سیستم های تجارت الکترونیک
اسلاید 1: Chapter 9 Electronic Commerce Systems سیستم های تجارت الکترونیکJames A. OBrien, and George Marakas. Management Information Systems with MISource 2007, 8th ed. Boston, MA: McGraw-Hill, Inc., 2007. ISBN: 13 9780073323091
اسلاید 2: Chapter 9 Electronic Commerce Systems2مقدمه ای بر تجارت الکترونیکتجارت الکترونیک در بر گیرنده فرایندهای آنلاین زیر است:توسعهبازاریابیفروشتحویلخدماتپرداخت
اسلاید 3: Chapter 9 Electronic Commerce Systems3مقدمه ای بر تجارت الکترونیک
اسلاید 4: Matrix
اسلاید 5: Chapter 9 Electronic Commerce Systems5فناوری های تجارت الکترونیک
اسلاید 6: Chapter 9 Electronic Commerce Systems6معماری اساسی تجارت الکترونیک
اسلاید 7: Chapter 9 Electronic Commerce Systems7کنترل دسترسی و امنیتفرایندهای تجارت الکترونیک موظف هستند اعتماد و امنیت متقابلی را طرفین تجاری ایجاد نمایند.نام کاربری و کلمه عبورکلید رمزنگاریامضا و گواهینامه دیجیتالمحدودیت دسترسیبه حساب سایر کاربرانبه داده های سازمانیبه حوزه مدیریت وب سایت
اسلاید 8: Chapter 9 Electronic Commerce Systems8ایجاد پروفایل و شخصی سازیایجاد پروفایل داده هایی را در مورد شما و رفتار وب سایت شما جمع آوری می کند.ثبت نام کاربرانفایل های کوکی و نرم افزار ردیابیبازخورد مشتریانهمچنین ایجاد پروفایل سبب ایجاد موارد زیر می شود:بازاریابی یک-به-یک و شخصی شدهاحراز هویتCRMبرنامه ریزی بازاریابیمدیریت وب سایت
اسلاید 9: Chapter 9 Electronic Commerce Systems9مدیریت جستجوفرایندهای جستجو به مشتریان کمک می نماید تا محصولات و خدمات مورد نیاز خود را بیابند.اغلب پکیج های تجارت الکترونیک واجد ویژگی فوق می باشند.موتور جستجوی سفارشی شده کمپانی هایی چون گوگل ممکن است مورد نیاز قرار گیرد.جستجو ها اغلب مبتنی بر محتوا یا ویژگی ها هستند.
اسلاید 10: Chapter 9 Electronic Commerce Systems10مدیریت محتوا و کاتالوگنرم افزار مدیریت محتواجهت توسعه، تولید، تحویل، بروزرسانی و بایگانی متون و اطلاعات چندرسانه ای در وب سایت های تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرد.نرم افزار مدیریت کاتالوگتولید و مدیریت محتوای کاتالوگنرم افزار مدیریت محتوا و کاتالوگکار با ابزارهای ایجاد پروفایل جهت شخصی سازی محتوا از جمله پیکره بندی و سفارشی سازی محصول
اسلاید 11: Chapter 9 Electronic Commerce Systems11مدیریت جریان کارمدیریت جریان کار تجارت الکترونیک وابسته به موتور نرم افزار جریان کار است که شامل مدل نرم افزاری فرایندهای کسب و کار می باشد.مدل های جریان کار بیان کننده موارد ذیل می باشند:مجموعه قوانین کسب و کارنقشهای ذینفعاننیازمندیهای تفویض اختیارمسیرهای جایگزینپایگاه داده های مورد استفادهتوالی وظایف
اسلاید 12: Chapter 9 Electronic Commerce Systems12مثالی از مدیریت جریان کار
اسلاید 13: Chapter 9 Electronic Commerce Systems13اعلان رویدادبیشتر برنامه های کاربردی تجارت الکترونیک بر پایه رویداد می باشند.پاسخگویی به کلیه فعالیتهای مشترینظارت بر کلیه فرایندهای تجارت الکترونیکثبت کلیه رویدادها و مشکلات مرتبطاطلاع به کلیه ذینفعان مرتبطهماهنگ با نرم افزار ایجاد پروفایل کاربران
اسلاید 14: Chapter 9 Electronic Commerce Systems14مشارکت و تجارتفرایندهایی که از توافقات مشارکتی و خدمات تجاری پشتیبانی می کنند و مورد نیاز مشتریان، تأمین کنندگان و سایر ذینفعان می باشند.
اسلاید 15: Chapter 9 Electronic Commerce Systems15فرایندهای پرداخت الکترونیکفرایندهای پیچیده ای که:تراکنش ها آنلاین بوده و هویت ها اغلب گمنام هستندمشکلات امنیتی بسیارشیوه های گوناگون پرداختایفای نقش موسسات مالی در فرایندها
اسلاید 16: Chapter 9 Electronic Commerce Systems16فرایندهای پرداخت الکترونیکفرایندهای پرداخت در وبفرایند سبد خریدفرایند پرداخت کارت اعتباریفرایندهای پرداخت کارت بدهی و سایر فرایندهای پیچیده پرداختElectronic Funds Transfer (EFT)سیستم پرداخت در بانکداریطیف وسیعی از فناوری های اطلاعاتی که پول و اعتبار را منتقل میکنند.بسیاری از پوز ها به سیستم EFT بانکها متصل می باشند.
اسلاید 17: Chapter 9 Electronic Commerce Systems17مثال پرداخت الکترونیک
اسلاید 18: Chapter 9 Electronic Commerce Systems18ایمن سازی پرداخت الکترونیکمقابله با شنود اطلاعات کارتهای اعتباری از طریق:رمزنگاری داده های بین مشتریان و فروشگاهرمزنگاری داده های بین مشتریان و موسسات مالیدریافت اطلاعات حساس بصورت آفلاین
اسلاید 19: Chapter 9 Electronic Commerce Systems19روندهای برنامه های کاربردی تجارت الکترونیک
اسلاید 20: Chapter 9 Electronic Commerce Systems20فاکتورهای موفقیت تجارت الکترونیکانتخاب و ارزشعملکرد و خدماتدیدن و حس کردنتبلیغات و مشوق هاجلب توجه شخصیروابط اجتماعیامنیت و قابلیت اطمینان
اسلاید 21: Chapter 9 Electronic Commerce Systems21روش های بازاریابی
اسلاید 22: Chapter 9 Electronic Commerce Systems22نیازمندیهای فروشگاه وب
اسلاید 23: Chapter 9 Electronic Commerce Systems23توسعه یک فروشگاه وبساخت وب سایتانتخاب میزباناستفاده از ابزارهای طراحی و قالب هاپیش بینی سبد خرید و فرایندهای پرداختبازاریابی وب سایتتبلیغات از طریق وب، ایمیل و مشوق هاتبادل تبلیغات با سایر فروشگاه های وبثبت در موتورهای جستجو و سایر دایرکتوری هاثبت نام در برنامه های مشترک
اسلاید 24: Chapter 9 Electronic Commerce Systems24خدمات رسانی به مشتریانتبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادارتوسعه روابط یک به یک با مشتریانایجاد مشوق جهت ثبت نام مشتریاناستفاده از کوکی های برای شناسایی بازدیدکنندگاناستفاده از خدمات ردیابی جهت ثبت و تحلیل رفتار و علایق مشتریانایجاد فروشگاهی جذاب، کاربرپسند و اثربخشارائه روشهای سفارش و پرداخت سریعاعلام به مشتریان در هنگام پردازش و تحویل سفارشاتتدارک لینک های سایت های مرتبط
اسلاید 25: Chapter 9 Electronic Commerce Systems25مدیریت یک فروشگاه وبمدیریت همزمان وب سایت و کسب و کارثبت و تحلیل ترافیک، موجودی و فروشاستفاده از قابلیتهای CRM جهت نگهداری مشتریاناتصال سیستمها فروش و موجودی به حسابداریعملکرد 24 ساعته و هفت روز در هقتهمحافظت از تراکنش ها و رکوردهای مشتریاناستفاده از ناظرهای امنیتی و دیواره های آتشسیستم های افزونهاستفاده از کلمات عبور و رمزنگاریپشتیبانی 24 ساعته
اسلاید 26: Chapter 9 Electronic Commerce Systems26تجارت الکترونیک B2BB2B بخش عمده فروشی و تأمین یک فرایند تجاری است. در این روش کسب و کار ها با یکدیگر مبادله تجاری می نمایند.به فناوریهای گوناگونی متکی است:سیستم های کاتالوگسیستم های تجاریمبادلات داده انتقال الکترونیکی وجوه EFT
اسلاید 27: Chapter 9 Electronic Commerce Systems27بازارهای تجارت الکترونیکOne to Many یک به چندبازارهای فروشیک تأمین کننده پیشنهادات و قیمت خود را به خریداران متعدد تحمیل می نماید.Many to One چند به یکبازارهای خریدتأمین کنندگان بسیاری قیمت خود را به یک خریدار پیشنهاد می نمایند.Many to Many چند به چندبازارهای مزایده ایقیمتها به شیوه ای پویا به روز می شوند.
اسلاید 28: Chapter 9 Electronic Commerce Systems28E-Commerce MarketplacesMany to Some همه به گروهیبازارهای تهیهگروهی از خریداران در کنار هم خرید می نمایندرقابت بیشتر بین فروشندگان و قیمت های کمتر Some to Many گروهی به همهبازارهای توزیع و پخشگروهی ار تأمین کنندگان برای جلب مشتریان بیشتر، محصولات خود را در کنار یکدیگر عرضه می نمایند.
اسلاید 29: Chapter 9 Electronic Commerce Systems29پرتال های تجارت الکترونیکپرتال های تجارت الکترونیک روشهای گوناگونی را ارائه می نمایند:کاتالوگمبادلاتمزایدهمعمولاً توسط کمپانی های شخص ثالث توسعه و میزبانی می شوند.به این واسطه های جدید واسطه های اطلاعاتی یا Infomediaries به جای intermediaries می گویند.
اسلاید 30: Chapter 9 Electronic Commerce Systems30پرتال های تجارت الکترونیک
اسلاید 31: Chapter 9 Electronic Commerce Systems31Clicks and Bricksموفقیت از آن کسانی است که قابلیت های اینترنت را با عملیات سنتی خود یکپارچه نمایند.
اسلاید 32: Chapter 9 Electronic Commerce Systems32یکپارچه سازی تجارت الکترونیکادغام تجارت الکترونیک با عملیات سنتی کسب و کارانتقال قابلیتهای استراتژیک عملیات سنتی به فرایندهای تجارت الکترونیکیکپارچه سازی تجارت الکترونیک در کسب و کار سنتیاشتراک برندهای تثبیت شدهاشتراک اطلاعات کلیدی کسب و کاراستفاده از قدرت خرید و پخش
اسلاید 33: Chapter 9 Electronic Commerce Systems33سایر استراتژی های Clicks and Bricksیکپارچه سازی جزئی تجارت الکترونیکشراکت و ادغام استراتژیکتفکیک کاملجداسازی فعالیتهای تجارت الکترونیک یک کمپانیتجربه Barnes and Noble’sکمپانی مستقلی برای تجارت الکترونیک ایجاد نمود.علیرغم سرمایه گذاری، کارآفرینی و انعطاف پذیری،مدیریت کیفیت و تسهیل تصمیم گیریباز هم نتوانست سهم بازار را بدست آورد
اسلاید 34: Chapter 9 Electronic Commerce Systems34انتخاب کانالیک کانال تجارت الکترونیک کانال فروش یا بازاریابی است که توسط کمپانی جهت انجام فعالیتهای تجارت الکترونیک ایجاد می شود:استراتژی واحد و یا یک انتخاب در زمینه کانال وجود نداردهم یکپارچه سازی و هم تفکیک مزایا و معایب خود را دارند.بیشتر کسب و کارها درجه ای از یکپارچه سازی clicks and bricks را اجرا می کنند.
اسلاید 35: Chapter 9 Electronic Commerce Systems35چک لیست استراتژی تجارت الکترونیکسوالاتی که باید پاسخ داد:چه مخاطبینی را باید جذب نمود؟چه اقداماتی برای آنها باید انجام داد؟مسئولیت کانال تجارت الکترونیک با کیست؟آیا کانال تجارت الکترونیک در کنار سایر کانالها می باشد؟آیا فرآیندی برای تولید، تأیید، انتشار و یا انصراف محتوا وجود دارد؟آیا برند فعلی به کانال جدید منتقل خواهد شد؟چگونه باید کانال را بازاریابی نمود؟
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.