برق، الکترونیک و مخابراتعلوم مهندسی

سیستم پیشنهاد های کایزنی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 20 اسلاید

مهران علیمردانی

صفحه 1:
= سیستم پیشنهادهای کایزنی

صفحه 2:
د توسعه مديويت و تحول الا 3 ZEN BETTER CONTINUOUS IMPROVEMENT + 7. KAI CHANGE

صفحه 3:
د توسعه مديويت و تحول الا 3 ZEN BETTER CONTINUOUS IMPROVEMENT + 7. KAI CHANGE

صفحه 4:
KAIZEN stop by stop & Continuous improvement INNovaTION Largo, fast & discontinuous improvements در یک بودجه محدود در یک بودجه محدود استخدام کارکنان با امکانات موجود تهیه ماشین‌آلات جدید. نیاز به مهارت‌های جدید. در کایزن نسبت به نوآوری محدودیت‌های بیشتری وجود دارد؛ بودجه» ساعات مارا

صفحه 5:
د توسعه مديويت و تحول الا جكونه كايزن را شروع كنيم؟ با تشخیص یک مشکل, کایزن شروع می‌گردد. سیکل کایزن = ۱ تشخیص مشکل )=( 1 رتور ۲ ایده‌پردازی يعد ORS ‏کر‎ ply 2 براى ببشرفت مستمر

صفحه 6:
** پیشنهادهای ویژه کمتر از 14۵ پيشنهادها قابل تصمیم‌گیری در واحدها قابل تصمیمگیری در سطوح عالی پاداش‌های کم پاداش‌های زیاد قابل اجرا در واحدها با امکانات موجود وجود چالش‌های اجرا فرصت‌های بهبود نامحدود فرصت‌های بهبود محدود. زمینه‌ساز مشارکت سطوح پایین سازمانی زمینه‌ساز مشارکت نخیگان مسئولیت مدیر مسئوليت كارمند ركاب 2 ‎Ds ED ls De a ot‏ مشکل سنوی ‎si‏ رض ‎ ‎

صفحه 7:
اولین گام برای ایجاد سیستم کایزن در شرکتمان چیست؟ ‎af Rull Sheet ste!‏ پاسخ‌دهنده اين ۲ سوال باشد. ‏۱- سیستم کایزن ما چیست؟ ۲- چرا سیستم کایزن در شرکت ما نیز است؟ ۳- گردش کار ما چگونه است؟ ‏کایزن بخشی از شغل و وظیفه هر فرد در سازمان است. ‎

صفحه 8:
کایزن برای کیست؟ پرستل عملیاتی در سطوح و بخش‌های مختلف اجازه بدهیم کارکنان فکر کنند. ۲ اجازه بدهیم کارکنان اقدام کنند محدوده خاص اطراف ما

صفحه 9:
فرق بين «كايزن» و «غیر » چیست؟ 3 ‏براساس تجربه ۳۰ سالهام من ق‎ x ‏ام من فكر مى كنم اين بهترين راه كار كردن است «من سخت‎ oe oe كيه یافتن را بدون ‎١‏ راهى براى كار بدون ثلاش اضافى «من اش اضافى «من كارم را بيهبود مىبخشم»

صفحه 10:
انواع کایزن؟ کایزن‌هایی که نتیجآنها «حذف» است. اتلاف موائع ون كايزنهايى که نتایج آنها «کاهش» است. اندازه زمان موانع قیمت ون کایزن‌هایی که نتیج نها «تغیبر» است.

صفحه 11:
د توسعه مديويت و تحول الا نكات مهم در فعاليتهاى كايزنى جيست؟ کایزن باید به سیعت و به راحتی قابل انجام باشد. یک تغبير كوجك أست كه به سرعت و به راحتى انجام ‎blac‏ ابزار و یا محیط کار را بهبود می‌بخشد. 7 کایزن هرگز پایان نمی‌یابد؛ کایزن بايد براى هميشه ادامه یاب چون محيط كسب و كار بيوسته در حال تغيير است. + كايزن بايد «مجدد» و «مجدد» انجام شود. + کایزن یک موضوع موقت نیست.

صفحه 12:
د توسعه مديويت و تحول الا سوال: ساعت روی دیوار کار نمی‌کند ! باطری آن را تعویض می‌کنم. آیا این کار کایزن است؟ NO Kaizen = ie * باطری را تعویض و تاریخ تعویض بعدی را ذکر کنیم. حال چطور؟ NOE ad cid GH sh

صفحه 13:
ران در يك امتداد كاغة با قيجن ‎ay cal ite‏ خط كفن مداشته وبا كان أيا كايزن انجام دادهام؟ ته بس خطكش كذاشته و با كاتر أن را بريدم» .باسخ: بلى؛ كايزن تغييرات كوجك در كار روزائه امست. * مردی سطل زباله را برداشت 55 دی سطل زباله را برداشته و محل كار خود را تمیز می‌کند. آیا کایزن انجام داده؟ ياسخ: خيرء این یک کار روتین روزانهمی‌باشد.

صفحه 14:
معاونت متايع السائى د توسعه مديويت و تحول الا باید کایزن به سرعت قابل انجام باشد. اما سريع ترين راه انجام كايزن جيست؟ ” اكر اعتماد لازم را براى انجام كايزن ندارید. از فرد دیگری درخواست كنيد آن را انجام دهد. :2" 4 جح وش ‎BETTER |‏ 3

صفحه 15:
آیا پاداش برای سیستم کایزنی لازم است؟ عم پرداخت پاداش, بهترین نتخاب است[چون فرد کار خود را بيهبود مى, با لين حال يك سیستم پاداش‌دهی داشته باشید(مبالغ بسیار کم

صفحه 16:
معاونت متايع السائى د توسعه مديويت و تحول الا چگونه میزان صرفه‌جویی حاصل از کایزن را محاسبه كنيم؟ ميزان صرفهجوبى با كايزنها ممكن است صفر ريال باشد يا به آسانى ديده نشود(كايزن تغييرات يسيار كوجك است). نتايج كايزن مىتواند از طريق راحتتر شدن» سادهتر شدن ويا سريعتر انجام دادن كار ديده شود

صفحه 17:
معاونت متايع السائى د توسعه مديويت و تحول الا جه زمانى كاركنان فوم كزارش كايزنى را تكميل كنند؟ در ساعات كارى يا خارج از ساعات کاری؟ به صورت ايدهال بايد اين فرم در زمان كارى تكميل گردد. چور الف - کارکنان وظایف خود را کایزن می‌کنند(تفییر می‌دهند). ب - بهبود های کوچک . کایزن است و یک دانش یا تجربه خواهد شد. به عنوان مثال می‌توانید در ابتدای کار روزانه ۵ دقيقه وقت به پرسنل برای این منظور اختصاص بدهید. 20101 1 كب

صفحه 18:
د توسعه مديويت و تحول الا بسيارى از شرکت‌هاء نتایج کایزن‌های اجرا شده را روی دیوار می‌چسبانند جرا؟ پرسنل باید بفهمند كه کایزن فعالیتی در سطح کل شرکت می‌باشد. سا کایزن‌های بهتر بین پرسنل به اشتراک گذاشته می‌شود. سا عامل انگیزشی است برای ادامه فعالیت‌های کایزنی در آینده.

صفحه 19:
د توسعه مديويت و تحول الا جكونه نتايج كايزن را بين همه يرسئل به اشتراك بكذاريم؟ + استفاده از تابلو اعلانات. + توزيع بين برسنل از طريق اينترانت و يا كاغذى. + فردى در جلسات انها را اعلام و معرفى نمايد. + ارائه توسط خود فرد پيشنهاددهنده.

صفحه 20:
دوره آموزشی نظام پیشنهاه‌های کارگنان

39,000 تومان