صفحه 1:
سیر تحول مدیریت کیفیت

صفحه 2:
ارتقاى مستمر كيفيت ( 1980) مبتنى بر بيشكيرى قضمين كيفيت ( 1950 ) كنترل كيفيت ( 1924 ) بازرسی کیفیت ( 1910( 7 مبتنی بر بازرسی

صفحه 3:
| اسير تعول مديريت : ویژگیهای رویکرد مبتنی بر بازرسی : + تلاشها بعد از توليد محصول يا ارائه خدمت انجام می گیرد . + در بهترین شرایط ممکن» فقدان کیفیت - نه کیفیت - را نشان می دهد ۰ + تولید محصول یا ارائه خدمت فاقد الزامات را مجاز میداند » زیرا که برای پیشگیری اقدام نمی شود . + چنین تلقی می شود که منشا مشعلات کیفیت کارکنان می باشند نه فرایندها و سیستم ها . + برای یافتن نقص » نقش بلیسی و کار آکساهی حاکم می شود و کارکسنان برای حفظ خود از خطر» حالت دفاعی به خود می گیرند . برای یادگیری از مشکلات و پیشگیری از بروز آنها تلاش به عمل نمی آید . + روح همكارى » اعتماد » مسوولیت پذیری و خلاقیت از بين میرود و جو سوءظن » ملامت و تمايل به كتمان مشكلات حاكم مى شود .

صفحه 4:
| سیر تحول مدیریت ویژگیهای رویکرد مبتنی بر پیشگیری : بر تولید محصول يا ارائه خدمت بدون نقص تاکید می شود . ل بجای پرداختن به مشکلات » فرایندها و سیستم ها به طور مستمر ارتقا پیدا می کنند . + فعالیتها حول محور پاسخگویی به نیازها و اتنظارات مشتریها برنامه ریزی می شوند . ل همه کارکنان در فرایند ارتقا مشارکت می کنند . کارکنان با درگیر شدن در ارتقای فرایندها به طور داثم ياد مى كيرفد ‎٠.‏ تيم های ارتقا هماهنگی و همکاری بين واحدهای سازمانی را تقویت می کنند . تس

صفحه 5:

صفحه 6:
Total Quality Management ا دستیابی به استنداردهای از پیش تعيين شده ‎٠‏ لا استانداردهاباتوجه به نیازها وانتظارات مشتری ها و منابع موجود مشخص میشوند. باید بطور مستعر در استاندارد ها تجدید نظر شود. * کار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن. لا اين تعريف متضمن تصميم کیری کیفی؛ اجرای کیفی وارتقای مستعر می باشد. * به نیازها و انتظارات منعلقی. مشتریها پاسخ دادن + ل" زير بناى تحولات اساسى در سازمانهاى ارائه خدمات در دو دهه اخير.

صفحه 7:
Total Quality Management ییآ قرف چا | ‎٠‏ همه سازمان» فرایندها؛ درونداد‌ها؛ محصولات؛ مشتریها و تدارک کنندگان. ‏۰ ۲0121 به این معنی است: ‏" که نمی شوه در گوشه ای از سازمان پیاده کرد. "که نمی شود به "گروهی" تفویض کرد. ‏" که نمی شود نصفه و نیمه اجرا کردء ‏" که نمی شود از سرنوشت کل سازمان جدا کود. ‎ ‏* جامع به اين معنی است که : " اندیشه و عمل همه مدیران و کارکنان مبتنی بر فلسفه و اصول 100111 می باشد. ‏" تصمیم گیری و اقدام و بالاتر از آنها رهبری در کل سازمان توزیع می شود. ‏تس

صفحه 8:
| Total Quality Management (ادلمد) تعریف جام ۰ 1 به اين معنی است که: " همه توانمند می شوند و موانع رشد از سر راه همه برداشته می شود. " همه تلاش می کنند به نیازها و اتتظارت مشتریها پاسخ دهند. 7 همکاری و کارتیمی جزء فرهنگ سازمانی می باشد. * جامع به اين معنى است كه : " همه جا و در همه فرایندها از بروز نقص پیشگیری می شود. " زمینه بروز وخلاقیت برای همه فراهم می شود. " یادگیری در افراد؛ تیمها و یادگیری سازمانی اتفاق می افند. تس

صفحه 9:
Total Quality : برای دستیابی به کیفیت جامع موارد زیر فروری است ۶ مدیریت جامع برنامه ریزی جامع. + آموزش جامع + واگذاری قدرت و تفویض اختیار جامع به کار کنان + مشارکت جامع + سنجش جامع ۶ پیشگیری جامع + ارتباط جامع + همکاری حامو ec ee

صفحه 10:
| موانع موفقیت مدیربت جامع کیفیت * فقدان تعهد مدیریت * فقدان دورنما و برنامه ریزی * انتخاب استراتژی اجرایی محدود * مد گرایی * وابستكى بيش از حد به ابزار #عدم تغيير فرهنگ سازمانی © ساختار سازمانى نامناسب © نظام ارتباطی ناکار آمد * سیاستهای سازمانی 1۳۸۸/۸/۳ ۱

صفحه 11:
9 مراحل اجرایی مدیریت جامع رت

صفحه 12:
+ مرحله آگاهی - دستاورد‌ها : * درک مفهوم کیفیت » ارتقای کیفیت و مدیریت جامع کیفیت * بذيرش آكاهانه مديريت جامع كيفيت به عنوان استراتزى تغيبر * ايجاد آمادكى در سازمان براى بباده كردن مديريت جامع كيفيت + مرحله كسب دافش وتجربه - دستاوردها: * كسب دانش عملى ‏ مهارتها و معرفت حقیقی نسبت به مفاهیم » اصول » روش ها و ابزار مديريت جامع كيفيت * انتخاب يك روش براى ارتقاى فرايند ها + مرحله برنامه ويزى استراتزيى - دستاورد ها:

صفحه 13:
مراحل اجرایی مدیریت جامع کیفیت ( ادامه ) + مرحله اجرا - دستاوردها : * ياد كيرى در عمل إيجاد يى نظام اطلاعانى قوى و منظم براى انتقال تجربيات ایجاد یک نظام تقدير و تشويق كار آمد براى حمايت از دستاوردها + مرحله ارزشيابى - دستاوردها: يادكيرى از تجربيات مثبت و منفى اصلاح با تجدید نظر در برنامه با برنامه ریزی مجده Wie - ‏)ات‎ oa =

صفحه 14:
»مشتریها کیفیت محور »مبتنی بر حقایق »مکی بر تیمها » که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان » از طریق ارتقای مستمر فرایند ها » توسط مدیریت ارشد سازمان .رهبری میشود

صفحه 15:
ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت سه رکن فلسفی مدیریت جامع کیفیت : فرایند گرایی مشنری محوری * ارتقای مستمر Koc ۲۲7

صفحه 16:
بس خوراند مشتری نیازها و انتظارات مشتری الزامات تدارک کننده

صفحه 17:
47 222000000

صفحه 18:
| D ی کانون توجه و فعاليتها: بف ‎AC‏ ‏بفش/ ولعدا 1 تج ‎she‏ / و(عرنا ‎ae‏ بخش /واعد 13

صفحه 19:
کانون توجه و فعالیتها: ف(یندها خش/ واحد | بخش/وامد با

صفحه 20:
Ls a ‏کانون توجه و فعاليتها: بفشها/وامدها و فرایندهای مفتلف‎ ۱ =

صفحه 21:
انرژی ها هدر میروند. تاثیر گذاری کاهش می یابد. انرژی ها هم جهت می شوند. تاثیر گذاری افزایش می یابد.

صفحه 22:

صفحه 23:
چیزهایی را که مدیران ارشد باید در رابطه با 10011 بدانند : ۶ 1071 یسکمداخله بسلند مدطست + 10131 مسؤوليعمكلنياست + مديران ارشد حياقى ترين فقش را به عهده دارند . ‎v‏ نسبت به ]۲0017 باید تعهد بلند مدت وجود داشته باشد . + براى درى شخصی خود از 1001۷1 باید وقت صرف کنند . + شروع وادامه 70171 كار آسانى نيست . ¥ می توان با استفاده از اصول و فنون 10011 سازمان را فوسازي كرد .

صفحه 24:
فعالیتهایی را که مدیران ارشد باید انجام دهند : برای درک مفاهیم » اصول و روشهاى 1017/1 وقت صرف کنند . ‎v‏ مسوولیت 100۳1 را به عهده بگیرند و به عنوان الكو و مربى عمل كنند . + رياست كميته هدايت یا شورای کیفیت را به عهده بگیرند . یک برنامه بلند مدت برای اجرای ]10011 تهیه کنند . + ساختار مناسبی برای حمایت از فعالیتهای 7001/1 ایجاه کند . برای حمایت از 1071 منابع لازم تخصیص دهند .

صفحه 25:
فعالیتهایی را که مدیران ارشد باید انجام دهند : ( ادامه ) ل جو فرهنگی مناسبی را برای پرداختن به ارتقای مستمر کیفیت ایجاد کنند . + هر روز قسمتی از وقت خود را به فعالیتهای ارتقا اختصاص دهند . > کیفیت را جزه مهمی از برنامه همه نشست ها قرار دهند . + یک برنامه آموزشی برای آموزش کلیه کارکنان تدارک ببینند . ل کار تیمی » انعطاف پذبری و خلاقیت را ترغیب کنند . به طور منظم به واحدها سر زده و ارتباط بی سابقه ای برقرارکنند . ۶ پیشرفت مدیریت جامع کیفیت را سنجش کنند ۰ + از دستاورد‌ها تقدیر کرده و موفقیت ها را جشن بگیرند .

صفحه 26:
مرا تا برداشتهای غلط از کیفیت

صفحه 27:
کاهش هزینه ها انگیزش کارکنان رضایت مشتریها

صفحه 28:
| برداشتهای غلط کیفیت يعنى لوكس » جذاب » درخشنده و وزین بودن ‎٠‏ ‏کیفیت ملموس نیست ‏ بنابرلین قابل سنجش نمی باشد . + مشکلات کیفیت از عملکرد کارکنان ناشی می شود . اخ کیفیت هزینه دربردارد . + ما هميشه کیفیت را مد نظر داشته ایم . + این هم یک برنامه جدید است . اخ باید " واحد کیفیت " ایجاد شود . 1۳۸۸/۸/۳

صفحه 29:
OS eh oS

صفحه 30:
| فرضها و اصول مديريت جامع كيفيت + فرایندها و سيستم ها منشا بيشتر مشكلات مربوط به کیفیت می با شند . + اگر عمکرد فرایندها و سیستمها درست باشد 6 محصول یا خدمت بدون نقص خواهد بود . ۶ مشتری تعیین کننده نهایی کیفیت است ‎٠‏ + اجرای مدیریت جامع کیفیت به تعهد کامل سازمانی نیاز دارد . + کارکنان کلید موفقیت فعالیتهای ارتقای مستمر کیفیت می با شند . + ارتقای کیفیت فرایندی است که پایان ندارد . اجرای موفق مدیریت جامع کیفیت محتاج کار تیمی و همکاری است . + مدیریت جامع کیفیت منکی بر سنجش عملکره می با شد . ۶ پیشگیری از بروز نقص کلید دستیابی به کیفیت است . > . ‏اجرای مدیریت جامع کیفیت محتاج برنامه ریزی است‎ v

صفحه 31:
روش ارتقاى فرايند ‎FOCUS - PDCA‏

صفحه 32:
FOCUS PDCA 1 روش ارتقاى فرايند : ‎(FOCUS PDCA)‏ : یک روش علمی است. * یک روش یادگیری تجربی است. * یک روش تحقیق در فرایند ها و سستم هاست. يك روش حل مشکل است. * یک روش برای افزایش بهره وری است. * یک روش ارتقای کیفیت (عملکرد) است. * یک روش برای ترغیب مدیریت مشارکتی است. تس

صفحه 33:
FOCUS PDCA 1 روش ارتقای فرایند : (۳۲0۸ ۲00]75لمه) * یک روش توزیع رهبری است. * یک روش توانمند سازی کار کنان است. * یک روش ایجاد تغییر در رفتارءانگیزش و فرهنگ است. یک روش تصمیم گیری غیر متموکز است. * یک روش کار تیمی است. * یک روش تفکر سیسمیک است. یک روش برای برنامه ریزی است. تس

صفحه 34:
| 7 فرایندی را برای ارتفا بیدا FIND = ORGANIZE 31 ‏نا‎ 7 روشن کنید فرایند چگونه عمل می کند . ‎CLARIFY‏ ‎=x‏ ۷ علل تغیبرات عملکرد فرایند را درک کنید . ‎UNDERSTAND‏ | ” قسمتی از فرایند را که نیز به ارتقا دارد انتخاب کنید . ‎SELECT‏

صفحه 35:
۳ ea ee 5 زر فرایندی را براى ارقا بيد كي 2 یک مورد ارتقاى كليدى را 1 انتخاب كنيد ‎wh‏ ‏تس وس سس ‎ld AF SF‏ را تعبين كنيد راق أقدام برنامه ريزى كنيد سس سس سس ‎Anil Sele 7‏ 355 ۱ لف | الإقاقة را اجرا كنيد 1ق زا تفريقا تاربردى نید ‎2٩‏ ترآی جمع آوری داده ها برنامه ریچی كنيد . داده ها رأ جمع آورى كرده و

صفحه 36:
۳

صفحه 37:
| بارش افکار بارش افکار یکی از شایعترین شیوه هابی است که برای کسب نقطه نظرات اعضای تیم استفاده ميشود. : مقورات بارش افکار + هر نوع اظهار نظر از هر یک از اعضای گروه پذیرفته می شود . خنقطه نظرات هر فرد با كلماتى كه يبان مى شود ؛ نوشته می شود . زمانی که یکی از اعضای گروه اظهار نظر مى کند کسی سخن او را قطع نمی کند . از نقطه نظرات کسی انتقاد نمی شود . + در رابطه با نقطه نظرات کسی سوال نمی شود؛ مگر برای روشن قر شدن آنها . 1۳۸۸/۸/۳ Koc

صفحه 38:
چکونه بارش افکار را انجام مى دهيم : + موضوع را به طور خوانا و واضح روى تابلو مى نو يسيم . + سپس مقررات بارش افکار را مرور می کنیم ۰ ¥ 5-7 دقیقه به اعضای گروه فرصت میدهیم تا هرکس نظر خود را روی کاغذی بنویسد. از اعضای گروه می خواهیم نظرات خود را بیان کنند و نظر آنها را روی تابلو می نویسیم . > نظر خواهی را تا آنجا ادامه می دهیم تا نقطه نظر جدیدی ارائه نشود . + فهرست نظرات را از نظر واضح بودن آنها و حذف موارد تکراری مرور می کنیم + + فهرست را نهایی می کنیم +

صفحه 39:
ی بيدا كنيد

صفحه 40:
* از ميان فهرست فرایندهاء فرایندی را انتخاب کنید که: 1- فرایند در سیستم وجود داشته باشد. 2- فرلیند تکرار پذیر باشد. 3- جمع آوری اطلاعات درموره آن آسان باشد. 4- شما بتوانید بطور فعال در آن شرکت کنید. 5- ایجاد تغییر در فرایند نسبتا" آسان باشد . 6- موضوع در ارتباط با شما و سازمان باشد.

صفحه 41:
عه 1۳ : تعریف + ابزار ساده ای است که برای نشان دادن مراحل اصلی فرایند استفاده می شود . : هدف + برا ى تعيين ابتدا و انتهاى فرايند و ايجاد يى تصوير بزرك از فرايند به كار برده مى شود .

صفحه 42:
+ شروع فرايند را در منتهى اليه سمت راست یک صفحه کاغذ می نویسیم . + از اعضاى تيم مى خواهيم مراحل اصلی فرایند را نام ببرند ؛ موارد را روی تخته مى نويسيم . + مراحل اصلی فرایند را به ترتیبی که اتفاق می افتند » مرقب مى كنيم . + هر فعالیت را داخل یک مستطیل قرار می دهیم . + جریان مراحل فرایند را با > نشان مى دهيم. + ابتدا و انهای مراحلی از فرایند را که ارتقا داده خواهد شد با ستاره مشخص می کنیم ‏

صفحه 43:
.....نمودار قالبی فرایند *

صفحه 44:

صفحه 45:
: تعريف بیان فرصت سندی است که برای بیان نام فرايند , ابتدا و انتهاى آن » عملكرد جارى فرايند » ‎BG‏ ‏ارتقا و نام افراد » واحدها و سازمانها ى ذينفع و بيان ضرورت و اهميت ارتقاى فرايند استفاده مى شود . : هدف + به عنوان راهنم‌ای تکمیل مرحله اول از مراحل ارتقای فرایند 6 به کار برده می شود . " بیان فرصت یک سند غیرقابل تغبیر نمی باشد؛ بلکه ممکن است در مراحل بعدی ارتقای فرلیند؛ بارها تجدید نظر شده و تغیبراتی در آن داده شود.

صفحه 46:
برای ارتقا فرایند مه ( افراد یا تن ‎(gins‏ ee hes die ‏ارققاى فرايند به‎

صفحه 47:
. ‏فراهم است‎ wed: اوزيلى يعار توسط بوستار - ختم مى شود . ( افراد يا واحدهاى ذينقع ) ارتفای فرایند به دلایل زیر حائز اهمیت

صفحه 48:
ساز ماندهی ت تیمی که فرایند را می شناسد سازماندهی کنید: * اساس مرحله (2) این است که اطمینان پیدا کنید گروهی را که برای ارتقای فرایند انتخاب کرده اید» فرایند را می شناسد؛بنا براین اعضای تیم باید از بين صاحبان فرایند انتخاب گودد. "برای ارتقای فرایند هميشه تیم لازم نیست؛ ممکن است یک نفر بتنهایی کار را انجام دهد. * مسوولین واحد ها غالبا از جریان فرایندها بی خبرند؛بنابراین باید صاحبان فرایند در تیم عضویت داشته باشد. *اگر مشارکت فرد متخصصی لازم باشدبه صورت مهمان دعوت شود. “سعى كنيد تعداد اعضای تیم کمتر از 12 نفر باشد.

صفحه 49:
روشن كنيد فرايند جكونه لت

صفحه 50:
+ با استفاده از نمودار قالبی ابتدا و انتهاى فرايند را تعيين مى كنيم . + با نظر خواهی از اعضای تیم تمام مراحل فرایند را فهرست می کنیم . مراحل فرایند را به ترتیبی که اتفاق می افتند مرقب می کنیم . خ با استفاده از علائم مناسب نمودار را رسم می کنیم . + نمودار را از نظر کامل بودن آن بروسی می کنیم . نمودار را نهایی کنید.

صفحه 51:
علائم نمودار جريان فرابنك__ 0 براى نشان دادن ابندا و انتهاى فرايند | ا براى نشان دادن انجام يى فعاليت 24 برای نشان دادن یک تصمیم گیری جومت برای نشان دادن مسیر جریان )( )@ براى نشان دادن ادامه فرايند د رجاى ديكر _

صفحه 52:
= پیش نویس نامه باراف مي شود نامه پاراف شده به دا نامه به دببرخانه ارسال می شود نامه تحوبل ماشین نويس مى شود نامه تایب می شود نامه جهت بارافبه واحد مربوطه ارسال مي شود

صفحه 53:
| نامه جمع آوری داده ها لت کا از دای ‎ABR‏ .سس سس سس با پاسخ به سوالات زیر برنامه ساده ای برای جمع آوری داده ها بنویسید. چه چیز جمع آوری خواهد شد 1 + چه مقدار جمع آوری خواهد شد 4 داده ها جكونه جمع آورى خواهد شد 1 ا جه كسى داده ها را جمع آورى خواهد كرد 1 + جمع آورى داده ها كى شروع خواهد شد 15 ۶ چه کسی گزارش را تهیه خواهد كرد 1 > داده ها چگونه گزارش خواهد شد 1 ] مثلا توسط نمودار جربان داده هاز :۱

صفحه 54:
| نمودار جریان داده ها تعریف: نمایش داده ها روی محورهای مختصات به ترتیبی که اتفاق می افتند. هدف: برای نشان دادن تغیبرات عملکره یک فرليند استفاده مى شوه. چگونه یک نمودار جریان داده ها را رسم می کنیم 1 + روی کاغذ رسم یک خط عمودی و یک خط افقی عمود بر آن رسم می کنیم . + خط عمودی را به نام متغیر مورد نظر ( مثلا زمان ) نامگذاری می کنیم . + روی خط افقی شماره داده ها را به توتیب زمان جمع آوری آنها مشخص می کنیم . مقیاس خط عمودی را تعیین می کنیم . برای هر داده نقطه ای را با استفاده از محورهای افقی و عمودی پیدا می کنیم ۰ هي ب عت تقار ياه روسل مي 7"

صفحه 55:
داده های مربوط به زمان صرف شده در یک فرایند برحسب دقیقه 7ك 0 ۵۸ ۱۷ ۱۱۸۳۰۱۷۱۱۵۱۳۰۲۸۷ ۳۷ ۵ ۱۱۲ افو داده های مرتب شده ‎of of WAV VF AT‏ ۵۳ ۸ ۸ ۱۳۷ ۳۲ ۳۰ ۱۵ ۲۰ ۱۷ ۱۱۵ ۱6 ۱۲ ۱۱ ۱۰ ۷

صفحه 56:

صفحه 57:
+ برای جمع آوری و دسته بندی تعداد زیادی عقاید و موضوعات استفاده می شود . : هدف ۶ به تیم اجازه می دهد که تعداد زیادی عقاید » موضوعات و در اینجا علل را دسته بندى كند . اين دسته بندی به درک ريشه مشکل و یافتن راه حلها کمک می کند . چگونه یک نمودار همگرابی نهیه می کنیم 1 + موضوع موره نظر را با عبارت کامل روی تخته می نویسیم . + از طريق بارش افكار نقطه نظرات اعضا را دریافت و روی تابلو می نویسیم . + نظرات را در معرض دید همه اعضای تیم قرار می دهیم . + نظرات را به لحاظ ارتباطی که با هم دارند به 4 تا 5 گروه تقسیم می کنیم + + برای هر گروه یک عنوان مناسب انتخاب می کنیم ‏

صفحه 58:
‎Son‏ جواب به بخش * اتمام فرم گزارش *مواد تاریخ گذشته ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏* تهيه فاردست تمونه + حمل فلط نمونه ‏* تنظیم نبودن تجهیزات * جدید بودن تجهیزات ‎ ‎ ‏۱ نگرفتن نموزه * فرسوده بودن تجهیزات || * انجام نشدن بموقع ۰ کمبود مواد آزمایشگاهی آزماد *کمبوه کارکنان كمبود کیت آزمایشگاهی * طولانی بودن فرایند .|| *اجرا نکردن دستور ‏آزمايشات زياد همزمان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 59:
سا اس میت اس از : تعريف + نموداری است که علل موثر بر عملکرد یک فرایند را به تصوبر می کشد . : هدف برای نشان دادن علل موثر بر عملکره یک فرایند استفاده می شوه . چگونه یک نمودار علت و معلول تهیه می کنیم ؟ ۶ معلول را در سمت چپ صفحه می نویسيم . + با استفاده از روش بارش افکار » از همه علل ممکن فهرستی تهیه مى كنيم . + با استفاده از نمودار همگرایی علل را گروه بندی می كنيم . عنوانهای گروه های نمودار همگرایی را علل اصلی نمودار علت و معلول قرار می دهیم . لخ علل دسته بندى شده در زیر هر یک از عناوین نمودار همگرایی را علل فرعی نمودار علت و معلول قرار مى دهيم .

صفحه 60:
‎gc fey |‏ ملول ( استخوان ماهی ):عل دریفت نشدن بموقع جواب آزمایشها ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏جدید بودن تجهیزات ‎ ‏اتهيه نشدن صحبح نمونه ۳ طولانی بودن فرایند فرسوده بودن تجهیزات حمل اصحیح نمونه ۳ ال نع کمبود تجهیزات ‎ ‏آزماد ‏ارسال جواب آزمایش به ‏اتمام فرم كيارش 9 بخش ديكو نگرفتن نمونه ‎ ‏کمبود کیت آزمایشگاهی آموزش کافی ندیده اند ‏مواد تاريخ كذشته 8 =< ‏كمبود كاركنان ‎ ‏كمبود مواد آزمايشكاهى ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 61:
كوتاه مدت بودن وارد نشدن نتايج تحقيقات به فرايند آموزش ‎os‏ 1 آموزش درزمان نامناسب مشتری محور نبودن آموزش درزمان ۹ غير كاربردى بودن نامناسب بودن تسس در وین ‎ae‏ نداشتن نیروهای آموزشی متخصص استخدام نیروی فاقد آموزش رسمی ‎Se‏

صفحه 62:
چگونه رای گیری متعدد را انجام می دهیم 1 از طریق بارش افکار فهرست نظرات افراد را تمیه و آنها را شماره گذاری می کنیم . ۶ موارد مشابه را با نظر گروه ادغام می کنیم ء + معیارهای انتخاب گزینه ها را با مشارکت اعضای گروه تعیین می كنيم . از اعضای گروه می خواهیم 20 تا 25 درصد گزینه ها را انتخاب کرده و روی کاغذ بنویسند . تعداد رای هر یک از گزینه ها را خوانده و ثبت می کنیم . > گزینه های دارای رای کمتر را حذف می کنیم تا تعداد گزینه ها به نصف برسد. رای گیری را مثل بار اول ادامه میدهیم ۶ درهر بار رای گیری تعداد گزینه ها نصف میشود. + رای گیری را آنقدر ادامه میدهیم تا به تعداد مورد نظر بوسیم.

صفحه 63:

صفحه 64:
روش چگونه روش گروه اسمی را انجام می دهیم 1 ل ابتدا هر یک از اعضای گروه نظرات خود را یادداشت می کند . نظرات افراد را یکی یکی و بدون بحث و گضکو روی تابلو می نویسیم . برای رفع ابهامات و نهایی کردن فهرست نظرات بحث گروهی می کنیم . ل در ارتباط با تعداد گزینه هایی که انتخاب و رتبه بندی خواهند شد ؛ تصمیم گیری می کنیم . > موارد ارتقا را با حروف مشخص می کنیم و از اعضای كروه مى خواهيم تعداد گزینه های موره نظر را انتخاب و رتبه بندی کنند ( مثلا اگر 4 مورد ارتقا انتخاب میکنند مواره را از 1 تا 4 وتبه بندی کنند.) + از موارد ارتقا جدولی تشکیل می دهیم و رتبه هر یک از موارد را جمع می کنیم . + از میان گزینه های رتبه بندی شده 6 گزینه های حائز بالاترین رتبه ها را انتخاب می کنیم .

صفحه 65:
‎iil (a‏ مديريت زمان ‏ب ) آموزش پوبایی گروه ‏پ ) آموزش ارتباط ‏ت ) تهیه فرم استاندارد دستور جلسه ‏ث ) تهیه فرم خوه ارزیابی برای شرکت کنندگان ج ) استفاده از تسهیل کننده در جلسات ‏ج ) تهیه فرم استاندارد تنظیم صورت جلسه ‏ج ) زمان بندی موضوعات جلسه ‏خ ) تهیه فرم استانداره گزارش و بیگیری ‏د) تهیه مقررات برای اداره جلسات ‏ذ) تدوین معبارهابی برای انتخاب موضوعات قابل طرح در جلسات ‎

صفحه 66:
]سپ | موارد ارتقار 3 4 ارحیمی

صفحه 67:
| _جدول اولويت بندى واتتخاب _ جدول مقایسه ای برای اولویت بندی وانتخاب از تعدادی ردیف وتعدادی ستون تشکیل می شود. در ردیفها موارد ارتقا و در ستونها معیارهای انتخاب درج می شوند. چگونه از جدول اولویت بندی وانتخاب استفاده می کنیم: 1- 3 تا 5 مورد از موارد ارتقا را با استفاده از روشهای دیگر انتخاب می کنیم. 2- از طریق بحث و اجماع معیارهای اولوبت بندی را تعیین می کنیم. 3- مواره ارتقای انتخاب شده را در ردیفها و معیارها را در ستونها می نویسیم. 4- مقیاس نمره گذاری را تعیین می کنیم. 5- از طریق بحث و اجماع به هریک از موارد ارتقا نمره می دهیم. 6- نمره هریک از مواره ارتقا را جمع کرده و مورد دارای بیشترین نمره را انتخاب می کنیم.

صفحه 68:
معیار نعره دهی: غيلى موافق +4++ موافق جه متوسط ++_مخالف + خیلی مخالف ۱0 ۳ 3 = درجه اولویت مورد ارتقا بی نیازی به افراد خارج از سازمان موارد ارتقا آموزش مدیریت زمان چیه | + +

صفحه 69:
لانن برنامه ریزی کنید

صفحه 70:

صفحه 71:
snevsensensssusssnsonconsnnssscscossossneensssensonssscsucsensensonsenssenssonsones 2 Uy! (IQS فالیت ها وبینمه جمع آوروا ‏ مه پیت | معل اجرا | ملاحظات تان

صفحه 72:
تابلوی گزارش

صفحه 73:
| تابلوی گزارش 2. تیمی را سازماندهی کنید : + فهرست اعضای تيم 1. فرایندی را برای ارتقا پیدا کنید : " بیان فوصت * نمودار قالبی :عملکرد فرلیند را روشن‌کسنید.۳ نمودار جریان حاری فرایند بهترین نمودار جریان فرایند " برنامه جمع آوری داده ها " نمودار جربان داده ها >. موره ارتقا را اتتخاب کنید: * بارش افکار " ووش گروه اسمی * روش رای گیری متعددٍ * جدول اولویت بندی و انتخابٍ ‎alii:‏ را ارزیلبیکسنید .۸ " نمودار جريان داده ها " تحليل داده ها :بسرلوایتقا بسرنامه وبزی‌کسنید. " بارش افکار ' نمودار علت wil el oy ‏برنامه جمع آوری داده ها‎ " ٩. ‏نید‎ pl a iad pe اقدام برای ‎2G Cont‏ * برنامه اجرایی جدید «عالتسغییرات‌هماکره فرلیند را دککسنید.؛ تمودار همگرایی و معلول :بسونامه را جوا کسنید.۷ " داده ها را جمع آورى كنيد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
13,000 تومان