صفحه 1:

صفحه 2:
) ‏پکارد‎ - tye) LO ‏شرکت‎ ۳1 invent

صفحه 3:
بیل هیولت و دیوید پکارد دو دانشجوی مهندسى برق دانشگاه استنفورد. در سال ۱۹۳۶ فارغ اتتحصیل شدند. آنها در سالهای آخر دانشگاه با یکدیگر آشنا شدند و تحت سرپرستی پروفسور ترمن پروه تحصیلی مشتر کی را انجام می دادند. همين برويه كه اولين محصول شركت آنها راجه دثبال داشت باعت شد در دو سه سال بعدبا تشويق استاد مشتر کث خود. راه تأسیس شر کت آنها را باز کند. محل فعالیت آنها گاراژی کوچک در کالیفرنیا؛ همان منطقه ای که امروزه به عنوان دره سیلیکون شناخته می شود شم نقلاب الکترونیکی 1

صفحه 4:
تاریخچه * سال ۱۹۳۹ شرکت با سرمایه ۵۳۸ دلار تاسیس شد.هیولت عمدتا بر کارهای فنی » مهندسی و فناوری نظارت داشت و پکارد امور مربوط به نیروی انسانی و مدیریت را رهبری می کرد. *سال ۱۹۵۹ با افتتاح دفتر شرکت در ژنو سوئیس, مسیر جهانی شدن برای شرکت باز و چهار سال بعد. همکاری مشتر ک با ژاپنی ها آغاز شد. * اولین ماشین حساب علمی رومیزی دنیا (176۳99) درسال ۱۹۱۸ ابداع و بازآرارانه شد. ‎WAPOA yoy) coe ese ae‏ قیمت ۷۹۵ دلار و سه سال بعد نوغ مچی دیجیتالی آن عرضه شد.

صفحه 5:
* اولين رايانه نيز در سال 1974 با جهار كيلو ‎ROD Cob‏ توسط شر کت ابداع شد. * سال 1977 درآمد شركت از مرز يك ميليارد دلار فراتر رفتء درحالى كه كار كنان كن بيش از 0 هزار نفر بودند. در اين سال كه هم هيولت و هم پکارد بازنشسته شدند و به عنوان مدیران افتخاری در شر کت فعالیت می کردند. بانگ به عنوان مدیرعامل به کار مشغول شد و تا سال ۱۹۹۲ در این سمت باقی ماند. * اولین رایانه شخصی اولین رایانه دستی و اولین رایانه تماس دستی به ترقیب در سالهای ۰۱۹۸۰ 9۱۹۸۲ ۱۹۸۳ توسط شر کت به بازار عرضه شد.

صفحه 6:
در سال 1۹۸۶ 1,6۳ اولین چاپگر لیزری ابداع و به بازار مصرف روانه کرد. شرکت تا کنون مقام اول را در تولید این وسیله به خود اختصاص داده و تا سال ۲۰۰۵ ۲۸۵ میلیون چاپگر به سراسر دنیا فروخته است. سال ۱۹۸۸ شرکت با ۸۷ هزار نفر پرسنل و درآمد ‎۸/٩‏ میلیارد دلاری» در جایگاه ‎6٩‏ فهرست ۰ 0۰۰ شرکت برتر فورچون قرار کرفت. از ۱۹۹۲ به مدت هفت سال لویس پلت مدیریت عامل شر کت را برعهده گرفت. سال ۱۹۹۵ دیوید پکارد کتاب «راه با» را که دربردارنده توضیح سبک مدیریت شرکت بود منتشر کرد و سال بعد د رگذشت

صفحه 7:
* در اولین سال هزاره جدید خانم کارلی فیورینا رهبری شرکت را دردست كرفت و دو سال بعد در يكك اقدام متهورانه. طرح ادغام ‎٩۸‏ و شركت كميك را به مرحله عمل رساند و شركت 11,00 را با ‎١41‏ هزار نفر پرسنل و درآمد 5/55 ميليارد دلارى در سال ‎٠٠١5‏ به مقام يازدهم در فهرست فورچون رساند. این درحالی بود که هیولت در سال ۲۰۰۱ درگذشت. ۶ سال ۰۵ ‎wails gt‏ قيوزيناء از هرد به وان مد يرعامل ردت ‎ds Ugo WP‏ درحالی که شر کت ۱۵۰ هزار نفر پرسنل 9 ۸۰ میلیارد دلار درآمد داشت و محصول و خدمت خود را به بازاری با پیش از یکت میلیارد مشتری در سراسر جهان و بیش از ۱3۰ کشور عرضه می کرد . ‎٠‏ سال ۲۰۰۸ 900 ‎٩,‏ هزار کارمند و ‏درامدی معادل 4۱۱۱۸ میلیارد دلار داشت و ‏در سال ‎۲۰۰٩‏ توانست به رتبه ‎٩‏ سایت ‏فورچون برسد . ‎ ‎

صفحه 8:
سیستم های شخصی| چاپگر و تصویر بردا خدمات خدمات مالی نوم افزار

صفحه 9:
چشم انداز چشم انداز شرکت 1۱,6۳ عبارت است از: «یکك شر کت برتر الکترونی با روحی درخشان برای رهبری در عصر اینترنت» . آنچه زیربنای این چشم انداز را تشکیل می دهد توجه به تنوع» خلاقیت و نوآوری است. چشم انداز شرکت ۴ در واقع تعریف مختصری از وضعیت کنونی این شرکت است. بيانيه ماموريت ماموریت ",1" اختراع فناوريها و خدماتى است كه ارزش بازار را ‎CS >‏ می دهد منفعت اجتماعى ايجاد مى كند وبا تمركز بر بیشترین افراد ممکن زندگی مشتریان را بهبود می بخشد.

صفحه 10:
دید گاه و ماموریت )ا"به سوی هفت حوزه کلیدی رهنمود شده است. اینها وفاداری مشتری » سود » رهبری بازار » رشد » تعهد کارمند » رهبری کیفیت و شهروندان جهانی هستند . سود و رشد سال ۲۰۰۸ به دلیل بحران اقتصادی . استراتژی اصلی 1 دراین سال حفظ سهم بازار خود بود. در واقع یک استراتژی تدافعی را در پیش گرفت. حتی‌با این وجود عملکرد 1,۴" موثر بود . فروش وسود به ترتيب ۳ ۱۵ افزلیش یافت . یکی از دلایل آن تقاضای شدید برای لپ تاپ (بالای ۲۱/) و خدمات ( ۱۰/) می باشد .

صفحه 11:
درصد تغیبر نسبت به ‎rev‏ ‎oly‏ VINE ارقام به میلیون دلار ۱۸۳۹۶ ۸۳۳۹ ۱۱۳۳۳ ۱۳۸۹۰۲ YAAYA فروش سود داراییها سهام ارزش بازار سهام سود هر سهم ۲-۸۹ درصد تخییر نسبت به ۲۰۰۷ نرخ رشد سالانه ۲۰۰۸- 1۹۹۸

صفحه 12:
کارکنان دیوید هیولت یکی از بنیانگذاران شر کت معتقد بود «حرکت ما از یت کاراژ کوچک تا یکت شر کت رایلنه ای. یک راه روشن نبود». او همواره تا کید می کرد که «شما باید برای کار کنانتان محیطی فراهم آورید که کار کردن را دوست داشته باشند. کار کنان را تیمی بارآورید در اين صورت شانس موفقیت شرکت بالاست. برای اینکه کار کنان به مسیر کار تیمی درآیند باید به آنها نشان دهید که شما از آنها مراقبت می کنید». همین دید گاهها سبب شد که 1,۴" جزء اولین شرکتهایی باشد که بیمه همکانی کار کنان و شراکت آنها را در سود کارخانه. انجام داد و تقسیم ساعات کاری شناور را به کار گرفت.

صفحه 13:
شهروندان جهانی عوامل محبطی بسیاری بر استراتژی شر کت تاثی رگذار هستند . افزایش آلوده گی های محیطی » گازهای گلخانه ای و موادی که تا مدتها در محیط باقی می مانند و تجزیه نمی شوند و نیز افزایش قیمت سوخت و نی سبب شده كه مشتريان به سمت محصولاتى بروند که وهای لازم رااز لحاظ محيطى داشته باشند ين که فوصت سا زگ اك نوی هی کرد ری اد ی کند . مشتریان همچنین تاثیرات محیطی محصولات ۲۳ آ گاه شده ند علاوة بر أين شراهد ‎yh IES‏ أهميت فاكتورهاى فرط .و اجتماعى به طور فزاينده اى در خريدشان افزايش بيدا كرده است . در زمينه بازيافت زباله واستفاده مجدد , ”1/0“ اولين كارخانه كامبيوتر است که در سال ۱۹۹۷ امکانات بازیاف زباله را ایجاد کرد . امروزه 1۸6" به رهبریش در برنامه های بازیافت و استفاده مجدد ادامه می دهد . در ۲۰۰۷ ۳" به هدفش برای بازیافت یک میلیارد پوند محصولات و مواد رسید .

صفحه 14:
تحقیق و توسعه ۳ یک شرکت جهانی مبتنی بر فناوری است. این ویژگی از همان زمان تأسیس ش رکت وجود داشته است. تا سال ۲۰۰۵ بیش از ۳۰ هزار اختراع توسط شرکت به ثبت رسیده است . همین مسأله باعث شده که در حوزه های تولید چاپگر و تجهیزات تصویربرداری؛ سرورها و حافظه هاء شركت مقام اول را دارا باشد.

صفحه 15:
سیک مدیریتی شرکت ۷" به دلیل توانایی در رهبری خوب کار کنان و تأثیر مثست بر اجتماع, به عنوان یک مدل موفق از مدیریت شرکت مطرح است. این مدل موفق برای کسب و کار از همان ابتدا الگوی تمام عیار سایر شر کتهای دره سیلیکون شد. بسیاری از شر کتهایی که امروزه در زمینه کسب و کار رایانه فعالیت. می کنندبا دست انسانهایی اداره میی شهند که در شر کت 1,۳" رشد کرده اند و راه و روش هیولت و پکارد را مسی شناسند؛ از آسن جمله استیووزینااک است که یکی از کار کنان ,1 بود و اساسا مدل رایلنه اپل 1 را او به ‎٩,‏ پيشنهاد کرد و سپس از شر کت جدا شد؛ و با استیوجابز شر کت رایانه ای اپل را تاسیس کرد. . پکارد معتقد است اعتماد محور راهی است که:1 براساس تن کسب و کار خود را پیش می برد. بازبودن درها و انبارها نشلنه ای از اعتماد است. او لین سخن را زملنی بر زبان رلند که یک انبار را قفل شده دید. قفل را باز کرد و آن را به همراه یک یادداشت. روی میز مسئول مربوطه گذاشت و نوشت اتاق قفل شده هماهنگ با تفکر ۳" نیست.

صفحه 16:
اصول این رویکرد مدیریتی در میراث مکتوب دیوید پکارد یعنی تاب راه 1۷۸6۴ چگونه هیولت و من شر ت خود را ساخته ایم ارائه شده است. پایه های مدل عبارت است از: - اعمال مدیریت از طریق حضور در محل انجام فعالیت ها و ارت بر آنها؛ - تمرکز بر رضایت کا رکنان به عنوان منبع موفقیت شرکت؛ - وجود ارتباط باز بین مدیران و کار کنان

صفحه 17:
رقبا مهمترین رقبای را" شرکت دل و شر کت اپل می باشد. در جدول زیر جایگاه این شر کت نسبت به 1,6۳" آورده شده است. درامد(میلیون 6 كما Wiel ۳۳:۳۹ رتبه در فورچون 4 ۳۳ ۷۱ شرکت wee Je ‏ابل‎ يكك مجموعه كامل محصول به مشتريان است . ۲ ۳ ۶,9 ,و() :ول ‎tour‏ ‏یکی از ویژگی های شرکت 1۱,6 که این شرکت را از رقبا متمایز می کند ارائه

صفحه 18:
مدل رقابتی 000 رتبه واكد برای اپل ‎yory‏ vo/Y oy FAO/Y رتبه واکتش براى دل ‎oy‏ Yor yor oy wos رتبه وا کنش HP ul, or or ۷۵/۲ or vor 1۹/۳ ضریب اهمیت ۳4 ‎Wik‏ ۱۴۸

صفحه 19:
وضعیت صنعت سال ۲۰۰۸ به دلیل بحران اقتصادی بیشتر صنایع مشل صنایع خودروسازی زیان ده بودند . بر اساس آمار سایت فورچون در سال ۸ تنها ۴۰ صنعت رشد داشتند. این ۴۰ صنعت بیشتر از صنایعی بودند که محصولاتی با کشش درامدی کم داشتند. اما همه صنایعی که 1۸۳" در آنها فعالیت می کرد دارای رشد بوده اند که ازاین جمله می توان صنعت کامپیوتر ۰۸۲/۲ تجهیزات الکترونیکی ۰1۳/۹ تجهیزات شبکه و ارتباطات ۰۲/۱۳ خدمات مالی ۰/۸/۱۱ خدمات ان نت ۳/۱۱ رشد را می توان نام برد.

صفحه 20:
ماتریس 1۳0 ش ر کت Le ‏امتیاز‎ Vie 91۰ ۰ Vie ۳۳۸۰ ۱۳/۰ ۳۹/۰ ۳/۰ ror oly 2 ۳1 Wh VAL Wh ۸ 1 Ved 1.40 عومل داخلی موثر بر شرکت قوت ها اعتبار سازمان فرهنگ سازمانی قوی تحقیق و توسعه خدمات پشتیبانی سریع بخش بازیافت و استفاده مجدد ضتف ها کنترل کم عدم دسترسی به برخی ان برای خدمات

صفحه 21:
WP oF 00۳0 ‏ماتریس‎ امتیاز re ۳۷۹۸۰ 1۹۸۰ ral ۱۸/۰ ve ۱۳/۰ re Molt رتبه ۲ or وزن olf Yoir ضریب اهمیت ۱۳ Wh 124 ۱۳ 531 th 7 Al. ۱۳/۸ عومل خارجی موثر بر شرکت فرصتها افزايش قيمت انرىه كرايش دولتها به سمت '11 جهانی شدن تمایل شرکت ها به محصولات کم مصرف تهدیدها عدم رعايته قوانين كوبى رايت وجود محصولات تقلبى بانام ‎HP‏ ركود اقتصادى. دامپینگ تغییر سلاثق مشتریان و ارباب رجوع جمع امتیاز

صفحه 22:
ماتریس 600 :OW با توجه به افزايش قیمت انرژی و نیاز به محصولات کم مصرف و توان نواوری بالای شر کت ۰ 18 می تواند بخش تحقیق و توسعه خود را بيشتر در اين قسمت متم ركز كند . :WT با توجه به تغيير سريع سلائق مشتريان » شركت بايد هزينه هاى تبليغات خود را برای آ گاهی آنها از محصولات جدید افزایش دهد :SO با توجه به افزايش قیمت انرژی و نیاز به محصولات کم مصرف و توان نواوری بالای شر کت ؛ ‎HP‏ می تواند بخش تحقیق و توسعه خود را بیشتر در این قسمت متم ركز كند . :ST با توجه به تنوع محصولات ش ر کت و رکود اقتصادی . ‎HP‏ می تواند بیشتر بر تولید محصولات سود آورتر سرمایه گذاری کند .

صفحه 23:
نتیجه گیری * براساس ماتریس بی -سی جي شرکت در وضعیت «سهم زیاد ارشد زیاد» قرار دارد در نتیجه راهبرد قلبل توصیه مي لند رشد : افزايش منابع و توسعه فعالیت بر مبنای پیش بينی اوضاع بازار ب اشد. * راهبرد 1۶ برای کسب مزیت رقابتی «متمایز سا منحصر به فرد ود » است :ین شرت في وقد كلاه وخدماییارلنه دهد که املا از کالاها و خدمات رقبایش متملیز باشد . هدف این سازمان جذب مشتریان وفادار به محصولات و خدمات سازمان است که این کار را با تقویت سازمان در امور بازاریلبی. تحقیق و توسعه . رهبری فناوری و خلاقیت انجام می دهد . ۶ راهبرد شر کت با تا کید بر | ۱ جستجو: جدید ‎ae 53 4‏ چشم ‎FoR mA ee‏ 23 اس یک و را می پذیرد . هر چند جهان با ر کود اقتصادی مواجه است , راهبرد شر کت همچنان رآهبره وی است ای لین راهبرد در سأل 0007 حفط ‎ses We Sk Regi‏ باذان در ی ی این شرکت بوده است . شر کت می کوشدبا توسعه فن آوری موجود . ایجاد 5 ید و نوآوری در محصول » صنعت را هدایت کند و انفعالی قرار دهد.

صفحه 24:
منابع انگليسي تج تسس -0 (CPortuce.cow -O www LWWwW.peEErpers.vow -O منابع فارسي 0 - ولو نتميميد ما9 جوز تررررر © .سییر (سایت شرکت سرزمین سبز ءنماینده رسمی شرکت ,1 در ايران )

صفحه 25:
از راهی نروید که دیگران رفته اند از راهی روید که دیگران نرفته اند. انجیل (

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان