صفحه 1:

صفحه 2:
© a) Shit all ‏ال م ار كت‎ ae - Cs 2 استاد مریوطله: دنر مقس ستسخي

صفحه 3:
انواع اصلی سیستم ها در سازمان ۱- سیستم های سطح عملیاتی: با نگهداری اسناد فعالیت های پایه ای و ترا کنش های سازمان مانند فروش و دریافت از مدیران عملیاتی پشتیبانی می کند هدف آن پاسخ دادن به پرسش های روزمره و ردیابی جریان تراکنش ها در داخل سازمان است مثل پرداخت به کا رکنان چه شد. ۲-میستم های سطح مدیریتی: در خدمت نظارت. کنترل‌نو تصمیم گیری و فعالیت های اداری مدیران میانی پشتیبانی می کنند به پرسش های چه.اگر پاسخ هستند برعی از آن ها از تصمیم گیری های غیر روز مره می دهند مثل چه اثری در برنامه های زمان بندی تولید خواهد گذاشت اگر تولید را دوبرابر کنیم. ۳-سیستم های سطح راهبردی: به مدیران ارشد کمک می کند تا به مسائل بلند مدت بنكاه و حتى محيط بیرونی آن بپردازد نگرانی آن ها تطبیق تغييرات بیرونی با قابلیت موجود سازمانی است.

صفحه 4:
سب ای ار کردی سیستم های 5 اطلاعاتی ۱- فروش و بازار یابی ۲- ساخت و تولید ۳- مالی و حسابداری ۴- منابع انسانی سیستم های اطلاعاتی در خدمت هر یک از این سطوح هستند.

صفحه 5:
ا سم —— تحص ۴ نوع اصلی سیستم های اطلاعاتی: ‎1955-١‏ (سيستم يشتيبانى مديريت عالى) در سطح راهبردی ‏۲- 1۷]15 (سیستم اطلاعاتی مدیریت) و 12599 (سیستم پشتیبانی تصميم) در سطح مدیریتی ‏۳- 185 (سیستم های پردازش تراکنش ها) در سطح عملیاتی

صفحه 6:
۱- سیستم هایی کسب و کار پایه هستند که در خدمت سطح عملیاتی سازمان باشند. ۲- سیستم رایانه ای شده از که ترااکنش های عادی روزانه را که برای هدایت کسب و کار لازم است اجرا و ثبت مى کند. ۳-کار کرد 15 شامل فروش /بازاریابی.ساخت /تولید.مالی /حسابداری.منابع انسانی. ۴- به وسیله سیستم 5 ]سابقه ی همه ی تراکنش های حمل بسته ها نگهداری می شود. ۵- ]ها برای کسب و کار حیاتی هستند به طوری که از کار افتادن آن ها برای چند ساعت به مرگ یک بنگاه منجر می شود. ۶- مدیران برای پایش وضعیت عملیات درونی و روابط بنگاه با محیط بیرونی به ۳5 1 نیاز دارند. ۷- 35 ] تولید کننده اصلی اطلاعات برای انواع دیگر سیستم ها هستند.

صفحه 7:
سیستم های اطلاعاتی مدیر یت(۲۷۱5) ۱- بخشی از سیستم های اطلاعاتی را مشخص می کند که در خدمت وظایف سطح مدیریتی هستند. ۲- گزارش های مدیریتی و دسترسی آنلاین به عملکرد جاری سازمان و سوابق تاریخی را فراهم می آورد. ۳- جهت گیری ۷]15[به سوی رویداد های درونی است. ۴- در خدمت وظایف برنامه ریزی: کنترل و تصمیم گیری در سطح مدیریتی است. ۵- عملیات بنیادی شر کت را تلخیص و گزارش می کند. ۶- در خدمت مدیرانی است که به نتایج هفتگی و ماهانه و سالانه علاقه دارند. ۷- طبق یک رویه ثابت به پرسش های روزمره و از پیش مشخص شده پاسخ دهند. ۸- انعطاف پذیر نیستند و قابلیت تجزیه و تحلیل کمی دارند و از گزارش های عادی ساده استفاده می

صفحه 8:
۰ وه و4 = ۱- در خدمت سطح مدیریتی سازمان هستند. ۲- به مدیران کمک می کند تا تصمیم هایی بگیرند که منحصر به فرد و به سرعت در حال تغیر هستند و به راحتی از پیش مشخص نشده اند. ۳- آن ها به مشکلاتی می پردازند که برای حل آن ها رویه ابت تعریف نشده باشد. ۲ اگر چه 255از اطلاعات ۷]]5آو 5 ] استفاده می کند ولی اغلب اطلاعات خود را از منابع بیرونی به دست می آورند. ۵- از نظر طراحی قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری نسبت به سیستم های دیگر دارند. ۶- دادای نرم افزاری کاربر پسند و تعاملی هستند.

صفحه 9:
(ESS) lle ۱- مدیران ارشد جهت تصمیم گیری از آنها استفاده می ۲- درخدمت سطح راهبردی سازمان است. ۳- آنها به تصمیم های غیرعادی می پردازند که نیازمند قضاوتء ارزیابی و بصیرت هستند. ۴- از داده های بیرونی مانند قوانین مالیاتی استفاده می کند. ۵- داده ها ی کلیدی را پالایش؛ خلاصه و ردیابی می کند و پراهمیت ترین داده را برای مدیران ارشد نمایش می دهد. فته 7 ین نرم افزارهای گرافیکی استفاده می کند و دارای توانایی ارتباطی و محاسباتی است. ۷- تمایل کمتری به استفاده از مدل های تحلیلی دارند. ۸- داده ها را از منابع متنوع بیرونی و درونی گردآوری کرده و آنها را در دسترس مدیران عالی قرار می دهد. ‎-٩‏ پرسشهایی که 585 17درپاسخ دادن به آنها کمک می کند مثل کسب و کار ما چه باید باشد؟

صفحه 10:
رابطه سیستم ها با یکدیگر: انواع گوناگون سیستم ها در سازمان دارای وابستگی های متقابل درونی هستند ها تولید کننده اصلی اطلاعاتی هستند که موردنیاز سیستم های دیگری استکه به - نوبه خود اطلاعات را برای سیستم های دیگر تولید می کند در حالی که 155 دریافت کننده داده ها از سیستم های سطح پایینتر است یکپارچگی اين سسيتم ها سازمان بتولند به عنوان یک کل عمل کند اما یکپارچه سازی سیستم های مختلف زمان برو پیچیده است که این چالش اصلی سازمانهای بزرگ است.

صفحه 11:
۱- سیستم فروش و بازاریابی: سحت مسح سس عملیاتی ورود.يردازش و رديابى سفارش ‏ الف) پردازش سفارش ها مدیریتیر تعيين كردن قيمت براى باتحليل قيمت كذارى معصولات و خدمات راهیردی تهیه گزارش پیش بینی فروش )پیش بینی روند تاساله

صفحه 12:
۲- سیستم ساخت و تولید: نمونه هایی از آن مم مد كم عملیاتیر کنترل اعمال دستگاهها و الفاكنترل دستكاه تجهیزات صولات زیادی باید تولید شود مدیریتی تصميم كيرى درباره اين كه جه ب )برنامه ريزى توليد وقت و چکونه محصولات زیادی باید تولید شود راهبردی تصمیم كيرى درباره محل چامحل استقراروسایل استقرار وسایل جدید توليد

صفحه 13:
۳- سیستم های مالی و حسابداری - ۳۳ عملیاتیر ردیابی پولی که به بنگاه بدهکار الف)حسایهایر دریافتیر هستند. مدیریتی تهیه بودجه هار کوتاه مدت ب‌ابودجه ریزعا راهیردیر برنامه ریزیر سود های بلند مدت چابرنامه ریزی سود

صفحه 14:
۴-سیستم های منابع انسانی سااحتحتعه احج تت عملياتى سابقه آمو زش.مهارت هاو الآموزش و توسعه ارزیابی های عملكرد مدیریتی پایش دامنه و توزیع دستمزد. . «لتجزيه و تحليل جبران خدمت حقوق مزاياى كاركنان راهیردیر برنامه ریزی نیازهای بلندمدت . الیرنامه ریزی منابع انساتی نیروی کار سازمان

صفحه 15:
یکپارچه سازی کار کردها و فرایندها ی کسب و کار: معرفی کاربردهای بنگاه اقتصادی: یکی از چالشهایی که بنگاه ها با آن مواجه هستند در کنار يكديكر قراردادن داده ها برای ایجاد جریان اطلاعات در سرتاسر بنگاه اقتصادی است. تجارت الکترونیک؛ کسب و کار الکترونیک بنگاهها را به تمرکز بر روی سرعت بازاره بهبود خدمت به مشتری مجبور می کند جریان اطلاعات نیاز به هماهنگ شدن دارد بطوریکه سازمان بتواند شبیه یک دستگاه بی عیب کار کند این تفیبرات نیاز به سیستم پرقدرت جدیدی دارد که بتواند اطلاعات را یکپارچه سازد و فعالیتهای بنگاه را با دیگر شرکای کسب و کار هماهنگ سازد

صفحه 16:
فرایند کسب و کار ۱- به مجموعه ای از فعالیت های منطقی و مرتبط برای انجام نتایج یک كسب و كار ویژه اشاره دارد ۲- به را های منحصر به فردی اشاره دارد که طی آن سازمان ومدیریت این فعالیت ها را هماهنگ می کنند. ۳- فرایند كسب و كار مى تواند منبعی از مزیت رقابتی باشد اگر شرکت را برای نو آوری و رقابت بهتر توانا سازد و می تواند نقاط ضعف باشد اگر بر اثر روش های قدیمی از پاسخ گوبی و کارایی سازمانی جلوگیری می کند کار کند.

صفحه 17:
سیستم هایی برای یکپارچه سازی فرایند بنگاه گسترده بنگاه ها دریافتند از طریق هماهنگ سازی فرایند کسب و کار می توانند منعطف تر و بهره ورتر شوند برنامه های کاربردی بنگاه اقتصادی به این منظور طراحی شده اند و شامل سیستم های بنگاه اقتصادی سیستم های مدیریت ۵ تامین سیستم های رابطه مشتری و سیستم های مدیریت دانش می شوند این سیستم ها مزیت اینترانت های شر کتی و فناوری های وب را می گیرند تا قادر به انتقال کارآمد اطلاعات شوند. این سیستم ها به سطح عرضی: کار کردی و فرآیند کسب و کار متمایل هستند برنامه های کاربردی فرآیند های که در محدوده ی کارکرد های چند گانه کسب و کار و سطوح سازمانی هستند خود کار می کند و ممکن است آن ها را در خارج از سازمان توسعه دهند این ۴ سیستم عرصه هابی را ارائه مى كند که شرکت ها در آن به طور دیجیتللی جریان اطلاعات و سرمایه گزاری های سیستم های اطلاعاتی اصلی خود را یکپارچه می کنند.

صفحه 18:
- طرح کلی بر نامه های بنگاه اقتصادی به عنوان سیستم های برنامه ریزی منابع بنگاه شناخته مى شوند لن ها فرآيند هاى کلیدی کسب و کار یک بنگاه را به صورت سیستم نرم افزاری. منفردی یکپارچه می سازند که اجازه می دهد در سازمان اطلاعات جربان پیدا کند اين سیستم ها بر فرآیند های درونی تمر کز دارند.

صفحه 19:
طرح کلی سیستم های مدیریت زنجیره تامین نوعی سیستم درون سازمانی است که جریان اطلاعات را در سازمان خود کار می کند. بر ارتباطات بیرونی متمر کز است و به بنگاه کمک می کند تا رابطه خود را با تامین کنند گان مدیریت کنند. هدف نهایی استفاده از اين سیستم رسیدن میزان درست محصولاتشان از منبع به نقطه مصرف خویش با کمترین زمان با پایین ترین هزینه است

صفحه 20:
طرح کلی سیستم های مدیریت رابطه مشتری lia ‏این سیستم ها از یک دید گاه چند سویه مشتریان را میکنند‎ ‏ياد را بررسى ميحند‎ ٍ 7 5 ‏ابن ميستمها از‎ ‏سيستمها از مجموعهاى از برنامه هاى كاربردى يكيارجه استفا‎ ‏یکپارچه استفاده میکنند تا به‎ 1 .همه جنبه ها شت ای رابطه مشتری بپردازند

صفحه 21:
طرح کلی سیستم های مدیریت دانش این سیستمها همه دانش و تجربه مربوط در بنگاه را جمع اوری میکنند و در هر مکان وزمانی که مورد نیاز باشد انرا برای پشتیبانی از فرایندهای کسب وکار و تصمیم های مدیریتی قابل دسترسی میسازند.

صفحه 22:
فرصت ها کسب و کارها با به کارگیری سیستم های اطلاعاتی در سراسر بنگاه با فرصت های فوق العاده ای برای دستیابی به سطوح بالاتری از بهره وری ودرامد ها و در نهایت افزایش قیمت های سهام مواجه ميشوند.

صفحه 23:
8 = جالش هاى مديريتى ‎-١‏ يكبارجه سازى و ديدن بنكاه به عنوان كل سیستمهایی ساخته شدند كه در خدمت منافع مشخصى در بنكاه بودند اما ميتوانستند براى فراهم كردن اطلاعات سراسری بنكاه كه يك جالش است يكبارجه شوند ؟- برورش كاركنان و مديران آموزش افرادى كه از اين سيستمها استفاده كنند تبديل به يك جالش شده بدون آموزش كاركنان و مديران نمى توانند از سيستمهاى اطلاعاتى حداكثر استفاده را ببرند ۳- محاسبه ی هزینه ی سیستم ها و مدیریت تقاضا برای سیستم ها به دلیل قدرت فناوری اطلاعات.هزینه اطلاعات در سراسر بنگاه پایین می آید یکی از چالش هایی که مدیران با ‎OT‏ مواجه می شوند درک آذ است که اين سیستم ها لازم هستند و با هزینه نهایی کم بهره وری و بازدهی سرمایه گذاری بالایی دارند

صفحه 24:
رهنمودهای راهکٌ ۱-برای یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی بنگاه باید فهرستی از نیاز مندی های اطلاعاتی تدوین, کنید سپس این فهرست ها بررسی کنید.همه كنيد و بفهميد كه كدام كروه در بنكاه از اين سيستم نفع میبرند ها را شناسایی ۲-اموزش مدیریت و کار کناذ هنگامی که شمایک فهرست موجودی از سیستم های اصلی فعلی خود در یک بنگاه دارید که هر روز پوسیله هزاران نفر از کار کنان استفاده میشود برای شناسایی این که چگونه انها یاد میگیرند تلاش میکنید.اموزش زیادی برای پشتیبانی از سیستم های جدید مورد نیاز است. ۳-مجاسبه هزینه ها و منافع سیستم های اطلاعاتی برای نمونه شما درخواستی از گروههای مختلف برای خدمات اینترنت نخواهید داشت زيرا انها خدماتى را براى همه افراد در بنگاه فراهم میکنند اما درخواستی از قسمت ساخت برای یک سیستم کنترل تولید خواهد داشت زيرا منافع ان منحصر به همان بخش است.مدیریت باید اولویت هایی را برای هر کدام از سیستم ها که بیشترین سوداوری یا در جهت منافع شر کت دارند ایجاد کند.

صفحه 25:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
رایگان