صفحه 1:
صفحه 2:
We
me ۴
سا
صفحه 3:
صفحه 4:
لا
ی
سیستم آموزش مجازی( ۱/5 )
بیازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز
صفحه 5:
اصطلاح "یادگیری الکتروتیکی " برای اولین بار در اواغر سال ۱۹۹۰ ابداع شد و در
انگلستان رلیج است و در امریکابه آن "سیستم مدیریت یادگیری " اطلاق می شود و
لین اصطلاح به محصولات سخت افزاری و نرم افزاری اشاره دارد که دانشجویان و
کارمندان را قادر می سازد تا در وب بخوانند و بنویسند وبا یکدیگر ارتباط برقرار
در اغلب موارد اصطلاحات محیط های آموزش مجازی و محیط های یادگیری به جای
هم استفاده می شوند.
"محیط های مدیریت یادگیری " فرصت های جدیدی را برایییک پارچه سازی محیط
های یادگیری فناوری محور و سیستم های اطلاعلتی برای فراگیران مها ساخته است
و لین سیستم ها بلید دانشجو محور بوده و در شرلیط مختلف به صورت کامل در
دسترس باشند.
صفحه 6:
آموزش الکترونیکی :(۱6۵۲۳۴۱۴9 6۱۵6۲۲۵۳۲۲)
آموزش الکترونیکی وبه عبارت بهتر فراگیری الکترونیکی عبارتست از آموزش از
طریق اینترنت. آموزش الکترونیکی. فناوری شبکه را برای طراحی. انتخاب. اداره کردن و
توسعه فراگیری بکار میبرد.
(Distance Learning): 49901, 3! آموزش
آموزش از راه دور. سازماندهی فر آیند یادگیری از طریق بکارگیری فناوری آموزشی
در جهت برقراری ارتباط میان یاددهنده و یا سازمان یاددهنده به فراگیر که به لحاظ
زمانی و مکانی از هم جدا هستند.
آموزش از راه دور شامل ارلئه دروسبه صورت مکاتبهای. از طریق برنامههای رادیوئی و
تلویزیونی و... است. در لین شیوه از آموزش لزوماً معیارهای آموزش الکترونیکی را
پوشش نمیدهد. آموزش الکترونیکی حالت خاصی از آموزش از راه دور است.
صفحه 7:
E-Learning clin
کاهش هزینههای آموزشی
* امکان آموزش فارغ از زمان و مکان(۷/6۲6- 5۳۷ , ۳6 ۵۳۷)
امکان فراگیری در هر سن
انتقال آموزش و فرهنگ دانشگاهی به تمام نقاط
تحقق عدالت در نظام آموزشی
دسترسی سریع و آسان به متابع آموزشی جدید
هماهنگی سرعت آموزش با توانایی فراگیران
انعطاف پذ یری فرآیند یادگیری
عمومیت و جامعیت
قابلیت استفاده با تعداد فراگیران مختلف
صفحه 8:
(a) E-Learning ol
سهولت و سرعت در بروزرسانی. ذخیره. بازیلبی. توزیع و به اشتراکگذاری
اطلاعات مبتنی برشبکه
** انجام فر آیند یادگیری و ارتباط مستقیمبا فراگیران از طریق رایلنه وبا استفاده از
تکنولوژی استاندارد اینترنت
* تمرکز بر دیدگاه جامع در یادگیری
* ایجاد سیستم فراگیر -محور به جای استاد-محور
*** قابليت انعطاف زیاد در فراگیری
روشهای نوین و مناسب فراگیری
** قابلیت تکرارپذیری و جبران مشکلات
صفحه 9:
کارایی در زمان و هزینه
افزايش متقاضیان جهت ارتقای دانش و مهارت
امکان ارتباطات بين فراكيران و تبادل اطلاعات
وجود مشکلات جفرافیایی
افزایش تقاضای آموزش در سازمانها و موسسات
صفحه 10:
آماذة سازى درآموزش 0
** مناسب بودن سطح سواد کامپیوتری کاربران
* سطح دسترسی مناسب به اینترنت
* قابلیت اجرای الکترونیکی برنامه. محتوا و منابع آموزشی ), E-BOOK
(..Digital Library
** وجود انگیزه مناسب در اساتید. فراگیران و مشاوران
* فراهم ساختن بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری
** فراهم ساختن بسترهای فرهنگی و اجتماعی
صفحه 11:
*
«٠
5-3
قابليت هماهنكى با ساير سيستمها
قابلیت استفاده مکرر از برنامههای آموزشی
مدیریت صحیح اطلاعات
قابلیت دسترسی آسان و پایدار
انعطاف پذیری سیستم
قابلیت بروزرسانی سریع محتوای آموزشی
صفحه 12:
لایه مربوط به اساتید : (پرتال شخصی) 6
لا مدیریت کلاس از طریق وب کنفرانس :
استاد امکان حضور در کلاس مجازی و مدیربت کلاس . ارتباط آنلاین با
دانشجویان و اشتراک منابع را خواهد داشت.
لا درج و ساختن منابع آموزشی جهت استفاده دانشجو:
استاد قابلیت ایجاد کتابخلنه مجازی و اشتراک فلیل و ساختن آرشیو مطالب
درس را خواهد داشت.
مدیریت پیام ها و تالار گفتمان:
استاد می تولند برای دانشجویان پیام ارسال نموده و همچنین در تالار گفتمان
شرکت و مدیریت پرسش و پاسخ ها به عهده داشته باشد.
صفحه 13:
** حضور در کلاس های آموزشی i
* استفاده از منابع و دانلود آنها
** ارتباط از طريق يبام و شركت در وب
*** تقويم آموزشى
صفحه 14:
۲ مدیریت اساتید و دانشجویان ( امکان تعریف و ت اساتید و دانشجویان را
خواهد داشت)
a و تقویم آموزشی آن را
کامل مدیریت نمایید. )
.به اساتید و دانشجویان از
صفحه 15:
http:
aa!
به مانندییک وب سایت عمل نموده و همه افراد 2
>
می توانند از طریق بستر اینترنت به آن دسترسی داشته و
اخبار آموزشی . جزوات و برنلمه های آموزشی رابه شکل
طبقه بندی شده در دسترس داشته باشند.
صفحه 16:
01
سيستم مديريت فراكير(ل ۱۵۴۵96۳۵۲۲ ۱۵۵۲۴۵۱۵9
5 5استناده از بستههای نرم افزاری تحت تکنولویی اینترنت
جهت مدیریت تعاملات بین کاربران و سیستم یادگیری
صفحه 17:
ات 9
* ارائه مشخصات دروس به صورت 0۳1186
ثبت نام از فراگیران
* ثبت اطلاعات از فراگیران در طی فرآیند یادگیری
تهیه گزارشات مدیریتی
* مدیریت منابع آموزشی
* مدیریت ارزیابی آموزشی
صفحه 18:
لا سیستم مدیریت محتوا (6۳5) 608۲6۳۴ ۱۵۵۲۵۱89
Management System
کاربردهای نرم افزاری جهت امکان ثبت» ذخيره سازىء ايجاد و مدير
محتوای آموزشی بر اساس استانداردها جهت ارائه در محیط ۱۷۷60
لا سیستم ارزیابی Assessment System (AS)
در سیستم ارزیلبی, ارزیلبی عملکرد فراگیران بر اساس اهداف از قبل تعيين
شده وبا استفاده از ابزارها جهت ارزیابیهای ساده تا پیچیده و تهیه ابزارهای
ارزیابی بر اساس استانداردها و مشخصات
صفحه 19:
های مشارکت رف
برقراری ارتباطات بین فراگیران از طریق سیستمهای مختلف از جمله:
% سيستمهاى 02 (Synchronous) cb
* تخته سياه )5 455 (Digital whiteboard)
۰ اتاقهای گپ (۲۵۵۲۴5 (Chat
” سيستمهاى غير همزمان (0130105 تأ 3الاة
* پست الکترونیکی (|6-۳۵)
* گروههای مباحثه (9۲۵۷۴ 55100:
صفحه 20:
قابلیت ارائه در 115و یا 16۳15
۲" دسترسی مناسب توسط فراگیران
7 امکان پردازش و کنترل
Learner Needs Technolo
صفحه 21:
۷ طراحی ستاربوی کامل عناوین
رن سای رسای
یا
صدای گو:
صفحه 22:
تکنولوژی پیاده سازی سیستم: ۰ ۰ 6
۱- استفاده از ماژول CONNECT ]۸۸008 برای وب
کنفرانس
NET + AJAX. p55 aly عبان
SQL SERVER 2008 ۳-پایگاه داده
صفحه 23:
* افزایش سرعت
** کاهش بار ترافیک در سرورها
* ارائه خدمات هر چه بهتر
** مدیریت هر چه بهتر کاربران
صفحه 24:
2
4
خرید وب سرور آموزشی8۵61+ 1085
خرید سرور Back up
خرید ۴1۳۵۷۷۵11
۴ سور مرکزی
هزینه برپایی هر پایگاه منطقه ای (شامل سرور معمولی «ملحقات)
پهنای بان 38/8 به ازای هر ایستگاه محلى ) براى شروع كار و
در صورت نياز افزايش پهنای بانداینترنت
هزينه توليد محتواهای الکترونیکی ( پرتال عمومی آموزش و
سیستم آموزش الکتروئیکی )
پشتیبانی ساليانه به ازاى هر كارشناس ( با توجه به نرخ تورم و
افزايش حقوق و دستمزد افزايش خواهد يافت )
صفحه 25:
اجرا رم
" تولید و اجرایی شدن پرتال عمومی آموزشی
* از تاریخ ۱۳۹۲/۰۱/۰۱ ت] تاریخ ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
* تحلیل جامع و ارائه سيستم در قالب فايل جهت نمايش |
* از تاریخ ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ تا تاریخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
پرتال های شخصی ( استاد » دانشجو » مدير )
aaa ۰ ۵ " تاریخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
" ارائه طرح به شکل آزمایشی
* از تاريخ 5[ / rat
wild cab
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ از تاریخ ۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ت] تاریخ *
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
صفحه 29:
از توجه شما سپاسگزاریم