تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 35 اسلاید در این پاورپوینت به سه شاخص عملکرد کلیدی دیجیتال مارکتینگ اشاره می شود که عبارتند از : 1.شاخص عملکرد کلیدی دیجیتال مارکتینگ مربوط به وبسایت 2.شاخص عملکرد کلیدی دیجیتال مارکتینگ مربوط به جستجو 3.شاخص عملکرد کلیدی دیجیتال مارکتینگ مربوط به شبکه های اجتماعی برای هر کدام به مقدار خوب و کافی توضیح ارائه دادیم و راهکار ارائه دادیم .

امیرحسین بابالویی

صفحه 1:

صفحه 2:
شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ معیارهای متفاوت و متنوعى براى سنجش عملكرد بازاريابى ايا ‎as‏ ‏اثربخشى فعاليتهاى بازاريابى را افزايش دهند. اين شاخص های کلیدی را در یک تفسیم‌یندی می‌توان به سه دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد که عبارتنداز: ۱- شاخص‌های کنیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ مربوط به وب‌سایت ‎web metrics))‏ ۲- شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ مربوط به جستجو ‎search metrics))‏ ۳- شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ مربوط به شبکه‌های (social media metrics) ‏اجتماعی‎ در ادامه به بررسی شاخص‌های هر دسته می‌پردازيم. کافهکش هب طوبرم كنيتكرام لاتيجيد

صفحه 3:
می‌دهد. اين ابزار رایگان است و به صورت گسترده توسط وبسایت‌ها و کسب و کارهای مختلف مورداستفاده قرار می؛ بار يازيا 82 3كقسم ‎١‏ - بازديد از وبسايت ‎(visit)‏ اين شاخص مجموع ‏هايى است كه افراد از ‏ايى صفحه اول یک ‎ ‏انجام می‌دهند. ‎ ‎ ‏باشند؛ به اين معنى كه هر يك ب ‏يك فرد به وب‌سایت» کلیک بر روی چ ‎ ‎ ‏سپس خروج از ‏مدت‌زمان کوتاهی مجددا به وب‌سایت برگشت ‎ ‏جدیدی انجام نگرفته است, ‎ ‎ ‏اختیار صاحبان وبسایت‌ها قرار ‎

صفحه 4:
می‌تو انید در منوی ۵016066 و سپس 0۷6۳۷۵۷ اطلاعات لازم در سورد نحوه‌ی تعامل مشتری و میزان بازدید از صفحات را مشاهده کنید. علاوه بر این» می‌توانید کیئیت تغییراتی را که در یک باژه‌ی زمانی بر روی وبسایت خود اعمال کرده‌اید را هم مشاهده کنید. می‌توانید تاثیر صفحات و محتوای جدید خود و یا کمپین‌ها و تبلیغات آنلاین خود را هم از این طریق بررسی کنید. عملکرد آن نیز ساده است. اگر آمار بازدید شما افزایش پیدا کند به اين معناست که تغییرات اعبالی شما کارآمد بوده و در غیر این صورت باید از راه‌های دیگری صفحات خود را بهینهسازی کنید, Uy omic ‏تتربيقة هد‎ ease aol SHOX ee er ‏کرگید‎ TRE 5

صفحه 5:
دنت هم 7 اساسا ل ل 11 Se Ee ces Bole by)

صفحه 6:
ربه‌ی کاربری خوب بسا اطمینان حاصل کنید که سرعت وبسایت شما در حد مطلوبی است. ویسایت‌هایی که بیش از 2 الی 3 ثانیه طول می‌کشند 7 دستهبندى شده استفاده كنيد كه به راحتى طبقهبندى شوند تا سرعت سات بيشتر شود و افراد هم بتوانند راحتتر محتوا یا محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. مطمئن شوید که وبسایت شما روی صفحات موبایل به خوبی نمایش داده می‌شود (32111 1 1 1 1 5

صفحه 7:
محتوای جذاب و هیجان‌انگیز تولید کنید که افراد با میل خودشان روی آن کلیک کنند و ۳ SITS Pee Ss eet ee Oa سوم یسیو پنوسمیه ‎eRe‏

صفحه 8:
وبسایت خود را معرفی می‌توافید از طریق شبکه‌های اجتماعی» فروم‌ها و گروه‌ها نوشتن پست مهمان و یا سایر روش‌های دریافت بکلینک وبسایت خود را در بستر اینترنت معرفی کنید و میزان کلیک و بازدید خود را افزایش دهید. .دیهد شیازفا ار دوخ دیدزاب وک‌یلک نازیم

صفحه 9:
‎ald dade Sy 31 4S gual clea 3b shoei (unique page views)‏ از وبساء می‌گیرد. بازدیدکننده واقعی به یک شخص اطلاق می‌شود که یکبار از وبسایت شما بازدید کرده باشد. گوگل توجه ویژه‌ای به با بازدیدکنندگان می‌دهد. از نقطه‌نظر ک ‎ ‎jn ‎ ‎ ‏که بازتی زمانی خاص حذاقل ‎ ‏صفحه و یا تعداد ‎ ‏اری تعداد باز دیدکنندگان شما در حقیقت مشتریان بالقو ‎ ‏بازاريابى محتوا و يا سایر روش‌های ‎ ‎

صفحه 10:
Google Analytics رنه می‌توآن بارد؛ وقتی شما از یک ویسایت بازدید می‌کنید گوگل آنلیتیکس به شما یک 11 خاص می‌دهد که در کر ی و ‎THs‏ ‏متقلوت است. اگر شما از یک مرورگر دیگر امتفده کنیدگوگل آذلیتیکس شمارا به عنوان یک ‎IBS‏ 1 بررسی‌زوری محتوا شود چرا که: Eee ew OEP eS Teer Feces hh tow ie Cerca eet از منوی کاربری گوگل آنالیتیکس و بخش۸۱:0:666 و سپس ۷61۷16۷( می‌تو ‎SUED LOC co ey bate‏ ۱ داده مىشود. با مقايسهى اين آمارها در يك دوردى زمانى خاص مىتوانيد آمارهاى خود را نظر Be eee ere

صفحه 11:
ا كاربران و مخاطبان خود داشته باشيد می‌توانید از این معيارها و شاخصهها براى جذب مخاطب بيشتر استفاده ‎ws‏ وبسایت خود پروموت کنید: می‌توانید از طریق تبلیغات و یا دریافت لینک و رپورتاژ و مو بازدیدکنندگان خود را ارتقا دهید, داد لیا لیا زا بدراوه وژاتروپر وکنی ‎Adda‏

صفحه 12:
۳ نرخ پرش (۲28۵ 6۵اه): تعداد باز اقدامی آن را ترک می‌کند. دیدهایی که یک فرد وارد یک سایت شده و بدون انجام هیچ ترك مىكند و ندارند. در حقیقت بانس ریت در تعیین [م۷ محتوا الى + ‎et +o‏ ی ‎ey meng‏ 2 ل راب می‌تواند از طریق بانس ریت مورد سذ ‎ ‏چند دلیل عمده برای افزایش نرخ پرش وجود دارد: ‎ ‏۱0-007-امع ها واضح و تاثیرگذار نی ‎ ‏ی نیست که کاربران ۱ ‎ ‏محتوا آن کسل کننده است. چیز متفاوت یا خاصی را به کاربران ارائه نمی‌کند. ‏به همان اندازه که میزان تعامل با مشتری اهمیت دارد بایددلایل عدم تعامل با مشتری را نيز بيدا كنيد و نرخ پرش می‌تواند از این نظر بسیار تعیین کنندهباشد. ممکن است وبسایت شما ترافیک بالایی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Add a ‎

صفحه 13:
جكونه بانس ريت را رصد كنيم؟ در كوكل أناليتيكس مسير زير را دنبال كنيد: Behavior > Site Content > All Pages در اين قسمت می‌تو انید ستون 8۵66 800066 را بیگه کیمک دوذ.

صفحه 14:
REET OT ares ابه صفحات خود که نرخ پرش کمتر و میزان اینتراکشن بالایی دارند نگاه کنید و سعی کنید دلایل این نقطه قوت را بررسی کنید و سپس صفحات با نرخ پرش بالا را ببینید و دلایل ضعف خود را پیدا کنید. با بهبود این ضعف‌ها و اجرایی کردن نقاط قوت می‌توائید انرخ پرش کلی سایت خود را بهبود ببخشید. چند کار که انجام آن‌ها پیشنهاد می‌شود: لینک‌سازی داخلی برای جذب نگاه مخاطب تولید محتوای قدرتمند به همراه عکس‌ها توضیحات جذاب محتواى سودمند مت ات ۰ بهبود تجربه کاربری با حذف پاپ آپ‌ها و تبلیغات آزاردهنده

صفحه 15:
۴ تعداد صفحات بازدید شده در هر یکبار بازدید(۲15[0 00۲ عموه): ‎ATP Pee ees tao Row me SEO ON Per er Oren ers te bye ewer par ee ae eee y‏ ‎rete ee Doe ee LAS Re ee ent Sele Le mene PES Lace LoS et See‏ ارد و به ساير بخشها و يا قسمتهاى محتواى شما نيز سر موزند. ریت رابطه‌ای عکس با تعداد صفحه در هر جلسه مالا 000 ۱

صفحه 16:
چگونه تعداد صفحه در هر چلسه را رصد کنیم؟ ‎All Traffic > Channels 4:4‏ < «متازعنسوهد بروید. در آنجا ستون «رمناعع[9/50ع را خواهید دید. بزای محاسبه‌ی تعداد صفحه در ‎aula ya‏ تعداد بازدیدهای کل یک صفحه را یز تعداد جلسات تقسیم کنید. ‏در نظر داشته باشید که تعداد صفحه در جلسه نشان‌دهند‌ی علاقه‌ی افر اد به محتوای شما نیست. برای همین بهتر است این آمار را در كنار میانگین زمانی جلسات و باتس ریت تحلیل و بررسی کنید. به طور مثال صفحه‌ای با آمار بالای تعداد صفحه بر جلسه و ميانكين زمانى كم و پانس ریت بالا تشان‌دهنده‌ی عدم علاقه‌ی افراد به محتوای شماء يا وجود محتوای غیر مرتبط در صفحه می‌باشد. از طرفی ممکن است منوی ‏کاربری و تجربه‌ی کاربری بد سایت هم باعث بروز چنین وضعیتی شود. ‏| دوش ی‌تیعضو نینج ورد ثعاب مه تياس حب كيبراك ىهبيج: و. ‎sy ‎Add a TRE ‏كدر‎ ‎‘fc oo ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
| چگونه تعداد صفحه بر هر جلسه را بهبود ببخشیم؟ هیقه زگ فقتم بمدیه برای صقحلت خود در نظر ‎al‏ وقتی برای کاربر خود هیچ انتخابی در نظر ‎IS We Gh a‏ عورال متا كاري ‎ ‏۳9 مسیر خرید یا استفا ‎ ‏صورت کاملا برنامه‌ریزی شده مشتری را هد ‎ ‎ ‏و یا در صفحات وبلاگ و صفحه‌ی اصلی دستورات و ‏عملياتهاى لازم را به مخاطب خود ارائه کنید. ‎ ‎Add a

صفحه 18:
5 نرخ تبدیل ‎Gs thee ( conversion)‏ شاخص وب می‌باشد و به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که یک فرد فعالیتی را بر روی وب‌سایت انجام مي‌دهد. اگر بازدیدکننده گزارشی را دانلود کند و يا چیزی را از وب‌سایت خریداری نماید و یا برای دریافت کد تخقیف آدرس ایمیل خود را وارد نماد فعالت او هون یک «قبدیل» محسوب می‌شود اغلب تبدیل را پر اساس «نرح پتانسیل انجام آن فعالیت را داشته‌اند محاسبه می‌شود. به عنوان مثال نرخ تبدیل دانلود یک گز ارش رامی توان از تقسیم مجموع کسانی که گزارش را دانلود کرده‌اند به مجموع باز دیدکنن یل» و به صورت مجموع کسانی که فعالیتی ر | انجام داده‌اند تقسیم بر مجموع کل کسانی که فرصت و گان از وب‌سایت به دست آورد. رایچ‌ترین ابزار مورداستفاده برای اندازه‌گیری این شاخص‌ها عهو(ههه ع1ع800 می‌باشد. به اين معناست که اگر کاربری وارد سایت شما شود همان کاری را انجام دهد كه شما انتظار دارید. به طور مثال اینترنتی دارید از شما خرید کند. اگر خدماتی ارائه مک از خدمات شما استفاده کند و یا در خبرنامه‌ی شما عضو شد یا فرم همکاری را پر کند و به طور کلی هر کاری که به شما سود برساند را انجام دهد. نرخ تبدیل بالا نشان‌دهنده‌ی این است که تاتیک‌های بازاریابی شما جوابگو هستند و نتایج خوبی را برای شما در پی داشته‌اند. تمدخ رگا حذد حیرد لمش پا حیراد تنرتنیا ماکشورف رگا حهد ماجنا ار جناسرٍ دوس لمش هر ‎Sa‏ پاک ره یل روط و حنک یه ار ی یلکمه میف لمش ی‌بوذ جیاتن و دنتسه وگبامد لمشي بايراناب ‎ae‏

صفحه 19:
چگونه نرخ تبدیل را رصد كن نکته‌ی جالب توجه در مورد نرخ تبديل اين است كه شما مىتوانيد أن را نسبت به هدفی که دارید تعبیر و تحلیل کنید. به طور مثال می‌توانید موارد زير را جزو اهداف خود در نظر بكيريد: رخ تبدیل کلی نرخ تبدیل کانال‌های باز اریابی نرخ تبدیل ‎Las Sau‏ بیشتر پلتترم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و پینترست ابز ار ها و سازو کار های تحلیلی خاص خودشان را دارند و از اين طریق نرخ تبدیل را ارزیابی می‌کنند. اما برای وبسایت می‌توانید از گوگل آنالیتیکیس پا گوگل ادوردز استفاده کنید تا نرخ تبدیل قطعی خود را رصد یل در گوگل آنالیتیکس موجود است که به شما اجازه می‌دهد تا اهداف؛ نگرش‌ها و قیف بازاریابی خودتان را زیر ذرمین ببرید. همچنین گزینه‌های خاصی بر ای مقاصد ثجاری و فروش شما هم در نظر گرفته شده است, .یک تب مخصوص برای تحلیل نرخ ت عت تمجه نوه میت روز وتيا يده زجب ‎epee‏ ویر بر زباتدوذ ىبايرازاب غية و اهشركة ,قلدها باد حهدىم هزاط ‎ap Jb, Salalah loc‏ امش شورف 9 ‎tabs‏ حصاقه یارب ‎Adda‏

صفحه 20:
چگونه نرخ تبدیل را بهبود ببخشیم؟ چون نرخ تبدیل هدف نهایی محسوب مي‌شود بهینه‌سازی نرخ تبدیل با 160) یک بخش گسترده از دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که متناسب با اهداف کاری وبسایت و تبدیل مخاطب به مشتری بالقوه و در نهایت به مشتری بالفعل فعالیت می‌کند. بازاریابی محتوا یکی از روش‌های بهبود و تسریع نرخ تبدیل می‌باشد که در حال حاضر توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. در حقیقت بهبود نرخ تبدیل به این معناست که شما از ترافیک فعلی خود بیشترین میزان استفاده را ببرید. 00 در ارتباط مستقیم با شاخص عملکرد محثوا است. تست ‎Google 5 A/B‏ ‎Gul od Asie Optimize‏ مسير به شما كمك كنند. بايد تاكتيكهاى مشخصى را در نظر بكيريد و به صورت مداوم آن را تست و تحليل كنيد تا به یک نتیجه‌ی درست برسید. هسرب ماسرد وهجييد جد هر اد حيدد ريبدت و متس ار نآ مولدم تروص هد و دیریگر Add a

صفحه 21:
(Leave rate) ‏نرخ ترک‎ 6 فرخ ترک در حقیقت درصد سبدهای خرید نیمه‌کاره و یا عملیات‌های خرید نصفه و نیمه می‌باشد که بیشتر در حوزه‌ی فروش و سرویس‌های دارای هزینه کار کرد دارد تحقیقات نشان می‌دهد که 69,23 درصد سبدهای خرید بدون انجام پرداخت رها می‌شوند و از هر 10 اقدام به تراکنش و پرداخت تنها 3 مورد از آن‌ها به نتیجه می‌رسد. اگر یک کسب و کار آنلاین دارید با بررسی این نرخ ترک می‌توانید اشكالات طراحى خود را بيدا كنيد و محتواى خود را بهينسازى كنيد.

صفحه 22:
چگونه نرخ ترک را رصد کنیم؟ گوگل آنالیتیکس در تب نرخ تبدیل اطلاعات زیادی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. برای آنالیز نرخ ترک مسیر زیر را طی کنید: Conversions > Ecommerce > Shopping Behavior در اين بخش می‌توانید سفر مشتری خود را در یک دوره‌ی زمانی خاص مشاهده کنید و شامل مشتری‌هایی می‌شود که: هيج چیزی به سبد خرید اضافه نکر ده‌اند. © مواردی را به سید خرید اضافه کرد ۰ سبد خرید خود را تکمیل کرده‌اند اما عملیات پرداخت را انجام نداد‌ند. ۰ عملیات پرداخت را جام دادهاند. با رصد کردن این موارد می‌توانید تغییراتی را که در یک بازه‌ی زمانی خاص در وبسایت شما شکل گرفته است را تحلیل و بررسی کنید. به طور مثال اگر آمار ترک سید خرید بالا باشد به این معناست که مشکلی در پرداخت وجود دارد و ب سرعت رفع و رجوع شود, با کلیک بر روی اطلاعات آماری می‌توانید فاکتورهای خريدء دستكادهاء مرورگر های مور داستفاده و دموگر افیک و منابع ترافیک هر یک از اين خریدها را و مشکلات آن را به صورت جداگانه حل و فصل کنید. دشاب الاب ديرذ حيس Add a

صفحه 23:
192 TR چگونه فرخ ترک را بهبود ببخشیم؟ یک استراتژی ‎BEFORE‏ 3 ۵۳11716 یا همان قبل و این معتا که: + فرایند خرید را «قبل» از اينکه افراد اقدام به خرید کنند بهبود ببخشید ۰ یک استراتژی برای«بعد»از اینکه افراد سبد خرید خود را بدون پرداخت ترک کرد‌اند اتخل از هر چیز مطمتن شوید که وبسایت شما ایمن است و افراد می‌توانند بدون هر گونه نگرانی خرید کنند. عللوه بر أن يك فرايند پرداخت ساده و سریع ایجاد کنید. غول‌هایی مانند آمازون به دلیل راحتی و سرعت بالای خرید آن توانسته‌اند از فروشگاه‌های مشابه خود پیشی بگیرند و نرخ ترک کنتری هم دارند. سعی کنید مسیر خرید را به طور کامل تست کنيد و ابرادات آن را برطرف کنید. می‌توانید از چند فرد تصادفی هم بخواهید تا از سایت شما خرید کنتد و ایرادات آن را یه شما بگویند تا مد پرای بهبود نرخ ترک پیشنهاد می‌شود. به پتوانید ایرادات دور از چشم آن را هم پیداکنید. بعد: حالا به یک استراتژی فکر کنید تا مشتریان شما سبدهای خرید خود را به یاد بیاورند و عملیات پرداخت را تکمیل کنند. این استراتژی می‌تواند از طریق ایمیل یا نوتیقیکیشن‌های خاص باشد و یا از طریق ریمارکتینگ صورت بگیرد. می‌توانید به آن‌ها کد تخقیف هم بدهید تا راضی شوند و خرید خود را مينلوتب تایلمع و حنروايب داي بار بوخ حیرذ ک‌اهدبس ‎dol‏ نایرتشم ات ‎Ly Sina‏ ىتتليتسا كب ‎Ll ax oa‏ و حشاب صباخ ی‌اهن‌شیکیفیتون اه لیمیا قییط ا حنلوتم ‎Lili. S‏ نیا بدندک لیمک ار تخادرپ ار دوخ دیرخ و دنوش ىضار اد حيهدب مه فيفخت دک اهنا م حینلوتسم .دریگ تروص گنیتکرامیر قبط Add a

صفحه 24:
شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ مربوط به جستجو سای کی فا سنت لباق فو هن املا رسد ‎-١‏ جستجوهاى حاصل از تبليغات يولى ‎s(paid search)‏ جستجو های پولی آن دسته از جستجوها هستند که از طریق تبلیغات آنلاین گره خورده به یک کلسه کلیدی خاص به وب‌سایت هدایت می‌شوند. یکی از پرکاربردترین این جستجوها در موتور های جستجو ‎SSL gece Wal Bayle omg calle os‏ ارتباط هستند هدا ایت‌هایی که به نوعی با آن کلم می‌شوند. با جستجو کلمه؛ شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ در موتور جستجوی گوگل با فهرستی از سایت‌هایی که مقالاتی در این زمینه نوشته اند؛ مواجه می‌شوند. هرچه شرکت‌ها در کلمات کلیدی رتبه بهتری داشته باشند (رتبه بهتر یعنی پس از جستجوء وب‌سایت در صفحه اول جستجو و در رده‌های اول صفحه باشد) میزان بازدیدکننده و به تبع آن فروش بیشتری خواهند داشت. موتور جستجوی گوگل از طریق سرویسی به نام ‎Lad (google adwords) jays) USS‏ پول به ازای کلمات جستجوی پولی (تبلیغات کلیک گرگلی) را ارائه می‌دهد. شرکت‌ها با پردا كليدى در رتبه‌های بالای جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و از این طریق میزان بازدید خود را افزایش زدرودا ل‌کوک ماز هبی‌سیورس ق‌پرط زا ل‌کوک ىوجتسح (301//0105 900916) تامدخ روتوم( چواملک یازا ه لوپ ت‌خادرپ اب اهتكرش .دهدرم هللا ار )| ‎(adsl SLC Soh‏ الم Add a

صفحه 25:
شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ در زمینه جستجو های پولی عبارت‌اند از + تعداد دفعات نمایش وومنووع«وسز نمایش وقتی رخ می‌دهد که یک جستجو در نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شود. اين شاخص تعداد چنین نمایش‌هایی را نشان می‌دهد. ‎clicks SS saat «‏ این شاخص تعداد کلیک‌های انجام شده توسط یک کاربر بر روی یک جستجوی پولی و رفتن به صفحه فرودحه2 و14 طراحی شده را محاسبه می‌کند * شاخص ۵66 «همعط) اعنله :11 این شلخص نسبت تعداد کلیک‌های انجلم شده را به تعداد دفعاث نمایش اندازه می‌گیرد + شاخص ‎CPC: cost per click‏ متوسط هزینه انجام شده برای یک کلیک را می‌گویند رخ دفعات نمایش ‎impression rate‏ این شاخص عبارت است از تعداد دفعات نمایشی که یک جستجوی پولی کسب کرده است به تعداد کل نمایش‌هایی که می‌توانست کسب کند » درآمد یا فروش به ازای ‎:sales or revenue per click SS‏ مجموع پولی که به ازای هر کلیک روی یک جستجوی پولی ایجاد می‌شود را گویند ‎raverage position slo bu gas‏ این شاخص متوسط جایگاه (رتبه) جستجوی پولی :average position ‏ملكياج طسوتم‎

صفحه 26:
۲- جستجوهای ارگانیک (0۳5201656876): در اين نوع از جستجوها شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با شناختن الگوریتم‌های ر تب‌بندی در موتور های جستجو از طریق فر ایندی به نام بهینه‌ساز ی ‎engine optimization) sy sie cl oie‏ 276عع) رتبه خود را در کلمات کلیدی بدون پرداختن هزینه به موتور های جستجو بالا ببرند. بهینسازی موتور های جستجو شامل اقدامات مختلفى است كه از جمله آن می‌توان به بهینه‌ساز ی وب‌سایت منطبق بر الگوریتم‌های موتور جستجو تولید محتوای مرتبط با کلمات کلیدی و... نام پرد. شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مار کتینگ در زمینه جستجو های ار گانیک عبارت‌اند ا ۰ کلمات کلیدی شناخته شده و ناشناخته: چه تعداد کلماتی هستند كه كاربران را به وبسايت ما هدایت می‌کنند؟ چه تعداد کلماتی هستند که برای ما ناشناخته‌اند و همین کار را انجام می‌دهند؟ آیا می‌توان محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی ناشناخته بهینه‌ساز ی کرد؟ احتمال زیادی دارد که آن دسته از کلمات کلیدی که پرای سا ناشناخته‌اند برای رقبای ما نیز ناشناخته باشند. ۰ کلمات کلیدی شناخته و ناشناخته برند شده: مدیران وب‌سایت‌ها علاوه بر کلمات کلیدی شناخته و ناشناخته باید بدانند که کدام کلمات در باره نام برندشان ۰ مجموع بازدیدها: معمولا این شاخص را در بخثر ۴ مد یره لهتخلتساد TRE

صفحه 27:
‎Google Adwords 4‏ می‌باشد. ميراد يلقبتر هجوجتسح كاهروتوم جيلتذ هحفص رد . ‎A ‏كيناك! كاهوجتسج‎ ot 0 NPA | ‏ات لش سس لد ‎

صفحه 28:
شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مار کتینگ مربوط به شبکه‌های اجتماعی در یک تقسیم‌بندی می‌توان رسانه‌های اجتساعی را به دو دسته تقسیم کرد: ۱- رسانه‌های اختصاصی ‎s(owned media)‏ رسانه‌های اختصاصی شامل تمام رسانه‌های اجتماعی می‌شود که تحت کنترل یک شرکت بوده و از آن‌ها جهت ایجاد آگاهی از برنده پاسخ به نظرات و سوالات کار بران؛ ایجاد فروش و سایر اهداف باز اریابی استفاده می‌شوند. برخی از رایترین این رسانه‌ها عبارت‌اند از وب‌سایت اختصاصی شرکت: باز ازیابی ایبیلی رکت برای کاربران حود» ربلاگ‌ها و تمامی شبکه‌های اجتماعی که شرکث در آن‌ها عضو هستند. بسته به نوع پلتفرم و رسانه‌ای که یک شرکت ا. ‎cal‏ شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مار کتینگ متفاوتی را می‌توان اندازه گرفت, با توجه به رواج چهار شبکه اجتماعی فیس‌بوک؛ اینستاگر ام» توئیتر و تلگرام در ایران ذیلا به شاخص‌های هریک از اين رسانه‌ها اشاره می‌شود: فیس‌بوک زمان ارسال ‎(published)‏ تار بخ نشان دهد که چه ساعت‌هایی از روز و چه روز هایی از هفته باز ورد بهتر و بیشتری دا مجموع لایک‌ها (وع1] ‎(total‏ تعداد کل افرادی که صفحه فیس‌بوک برند یا شرکت را لایک کرده‌اند. اعت ارسال هر مطالب (ووم) را نشان مودهد. بررسى روند زمان ارسال مطالب در يك بازه بلندمدت می‌تواند نوع مطلب ارسالى (م/8): جهار نوع مطلب را مىتوان در فيسبوك انتشار داد؛ متن (وداغ548): ويدئو (140/)ء عكس (00وام) و لينك (/101|). بررسى انواع مطالب ارسال‌شده در باژه زمانی باندمدت می‌تواند د که کدام یک از مطالب عملکرد بهتری داشتهاند و ثانقه محترایی مخاطبان به کدام قالب دارد. ‎aul‏ دناهدیک کبلا ار تدکرش اي دنرب کهس‌یف هصصه؟ . یلیفا لک ‎[PM‏ مكبلط ‎malo i(total likes)‏ دود ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 29:
كاريران مختلفى صورت كيرد. دو شيوه رایچ ارسال مطالب عبارت‌اند از عمومىء1اطنوع: در اين شكل از ارسال مطالب تمام كسانى كه كاربر فيسربوك بوده و در أن حساب كاربرى دارند مىتوائند مطالب ارسالشده توسط شرکت یا برند را ببینند. ‎٠‏ اختصاصى : ©2ذد05]0 سطالب را مىتوان به کاربر ان خاصی ارسال کرد. چهار مبنا برای انتخاب کارپران عبارت‌اند از انتخاب کاربران براساس مکان جغرافیایی آنان 106011011 ه . انتخاب کاربران بر اساس جنسیت ‎genderst)‏ ‏00 انتخاب کاریران پراساس سن ‎age JU‏ و انتخاب کاربران بر اساس زیان مادری آنان عیودمسم1 دسترسی:]ع9ع۲ این شاخص در فیس‌بوک یه دو بخش تقسیم می‌شود: ‎٠‏ دسترسی ار گانیک (26801 ع1ورهیورن: تعداد افرادی که یک مطلب درباره برند یا شرکت را از طریق دوستان و به شیوه وایرال شدن دیده‌اند. ‎٠‏ دسترسی پولی :16۵1 زج مجموع افراد و احدی که یک تبلیغ از شرکت یا برند آن را دیدهاند. درگیر شدن ارر‌رد‌بوهیرره سطح درگیری کاربران در این شاخص با تركيب دو فاكتور: تعداد كليك بر روی هر مطلب ‎reaction 3S Sly 5 post click‏ به دست می‌آید. واکنش کازبر خود شامل مجموع تعداد لایک‌ها: کامنت‌ها و به اشتر اک‌گذاری‌های یک مطلب می‌باشد. لایک. به اشتراک‌گذاری براساس یک مطلب: شاخص‌های نکرشده در بالا را علاوه بر سطح صفحه برند یا شرکت می‌توان در سطح تکتک مطالب صفحه واومو نداءگیری کرد

صفحه 30:
تونیتر بازدید (جمنععهمجن): تعداد دفعاتی که یک کار بر یک برند یا شرکت را در توئیتر دیده است, فالونر (وجوبیاا60): تعداد افر ادی که حساب کاربری برند یا شرکت را در توئیتر دنبال می‌کنند. ‎likes) WY‏ اعاهة): مجمو ع تعداد لایک‌های یک توئیت را گویند. توئیت مجدد (006615ع۲): تعداد افرادی که توئیت شرکت يا برند را برای دوستان خود به اشتراک گذاشته‌اند. ‎(replies) Wu‏ هرجند وقت يكبار كاربرى بمصورت مستقيم برند يا شركت را مخاطب قرار می‌دهد. دركيرشدن ‎Gh shed (engagement)‏ تعامل يك كاربر با يك تونيت بوده و شامل مجموع تمام كليكهاى انجامكرفقه بر روى توتيتها (شامل هشتكهاء لينكهاء أواتارهاء حساب كاريرىها) به‌علاوه ‎ ‎(likes) 33 S2Y 5 (fallow) 52 $ JL 5 (replies) Wo 5 4 ‏بازنشر توئیت‌ها (۰)۲60۷/666 پاسخ‎ ‏توئیت‌ها می‌باشد.‎ ‎ ‎sland engagement rate aS 65‏ دفعات در گیر شدن تقسیم بر تعداد دفعات بازدید یک توئیت را نرخ درگیرشدن می‌گویند. ‎coils, ‎۳7 TRE! =F ‎ ‎ ‎

صفحه 31:
impressions) 44 jy sad OS a be 5 SSS) 5) 4: (post) ‏تعداد لايكهاى يك مطلب‎ & peas :(tottal likes) SEY ‏تعداد‎ تعداد ‎g pa «(total comments) Guals‏ تعداد نظر ات در ج‌شده در هر مطلب تعداد دفعاتی که یک ویدئو به اشتراک گذا زمان ارسال: ارسال مطالب در ساعات مختلف و در روزهای متفاوت جهت بهینه‌سازی زمان ارسال مطالب میزان ذخیره کردن (62۷60): تعداد کاربران واحدی (یونیک) که یک مطلب را ذخیره کرده‌اند. میزان دسترسی (۲6261): تعداد کاربران و احدی (یونیک) که یک پست را دیده‌اند. درگیرشدن (6۳0606وهع0ه): درگیرشدن عبارت است از تعداد کاربران واحدی (یونیک) که یک مطلب را یا لایک کرده‌اند یا ذخیره کرده‌اند یا آن نظر دادهات

صفحه 32:
تعداد بازدید ۷16۷۷ 808۵1): مجمو ع تعداد بازدیدهای انجامگرفته از یک مطلب ار سال‌شده پر ای کار بر اریران ‎(channel member) JUS Lae) Na‏ تعداد افرادی که عضو کانال تلگرامی برند یا شرکت ‏هستند. ‏أزمان ارسال: ارسال مطالب در ساعات مختلف و در روزهاى متفاوت جهت بهينهسازى زمان ارسال مطالب. ‎s(earned media) 246 Gus salu -۲‏ شکل جدیدی از رسانه‌هاست که به موازات گسترش فضای مجازی و استفاده روز افزون از شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است. هر نوع گفتگوی تبلیغ و انتشار نام محصولات یا برند شرکت از طریق ‎(viral marketing) 5.25 04134 «(word of mouse) Saag clus‏ 4 اغيره در اين بخش قرار می‌گیرد. ادرواقع شرکت‌ها از طریق این نوع باز اریابی و بدون پرداخت هزینه» صاحب رسانه‌هایی برای #افزایش شهرت و آگاهی از برند خود می‌شوند. شاخص‌های کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ این ابخش به شر ح زیر هستند؛ ‎Sake‏ تاسيب ‎yD peg‏ ‏دیبگیه یلبق شخب نبا بد ‎ ‎ ‎Add a ‎ ‎ ‎

صفحه 33:
سهم از صدا (۷0:68 0۴ 53۳6): اين شاخص مشابه با شاخصی به نام سهم باز ار بوده و نشان‌دهنده میزان گفتگو های انجام‌شده درباره برند یا شرکت در قیاس با گفتگو های انجام‌گر فته درباره رقبای آن است, درو اقع این شاخص در محدوده صنعت و بین رقبای یک برند انداز‌گیری می‌شود. سهم از ‎Oy! :(share of conversation) sSiS‏ شاخص نشان می‌دهد که افراد به چه میزان از کمپین‌های تبلیغاتی و سایر ارتباطات باز اریابی یک برند فراتر از صنعت آن باخبرند. درواقع ایل شاخصء فراتر از شاخص سهم از صدا بوده و به معنای میزان گفتگو ها درباره برند یا شرکت فراتر از صنعت خودش می‌باشد. احساسات (5600100606): مجموع گفتگوهای مثبت منفی و خنثی پیرامون یک برند یا شرکت می‌باشد. قدرت پیام (۲6500۵068 0655286): دانستن اینکه پیام تبلیغاتی یک شرکت به‌درستی توسط مخاطبان درک شده است یا نه یکی از مهم‌ترین مسائل شرکت هاست. این شاخص کیفیت درک شدن پیام یک شرکت یا برند را از سوی مخاطبان نشان می‌دهد. کل گفتگو های انجام‌گرفته (۷0/۵06 00۷6۳52810۳ ۲۵۱1ع0۷): مجوع گفتگو های انجام‌گرفته درباره یک شرکت یا برند در طول یک بازه زمانی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بیانگر میزان دیده شدن آن برند یا شرکت است, اگر نمودار گفتگوهای انجام‌گرفته بهصورت یک نمودار سینوسی بوده و مرتب کموزیاد شوده بايد در استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی بازنگری جدی کرد. مهم‌ترین ابزار های اندازه«‌گیری رسانه‌های اختصاصی داشبوردهای مدیریتی هر رسانه به‌علاوه محصولات دو شرکت 8801806 و 5۷50۳005 بوده و از نرم‌افزارهای مانيتورينك شبكههاى اجتساعى (50160/36 00180108 ۳۵12 اه3ع50) می‌نوان بر ای انداز دگیری شاخص‌های رسانه‌های کسب‌شده بهره جست.

صفحه 34:
شما را بهبود ببخشد و میت به راحتی از استر ارکتینگ برای بهینه‌سازی وبساید خی خوب یتیکس تمام این ارها و داده‌ها را به صنو می‌دهد و می نید آن‌ها در نمودارهای و گراف‌ها تحلیل و بررسی اين داددها و اتخاذ استراتزىهاى مناسب بهترى تتيجه را بكيريد بود ید لیلد اب و حیط ‎Bay By age‏ .ديد ی‌سررد و لیلد أققاراً و كاهرادومة رد أقنا دیناوتیم و جضرم 3 رميس هومس TRE, Add a

صفحه 35:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان