صفحه 1:
صفحه 2:
og sau
Conca li
820 عن عن
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
Be
-
5
8
1
ze
3
6
3
صفحه 6:
صفحه 7:
ميل لنك
. قطعه ای است که حرکت پیستون در داخل سیلندر را به حركت دورانى تبديل مى كند
.جنس میل لنگ از فولاد با كربن متوسط یا ترکیب فولاد با لزات کروم و نیکل استفاده می شود
.در ساخت میل لنگ از از فلز وانادیوم که در برابر هوا به سرعت خنک می شود استفاده می کنند
ننگ های و۳
ریک
مل اتصال يولى يا جرع تندم.
اجزای میل لنگ
محل اتصال فلايويل
صفحه 8:
.جهت تبدیل حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت چرخشی در موتور از شاتون و سپس میل لنگ استفاده می شود
شاتون باید تا حد امکان سبک باشد در عین حال باید به قدری محکم باشد که بتواند ضربات ناشی از بيستون را
.تحمل کند برای همین آن را از جنس فولاد می سازند
شاتون دارای دو سر و یک ساقه می باشد شکل شاتون شبیه ( | ) انگیسی است. اندازه ی سرهای شاتون باهم
.تفاوت دارد . سر کوچک در بالا به پیستون متصل می شود و سر بزرگ تر در پایین به میل لنک اتصال می یابد
.سر بزرگ شاتون به صورت دو تکه ساخته می شود و با استفاده از پیچ و مهره متصل می گردد.
صفحه 9:
تصاویری از شاتون
صفحه 10:
صفحه 11:
اتصال پیستون به میل لنگ توسط شاتون
صفحه 12:
اتصال پیستون به میل لنگ توسط شاتون
صفحه 13:
اعمال کار کرد در خودرو
صفحه 14:
سوپاپ
سوپاپ ها قطعاتي هستند که از آنها براي باز و بستن دریچه هاي مجرلي ورودي (مخلوط سوختني) و
. خروج دود در موتور استفاده مي شود
سوپاپي که مجراي ورودي سوخت را باز و یا مي بندد سوپاپ هوا و سوپاپي که مجراي دود را مي بندد
سوپاپ هرا ي نامند
بسح هرای ورودی
محفظة داخل سیلندر
لس آب داخل بدنة سیلندر
اجزای سیلندر موتور
صفحه 15:
جنس سوپاپ ورودي معمولا از فولاد کروم نيكل و يا فولاد كبالت و يا فلزات ديكر مي باشد در حالي که
سوپاپ هاي دود از فلزاتي ساخته مي شود که در مقابل حرارت زیاد مقاومت داشته باشد مثل فولاد کروم و
. نيكل زيرا كه حرارت بيشتري بر سوياب خروجي اثر مي كند
صفحه 16:
suherfe.blogfa.com
حالت باز سوپاپ هرا
صفحه 17: