و سیاست ارسطو ‎aa)‏ ل ا 21 0 رازى (الحاوى) و ابن سينا (قانون) در دانشكده هاى يزشكى و

صفحه 77:
‎el‏ ار ۱ دانشگاه ها در سده های میانه ‎ce‏ آموزش قوانین رومی و کلیسایی در دانشکده های حقوق ‎Dee ee eee ‏الهياث-آكويينى در دانشكده الهيات» علاوه‎ ‏بر تورات و انجیل‎ ‏8- زبانء لاتينى بود و كسانى اجازه ورود به ‎eea] ny)‏ ل ل لا ‎

صفحه 78:
مدار 4 تحصیلی 0- يس از دوره متوسطه مدرك ‎(Baccalaurea) Bc‏ در یافت می شد. - دوره لیسانس 2- دووه فوق ليسانس (1ع72/1351) “6- دوره دكترى

صفحه 79:
روش آموزش در دانشكده ها روش آموزش در تمامى دانشكده ها ل ا در ی ‎w‏ ا روش "عبارت بود از قرائت متون» ۵

صفحه 80:
Cree ete cep ee) از آنجا که اگوستینوس همواره ‎Oye yep ees oe‏ Gene crime eure pret rec ‏ك2‎ ee.) mea ‎ese‏ وداز ‎ae‏ هاى ‎sk 7‏ ‎ ‎

صفحه 81:
هدف تربیت از نظر 0 هدف تربيت بار آوردن فرد ‎ie Slee‏ از دیائت مسیح (ع) برای سای باطن همیب زیادی قابل است.و نيل به أن را از طريق تفكر و دعا ممكن مى داند.

صفحه 82:
أكو ستينوس و تنبيه بدبينى أكوستينوس بر تربيت در دوره وی سایه افکنده و سخت ى و انضباط شديد و زجر و شعنجه در مدارس را ‎ee‏ ۱

صفحه 83:
رد در ی به نظر آکویینی هدف غايى تربیت» سیر به سوی کمال شایسته انسانی است. کمال انسان نيز در معرفت خدا و سعادت يايدار ناشى از خداشناسى و خدايرستى است.

صفحه 84:
استعداد افراد از نظر آکویینی آکویینی به وجود دو نو استعداد در انستان عفیده دارد که عبارتند از: 6- استعداد درونى و 2- استعداد بیرونی

صفحه 85:
يرورش استعداد هاى افراد از ۱۳ پرورش استعداد درونی به حُود شخش و فعاليت ذقتى أو بستگی دارد در حالی که ‎ey)‏ استعداد ‎cpu‏ نی مستلزم ‎eres as nO DE‏ است.

صفحه 86:
آموزش خانواده از نظر اکویینی آکویینی خانواده را اساس دولت می شمارد و برای این نهاد در جامعه اهمیت زیادی قایل است. پدر در خانواده از قدرت_ كامل برخوردار است يا بايد باشد.

صفحه 87:
يدر روحانى از نظر آكوييتى به عقيده اكويينى» معلم در مدرسههء يدر :رتوحانى است و باید همان اقتذار يدر در خانواده را داشته باشدء به شرط أن كه 1۳۹[ لت

صفحه 88:
وظيفه معلم از نظر أكويينى معلم باید شاگردان خود را به تفکر در عظمت الهی و کشف حقایق دين و در زمينه اخلاقى به مورررزى نسبت به مستمندان و نوع دوستی و خداپرستی سوق دهد.

صفحه 89:
آ۶۱ ترابیتی در ۵و هر ار كا سذه هاى ميانه ‎ena‏ ات شئون زندگی,غربی و از جمله نظام آموزش و پرورش آن 2 هدف اصلی تأسیس مدارس؛ أموزش مبلغان دينى براى دفاع از دين بوده و ‎ ‎

صفحه 90:
ا امه آرااءترابیتی دود و هزاارن 7۳ ساله سده هاى ميانه ‎Tee EOD Bw)‏ ‎Slabs‏ احلى ‎We SED eye SE‏ اك

صفحه 91:
ا 2 هاى ميانه سه نوع مدرسه در سه مرحله پدید آمده است: 01- مدارس وابسته به کلیسا های محلی (مدارس ‎(eet‏ - مدارس وابسته به کلیسا های شهر سر متوسطه 03 مدرسه کاخ (مدرسه عالی)

صفحه 92:
توضیح دهید 0 ویژگی های آموزش و پرورش در سده هاى ميانه را نام برده در ‎Sy pat‏ ترضیم ارنه کنید, © جرا اموزش بحث ۱9 سده هاى ميانه اهميت داشته است؟

صفحه 93:
مقایسه كنيد در 7 آگوستینوس را در باره تربیت با مقایسه

صفحه 94:
فصل سوم ار ‎ey ee‏ مر

صفحه 95:
دوره رنسانس هب0( اطلاق می شود که پایه های آن در سده چهاردهم گذاشته شده و در سده هاى يانزدهم و شانزدهم به تمر می نشیند.

صفحه 96:
تحوللاات دوره رنسانس اين در( ۳ تحوللات اقتصادى» سياسى» اجتماحى: فر هنگی و جنبش هاى فكرى همراه است كه ‎rene ree‏ نويد داده و از لحاظ آموزش و پرورش نیز سیب ۳ 5 نو ۳۹۳

صفحه 97:
عوامل زمینه سازتحولات ‎Laila 5‏ 6- ضعیف شدن نظام فنودال 0- ضعیف شدن پشتیبان عقیدتی آن از میان رفتن وحدت اروپای مسیحی ۳

صفحه 98:
ادامه عوامل زمينه سازتحولات ‎Laila 5‏ 6- ظهور طبقه اجتماعى شهر نشين يعنى «بورزوازى» - پیشرفت صنعت 0 تجارت 8 اثر فعالیت این ‎EUs)‏ 7 اختراع ابزار هاى جديد مانند قطب نما» دوربین و ماشین چاپ و

صفحه 99:
ادامه عوامل زمينه سازتحولات ‎Laila 5‏ TE eS 3 الف- صرف هزينه هاى ‎arp‏ ‏مادى و انسانى در غرب ب- آشنا كردن غربيان با تمدن هاى برتر از تمدن خود و

صفحه 100:
ادامه عوامل زمينه سازتحولات ‎Laila 5‏ ‎RIOR 6 ee Ene)‏ ترکان عثمانی که سبب مهاجرت برخى از دانشمندان روم شرقى به روم غربى شد و

صفحه 101:
ادامه عوامل زمينه سازتحولات ‎Laila 5‏ (0- كشف قاره امريكا و اکتشاف های دریایی دیگرو سرازير شدن ثروت ناشى از تجارت بوميان اين سرزمين به ارويا و

صفحه 102:
ادامه عوامل زمينه سازتحولات ‎Laila 5‏ ل ا ا ‎errwa‏ ۳7۳ فرهنگی و رواج فساد در میان روحانیان مسیحی و ممانعت كليسا از مطالعات و تحقيقات علمى بيرون از كلام مسيحى و

صفحه 103:
ادامه عوامل زمينه سازتحولات ك5 خ(۹ 0 0 001 كسترش ان ها و رواج روش قياسى و تعقل در امور به جاى يديرش بى حون و جراى افكار كليسا -

صفحه 104:
أثاد ادا از ال مهم ترين آثار اراسم عبارتند از: ا فاى ۳ 9- لزوم اراستن هر جه زودتر كودكان به فضيلت ‎ASP ve cee)‏

صفحه 105:
م ار اسم 6- تربیت گروهی زبده ادیب و ©2- تبليغ يرورش توأم با لذت و

صفحه 106:
وطیفه اساسی آموزش و پرورش از نطر اراسم خواندن توأم با فهم و ‎wae‏ 2 فصيح و دقيق

صفحه 107:
آثار مهم ویوس(۷۷765) آثار مهم ویوس در زمینه آموزش و پرورش عبارتند از: " رساله اموزش و يرورش "" رساله روح و حيات "!ا تمرين هاى مكالمه زبان لاتينى = نهاد لَك مسیجی

صفحه 108:
WS Jer Tee) ‏مل و متس 7 باره آموزش و‎ روش ييشنهادى وى براى مطالعه امور عالم از جمله روان شناسی» روش تجربی است.

صفحه 109:
كتاب نهاد زن مسيحى ويوس (171765)» در اين كتاب از لزوم تربيت زن سخن كفته و براى تربيبت وى روش هاى عملى ييشنهاد داده است. اما نقش ‎OD)‏ را «فقط به سنت های اخلاقی» اشتغال به تقوا و ‎UI REO WE (el TOA‏ ۳

صفحه 110:
عفاید تربیتی رابله 0- آزادى طفل براى تفكر و يادكيرى 8- نيكو بودن ذاتى انسان و يرهيز وى از بدى ها 9- آموزش علوم از راه عمل

صفحه 111:
عفاید تربیتی رابله ‎CS TOES eye SS Tee ce‏ زندكى از راه شناخت نهاد ها و فعاليت های اجتماعی و حرفه ها 5 و ادار ساختن جوانان به مشاهده روش كار صنعتكاران قبل از اشتغال به حرفه

صفحه 112:
اراء تربیتی مونتنی - هدف تربیت» 0 بار ۳1 1ك 5 است 2- در درجه اول داشتن جسم سالم در تساك قتع لاست ©- غرض از مطالعه را نه كسب EIN OE EC me en Curren IE ‏داوری کردن می داند و‎

صفحه 113:
ادامه آراء ‎epee ays‏ ‎eNO ease‏ سر خارجی زنده را باید یاد گرفت. ©- وظیفه معلم برانگیختن خلاقيت در كودك و أماده كردن اوبراى عمل است.

صفحه 114:
اراء تربيتى مارتين لوتر در برابر وسوسه هاى شيطانى با استفاده از تعليم و تربيت مى داند 2- براى شغل معلمى احترام عميقى قايل است و معتقد است بايد افراد مستعد را براى اين كار تربيت كرد.

صفحه 115:
ادامه آراء تربيتى مارتين لوتر 2- هدف تربيت را تربيت افراد شايسته يا افراد مؤمن به دين مى داند. “6- آموزش كودكان را از طريق برای ایجاد آمادگی جهت احراز مشاغل مى ‎ila‏

صفحه 116:
2 و و ديدكاه هاى تربيتى فرقه يسوعى 0- استفاده از بهترين معلمان در تدريس 29- كاربرد روش هاى تازه براى تشويق دانش را 2 كاربرد بيشتر تشويق در برابر تنبيه در مدارس ل ا ‎Deere eee DE Nees‏ و نظارت او بر دیکران

صفحه 117:
انتقاد از أاموزش و يرورش يسوعيان بی توجهی به علوم جدید و توجه زياد به ادبيات ان هم به صورت ظاهرى

صفحه 118:
اراى تربيتى كمنيوس ‎Reo ee oe‏ 500 به انسان براى شناخت امور از راه مشاهده و تعقل و استفاده از برکات طبيعت در بهبود زندكانى اين جهانى

صفحه 119:
Sie ee) ‏تشبیه ذهن آدمی به لوح سفید‎ -0 ‏اعتقاد به وجود تعقل در آدمى به‎ -2 2 ‏ا‎ taper ‏هدف تربيتء اماده كردن افراد براى‎ -2 ‏موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی‎ ‏(شهروندی) و‎

صفحه 120:
ادامه آرای تربیتی لاک ۴- بیشترین اهمیت به ا 0 0 شخصيتء و داشتن بدنى 1210001

صفحه 121:
پرورش چهار صفت را در ۳ الف- فضيلت اخلاقى بر 36 لتاب داق د - دانش اموزى ©- روش آموزش را از محسوس به معقول و ۳ به پیچیده ييشنهاد مى كند.

صفحه 122:
روش آموزش از نظر لاک ۱۳0 به معقول ‎Ns‏ ساده نكت بيجيده ييشنهاد مى كند.

صفحه 123:
0- آراى تربيتى لاك را با لوتر مقايسه كنيد. 8- عقايد تربيتى رابله را

صفحه 124:
توضيح دهيد زمينه ساز دوره رنسانس را نام برده؛ء به اختصار

صفحه 125:
سیر آرای تربیتی در سده هيجدهم

صفحه 126:
قرن روشنایی به دلیل مبارزه بسیاری از اندیشمندان با خرافات و دفاع از علم در برابر جهان بینی کلیسا و هدف بيدارى انديشه در انسان» قرن روشنایی خو انده شده است.

صفحه 127:
انتظارات جامعه فرانسه پیش از انقلاب 0- دایر شدن مدرسه به اندازه کافی 2 رایگان شدن آموزش و پرورش (به ویژه ابتدایی) و 9

صفحه 128:
ادامه انتظارات جامعه فرانسه پیش از انقلاب 2 فراهم شدن امکانات تحصیل براى افراد بى بضاعت “4- به كار ككرفتن معلمان شايسته و 9

صفحه 129:
ادامه انتظارات جامعه فرانسه پیش از انقلاب 65 احترام به معلمان و در عين حال نظارت و ارزيابى مستمر از كار آنان 9- اجراى امتحان جدى براى انتخاب معلمان شايسته

صفحه 130:
ادامه انتظارات جامعه فر انسه پیش از انقلاب ۵ آموزش مسوولیت شهروندی به کودکان 9

صفحه 131:
آرای تربیتی دیدرو 0 مهم ترین وظیفه تربیتی مدرسه. تربیت علمی و مدنی کودکان است. ‎-~C‏ آموزش علوم وسیله مهم آزاد ساختن انديشه است. ‏©- مدرسه باید امور لازم برای زندگی را ‏بیاموزد و ‎

صفحه 132:
ادامه آرای تربیتی دیدرو <- آموزش کار مولد و زبان های زنده یعنی انگلیسی آلمانی و ایتالیایی را توصیه می کند. 7 دانستن سه زبان یاد شده» برای تربیت افراد ازاد منش اساسی است. 9

صفحه 133:
آرای تربیتی کندرسه ‎(Condorcet)‏ ‏آموزش و پرورش ملت را لازمه حكومت و اداره جامعه مى داند. 9 در طرح پیشنهادی خود به مجلس» بر پرورش قوه قضاوت نسل جدید با تأکید نموده است و

صفحه 134:
ادامه آرای تربیتی کندرسه ‎(Condorcet)‏ ‎tag‏ بتوائد فنخيحاتئ يه وجود اورد كه با روشن بینی و دانش قادر به اداره امور جامعه گردند. 9

صفحه 135:
اراى تربيتى روسو 0)- هركونه اصلاح اجتماعى را مستلزم اصلاح نظام تربيتى و يرورشى «ادمى نو» مى داند. ©- انقلاب سياسى را بدون انقلاب آموززشی مسکزن تمی ‎ls‏ و

صفحه 136:
ادامه آرای تربیتی روسو 2- آدمى از جسم و روح تشكيل شده و روح او كه منشاء الهى دارد او را از موجودات دیگر جدا می کند و

صفحه 137:
ادامه آرای تربیتی روسو انسان دارای عقل و وجدان است. با عقل» خدا و طبیعت را 13 می شناسد و با وجدان پی به خیر و شر می برد و

صفحه 138:
ادامه ارای تربیتی روسو 9- تربیت درست را تربیت منفی (دور نگاه داشتن فرد از جامعه) می داند. 9- تربیت را از جانب سه استاد تربیت می داند: طبیعت. اشیا و آدمیان و

صفحه 139:
ادامه آرای تربیتی روسو م2" انسانی را خوب تربیت شده می داند که تربیت وی از جانب طبیعت» اشیا و آدمیان هماهنگ باشد. 9- هدف تربیت را شکوفا ساختن هستی آدمی و ویژگی های طبیعی وی مى داند.

صفحه 140:
لزوم شناخت عالم کودکی از نظر روسو نكته ای که کاملاً تازگی دارد اين است که روسو» عالم کودکی را متفاوت از ‎alle‏ بزرگسالی می داند. همین امر سبب شده است تا او را پیشرو روان شناسی کودک بدانند. 9

صفحه 141:
مراحل کودکی از نظر روسو روسو تخستین کسی, است که خصایص هر مرحله از رشد را به دقت شرح داده و دوران کودکی را متمایز از دوره نو جو اتی دانسقه است: 9

صفحه 142:
مراحل رشد از نظر روسو 0- مرحله خردسالی 2 مرحله طفولیت که تا ‎(OQ‏ سالگی ادامه دارد. 9- مرحله بين كودكى و نوجوانى يعنى ‎AS BS‏ سالكى 2 AL OO EIS ‏مرحله نوجوانی یعنی‎ ۴ ‎-G‏ مرحله ازدواج ‎

صفحه 143:
” ‏ی مه‎ a فلسفه تربیتی روسو ایجاد اصول تازه ای در تربیت مشتمل بر؛ 0- جدایی ناپذیری تربیت از نهاد های دیگر اجتماعی 2 تعلیم و تربیت موّثر بر مبنای روان شناسی تجربی 9- شناخت خصوصیات روانی هر مرحله در تربیت و 9

صفحه 144:
ادامه فلسفه تربیتی روسو <- مطابقت برنامه و روش های آموزش و پرورش با ویژگی های روانی هر مرحله 9 آموزش و پرورش از راه عمل 9

صفحه 145:
تأثير انديشه هاى روسو در مغرب زمين طرز تفکر روسو در باره کودک و دوران کودکی و نیاز های اقتصادی و اجتماعی» مستلزم روش های ترپیتی جدید بود و روش تربیث گرا و کودک مدارانه را رونق بخشید.

صفحه 146:
آراء باسدو باسدوء روحانی و پرورشکار طرفدار ير شور روسو بود كه به فكر افتاد و آموزشگاهی به نام «مركز انسان پروری» را با شعار «همه چیز از روی طبیعت» تأسیس کرد.

صفحه 147:
\ آراء پستالزی راه نجات محرومان. جامعه را باز يرورى انان می دانست و دست به تأسیس بتیم خانه زد. ‎wt‏

صفحه 148:
روش پستالزی برای آموزش خواندن و نوشتن روش تازه ای ابداع کرد و سعی نمود روش اموختن را بر روان شناسی مبتنی سازد. نظریه خود» در باب اموزش را نیز به رشته تحریر در اورد.

صفحه 149:
‎Nw >‏ آثار پستالزی - لتونارد و گرترود چگونه گرترود فرزند خود را ‏تعلیم می دهد؟ - تحقیق در باره سیر طبیعت در ‎9 ‎

صفحه 150:
هدف تعلیم و تربیت از نظر پستالازی شکوفا ساختن نیرو های طبیعی فرد به سوی خرد انسانی است. ‎wt‏

صفحه 151:
اصول آموزش و پرورش از نظر ‎sii 5‏ ی 0- تناسب برنامه با رشد جسمانی و روانی کودک 2- دوست داشتن کودک و احترام به شنخصیت او آموزش و پرورش بر اساس تجربه <6- آموزش و پرورش بر پایه عمل و زندگانی عملی 9 آموزش از ساده ترین جزء به سمت امور بيجيده 9

صفحه 152:
توضیح دهید 0- منظور روسو از تربیت منفی چیست؟ 9- چهار مورد از انتظارات جامعه فرانسه قبل از انقلاب را نام برده به اختصار توضيح دهيد.

صفحه 153:
فلسفه تربیتی روسو را با پستالزی مقایسه کنید. 9

صفحه 154:
فصل ينجم آراء تربيتى در ‎paren‏ نوزدهم

صفحه 155:
اوضاع سیاسی اجتماعی سده نوزدهم 4- قرن انقلاب صنعتی و گسترش سرمايه دارى 9 درون ‎FESS‏ غربی ‎reaver)‏ ©- قرن استعماركرى در بيرون ۹ غربی است 5

صفحه 156:
ادامه اوضاع سیاسی اجتماعی سده نوزدهم ‎oy)‏ ورود ماشین به صنعت و کشاورزی است. و را ۱ 9 رقابت بر سر بازار فروش است. ‎ne‏ ال ا است.

صفحه 157:
۳ ee Te: 2 ‏ل‎ ‎2 2- ييدايش نظريه هاى لامارك وداروين و

صفحه 158:
ون ترزده از نظر كحلمى, ©6- ظهور داروينيسم اجتماعى هربرت اسينسر 65- كاربرد روش هاى علوم ا لات 0

صفحه 159:
ادامه قرن نوزدهم از نظر علمى 9- ييروى روان شناسان از ‎oe ۳‏ ا | م ظهور مكتب روانكاوى فروید و

صفحه 160:
ادامه قرن نوزدهم از نظر علمى 9- پیدايش منطق دیالکتیک 3 ©- ظهور هستى كرايى )4( ا 5

صفحه 161:
لك فى قتف در ردن ل يرورش در سده نوزدهم چنان که هوبر می گوید پیشرفت های علوم انسانی» به علمی تر شدن تعلیم و تربیت و شناخت سير بنياد هاى روانى و اجتماعى از يك سو و قبول ضرورت آموزش و ‎TE arr Cows Srey‏ ۱[ ‎eee re Ne) ۳ ry‏ ‎EIEN‏ ا ل م

صفحه 162:
أموزش متوسطه در قرن نوزدهم در كذشته بدون توجه به نياز جامعه به نيروى انسانى صورت مى كرفتء اما در قرن نوزدهم به ‎or‏ ا ۱ و راه براى آموزش عالى هموارمى 3ك

صفحه 163:
PSE Tee Lees Te ee ‏فروبل و هربارت آلمانی‎ - een ‏ل‎ ee we [۱ eet ean eT ne ‏اميل دوركيم فرانسوى‎ -6“

صفحه 164:
6- عدم جدایی پدیدار (فنومن) از ذات (نومن) 8- يذيرش واقعيت يديده ها در ذات خودشان و نه از ذات متعالى 9- معرفت از راه تجربه معرفت شناسی مبتنی بر روابط

صفحه 165:
روان شناسى هربارت Lea eee ‏و۱ طريق شباهت ان‎ ۱ 0 ۳ ‏ل‎ See wa) ic 0 ‏ات‎ ‏عنوان روابط عناصر ذهنى‎ 0 »“روان شناسى فكركرا قبل از فرويد ‎yea eis Te.)‏

صفحه 166:
آموزش و پرورش از نظر هربارت 4 آموزش و پرورش ممکن است (زیرا روح آدمی انعطاف پذیر است) آموزش و پرورش ضروری است ۳ انسان را از كزند محفوظ مى دارد)

صفحه 167:
وطیفه تربیت از نظر هربارت در وهله اول؛» حفظ و صيانت حيات فرد است و هدف غايى آن» هدايت شکل گیری نگرش ها و ترکیب تضاد 1 همچنین ایجاد انضباط و نظم درونی للف كه ار سرا ار

صفحه 168:
رابطه آموزش و پرورش از نظر 20 به نظر هربارت اموزش ويرورش از هم جدايى ناپدیرند و آموزش پایه و اساس “ك2 است,

صفحه 169:
دیدگاه هربارت نسبت به ماهیت لخ هربارت بر خلاف روسو ء به نيكى انسان معتقد نيست بلكه او رانه خوب و نه بد دانسته و به اكتسابى بودن اخلاق باور دارد.

صفحه 170:
روش تربیتی هربارت منتقد روش پستالزی بوده و ‎A sel‏ )5 طريق محسوسات را ‎pel,‏ ندا ذاذر أن را تنها براى كودكان در مراحل اوليه مناسب مى داند.

صفحه 171:
مراحل ييشنهادى هربارت در اموزش و يرورش 6- آماده کردن ذهن شاگرد (از طريق يرسش از او با بيان مختصر درس كذشته) == عرضه مطالب درس تازه و

صفحه 172:
ادامه مراحل بيشنهادى هربارت در اموزش و يرورش ©- مقايسه مطالب درس جديد با كذشته و نشان دادن رابطه بين آن ها ‎men‏ ايجاد انسجام بين مطالب ‎os‏ قديم و نتيجه كيرى كلى از آن ها ‏©- نشان دادن کاربرد آموخته ها در هر ورد ‎

صفحه 173:
اراء تربیتی فروبل 4( ۳ استعداد هاى درونى كودى است. 2- تربيت شبيه به باغبانى است كه با فراهم کردن شر ایط مساعد» راه رشد بيعى و سير به سوى كمال را هموار می سازد و

صفحه 174:
ادامه آراء تربیتی فروبل 2- در اكالى كه دذوره كودكى) 94 )0 رشد بدنی است» دوره بلوغ. دوره بردن عالم بيرونى به درون است. -6- تربيت درست أن است كه از درون آغاز شود ر ‎CAGES‏ تربیت» تربیت تحمیلی است 8 7

صفحه 175:
انسان کامل از نظر ‎oe‏ ‎care ual‏ کی اس ‎eg‏ ۳ ers) ‏در مت ور ان ناد‎

صفحه 176:
رابطه فرد با امور مختلف زندكى امورى كه فرد بايد خود را براى مواجهه با آن ها اماده كند: (بهداشت و سلامت ‎(a‏ 0- اموری که غیر مستقیم به حفظ خویش مربوطند (كاركردن براى تأمين نياز هاى اوليه زندگی) و

صفحه 177:
ادامه رابطه فرد با امور مختلف ‎Za‏ ‎mS‏ (زناشويى» تشكيل خانواده و يرورش فرزندان) ‎Seis 4548 gy gal -P‏ سات اللا ع ‎Chas‏ سياسى مربوطند (دانستن قوانين اجتماعى و مدنى) 2 اموری که به گذراندن اوقات بیکاری و فراغت مربوطند (مانند سركرمى هاى سودمند)

صفحه 178:
تعريف تربيت از نظر ويليام بیع تربیت عبارت است از ‎eee ere rele we‏ است که در وجود أدمى به 0 Sere ‏ا‎ 0 ent) ‏سيس عادت‎

صفحه 179:
وظیفه تربیت از نظر ويليام وظيفه تربيت عبارت است از ايجاد آمادكى براى حل مسایل زندگی

صفحه 180:
برنامه ها ووروش هاى تربيتى از نظر ويليام جيمس ‎San. Bs‏ و روش هاى تربيتى بايد با قواتین روان شناسی مطابقت داشته باشد.

صفحه 181:
معلمی و مربیکری از نظر جيمس جیمس معلمی و مربیگری را قریحه ای می داند که در همه كس وجود ندارد.

صفحه 182:
توضیح دهید در مورد تغییر در آموزش متوسطه در قرن نوزدهم با قبل از آن توضیح دهید,

صفحه 183:
پاسخ دهید 6- در مورد تفاوت دروه كودكى با نوجوانى از نظر فروبل توضيح دهيد. ©2- توضيح دهيد كه جرا فروبل بدترين نوع تربیت را تربیت تحمیلی می داند.

صفحه 184:

صفحه 185:
تحولات فلسفى 3 ۳۸۲ سس در سده بیستم علاوه بر فلسفه های رایج با فلسفه هاء مکتب هاء نظریه ها و نهضت های جدیدی رو به رو هستیم.

صفحه 186:
فلسفه ها و نهضت های قرن بیستم )- فلسفه های هستی گرا ‎-O‏ فلسفه تحصلی جدید ‏- نظریه انتقادی یا مکتب فرانکفورت ‏- نهضت فرانوگرایی (پست مدرنیسم)

صفحه 187:
فلسفه های‌ستی‌گرا -1 از نظر این اندیشمندان» فلسفه عبارت است از : خردی که از روی عشق و اشتیاق آکاهانه باشد.

صفحه 188:
روش شناخت از نظر هستی گرایان 4 بهترین روش شناخت» روش بدیدار شناسی است.

صفحه 189:
‎a 55 3‏ ساير اراء هستی کرایان ‎a‏ ‏0 انسان بر حسب تصادف در اين عالم به وجود آمده و بنابراین» وجود یا هستی بر ‎af Eyal‏ مقدم أست. ‏2- سرنوشت هر كس به دست خود اوست و

صفحه 190:
ساير آراء هستی گرایان 2 ‎DO‏ پیروی از جمع و همرنئی را که فرد در آن انتخاب آز ادانه نداشته باشد» محکوم است و

صفحه 191:
ادامه آراء هستی گرایان - انسان ها در ار تباط معنوی» در عین اتحاد» بی همتایی خود را حفظ نموده و محو وجود دیگری نمی شوند ‎J‏

صفحه 192:
ادامه آراء هستی گرایان 9 آنچه که همه اين فلاسفه تا حدی در باره آن اتفاق نظر دارند» تکیه بیش از حد بر فردیت» آزادی و نسبیت امور است.

صفحه 193:
فلسفه تحصلی‌جدید -2 + در صدد نفی نقش فلسفه (مابعداطبیعه) و اعتبار بخشيدن به علوم تجربى به عنوان تنها وسيله شناخت ge ۱ 2

صفحه 194:
فلسفه تحصلی‌جدید 2° ©2- کار فلسفه آموزش و پرورش روشن كردن مفاهيم در اين قلمرو استء نه تعيين اهداف يا اصول آموزش و يرورش

صفحه 195:
نظريه لنتقادويا مكتبفرلنكفورت-3 4 اين نظريه را از اين جهت فكتب فر انكفووت: مى تامتد كه اكثر پیشروان آن نخست در اين شهر نشو و نما کرده و به نشر اثار خود پرداخته اند

صفحه 196:
نهضتفرانوگرلیی-4 در حقیقت این نظریه نوعی نظریه یا فلسفه انتقادی است که می توان اعتقاد طرفداران آن را به این صورت خلاصه کرد: 4 عقل بشر قادر به کشف حقایق و

صفحه 197:
نهضتفرانوگرلیی-4 0 هر گفتمانی می تواند ما را به حقیقت رهنمون شود و هیچ گفتمانی بر دیگری برتری ندارد و

صفحه 198:
ادامه نهضت فرانوگرایی 2- كار انديشه» با زآفرینی نشانه ها و ترکیب آن هاست نه بازنمایی واقعیت ‎-P‏ کل گرایی بی پایه است ‎J‏

صفحه 199:
ادامه نهضت فر انوکر ایی 6- هیچ فرهنگ علم یا فلسفه ای یگانه نبوده و به تنهایی معتبر نیست و فرهنگی که جهانی باشد وجود تذار دق

صفحه 200:
ادامه نهضت فرانوگرایی 3- دموکراسی کنونی دموکراسی واقعی نیست و به جای اتحاد» موجب اختلاف شده است.

صفحه 201:
ویژگی های آموزش و پرورش در سده بيسدم (~ گسترش معنی و مفهوم تربیت یا آموزش و پرورش 0 گرايش به همگانی کردن آموزش و پرورش در سطح متوسطه و

صفحه 202:
ویژگی های آموزش و پرورش در سذه بيسدم ‎-O‏ ظهور مفهوم آموزش مداوم و تأسيس دانشگاه برای سالمندان ۶ توجه روز افزون به كاربرد هاى اموزش و يرورش (به ويزه اجتماعى و اقتصادى) و

صفحه 203:
ادامه ویژگی های آموزش و پرورش در سده بیستم 4 2 گرايش به تعمیم و یکسان سازی نظام های اموزش و يرورش كه به جهانى كردن الكو هاى غربى به طور كلى انجاميده

صفحه 204:
ادامه ویژگی های آموزش و پرورش در سده بیستم 2- عقلانی کردن فعالیت های آموزش و پرورش م6 گسترش و تنوع «علوم تربیتی» و کگرايش به تخصص های گوناگون

صفحه 205:
ادامه ویژگی های آموزش و پرورش در سده بیستم 4 گسترش پژوهش های آموزشی و پرورشی 9- توجه به تربیت همه جانبه در مقایسه با قرن گذشته در تعلیم مهارت ها

صفحه 206:
اقدامات عملی در آموزش و بددرش قرن بيست له 0- كسترش آموزش و يرورش بيش دبستانى توسعه آموزش فنی و حرفه ای در دوره متوسطه و تأسیس مدارس جامع و بهتبع آن فراهم کردن زمینه راهنمایی " تحصیلی» شغلی و مشاوره آموزشگاهی و

صفحه 207:
ادامه اقدامات عملی در آموزش و پرورش قرن بیستم ©- توسعه آموزش عالی و افزايش شمار داوطلبان آن “6 اقدام به ايجاد دوره هاى باز اموزى و بيدايش مفهوم اموزش مداوم و

صفحه 208:
ادامه اقدامات عملی در آموزش و برورش قرن بستم 2 م تانیس دانشکده های علوم تربیتی در دانشگاه ها و مراکز با مومسااس پژوهشی مستقل یا وابسته به دانشگاه ها

صفحه 209:
دوره های آموزش و پرورش در سده بیستم کانل در کتاب آموزش و پرورش قرن بیستم تروش 9 پرورش در اين قرن را به سه دوره تقسیم ده است: 0 دوره بیداری (1900 تا 4909) ‎-C‏ دوره امیدواری (6966 تا 969) 9 دوره باز سازی و گسترش (از بعد از سال ‎(aces‏

صفحه 210:
آراء تربیتی دورکیم 4 6 هیچ جامعه ای بدون آموزش و پرورش نیست و هر نظام آموزشی و پرورشی کارکردی دارد. 2 تربیت. عمل آماده کردن کودکان برای زندگانی اجتماعی است و

صفحه 211:
ادامه آراء تربیتی بیتی دو ركيم © 2 هدف تربیت آن است که در کودک. تعدادی از حالات جسمانی» عقلانی و اخلاقی را برانگيخته و پرورش دهد. انسان بدون تربیت اجتماعی» حیوانی

صفحه 212:
اثار تربیتی کرشن اشتاینر نظريات تربيتى كرشن اشتاينر را مى توان در كتاب :هاى وى يافت كه مهم ترين آن ها عبارتند از نظریه در بارم تربیت-1 تربیتشهروند -2 سازمان‌آموزشگاه -3 نظریه سازمان‌لموزشو پرورش-4

صفحه 213:
ویژگی های مربی شایسته از نظر کرشن اشتایتر 0- درک روح دانش آموز به صورت وجدانی 2 محبت نسبت به نونهال در حال رشد 8- محقق نمودن آرزش های معنوی در دهن مدربى و

صفحه 214:
ادامه ویژگی های مربی شایسته از نظر کرشن اشتاینر <- کمک به ایجاد انسجام مناسبات تربیتی و عینی در ذهن متربی 0 وقف زندگانی خود در تحقیق و انتقال ارزش های جامعه به نسل جوان و

صفحه 215:
ادامه ویژگی های مربی شایسته از نظر كرشن اشتاينر ۳ 9- اندیشه ای منظم ادراكى نیرومند و قلبی مملو از عشق می باید تا بتوان کسی را مربی نامید.

صفحه 216:
اصول آموزش و پرورش از نظر كرشن اشتاينر د 0- اصل فرديت اصل کمال یا جامعیت اصل اجتماعی <4- اصل آنیت یا فعلیت ©- اصل فعالیت ©- اصل سندیت يا اقتدار م اصل آزادی

صفحه 217:
شن-1 لصل‌ف ردیتاز نظر کر منظور رعایت 33 ام یا روانی رد است.

صفحه 218:
لصلک ماله | جامعیتاز نظر -2 منظور این است که در هر عمل تربیتی همواره باید کل شخصیت در حال تحول متربی را در نظر گیرد نه یک جنبه از آن را.

صفحه 219:
سل اک انم راز و گر نس لشتایثر اصلی که بیشتر جنبه تربیتی دارد تا آموزشی و منظور از آن این است که بايد به كونه اى عمل كرد كه متربى بتواند علاوه بر دسترسى به استقلال اخلاقى؛ به تعالى و ترقى اخلاقى جامعه ای که به آن تعلق دارد نیز کمک کند.

صفحه 220:
لصل‌آنیتیا فعلیتاز نظر کرشن-4 > منظور از اين اصل اين است كه عمل تربيتى را بايد به گونه ای سازمان داد كه در ضمن آماده کردن متربی برای زندگانی آینده. نیاز های کنونی او نیز ارضا شود.

صفحه 221:
لصل‌فعالتاز نظر کرشن- 5 منظور از اين اصل اين است كه مربی باید در نزد متربی از اقتدار و احترام برخوردار باشد تا اعمال و گفتار او موّثر واقع شده و متربی به پیروی از او ترغیب گردد.

صفحه 222:
لصلآزادواز نظر کرشن-7 اين اصل مکمل اصل سندیت است و منظور از آن این است که هنگامی که معلم می بیند. شاگرد راه درست راطی می کند وی را آزاد بگذارد. کاربرد اين اصل» بستگی به رشد و ‎a‏ شخصیت شاگرد و خردمندی آو دارد.

صفحه 223:
آراء تربیتی دیویی 0- آموزش و پرورش ضرورتی اجتماعی و پرورش در آن صورت نگیرد. یکی از ‎ly GH gal chat daly‏ نیاز به استمرار و دوام حیات اجتماعی است و

صفحه 224:
4.4 ادامه آراء ‎alka ge‏ تقو 2 هدف از ایجاد آموزشگاه به وجود آوردن «محیط منظم تربیتی» برای انتقال میراث فرهنگی است و

صفحه 225:
ادامه آراء تربیتی دیویی “6- محيط مدرسه بايد داراى خصايصى جون سادكى» ياكى از ‎els? as pale‏ عبان كلصي مق بان

صفحه 226:
تعریف هایی از آموزش و پرورش که مورد ‎za SES‏ قرار گرفته زندگانی آینده 0 به معنی شکوفاساختن استعداد های مه 2 به عنوان سازنده ذهن به عنوان تکرار تکامل تاریخی

صفحه 227:
چهار ویژگی آموزش و پرورش از نظر دیوی 0 آموزش و پرورش عین زندگی است نه آماده شدن برای زندگی آموزش و پرورش همان راهنمایی دانش اموز و حمایت از رشد طبیعی اوست و

صفحه 228:
ادامه چهار ویژگی آموزش و پرورش از نظر ديوي آموزش و پرورش کارکردی اجتماعی است و در اجتماع و برای اجتماع صورت می کیرد و

صفحه 229:
ادامه چهار ویژگی آموزش و پرورش از نظر دیوی - آموزش و پرورش ‎er?‏ ‏است» عمل مبتنی بر از متربى كه به وسيله خود و و با يارى و راهنمايى مربى صورت مى

صفحه 230:
ویژگی های آموزش و پزوزش ديويى که به صورت شعار در امده 6- «تربیت زندگی است» 2- «تربيت راهنمایی است» 2 «آمو زشگاه جامعه است» <- «یادگیری همان عمل است»

صفحه 231:
روش آموزش و پرورش از نظر ديود 0- با روش های معمول انتقال اطلاعات مخالف است. ‎-O‏ روش پیشنهادی او حل مسأله است. ‏9- «تفکر محور آموزش و پرورش» است و

صفحه 232:
ادامه روش آموزش و پرورش از نظر حیو یج روشی ارزشمند تر است که کودک را به تفکر وادارد. 0- معلم هنگامی در کاربرد روش آموز را به درک و فراگیری موضوع درس علاقه مند سازد.

صفحه 233:
ویژگی های برنامه خوب از نظر 3939 با تجارب شخصی کودک رابطه مستقیم داشته باشد. ‎-O‏ به رشد هوشی اوء یعنی فهم و ابداع که هدف عالی آموزش و پرورش است کمک کند. ‏9- مهارت های عملی لازم را در زندگانی دانش اموز به وجود آورد.

صفحه 234:
0 راه زندگی آموختن زندگی 9 حماسه آموزش و پرورش ۴ کتاب برای پدران و مادران

صفحه 235:
پاسخ دهید ی اصول آموزش ور پرورش را از دیدگاه کرشن اشتاینر توضیح دهيد.

صفحه 236:
0- فلسفه 5 (- قلسفه تحصلم جدید با 8 تفاوتی دارد؟ — 2 انتقاد های وارده از جانب دیویی به نظریه های قبلی را نا برده» توضیح دهید. ‎eee‏

صفحه 237:
2 سير آراء تربيتى در ‎cae‏ لما

صفحه 238:
آراء تربیتی پیاژه ete SES Be SE ae ewe LS) ‏توجه کرده است:‎ هدف یا غرض آموزش و پرورش 9- محتوای اموزش یا برنامه 9 روش های اموزش و پرورش

صفحه 239:
اهداف آموزش و پرورش از دیدگاه ا ‎Sree ce‏ ل 0- «خودجوش» يا نیندیشیده 5 2- انديشيده

صفحه 240:
باذ ‎i‏ ED 9 ( رو 5 و3 ۳ بدگاه بیا ‎fe)‏ 1 0۳ 5 9 2 50 عر = د عد ‎ayy : 2 ۰ :‏ فعیات ‎are 7‏ 3 00 ا 7 ۳ ۳ مر ا

صفحه 241:
ادامه مبانی روان شناسی از دیدگاه ار ©- رفتار و حالات آدمی به هر ‎Re ee eee‏ تعامل فرد با محيطى است كه با آن در ارتباط است و

صفحه 242:
ادامه مبانی روان شناسی از دیدگاه 2- آنجه سبب تمايز آدمى از an ‏ل‎ Tee ene) B) RES هوش يا عقل اوست که «انطباق یا سازگاری با اوضاع و احوال جدید» تعریف می شود.

صفحه 243:
كا : كرد هوش از د يدكًا fe) ۱ کر ا ‎Bet‏ ‏ترین کار و آیدا = ۱ ع يا اذ ۱ 5 ‎We)‏ ‏سل

صفحه 244:
7-۰0 Te ve ST pe ‏دوره كودكى در تكوين‎ -0 0100010 ‏ا‎ a ‏سازنده دارد و نبايد ان را با‎ ‏دوره هاى بعد اشتباه كرد و‎

صفحه 245:
(7 Sr 9 دوره كودكى با دوره ۰ به ویژه بزرگسالی تفاوت ماهوی درد 44 اين معنى ۳ ذهنی» عقلی و اخلاقی کودک با ساختار آن در در ركدالان ۱7 متفاوت است.

صفحه 246:
(7 cee SND LOE ee DE ae) جسمانى» روانى» اجتماعى و اخلاقی است. “6- رشد هوش مراحلى دارد كه هر ۳۷ ۱7 ۱ Feary cee ae ye Oren

صفحه 247:
مرا نظر حل رشد م2 ات = ee ۳ Fe (NA ‏نا م>‎ 2 es

صفحه 248:
ادامه مراحل رشد هوش از 9 0 ملك ل “6- مرحله نظرى يا صورى (0) تا ) سالگی و بعد از آن)

صفحه 249:
برنامه ريزى درسى از نظر ييازه برنامه ریزی باید با توجه به 63 عامل زیر صورت گیرد: ‎fone Ee wee er Ee‏ 2- ظهور روش هاى جديد اموزش 2- اطلاعات به دست آمده از تحقيقات روان شناسی <- نیاز های جدید جامعه

صفحه 250:
روش هاى أموزش و يرورش مور د انتقاد بيازه 0- روش أموزش سنتى (يعنى مبتنى بر حافظه) ‎CY es) Ne Tee‏ ‎dali Uri gy) -O‏ )52 6 0 7 ۱0 جهت دهنده نامناسب به تعقل)

صفحه 251:
روش آموزش و پرورش پیشنهادی رن بر زر زر ی مستلزم تربیت و کارآموزی ييشرفته معلمان است.

صفحه 252:
سازمان آأموزش و برورش از نظر پیاژه به نظر پیاژه ساختار آموزش هر جامعه بايد هر جند سال يك بار با توجه .به نياز هاى فنى» علمى و فرهنگی آن و تحول دانش ها و فنون 2 0 مورد تجِديد نظر قرار كيرد.

صفحه 253:
دوره هاى اموزش و يرورش از نظر بيازه دوره آموزش اجباری (9 تا 9) سالكى) aw ‏دزره بيش 0 (06 تا‎ =o) (Cae ells SO) clle Vij sl oy 99 -O 0

صفحه 254:
كه ۳۳ مراحل اموزش اجبارى از نز ‎ae‏ ‏الف- مرحله آموزش ابتدايى (از © سالكى) تا ب- مرحله راهنمایی تحصیلی (از ‎dd‏ ‎ee (esis‏ ‎Tes STG Sia) a‏ که زر ‎exe‏

صفحه 255:
آراء پائولو فریره در کتاب مشهور آموزش و پرورش ستمدیدگان» ضرورت اعتلاى خودآگاهی توده های نوسواد را مورد تأكيد قرار داده ست

صفحه 256:
آراء پائولو فریره در باره ستمدیدگان 0- نوسوادان به متونى نياز دارند كه مسايل كنونى جامعه و راه حل آن هارا به ايشان بياموزد و

صفحه 257:
ادامه آراء ياثولو فريره در باره ستمديدكان كك مردم تحت سلطه و ستمديده کنونی باید در باره انواع سلطه ها و ترفند هايى كه كروه مسلط ممكن است به وسيله آن از سواد ایشان سوء استفاده کند» آگاه شوند. ۱

صفحه 258:
توضیح دهید عر بآره |26 أموزش و پرورش از دیدگاه پیاژه توضیح دهید.

صفحه 259:
۳ 8 ايليج به نظر ايليج: 0- از مدارس كنونى تنها طبقات ممتاز استفاده مى كنند در حالى كه هزينه هاى ‎ee ere ae wa)‏ 0 ك0 ‏مدرسه را نديده اندء» مى يردازند 3 ۱

صفحه 260:
ادامه اراء ایوان ایلیچ | eee el eer ee i) ‏عظيمى از كودكان از اموزش ابتدايى‎ tn ee 8- در سراسر جهان هنوز قريب به نيمى از افراد انسانى از آموزش و پرورش كافى برخوردار نيستند.

صفحه 261:
کتاب ايوان ايليج اپلیچ نویسنده کتاب معروف جامعه بدون مدرسة 7

صفحه 262:
‎SN age CSG‏ مطاله سیر آراء تربینی در خر ب ‏هر چه در تاریخ فرهنگ و ‏آموزش و پرورش مغرب زمین ‏پیش می رویم ملاحظه می شود که ‏خردمندان انديشه خود را برای ‏بهبود آن به کار می اندازند 3

صفحه 263:
ادامه نکات مهم از مطاله سیر آراء تربیتی در غرب 2 كرفته از قرن يانزدهم به وضع تربيتى» زمينه را براى تفكر دقيق تر و عميق تر فراهم ساخته است و

صفحه 264:
ادامه نكات مهم از مطاله سير آراء تربيتى در غرب 0 0 كت ب و نوجوانى دقيق تر و 7

صفحه 265:
ادامه نكات مهم از مطاله ‎a‏ 2 تربيتى در غرب <6- ييشرفت هاى مختلف ا 0 تربیت و قلمرو آن در دوره 0

صفحه 266:
ادامه نكات مهم از مطاله سپر 2 تربیتی در غرب 26- آگاهی روز افزون به نقش آموزش و پرورش زمامداران جامعه های پیشرفته غربی را و ادار ساخته که بهترین افر لد جامعه خود را به كار در عرصه آموزش و پرورش جلب کنند و

صفحه 267:
رت مهم از مطاله ‎a‏ 2 تربیتی در غرب ©- سير أموزش و يرورش غرب ا ا ل اك ات 6 و تعيين اهداف اموزش و يرورش» در مرتبه نخست اهميت قرار مى 0

صفحه 268:
ادامه نكات مهم از مطاله ‎a‏ 2 تربيتى در غرب ا ‎SET Sn rere‏ اندیشمندان غربی. نابر ابری های اموزشى و نارسايى هاى يرورشى تا حد زیادی 5 ا

صفحه 269:
پاسخ دهید 0- بهترین روش تربیتی از دیدگاه پیاژه کدام است؟ 9 چرا فریره ضرورت اعتلای توده مردم را خاطر نشان ساخته است؟

صفحه 270:
پاسخ دهید روش هاى مورد انتقاد ييازه دراموزش و پرورش ‎Jans‏ 67

صفحه 271:
توضیح دهید منظور ‎per‏ از اين که SE are Se Eee ‏بزرگسالی تفاوت ماهوی‎ ۳ جيست؟

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان