کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم های پشتیبان تصمیم گیری

systemhaye_poshtibane_tasmimgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های پشتیبان تصمیم گیری”

سیستم های پشتیبان تصمیم گیری

اسلاید 1: Chapter 10 Decision Support Systems سیستمهای پشتیبان تصمیم گیریJames A. OBrien, and George Marakas. Management Information Systems with MISource 2007, 8th ed.  Boston, MA: McGraw-Hill, Inc., 2007.  ISBN: 13 9780073323091

اسلاید 2: Chapter 10 Decision Support Systems2آشنایی با تغییرات پشتیبانی از تصمیم گیری در کسب و کارهاشناسایی نقش و جایگزین های MISتشریح نحوه پاسخگویی پردازش تحلیلی آنلاین به نیازهای اطلاعاتی مدیرانتشریح مفهوم سیستم پشتیبان تصمیم گیری و تمایز آن با MIS سنتیتشریح نحوه پاسخگویی سیستم های اطلاعاتی گوناگون به نیازهای اطلاعاتی مدیرانآشنایی با شبکه های عصبی، منطق فازی، الگوریتم های ژنتیک، واقعیت مجازی و عامل های هوشمند در کسب و کارذکر مثالهایی در رابطه با کاربرد سیستم های خبره در تصمیم گیری های سازمانیاهداف آموزشی

اسلاید 3: Chapter 10 Decision Support Systems3پشتیبانی از تصمیم در کسب و کارسرمایه گذاری سازمان ها در سیستم های پشتیبانی از تصمیم به منظور پاسخگویی به تغییر شرایط بازار و نیازهای مشتریان است.

اسلاید 4: Chapter 10 Decision Support Systems4داشبورد مدیریتیداشبوردهای مبتنی بر وبنمایش اطلاعات حیاتی در قالب گرافیکیبر اساس داده هایی که بلادرنگ از نرم افزارها و پایگاه داده های سازمانی بدست می آیند.مشاهده بلافاصله و فوری تغییرات توسط مدیرانقابل استفاده برای همه سازمانها حتی کوچکمشکلات بالقوهفشار بیشتر بر کارکنانبخش بندی دفترتمایل به پنهان کردن اطلاعات

اسلاید 5: Chapter 10 Decision Support Systems5

اسلاید 6: Chapter 10 Decision Support Systems6سطوح تصمیم گیری مدیران

اسلاید 7: Chapter 10 Decision Support Systems7کیفیت اطلاعاتی

اسلاید 8: Chapter 10 Decision Support Systems8ساختار تصمیمساخت یافته (عملیاتی)پیش بینی رویه هایی به هنگام نیاز به تصمیم گیریغیر ساخت یافته (استراتژیک)تصمیماتی که از قبل قابل پیش بینی نیستند.نیمه ساختیافته (تاکتیکی)رویه های تصمیم گیری که تا حدودی می توانند از قبل پیش بینی شوند.

اسلاید 9: Chapter 10 Decision Support Systems9سیستم های پشتیبان تصمیم گیریMISDSSتصمیماتتدارک اطلاعاتی پیرامون عملکرد سازمانتدارک اطلاعات و تکنیک های جهت تحلیل مسائل خاصشکل و تناوب اطلاعاتدوره ای، استثناء، برحسب تقاضاگزارشات و پاسخ هاپرسش و پاسخ تعاملیفرمت اطلاعاتاز پیش تعیین شده و با فرمت ثابتفوری، منعطف و تطبیق پذیرمتد پردازش اطلاعاتاطلاعات تهیه شده توسط استخراج و دستکاری داده های کسب و کاراطلاعات تهیه شده توسط مدلسازی تحلیل داده های کسب و کار

اسلاید 10: Chapter 10 Decision Support Systems10روندهای پشتیبانی از تصمیم گیریپشتیبانی از تصمیم گیری شخصیمدلسازیبازیابی اطلاعاتانباره داده هاسناریوهای What-ifگزارش دهی

اسلاید 11: Chapter 10 Decision Support Systems11برنامه های کاربردی هوش تجاری

اسلاید 12: Chapter 10 Decision Support Systems12سیستم های پشتیبان تصمیم گیریسیستمهای پشتیبان تصمیم از امکانات زیر جهت تصمیم گیری های نیمه ساخت یافته استفاده می کنند:مدلهای تحلیلیپایگاه داده های تخصصیبینش و قضاوت شخصی تصمیم گیرندگانفرایند مدلسازی تعاملی و مبتنی بر کامپیوترسیستم های DSS برای پاسخگویی سریع به تصمیم گیرندگان طراحی شده اند.

اسلاید 13: Chapter 10 Decision Support Systems13مؤلفه های DSS

اسلاید 14: Chapter 10 Decision Support Systems14پایگاه مدل DSSپایگاه مدلمؤلفه ای نرم افزاری است شامل مدلهای مورد استفاده در روتین های محاسباتی و تحلیلی که به نحوی ریاضی وار روابط بین متغیرهای را تعریف می نمایند.صفحه گسترده هابرنامه ریزی خطیپیش بینی پیش بینی رگرسیونی چندگانهبودجه بندی سرمایه ارزش فعلی

اسلاید 15: Chapter 10 Decision Support Systems15کاربردهای آمار و مدلسازیزنجیره تأمین: شبیه سازی و بهینه سازی جریانهای زنجیره تأمین، کاهش موجودی، کاهش عدم موجودیقیمت گذاری: شناسایی قیمتی که سود یا تقاضا را افزایش دهد.کیفیت کالا و خدمات: شناسایی سریع مشکلات کیفی خدمات و محصولات به منظور کاهش آنهاتحقیق و توسعه: بهبود کیفیت، اثربخشی و ایمنی محصولات و خدمات

اسلاید 16: Chapter 10 Decision Support Systems16سیستم های اطلاعات مدیریتاولین نوع سیستم های اطلاعات که از تصمیم گیری مدیران پشتیبانی نمودند.تهیه اطلاعات جهت نیازهای تصمیم گیری روزانهتولید گزارشات، نمایشات و سایر پاسخ هابرآورده ساختن نیازهای تصمیم گیرندگان عملیاتی و تاکتیکی در مواجه با تصمیمات ساخت یافته

اسلاید 17: Chapter 10 Decision Support Systems17گزینه های گزارش دهی مدیریتیگزارشات دوره ایگزارش استثنائاتگزارشات بر حسب تقاضاارسال گزارشات

اسلاید 18: Chapter 10 Decision Support Systems18پردازش تحلیل آنلاینOLAPمدیران و تحلیلگران می توانند حجم زیادی از داده های تجمیع شده را از حیث جنبه های گوناگون به صورت تعاملی، بلادرنگ و سریع بررسی نمایند.

اسلاید 19: Chapter 10 Decision Support Systems19عملیات تحلیل آنلاینتجمیع داده ها Consolidationمثال: داده های فروش شعب شهرهای یک استان در قالب یک استان تجمیع شوند.نمایش جزئیات داده ها Drill downمثال: نمایش اشکال گرافیکی داده های فروش یک محصولSlicing and Dicing بررسی داده ها از دیدهای مختلف برای مثال از نظر زمان

اسلاید 20: Chapter 10 Decision Support Systems20سیستم های اطلاعات جغرافیایی GISDSS از پایگاه داده های جغرافیایی جهت ساخت و نمایش نقشه ها و سایر اشکال گرافیکی استفاده می نمایند.تصمیم گیری در مورد توزیع جغرافیایی افراد و منابعغالباً از دستگاه های GPS استفاده می نمایند.

اسلاید 21: سیستم های اطلاعات جغرافیایی GISChapter 10 Decision Support Systems21

اسلاید 22: Chapter 10 Decision Support Systems22سیستم مصورسازی داده هاداده های پیچیده را با استفاده از اشکال گرافیکی سه بعدی نمایش می دهند. (نمودار، گراف، نقشه)به کاربران کمک می نماید تا به صورت گرافیکی و تعاملی داده ها را بچینند، تقسیم کنند، ترکیب و سازماندهی نمایند

اسلاید 23: Chapter 10 Decision Support Systems23کاربرد DSSاستفاده از DSSها فرایند مدلسازی تحلیلی و تعاملی است که تصمیم گیرندگان به جای اطلاعات از پیش تعیین شده به دنبال گزینه های گوناگون جدید هستند.تحلیل What-Ifمشاهده تأثیر تغییر متغیرهای انتخابی در سایر متغیرهاتحلیل حساسیتمشاهده تأثیر تغییرات تکراری یک متغیر بر سایر متغیرهاتحلیل هدفمندایجاد تغییرات تکراری در متغیرهای انتخابی تا رسیدن به مقدار دلخواه برای یک متغیر خاصتحلیل بهینه سازییافتن مقدار بهینه برای متغیرهای انتخابی با توجه به محدودیتهای تعیین شده

اسلاید 24: Chapter 10 Decision Support Systems24داده کاویکمک به تصمیم گیری از طریق اکتشاف دانشتحلیل حجم عظیمی از داده های کسب و کارجستجو برای یافتن الگوها، روندها و روابط فی مابین داده هابهینه سازی عملکرد کسب و کارانواع تحلیلرگرسیوندرخت تصمیم گیریشبکه های عصبیخوشه بندیتحلیل سبد خریدو ...

اسلاید 25: Chapter 10 Decision Support Systems25تحلیل جمعیت شناسی مشتریان

اسلاید 26: Chapter 10 Decision Support Systems26تحلیل سبد خریدیکی از بیشترین کاربردهای داده کاوی است که به منظور یافتن محصولاتی است که عموماً با هم توسط مشتریان خریداری می شوند.نتایج این تحلیل به کمپانی در موارد زیر کمک می نماید:بازاریابی محصولات جایگذاری محصولاتقالب کاتالوگ ها و سایر فرم هاتعیین محصولات جدید که باید پیشنهاد شوند

اسلاید 27: Chapter 10 Decision Support Systems27سیستم اطلاعات مدیران ارشد EISترکیب بسیاری از امکانات MIS و DSSدسترسی فوری و آسان مدیران ارشد به اطلاعاتشناسایی فاکتورهای حیاتی تحقق اهداف استراتژیک

اسلاید 28: Chapter 10 Decision Support Systems28امکانات EISاطلاعات به شکل و فرم درخواستی مدیران نمایش داده می شود.رابط گرافیکی کاربری سفارشی شدهگزارش استثنائاتتحلیل روندقابلیت Drill down

اسلاید 29: Chapter 10 Decision Support Systems29پرتال های سازمانییک پرتال سازمانی، رابط کاربری مبتنی بر وب و یکپارچه با MIS، DSS، EIS و سایر فناوری های سازمانی است.در دسترس کلیه کاربران اینترانت و بخشی از کاربران اکسترانت است.دسترسی به طیف وسیعی از برنامه های کاربردی کسب و کار و خدمات داخلی و خارجی کسب و کار را فراهم می آورد.می تواند با توجه به کاربران و گروه های گوناگون سفارشی شود.معمولاً شامل داشبورد دیجیتال می باشد.به نام پرتال های دانشی نیز شناخته می شود.

اسلاید 30: Chapter 10 Decision Support Systems30داشبورد

اسلاید 31: Chapter 10 Decision Support Systems31مؤلفه های پرتال سازمانی

اسلاید 32: Chapter 10 Decision Support Systems32پرتال دانش سازمان

اسلاید 33: Chapter 10 Decision Support Systems33Artificial Intelligence (AI) هوش مصنوعیهوش مصنوعی زمینه ای از علم و فناوری بر پایه علوم کامپیوتر، زیست شناسی، روانشناسی، زبان شناسی، ریاضیات و مهندسی است.هدف آن توسعه کامپیوترهایی است که توانایی شبیه سازی رفتارهای انسانی مانند فکر کردن، دیدن، راه رفتن، صحبت کردن و احساس کردن داشته باشند.

اسلاید 34: Chapter 10 Decision Support Systems34ویژگیهای رفتار هوشمندتفکر و استدلالاستدلال جهت حل مسائلفهم و یادگیری از تجربیاتکسب و بکارگیری دانشخلاقیت و ابتکاررسیدگی به وضعیت های پیچیده و گیج کنندهپاسخگویی سریع و موفق به وضعیت های جدیدتشخیص اهمیت نسبی عناصر در یک وضعیترفتار با اطلاعات مبهم، ناقص، یا نادرست

اسلاید 35: Chapter 10 Decision Support Systems35زمینه های هوش مصنوعی

اسلاید 36: Chapter 10 Decision Support Systems36علوم شناختیکاربردهای علوم شناختی هوش مصنوعیسیستمهای خبرهسیستم های دانش محورسیستم های یادگیری تطبیقیسیستم های منطق فازیشبکه های عصبیالگوریتم های ژنتیکعامل های هوشمندبا تمرکز بر چگونگی عملکرد مغز انسان و تفکر و یادگیری او

اسلاید 37: Chapter 10 Decision Support Systems37رباتیکهوش مصنوعی، مهندسی و فیزیولوژی اصلی ترین رشته های رباتیک می باشند.هدف آن تولید ربات هایی است با هوش کامپیوتری و قابلیتهای فیزیکی انسانبرنامه های کاربردی به این رباتها قابلیتهایی زیر می بخشند:ادراک بصریحس لامسه سرعت عملتحرکناوبری

اسلاید 38: Chapter 10 Decision Support Systems38رابطهای طبیعیحوزه های اصلی:زبان های طبیعیتشخیص صوتواقعیت مجازیبه همراه تحقیق و توسعه در زمینه های:زبان شناسیفیزیولوژیعلوم کامپیوترو سایر رشته ها

اسلاید 39: Chapter 10 Decision Support Systems39آخرین برنامه های کاربردی تجاری AIپشتیبانی از تصمیمکمک به درک چیستی و چرایی طراحی های مهندسی و تصمیم گیری ها می نماید.بازیابی اطلاعاتارائه اطلاعات به شکل سادهفناوری پردازش زبان طبیعیکاوش پایگاه داده ها

اسلاید 40: Chapter 10 Decision Support Systems40آخرین برنامه های کاربردی تجاری AIواقعیت مجازیامکان دیدی همانند اشعه ایکس جهت کمک به جراحانانیمیشن و رابطهای لمسی که به کاربران امکان تعامل با اشیاء مجازی را می دهند.رباتیکسیستم های بازرسی با دید ماشینیسیستم های رباتیک پیشرفتهاز ربات های میکرو و دست و پا، تا سیستمهای بینایی شناختی و یادگیرنده

اسلاید 41: Chapter 10 Decision Support Systems41سیستمهای خبرهسیستم های اطلاعاتی دانش محورشامل دانش هایی پیرامون یک حوزه کاربردی خاص و پیچیده هستند.همانند یک فرد خبره به کاربران نهایی مشاوره می دهند.

اسلاید 42: Chapter 10 Decision Support Systems42مؤلفه های یک سیستم خبرهپایگاه دانشحقایق و اسنادی پیرامون یک حوزه خاصهوشمندی لازم جهت بیان نحوه استدلال یک فرد خبرهمنابع نرم افزاریموتور رابط دانش را تحلیل کرده و یک واکنش را پیشنهاد میدهد.برنامه های رابط کاربری با کاربر ارتباط برقرار می کنند.برنامه های تشریحی فرایند استدلال را برای کاربر نهایی استدلال مینمایند.

اسلاید 43: Chapter 10 Decision Support Systems43مؤلفه های یک سیستم خبره

اسلاید 44: Chapter 10 Decision Support Systems44روشهای نمایش دانشمبتنی بر کیسCase-Based دانش در قالب کیس سازماندهی می شود.کیس ها نمونه ای از عملکرد، وقایع و تجربیات گذشته هستند.مبتنی بر فریم Frame-Basedدانش در یک سلسله مراتب یا شبکه ای از فریم ها سازماندهی می شود.یک فریم، مجموعه ای از دانش پیرامون یک موجودیت، شامل مقادیر داده ای تشریح کننده صفات آن موجودیت است.

اسلاید 45: Chapter 10 Decision Support Systems45روشهای نمایش دانشمبتنی بر شی Object-Basedدانش بصورت شبکه ای از اشیاء نمایش داده می شود.یک شی یک عنصر داده ای ایست که شامل داده ها و روشها یا فرایندهایی است که روی آن داده ها اجرا می گردد.مبتنی بر قانون Rule-Basedدانش به شکل قوانین تشریح کننده حقایق بیان می شود.این قوانین معمولاً به دو قسمت شرط و نتیجه بیان میشوند.

اسلاید 46: Chapter 10 Decision Support Systems46کاربردهای سیستم خبرهمدیریت تصمیمتحلیل سبد وامارزیابی عملکرد پرسنلصدور بیمه نامه هاتشخیص و اشکال زداییتنظیم تجهیزاتعملیات Help deskتشخیص پزشکیاشکال زدایی نرم افزار

اسلاید 47: Chapter 10 Decision Support Systems47کاربردهای سیستم خبرهطراحی و پیکره بندینصب امکانات کامپیوترمطالعات قابلیت ساختشبکه های ارتباطیانتخاب و دسته بندیانتخاب موادشناسایی حساب های متخلفدسته بندی اطلاعاتشناسایی مظنونین

اسلاید 48: Chapter 10 Decision Support Systems48کاربردهای سیستم خبرهنظارت و کنترل فرایندکنترل ماشین آلات از جمله ربات هاکنترل موجودینظارت در تولیدتست شیمیایی

اسلاید 49: Chapter 10 Decision Support Systems49مزایای سیستم های خبرهکسب خبرگی یک فرد خبره یا گروهی از خبرگان در یک سیستم اطلاعاتیبدون تناقص و سریعتر از یک فرد خبرهتوانایی کسب دانش از خبرگان متعددخستگی ناپذیری تحت فشار و استرس کاری قرار نمی گیرد.به نگهداری و تولید مجدد دانش خبرگان کمک می نماید.

اسلاید 50: Chapter 10 Decision Support Systems50محدودیت های سیستم خبرهتمرکز محدودعدم توانایی یادگیریمشکلات نگهداریهزینه توسعهتوانایی حل انواع خاصی از مشکلات در یک دامنه محدود از دانش

اسلاید 51: Chapter 10 Decision Support Systems51توسعه سیستم های خبرهمعیارهای شایستگی سیستم های خبرهدامنهخبرگیپیچیدگیساختاردسترس پذیری

اسلاید 52: Chapter 10 Decision Support Systems52ابزار توسعهپوسته سیستم خبرهساده ترین بخش توسعه سیستم خبرهبسته نرم افزاری شامل یک سیستم خبره بدون پایگاه دانشدارای موتور استنتاج و برنامه های رابط کاربری

اسلاید 53: Chapter 10 Decision Support Systems53مهندسی دانشیک مهندس دانش:با خبرگان کار میکند تا دانش آنها را کسب نماید.پایگاه دانش و در صورت لزوم بقیه سیستم خبره را ایجاد میکند.همان نقشی را ایفا میکند که تحلیل گران سیستم در توسعه سیستم های اطلاعاتی ایفا می کنند.

اسلاید 54: Chapter 10 Decision Support Systems54شبکه های عصبیسیستم های محاسباتی هستند که مانند مغز انسان بر اساس شبکه ای با ساختار مش از عناصر پردازشی (نورون) به هم متصل مدلسازی می شوند. این پردازشگرهای به هم متصل بصورت موازی با یکدیگر در تعامل بوده و کار میکنند.

اسلاید 55: Chapter 10 Decision Support Systems55

اسلاید 56: Chapter 10 Decision Support Systems56منطق فازیهمانند استدلال انسان است.امکان مقادیر تخمینی و داده های نا مفهوم و ناقص را به همراه استنباط آنها را می دهد.از عباراتی همچون خیلی زیاد به جای اندازه های دقیق استفاده میکند.در ژاپن بیشتر از آمریکا استفاده می شود.در کنترل گرهای فرایندی فازی که در مترو، آسانسور و خودرو ها استفاده می شوند کاربرد دارد.

اسلاید 57: Chapter 10 Decision Support Systems57مثالهایی ار قوانین منطق فازی

اسلاید 58: Chapter 10 Decision Support Systems58الگوریتم های ژنتیکاز توابعی چون تابع داروینیان، تصادفی و سایر توابع ریاضی استفاده میکند.فرایندی تکاملی را جهت رسیدن به بهترین راه حل برای یک مسأله شبیه سازی میکند.برای مدلسازی طیفی از فرایندهای علمی، فنی و تجاری استفاده می شود.به ویژه برای وضعیتهایی که راه حلهای بسیار وجود دارند کاربرد دارد.

اسلاید 59: Chapter 10 Decision Support Systems59 واقعیت مجازی Virtual Reality (VR)واقعیت مجازی در حقیقت شبیه سازی شرایط واقعی به کمک کامپیوتر است.حوزه رو به رشدی از هوش مصنوعی است.از تلاشهایی که برای ایجاد رابط کاربری طبیعی، واقعی و چندحسی صورت گرفته نشأت گرفته است.به دستگاه های ورودی و خروجی چند حسی متکی است.دنیایی سه بعدی شامل امکان دیدن، شنیدن و حس کردن ایجاد می نماید.به نام telepresence نیز شناخته می شود.

اسلاید 60: Chapter 10 Decision Support Systems60کاربردهای واقعیت مجازیطراحی به کمک کامپیوتر CADتشخیص و درمان پزشکیآزمایشات علمیشبیه سازی جنگنمایش ویژگی های محصولاتآموزش و تمرین پرسنلبازی و سرگرمی

اسلاید 61: Chapter 10 Decision Support Systems61عامل های هوشمندنرم افزاری است که به جای کاربر نهایی یا یک فرایند فعالیت مورد نظر را انجام می دهد.از پایگاه دانش تعبیه شده و آموزش داده شده برای تصمیم گیری و انجام وظایف خود بهره می برد.به نامsoftware robots یا bots نیز نامیده می شوند.

اسلاید 62: Chapter 10 Decision Support Systems62عامل های رابط کاربریInterface Tutorsعملیات کاربر در کامپیوتر را مشاهده کرده، ایرادات را اصلاح میکند و مشورت ها و نکاتی را جهت کار با نرم افزار پیشنهاد می دهد.Presentation Agentsاطلاعاتی در اشکال و رسانه های گوناگون بر پایه ترجیحات کاربر نمایش میدهد.Network Navigation Agentsمسیر اطلاعات را کشف کرده و راه هایی را جهت مشاهده آنها بر پایه ترجیحات کاربر محیا میکند.Role-Playingبازی های what-if و سایر نقش ها را جهت کمک به کاربر در درک اطلاعات و تصمیم گیری بهتر ایفا می کند.

اسلاید 63: Chapter 10 Decision Support Systems63عامل های مدیریت اطلاعاتSearch Agentsبه کاربران کمک می کند تا اطلاعات، فایل ها و پایگاه داده های را جستجو نمایند. همچنین انواع جدیدی از اطلاعات، رسانه ها و منابع را به آنها پیشنهاد می نماید.Information Brokersخدمات تجاری را برای کشف و توسعه منابع اطلاعاتی به منظور پاسخ به نیازهای شخصی و تجاری فراهم می نماید.Information Filtersدریافت، جستجو، فیلتر کردن، دور انداختن، ذخیره، ارسال و اعلان به کاربران در مورد اطلاعات دریافتی از جمله ایمیل، پست صوتی و سایر رسانه های اطلاعاتی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید