صفحه 1:
صفحه 2:
طبعی نی :
پروتئین ها
با استفاده از
we ٩
ل 4
صفحه 3:
صفحه 4:
پروتئینها ماشينهاي حيات
پروتئینها ماکروملكولهايي هستتند که تمام
اعمال مهم در ارگانیسم ها را انجام مي دهند از
جمله اين اعمال انجام واكنشهاي بيوشيميايي,
يروتئينها از بهم لاعن اسيدهاي آمينه
توسط پيوندهاي پپتيدي به صورت يك,زنجیره
بوجود مي آیند.
پروتئینها از نظر طول زئجيره
(از 30 تا بیش از 000/30 اسید آمپنه) و
همچنین ترتیب قرار گرفتن اسيدهاي آمینه, با
هم متفاوت هستند.
صفحه 5:
ساخنار پروتئینها
عملکرد پروتئین ها به ساختارفضايي آنها
كنار هم قرار گرفته اند
(ساختار اول) ِ
با بيج و تاب خوردن در رو و كنار یکدیگر زیر
واحدهايي را مي سازند (ساختار دوم)
که با استفاده از آنها ساختار فضايي پروتئین
ساخته مي شود
(ساختار سوم) ِ
و حتي گاه چند واحد اينچنيني با قرار گرفتن در
کنار هم خود ساختمان عظیم تري را.بوجود مي
آورند.
(ساختمان چهارم)
صفحه 6:
کلاس آلفا
۳ ای tl " ِ
6 م
3 0 0ق
re Leger ve eS
ee AL vz. 1 (
Pe diy: <4 ot 7 ۳
th ابل
ae
مارپیچ آلفا يكي از عناصر اصلي ساختمان
دوم پروتئینها است. اتمهاي اکسیژن 3
نیتروژن زنجیره اصلي در مارپیج آلفا بآ
یکدیگر پیوند هيدروژني ارند:
صفحه 7:
مارپیچ هاي آلفا که در پروتئین ها مشاهده مي
شوند اغلب راستگرد هستند.
0249 شده است که زنجیره هاي جانبي مختلف
تمایل ضعیف اما معيني براي حضور دز ماربیج
آلفاءيا عدم حضور در آن ,دارند.
بنابراينَ آلانین» كلوتاميك اسيدء لوسين و متيونين
تشکیل دهنده sl خوب مارييج آلفا هستند در
حالیکه پرولین» گلایسین, تایروزین و سرین از اين
بسیار ضعیف هستند.
عمومي ترين مكان براي ماربيج هاي آلفا در
ساختمان بروتئين در طول سطح خارجَني يروتئين
است كه يك سمت از مارييج به طزّف حلال و سمت
ديكر به طرف آبكريز داخلي يروتئين است.
صفحه 8:
دومین عنصر ساختماني ادلی قه در پروتئین هاي
كروي بيدا میشود صفحات بتا هستند.
بر خلاف مارپیچ آلفا که از يك منطقه پیوسته
ساخته شده است این ساختمان از تركئب
دارند ج در مجاور Ba oe میشوند يطوريكة
بيوند هاي هيدروزني ميتوانند بين كروه هاي
کربونیل يك رشته بتا jeer هاي ينوي روي
رشته مجاور و برعکس تشکیْل شوند.
صفحه 9:
رشته هاي بتا به دو طریق میتوانند براي
تشكيل صفحات جين خورده با هم ميانكنش
داشته باشند-
ه صفحه موازي همسو(شکل 1)
Pitt ۱ A eee
a
یابه حالّت موازي ناهمسو
(us)
صفحه 10:
ساختمان دوم بطور عمده از رشته هاي بتا و
ماربیچ الفا ساخته شده است.
تشکیل ساختمان دوم در يك منطقه محلي از
زنجيره يليييتيدي تا حدي بوسیله ساختمان اول
تعیین ميشود.
عناصر ساختمان دوم معمولاً خودشان را در شکل
موتيفهاي ساده آرایش ميدهند:
صفحه 11:
طبقه بندي سا ختفانهاي
پروتئيني
براساس موتيفهاي متصل seg: شاختمان دومین
1-قافه سه گروه اصلي طبقهبندي میشود:
دومن هل ساختمانها, هسته بطور انحصاري از
rege مارپيچهاي ۰ ساخته شده است.
دومین ها شساختمانها هسته از صفحات 8 موازي
ناهمسو تشكيل يافته و معمولاً دو صفحه ۶
4 لماع يكديكر جفت شدهاند.
6 از موتيفهاي 6 -0- ۵ که يك صفحه tore
موازي غالباً همسوي احاطه شده بوسبلة
مارييچهاي 0 را تشکیل ميدهد ساخته مي شوند.
صفحه 12:
شبكههاي شجكوا ها عاصبي .
اغماض زيادء وی
الكترونيكي از ساختار عصبي
مغز انسان ناميد.
مکانیسم فراگيري و آموزش
صر | اساسا بر ریت اسسوار
شبك اي عصبي طبيعي نيز
بر اساس همین الگو ie
شدهاند و روش برخورد چنین
مدلهايي با مسائل» با
روشهاي محاسباتي که
بهطور معمول توسط
سيستمهاي كامبيوتري در
رتور کم توس يوس ال وم شتا ردو
صفحه 13:
شبکههاي عصبي شبيهسازي شده یا
كامپيوتري» فقط قادرند تا بخش کوچكي از
خصوصیات و ويژگيهاي شبكةهاي عصبي
بيولوزيك را شبيهسازي کنند.
در حقیقت., از دید يك مهندس نرمافزاره
هدف از ایجاد يك شبکه عصبي نرمافزاري»
بیش از آنکه شبيهسازي مغز انسان باشد,
ایجاد مکانیسم ديگري براي حل مسائل
مهندسي با الهام از الگوي رفتاري شبكههاي
بيولوژيك است.
صفحه 14:
صفحه 15:
شبكه هاي روش 0
مصنوعي متداول
موازي ترتيبي روش پردازش
brained) (right ها . نوأبع
(didactically) (Socratic ally) زوش فراگيري
پردازش حسابداري» a
گر هاء واژه پردازي» كاربرد
تشخيص رد —
las نوشتارء ارتباطات
۱ دیجتتا |
صفحه 16:
ويساختاري دونش هل
ساختمان دوم آنها صورت میگیرد.
oat ee ۰
10۳5 سب
ee ی باق
مع صورت زد 3 و 40 < ۵
- پروتئينهاي کلاس = pia 15% a و 8915
>
با بيش از 060 صفحات B موازي:همسو
- بروتئينهاي كلاس < 15900 sg o£ %15
B=
صفحه 17:
بانك هاي اطلاعاتي.
در این پژوهش, از دو بانك اطلاعاتي استفاده
شد. مشخصات این دو بانك در جدول زیر آمده
ست :
تعداد بروتئينهاي | تعداد يروتئينهاي | تعداد بروتئينهاي | تعداد بروتئينهاي
كلاس بن كلاس 8 کلاس 0+8 كلاس قله
Bank 1 20 20 20 0
30 30 30 30 Bank 2
صفحه 18:
نتیجه شبیه سازي
بطور خلاصه مي توان نتایج بدست آمده از
اين پژوهش را در جدول زیر مشاهده نمود:
روش
4/59%
25/81%
2/82%
07/78%
كلاسهاي پرونئيني
كلاس 0
كلاس م8
كلاس م8 /ه
صفحه 19: