صفحه 1:
به نام خداوند بخشنده مهربان
صفحه 2:
شاخص هاي سازمان هاي
ل ل
(سازمان هاي Pee محور)
صفحه 3:
گرد آورندگان:
را
سارا آقايى ey
صفحه 4:
کار آفربني
كار آفريني جهت كيري خاصى است كه شركتها از طريق آن عي توانند منلبع
ا ا ا ا ا ree 0 0210
انتخابهاي موجود به عملیات تولید. سعي درایجاد ارزش بطور پیوسته دارند.
جلاش اصلي بين شركتها ظرفيت سازي به منظور كشف فرصتهاي رقابتي
جدید بوده و آزتمرکز بر روشهاي تحليلي مرسوم نئوري هاي سازمان اجتناب
بر
۱
واختیار از حصارنقشهای مرسوم مدیریت يعني برنامه ريژي . سازماندهي و
ere rene rene reenter er s\ aa pad ۱
اصرار ورزند.
صفحه 5:
کار آفربني
نكرش كارآفر يني براي بسترسازي اقدامات كارآفرينانه 4 شرْط اساسي دارد:
توسعه . ارتباط وبه مشاركت كذاري ارزشها
نقش مديريت ارشد سازمان در زمينه سازي بروز
eens]
أت خود دكر كوني
ا ا ا ا ۱
0 ا ال ا ل ay
ee oe يي 9
3211110 nee PT
9 ايجاد قابليت شناسابي و خلق ايده.لين رويكرد سعي مى كنسبا رسميت بخشيدن فشار براي
شناسابى و خلق مستمر ايده هاء فرايند خلق ايده را ثقويت كند و منلبع موجود را توسعة
بخشد. انعطاف بذيري بيشتر شود و در نهايت به منابع . تكنولويي و سيستم هاي جديد
صفحه 6:
کار آفريني سازماني
۴ واژه کا رآفريني oo الل لا
گیفورد بیتکات (1985) به کار ؛گرفته شد و به مفهوم ۳
9 اس NOS Sel een Red oe Sena
Oe pee bees RE Tee ced
17 saa ترق 7
ا د eres nal ree
محصول مي پردازد و آن را به بهره برداري مي رساند.
صفحه 7:
ساختار سازمانهاي كارآفريني در بلوغ اول:
در سازمانهای کار آفر بني مرحله اول بلوغ عمده اهداف کار آفرینان را به تر تیب
71
ne CS is wei 3
Te ere eo را منظور رساندن ظرفیت نوليدي
ات در رال بر ارت کر ۱
استفاده کارآفرینان از شاخص هاي رفتاري ویژه مانند مهارت هاي ارتباطي, جذب
دراك كاري رارك اكاب مار اناق تاجربي.
Papen Joes SY eS oom FRA PS Oped Ge cp eC ا
1 ee ۳ FEI lp ec Es pe الس
* ایجاد تعامل با شرایط محيطي کسب و کار و سعي در کاهش تنش ایجاد شده در
۱
صفحه 8:
مد بربت دانش
و ۱ ار و كاربرد
لس رد ار لس سرا
مورد آستفاده قرار مي گیرد."
* مهمترین اهداف مدیربت دلنش: افزا سرعت دا سبه دلنش. تسهیم
اس متا کار کی در سومان فک حافظه ده
سازمان مي باشد.
= جه ليق منظورسازمان ایتدابلید دانش موجود خود را شناسايي و جمه آوري
کند (بدلند آنچه را که می دلند). و امکان دسترسی آسان و شریعبه لن را
1 ا
اختیار ندارد تولید وا از منبع مناسبي کسب کند (بدلند آنچه را که نمي
داند).
صفحه 9:
هرم داده. اطلاعات و دانش
ال
صفحه 10:
0 مديريت دانش
مدل كلي تنوسعة مددرد
صفحه 11:
انواع دانش
وس لس سس رت
Te cee y ESE N Freed PEMA ALON 1۱
خبره):
ا ene eee 0ت
۴ آشکار (قابل کد کردن است):
|
شبکه روابط
صفحه 12:
رهبري در سازمانهاي دانش محور
صفحه 13:
تاثير مديريت دانش بر حوزه هاي كليدي سازمان
ب خخ
1 ree
ip
ممصم ١ 34 ساختار سازمني
025 rest Se)
صفحه 14:
تاثير مديريت دانش بر حوزه هاي كليدي سازمان
Poe ee wee ا ا eats mel S| on Nt S Ibe
پوبابراي تصمیم گیری استوار بوده و نیازمند معرفي شاخصهاي جدید موفقیت بوده
نا ارزش واقعي دلنش را کامل تر از لن چيزي که در صفحات تراز
دهداین نگرش جدید به استراتزي سازماني براههاي نوآورانه تفکر راجع به سرمایه
rescore م
eS Rone eee) S) a keae Se) ا ا ا ل م
د كر aimee ا ce ene
اي تسهیم دانش تمرکز دارد
بت تن Ont pat Cer see ge ewpee CeCe |g) ۱
متوسط آست لازم است که سيستمهاي مورد نیاز کاربر در سطوح مختلف مدیریت را
برآورده کند.
صفحه 15:
ل ا ا ل
سازمان
cy ل 0
روشي که Pee ye esperar tare ge re nee ie Tse
تخصيص داده شده.و براي توليد دانش جديد تر كيب شوند » هستئك .
أفرات : سَازْمان ها بد امرش ندید تا نداد shy زد ارت
ae هاي تيروهاي نساني باید بر مبناي آموزش درازمدت آنها باشد و سازمان ها
ea ين ور rae" ey rap Pay borer Gere liam yp cpa
SNS EB Es Oy pes rg yoo ee
عوامل درون سازماني : اگر بخواهيم شغل ها پشتیبان قابلیت هاي نواوري سازمان باشند , بایدبه گونه
er Cone ead cr ie a yr Crp NE ۱ 0 71 ۱۲۳
۱ ی زر vor an Pes
بزاي دست بابي به نيازهاي مشتریان و تأمین کنندگان با فکر باز عمل کنند. این مشکلات و نیأزها
ال ا ل
صفحه 16:
ويژگي سازمانهاي دانش بنیان
بر انش دانتر سان ر عير برعت رات در حور سایی مرن تور سل رزس زر
0 شبکه ای شدن تازمانهای کارآفریتی که در اصطلاح فارسي
Del ل ل ا 615 كناك لاو By [ieee TE E19)
Fer 0 penne we fey eerie ل ا
FE eat Sa ae ES ee ep ee nee eee)
رای برس ورد > ترا اء مي باشد.
ا ES) ae ee Beate hd 0
حوزه هاي که طبیعتاً خارج از حیطه قدرت کارآفرینان مي باشد. نتیجتاً سازمان را وادار به ایجاد
لت ناد د الكو امش Ts ss EN من
م |
opr) ات
al-l-B) ریگ ال مرحله را مرحله رشد بنيادي مي نامند.
صفحه 17:
ويژگي سازمانهاي دانش بنیان
دوباره مهندسي کردن ساختار؛ آولین گام در بكارگيري استراتژي دانايبي
مدار و ورودسازمانيهاي کارآفريني به مرحله دوم رشد
۱ ا وه هت را
een ere se ee eee ene Tepe eeeener Ee
۳
در برگیرنده تغییرات بنيادي در تمامي فعاليتهاي که با همدیگردر تعامل ایجاد
Se et) Deel ID eee Date ee SS Sod)
برمي گیرد.
صفحه 18:
ويژگي سازمانهاي دانش بنیان
ببس رورس را سرا
» انتشار دانش انحصاري
Nap Ayes celta
٠ كسترش يا كاهش بزركي حرفه ساخت
بر هاي بولي
00 resrag
» نوآوري در فرآيند
ا اا ل ا
تعیین اندزه و سطح حجم تولید کلا و زمان ورود به زار و کنار کشیدن از بزار
5
ل
ل
ل
0
e
e
Cy
صفحه 19:
استراتزي مبتني بر دانابي و نقش مديريت
000-000
ا 7
هاي جدید شركتهاي کوچك و متوسط بکار گرفته شود تا بتواند در استراتژي مبتمي
بر دانايي آمادگي لازم را براي حضور دربازارهاي رقابتي و مبتني بر دانايي داشته
nwa
FES BE Ube ie olay بر ls sla eames)
در حوزه افزایش دانايي در چهار حوزه اصلي بعني سرمایه هاي انساني. فناوري
تكنولوژي و نوآوري و حوزه مالي و فروش مورد توجه قرار گیرد.
صفحه 20:
استراتزي مبتني بر دانابي و نقش مدیریت
ارا
خلاءهاي موجود در شركتهاي کوج و متوسط را در اس
دانايى را ميتوان بشرح زير دانست:
ء فقدان زيرساختارهاي لازم براي شروع تغییرات
٠ عدم ارتباط كامل و كافي كاآفرينان با محيط خارجي و عناصر تغيير دهند.
Ree ee I cr ey ا م
عدم شناخت معماري جدید بازارها و عدم اطلاع از بازارهاي بکر
» کمبود سطح دانش و قدرت تحليلسي کارآفرینان در اجراء تغييرات اساسي در
شركتهاي کوچك ومتوسط
صفحه 21:
استراتژي مبتني بر دانايي و نقش مدیریت دانش
۱
شركتباي ترس و Bap بطور جدي در بر گرفت باعث گرایش کارافرینان
iS رس رل ارت رح او
تني بر راهبر شد
ل اد An SATE OSs
2 5
الف) تغيير ساختارها و مهندسي مجدد كسب و كار
ا ا ل ا ةر 1377۳7۳71۳
ee
ج) تفییر در بكارگيري عمیق نوآوري و خارج کردن آن از حالت مقطعي و سطحي انجام
ae
صفحه 22:
استراتزي باد مبتني ۳ دانابي 3
0
و لس سس
eee مي كند.تغييرات وسيع ( بهبود جشمكير ) در
a ee فناوري و تكتولوقي. ats. منلبع آنساني ,نواوري و فناوري اطلاعات
ن چهار حوزه از اصلي تریین حوزه ها سي باشند که تغیبرات در آنها بصورت
Sd ae at ابراین از آذ
محسوس بازار «مشتريان: كيفيتء تنوع و هزینه ) و غیر محسوا
خللت تتادل و تعلمل كرار كبرت تنه ا 01
و تعادل را ایجاد نماید :
es eal el aks al 3 پر آزری تشر رزیت رتور SDL
دی ترا تب زا کی ترا
Seer ee Te ety) 0
